eitaa logo
@pnu100 📚 دانلود رایگان کتاب، جزوه و نمونه سوالات دانشگاه 🎓
200.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
47.9هزار فایل
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖 ❣گروه محفل‌دورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا 💙👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 🧡👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
مشاهده در ایتا
دانلود
یست.[۱] ایشان علم حضوری را همان حضور خود شیء برای شیء می‌داند و به همین جهت، علم حضوری همان علمی است که عین معلوم خارجی است. امام‌ خمینی در بیان این تقسیم بر این باور است که علم ضرورتاً با دو معلوم مواجه است: ۱- معلوم با واسطه (حصولی) یعنی معلومی که به سبب معلوم بودن صورت علمی مغایر خود، معلوم است. ۲- معلوم بی‌واسطه یا همان واقعیت علم که خودبه‌خود و بدون وساطت علم دیگری معلوم است.[۲][۳] امام‌ خمینی در بحث علم حصولی و انطباق علم بر معلوم با دو مسلک و طریق بررسی می‌کند: الف) حلولی: مشهور حکما قائل به حلول صورت‌ها در نفس و ذهن‌اند و علم را کیف نفسانی می‌داند.[۴][۵] ب) قیام صدوری: ایشان بر این باور است که صورت‌های ذهنی نزد نفس، معلوم بالذات‌اند و نفس به واسطه مطابقت و تطابق صورت‌های ذهنی با صورت‌های خارجی، به خارج بالعرض علم پیدا می‌کند.[۶] در علم حصولی علم و معلوم دو واقعیت مغایرند اما نه دو واقعیت غیرمرتبط بلکه دو واقعیتی که ضرورتاً یکی از آنها یعنی علم بر دیگری یعنی واقعیت معلوم، منطبق است. پس قوام علم حصولی به انطباق آن بر معلوم هست. ایشان در بیان چگونگی انطباق، بر این باور است که انسان به‌عنوان عالم صغیر با عالم کبیر منطبق است، پس هر چه در عالم کبیر است در عالم صغیر نیز هست و نفس با خلاقیت خود مثل آنچه در خارج است در خود خلق می‌کند و چون نفس آن صورت خلق‌شده را در خود می‌بیند، آن را با معلوم نزد خود منطبق می‌کند
۴ دی ۱۴۰۲
مشترک لفظی عبارت است از لفظی که با چند وضع و قرار داد برای چند معنی وضع شده است چنانکه لفظ شیر در زبان فارسی یک بار برای حیوان درنده معروف و بار دیگر برای مایع گوارایی که در درون حیوانات پستاندار بوجود میآید و بار سوم برای شیر آب وضع شده است . اما مشترک معنوی لفظی است که با یک وضع دلالت بر جهت مشترکی بین امور متعدد میکند و با یک معنی قابل انطباق بر همه آنها است . مهمترین فرقها بین مشترک لفظی و مشترک معنوی از این قرار است . 1- مشترک لفظی نیازمند به وضعهای متعددی است ولی مشترک معنوی نیازی به بیش از یک وضع ندارد . 2- مشترک معنوی قابل صدق بر بی نهایت افراد و مصادیق است ولی مشترک لفظی فقط بر معانی معدودی که برای آنها وضع شده صدق میکند . 3- معنای مشترک معنوی معنای واحد عامی است که فهمیدن آن نیاز به هیچ قرینهای ندارد ولی مشترک لفظی دارای معناهای خاصی است که تعیین هر یک نیاز به قرینه تعیین کننده دارد . اکنون با توجه به این فرقها به بررسی الفاظی مانند انسان و حیوان و . . .میپردازیم که آیا از هر یک از این الفاظ معنای واحدی را بدون احتیاج به قرینه تعیین کننده میفهمیم یا اینکه هنگام شنیدن آنها چندین معنا به ذهن ما میآید و اگر قرینه تعیین کنندهای نباشد متحیر میمانیم که منظور گوینده کدامیک از آنها است بدون شک محمد و علی و حسن و حسین را بعنوان معانی لفظ انسان تلقی نمیکنیم تا هنگام شنیدن این واژه دچار شک و تردید شویم که منظور از این واژه کدامیک از این معانی است بلکه میدانیم که این واژه معنای واحدی دارد که مشترک بین این افراد و دیگر افراد انسانی است پس مشترک لفظی نیست . اکنون ببینیم که آیا این گونه الفاظ هیچ محدودیتی را نسبت به مصادیق نشان میدهند یا اینکه قابل صدق بر بی نهایت افراد میباشند بدیهی است که معنای این الفاظ مقتضی هیچ نوع محدودیتی از نظر تعداد مصادیق نیست بلکه قابل صدق بر افراد نامتناهی است . و بالاخره ملاحظه میکنیم که هیچیک از این الفاظ دارای وضعهای بی نهایت نیستند و هیچ کس قادر نیست که افراد نامتناهی را در ذهن خود تصور کند و لفظ واحدی را با بی نهایت وضع به آنها اختصاص میدهد و از سوی دیگر میبینیم که خود ما میتوانیم یک لفظ را به گونهای وضع کنیم که قابل انطباق بر بی نهایت افراد باشد پس کلیات نیازی به بی نهایت وضع ندارند . نتیجه آنکه الفاظ کلی از قبیل مشترکات معنوی هستند نه از قبیل مشترکات لفظی . ممکن است کسی اعتراض کند که این بیان برای عدم امکان وضعهای متعدد در مشترکات کافی نیست زیرا ممکن است وضع کننده یک مصداق و نه بی نهایت مصداق را در ذهن خود تصور کند و لفظ را برای آن و همه افراد مشابهش وضع نماید . ولی میدانیم که چنین کسی میبایست معنای همه و فرد و مشابه را تصور کند تا بتواند چنین قراردادی را انجام دهد پس سؤال متوجه خود این الفاظ میشود که چگونه وضع شدهاند و چگونه قابل صدق بر بی نهایت مورد هستند و ناچار باید بپذیریم که ذهن ما میتواند مفهومی را تصور کند که در عین وحدت قابل انطباق بر مصادیق نامحدود است و ممکن نیست چنین مفهومی با در نظر گرفتن تکتک مصادیق نامتناهی وضع شده باشد زیرا چنین چیزی برای هیچ انسانی میسر نیست
۴ دی ۱۴۰۲
53032797-Handbook-of-Adolescent-Psychology.pdf
7.58M
✅ کتاب مرجع روانشناسی بزرگسالان درس روانشناسی تحولی بزرگسالی 📗 کتاب روانشناسی رشد نوجوانی ، بزرگسالی ( جوانی ، میانسالی و پیری ) روانشناسی بزرگسالان کد ۱۲۱۷۴۹۷ 1217497 ١٢١٧٤٩٧ 📚➔ ‍ 👈 •┈••✾❣📚❣✾••┈• 📚دانلودرایگان جدیدترین فایلهای 📗 📝 📖 📋 💻📲عضویت در کانال و پیام‌رسان 🎓😍 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
@wikileak 3023.pdf
2.9M
پایان نامه لاتین موضوع : اثرات تحریک الکتریکی مستقیم مغز (tDCS) بر نظریه ذهن و فراشناخت در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم سال انتشار ۲۰۱۷ درس روانشناسی تحولی بزرگسالی 📗 کتاب روانشناسی رشد نوجوانی ، بزرگسالی ( جوانی ، میانسالی و پیری ) روانشناسی بزرگسالان کد ۱۲۱۷۴۹۷ 1217497 ١٢١٧٤٩٧ 📚➔ ‍ 👈 •┈••✾❣📚❣✾••┈• 📚دانلودرایگان جدیدترین فایلهای 📗 📝 📖 📋 💻📲عضویت در کانال و پیام‌رسان 🎓😍 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
CamScanner ۱۰-۲۴-۲۰۲۳ ۲۱.۱۷.pdf
34.4M
📕 آزمون های روانشناختی 👤 هادی بهرامی 🖇وکسلر کودکان 🖇وکسلر بزرگسالان 🖇آدمک گودیناف 🔱با ما همراه باشید🔱 درس روانشناسی تحولی بزرگسالی 📗 کتاب روانشناسی رشد نوجوانی ، بزرگسالی ( جوانی ، میانسالی و پیری ) روانشناسی بزرگسالان کد ۱۲۱۷۴۹۷ 1217497 ١٢١٧٤٩٧ 📚➔ ‍ 👈 •┈••✾❣📚❣✾••┈• 📚دانلودرایگان جدیدترین فایلهای 📗 📝 📖 📋 💻📲عضویت در کانال و پیام‌رسان 🎓😍 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
97-98-2_1213262_24163_SoalJTest.pdf
379.6K
نمونه سوال ویرایش فارسی 1213262 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
مبانی علم سیاست.pdf
2.77M
مبانی علم سیاست 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
مبانی علم سیاست.pptx
197.7K
مبانی علم سیاست 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
خلاصه کتاب بنیادهای علم سیاست.pdf
917.7K
بنیاد علم سیاست 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
@HumanSciencesLibrary-107.pdf
6.73M
بنیاد علم سیاست 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
سیاست شناسی(مبانی علم سیاست)(1).pdf
6.04M
مبانی علم سیاست 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲
آشنايي_اجمالي_با_بنیادهای_علم_سیاست.pdf
553.3K
مبانی علم سیاست 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
۴ دی ۱۴۰۲