#وبینار_آموزشی
#طرحنامه_نویسی
#استاد سید حمیدرضا حسینی دانشور
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی
#زمان: ۱۷و ۱۸ شهریور ماه
#ساعت: ۱۷:۳۰ تا ۱۹
#تخفیف_ثبت_نام_زود_هنگام
۷۵ درصد تخفیف تا ۱۰ شهریور
#ثبت_نام:
https://eseminar.tv/wb33228
#مزایا
۱. ارائه گواهی شرکت در دوره
۲. کد تخفیف برای دوره های بعدی
۳. عضویت در گروه پرسش و پاسخ
@masirtalabe
مکتب ام البنین علیهاالسلام بخش16.pdf
434.4K
#مکتب_بانویبقیع_حضرتخانم_امالبنینسلاماللهعلیها
#اولادی_و_من_تحت_الخضراء_کلهم_فداء_لأبی_عبدالله
➖مقاله شانزدهم
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
@peyrovanzahra
▪️امام حسين علیه السلام
🔹«إِنّ اَعْفَى النّاسِ مَنْ عَفَا عَنْ قُدْرَةٍ»
🔹باگذشتترين مردم كسى است كه
با وجود قدرت، گذشت كند.
📚 بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۱۲۱، ح۴
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
@peyrovanzahra
📚معرفی کتاب: حسین وارث آدم
✍🏻 نویسنده : دکتر علی شریعتی
بخش اول کتاب با عنوان حسین وارث آدم شامل مقدمه، متن اصلی و پاورقی است. این بخش از کتاب را دکتر شریعتی در عاشورای ۱۳۴۹ نوشته شده است و زمانی که در حسینه ارشاد این متن را ارائه میداد توضیحاتی را هم به آن اضافه کرد که در این بخش از کتاب به شکل پاورقی اضافه شده است. در این بخش از کتاب حسین وارث آدم، دکتر شریعتی به طور خلاصه فلسفه تاریخ زمانهاش را به حوادث تاریخی صدر اسلام مرتبط کرده است. از نگاه شریعتی تاریخ بشر در شروع خود با برابری بوده است بعد نابرابری و حق و باطل شروع میشود و در آخر به وحدت باز می گردند.
نکتهی مهمی که دربارهی این بخش از کتاب حسین وارث آدم وجود دارد انتقادات جدی و قابل تامل «مرتضی مطهری» به آن است. دکتر مطهری این بخش از کتاب را نوعی روضهی مارکسیستی و «تئوریای که بر مبنای آن، تضاد طبقاتی، عامل اصلی ایجاد تغییرات اجتماعی در جوامع فرض میشود» خوانده است.
ادامه👇👇
@peyrovanzahra
📚معرفی کتاب: حسین وارث آدم
✍🏻 نویسنده : دکتر علی شریعتی
بخش دوم با عنوان ثار، مربوط به سخنرانی دکتر شریعتی در محرم سال 1355 است. شریعتی در این بخش از کتاب حسین وارث آدم، واژهی ثار را تحلیل و بررسی میکند و معنی این کلمه را فراتر از آن چیزی که به ذات خود دارد معنا میکند. در این بخش شریعتی مفهوم ثار را همراه با وراثت، مجموعهی تاریخ انسان و فلسفهی تاریخ انسان را از دیدگاه اسلامی تفسیر می کند. از نظر او تاریخ انسان با ثار شروع می شود و تکامل و تدوام و توسعه آن تا زمانی که به اوج خود یا همان انفجار برسد ادامه پیدا میکند. در واقع انفجار ثار همان انتقام از بنی طاغوت است.
در بخش سوم کتاب علی شریعتی به تحلیل مفهوم شهادت به عنوان یک مسئله فکری، علمی و فلسفی می پردازد. از نظر او امکان ندارد کسی از کاری که حسین بن علی علیه السلام کرده است چیزی بفهمد مگر این که مفهوم شهادت را درک کند. او در این فصل دربارهی اصلی که حسین علیه السلام و امثال ایشان قربانیش شدهاند و عظمت آنان در تاریخ را به واسطهی همین مفهوم است، صحبت میکند. شریعتی در این فصل میگوید که شهادت در فرهنگ ما یک درجه است، وسیله نیست بلکه خود یک هدف، یک تکامل و مسئولیت بزرگ است.
پس از شهادت ، بخش چهارم کتاب با عنوان پس از شهادت است که در آن شریعتی از مسئولیت های بعد از شهادت صحبت می کند، او میگوید ما وارث عزیزترین امانت هایی هستیم که مردان و زنان بزرگ با مجاهدت و شهادت خود ارزش های بزرگ و والای انسانی را در اسلام زنده کردند و ما مسئولیم تا امتی بسازیم از که برای همه نمونه باشیم. او از شهادت حسین علیه السلام و رسالت زینب سلام الله علیها در رساندن پیام عاشورا به جهانیان در این بخش میگوید.
در بخش پنجم، که عنوان آن بحثی درباره شهید است. علی شریعتی مفهوم شهید را در زبانهای عربی و لاتین بررسی می کند و در ادامه می گوید که دو نوع شهید داریم. یکی حمزه و دیگری امام حسین علیه السلام و در ادامه توضیح میدهد که این دو نوع شهادت چه فرقی با یکدیگر دارند.
بخش ششم کتاب با عنوان بینش تاریخی شیعه است. در این بخش علی شریعتی تعریفی از شیعه را بیان میکند و دو چهره از آن را برای مخاطب تشریح میکند.
در بخش آخر، انتظار، مذهب اعتراض دکتر شریعتی بیان میکند که منتظر یعنی معترض و اگر کسی معترض نباشد در واقع منتظر آینده نیست.
📚 https://fidibo.com
@peyrovanzahra
#مسابقه خلاصه نويسي
🛑تمديد شد 🛑
✅شرایط شرکت در مسابقه: 🔴خلاصه ها به دو روش نموداری و یا برداشت از متن نوشته شود.
🔴آخرین مهلت ارسال آثار: 1400/06/30
📱طلاب گرامی خلاصه های خود را در ایتا به شمار09154067022 ارسال نمایید.
📚واحد پژوهش مدارس علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) و حضرت رقیه(سلام الله علیها)کاشمر و الزهرا(سلام الله علیها) بردسکن
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋