اگر تصور شما هم از آهنگ های مازندران چیزیه که این روزها توی عروسی ها پخش میشه و پاپ هایی صرفا با زبان مازندرانه، پیشنهاد میکنم حتما آهنگ های اساتید واقعی موسیقی ما رو بشنوید.
عکس هایی که اینجا میبینید رو خودم گرفتم و چند تا منظرهایه که به راحتی میشه پیدا کرد. موسیقی مازندران در اصل اون موسیقیه که در روح تمام این مکان ها جریان داره و از لا به لای درخت ها و روی امواج دریا به شادیها و غم های مردم رسیده. بیشک موسیقیِ اصیل، که از روح و طبیعت واقعی یک مکان آمده باشه، توان این رو داره که به وجود هر کسی رخنه کنه. مثل موسیقی اصیل و واقعی هر کدوم از بخش های کشورمون که من به همه عشق میورزم.
زمان:
حجم:
2.2M
1:41
های برو های نشو بهار بلبل
ته شونی غریبی تنگ گیرنه می دل
بچه ها، اینو فراموش نکنید. چند تا از دوستامون گفتن. باز هم بیاید به هم موسیقی معرفی کنیم.
Alireza Ghorbani alireza_ghorbani_allah_mazar 128.mp3
زمان:
حجم:
4.9M
قطعهی الله مزار داستان قشنگی داره که مربوط به کرمانج در شمال خراسانه. اینطور که یک تازه دامادی در میان درگیری ها و نبرد ها کشته میشه و همسرش تلاش میکنه جسدش رو پیدا کنه و پیران بهش توصیه میکنن اگر عشق شما واقعی باشه از بوییدن خاک مزار دامادت پیداش کن. و اون پیدا میکنه و سر مزارش شروع میکنه به سوگواری و تکرار این شعر که الله مزاره مزاره...
-علیرضا قربانی
پ.ن: بعد از مدت ها الان که خواستم برای شما بفرستم دوباره گوش کردم و این تصویر به ذهنم اومد. نتونستم نفرستم.
وطن همان جایی است که ما نبودهایم و بوده است و ما خواهیم رفت و خواهد ماند و ای کاش آیندگان بدانند ما همان هایی بودیم که غم ایران بسیار خوردیم. سخت بر ما گذشت ولی کوتاه نیامدیم که «ایرانمان» است، جانمان است ...
قطعه «گلوبَند ایران» که امروز تقدیم شما میشود پس از ماهها فکر و خیال متولد شد؛ فکر اینکه چه باید کرد یا اصلا چه نباید کرد و درنهایت اینگونه شد که دلمان تنگ است برای «مردم ایران» و نگاهمان به «ایران» است؛ سرزمینی که بوده است از گذشته تاریخ و خواهد ماند به عزت و افتخار در آینده تاریخ.
چشم انتظار دیدارهای مجدد ...
-علیرضا قربانی
زمان:
حجم:
10.8M
3:21
وطن! تویی تمام ماجرای من
وطن، تویی سکوت من، صدای من
مرا بخوان، که از تو دل نمیکنم
مرا ببین، وطن تویی، وطن منم!
ققنوس
3:21 وطن! تویی تمام ماجرای من وطن، تویی سکوت من، صدای من مرا بخوان، که از تو دل نمیکنم مرا ببین، وط
بچه ها بعد از شصتمین باری که گوش دادمش دقت کردم که چه پایان بندی خوبی داره. آقا حسام باز شاهکار کرده. حتما دقت کنید به 3:57 به اونطرف و تا آخرش قطع نکنید چون واقعا عالیه.