#سوال❓
سلام متنی این روزهادرفضای مجازی پخش شده ومیگن سوره #مدثرمنظورش #کرونا هست وسوره رو هم تطبیق میدن که ازچین صحبت شده آیا این حرفا صحت داره ودر #قرآن از#کرونا بیان کردن⁉️
⭕️💠💠💠💠💠⭕️
سلام علیکم✅
⭕️ مدتی هست که متنی در فضای مجازی منتشر شده که با تفسیر به رای و ترجمه غلط سوره مدثر سعی کرده مثلا وجود ویروس #کرونا در آیات قرآن رو اثبات کنه.*
*🔷 مثلا در ترجمه آیه (ذرنی و من خلقت وحیدا) که ترجمه درستش میشه: مرا با کسی که او را خود به تنهایی آفریدم واگذار*
🚫 اینجوری ترجمه کرده: رها شده در قومی که خلقت خاص دارند!
⭕️ در سایر آیات هم با استفاده از ترجمه های غلط سعی کرده هر طور شده چین و ووهان رو به آیات قرآن وصله پینه کنه!
معمولا این پیام ها برای خرافی جلوه دادن آیات قرآن منتشر میشه. تفسیر آیات قرآن بر عهده متخصصین این رشته هست و باید به اون بزرگواران مراجعه کرد
📛برخی آمدند و آیات سوره "مدَّثر" را به بیماری کرونا تطبیق دادند، گفت: برخی به اشتباه، عبارت «تِسْعَةَ عَشَرَ» در این سوره را با ویروس کووید 19 تطبیق دادند که از اصل و پایه بیاساس است. در این سوره، عدد 19، اشاره به تعداد نگهبانان دوزخ دارد و هیچ ارتباطی با بیماری کرونا ندارد.
برخی دیگر به آیات ابتدایی سوره مدَّثر اشاره کردهاند. آنجایی که خداوند به پیامبرش میفرماید: "وَ ثِیابَکَ فَطَهِّرْ". برخی به اشتباه اینگونه تفسیر کردهاند که خداوند میفرماید راه درمان کرونا، پاک بودن و طهارت است. تفسیر قرآن باید بر اساس مقررات کلامی صورت گیرد.
در وقایع 11 سپتامبر هم برخی عامدانه و یا ناشیانه آیاتی از سوره مبارکه توبه را با آن حادثه تطبیق دادند
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
موفق باشید
💠 رويداد مباهله - بخش اوّل
▪️هنگامى كه پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم مكه را فتح كردند و عرب تحت فرمان ایشان درآمد، نمايندگان و نامههايى از سوى خود به مناطق مختلف جهان فرستاده و مردم را به اسلام دعوت كردند.
▪️«عقبه بن غزوان»، «عبدالله بن ابى اميه»، «هدير بن عبدالله» و «حبيب بن سنان» نمايندگان پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم بودند كه به «نجران» اعزام شده تا مسيحيان آنجا را به اسلام دعوت نمايند و به آنان پيشنهاد كنند يا اسلام را پذيرفته و با مسلمانان برادر شوند، يا در صورت نپذيرفتن اسلام جزيه پرداخته و در صورت رد هر دو پيشنهاد آماده جنگ باشند.
▪️در نامه رسول اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم آمده بود:
▫️بگو: اى اهل كتاب بياييد از سخن حقّى كه ما و شما آن را قبول داريم پيروى كنيم، كه به جز خداى يكتا هيچكس را نپرستيده، چيزى را شريک او قرار نداده، و برخى را به جاى خدا به خدايى تعظيم نكنيم. اگر آنها از حق روى گرداندند، بگوييد شما گواه باشيد كه ما تسليم فرمان خداونديم.
▪️پس از رسيدن پيام پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم، در معبد بزرگ خود گرد آمدند. عده ديگرى نيز از «مذحج»، «عک»، «حمير»، «انمار» و خويشان و همسايگان آنها از قبايل «سبأ» - كه همگى بجهت سرنوشت مشترک خود و شرايطى كه براى آنان بوجود آمده بود خشمگين بودند - به آنان پيوستند.
▪️اسقف بزرگ آنان كه انسان موّحدى بود، علاوه بر مسيح به پيامبر عليه السّلام نيز ايمان داشت ولى اين مطلب را پنهان مىكرد. وقتى ديد مىخواهند به مدينه رفته و با پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم به مشاجره برخيزند، آنان را پند و اندرز داده و به تأمل و تأنى دعوت كرد. «كرز بن سبره حارثى» - كه در آن زمان سرپرست قبيله «بنى حارث بن كعب» و فرمانده نظامى آنان و از اشراف و بزرگان آنان محسوب مىشد - از سخنان او خشمگين شده و به مقابله با او برخاست ولى اسقف بزرگ، «سيد» و «عاقب» كه آنان نيز از بزرگان قوم خود بودند، به مقابله با او برخاستند.
▪️و به اين ترتيب گفتگوى آنان طول كشيد تا جايى كه براى تطبيق صفات پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم با آنچه پيامبران گذشته در مورد او گفته بودند، كتاب «جامعه» را آورده و ديدند سخنان اسقف بزرگ درست است. در اين جا بود كه «سيد» و «عاقب» مضطرب شده و تصميم گرفتند براى مشاهدهی صفات پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم و تطبيق بشارتهاى پيامبران گذشته با او به مدينه بروند.
▪️«سيد» و «عاقب» به همراه چهارده نفر از بزرگان و علماى مسيحى نجران و هفتاد نفر از اشراف و بزرگان «بنى حارث بن كعب» براى ديدن پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم به طرف مدينه حركت كردند. آنان داراى چهرههاى زيبا و بدنى متناسب بودند و هنگامى كه نزديک مدينه رسيدند، براى اين كه با همراهان خود به مسلمين و مردم مدينه فخر فروشى كنند، سيد و عاقب سفارش كردند كه از مركبهاى خود پياده شده، خود را آرايش كرده، لباسهاى معمولى خود را از تن در آورده، لباسهاى ابريشمى و زيباترين و بهترين لباسهاى خود را بپوشند، خود را خوشبو نموده و با شكلى زيبا و صفى منظم به سوى مدينه حركت نمايند. وقتى در مسجد رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم بر آن حضرت وارد شدند، وقت نماز آنان بود. به طرف مشرق مشغول نماز شدند.
▪️مسلمانان خواستند مانع اين عمل شوند ولى پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم نگذاشتند.
▪️تا سه روز نه پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم آنان را دعوت به اسلام كرد و نه آنان از پيامبر سئوالى كردند، تا بدين ترتيب آنان فرصت كافى براى ديدن پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم و تطبيق صفات او با آنچه در كتابهاى خود درباره پيامبر ديده بودند، داشته باشند.
✍ ادامه دارد ..
📙 المراقبات
میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
#مباهله
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
موفق باشید
4_5868288540365818421.mp3
2.73M
🔉داستان صوتی مباهله
🔻قسمت اول
#مباهله
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این جمله پدرم هنوز تو گوشمه...
🎤 بیان زیبای استاد عالی
@porseman_onlin
@porseman_onlin
⚜اعمال روز مباهله⚜
📆فردا ۲۴ ذی الحجه روز #مباهله است.
💌
💮💮💮💮💮
🔴#بالینک به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮
@porseman_onlin
╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
❤️ #امام_رضا علیه السلام فرمودند:
🍃 خداوند پاکان بندگان خود را در آیه مباهله مشخص ساخته است؛ این مزیتی است که هیچ کس در آن بر اهل بیت علیهم السلام پیشی نگرفته؛ فضیلتی است که هیچ انسانی به آن نرسیده و شرفی است که قبل از آن هیچ کس از آن برخوردار نبوده است.
📖 عیون اخبار الرضا، ص۲۲۹
🔴#̈́پ̈́ـ̈́ـ̈́ر̈́س̈́ـ̈́ـ̈́̈́م̈́ـ̈́ـ̈́ان_آنـــــلاین🔊
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
✔️📚پرسمان آنلاین 📚✔️
💠 رويداد مباهله - بخش اوّل ▪️هنگامى كه پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم مكه را فتح كردند و عرب تح
👇👇👇
💠 رويداد مباهله - بخش دوّم
▪️پس از سه روز پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم آنان را به اسلام دعوت نمود.
▫️گفتند: اباالقاسم تمام نشانیهايى را كه در كتابهاى آسمانى دربارهی پيامبر بعد از عيسى عليه السّلام گفته شده، در تو يافتيم، مگر يک علامت كه بزرگترين آنهاست.
▫️حضرت صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمودند: چه نشانهاى؟
▫️گفتند: در انجيل آمده است كه او مسيح را تصديق كرده و به او ايمان دارد ولى تو به او ناسزا گفته و او را دروغگو مىدانى و مىپندارى او بندهی خداست.
▫️پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمودند: خير. من او را تصديق كرده و به او ايمان دارم و گواهى مىدهم او پيامبرى است كه از جانب پروردگارش فرستاده شده و بندهاى است كه سود و زيان و مرگ و زندگى و برانگيختن او بدست خودش نمىباشد.
▫️آنان گفتند: آيا بندگان خدا مىتوانند كارهايى را كه او انجام مىداد، انجام دهند؟ و آيا پيامبران توانايى فوقالعاده او را داشتند؟ آيا او مردگان را زنده، كورها را بينا نكرده و پيسیها را شفا نداده است؟ آيا مكنونات قلبى و آنچه در خانههايشان ذخيره كرده بودند را به آنان نمىگفت؟ آيا كسى جز خدا يا پسر خدا توان چنين كارهايى را دارد؟ و درباره مسيح عليه السّلام خيلى غلو كردند.
▫️پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمودند: برادرم عيسى، همانگونه كه گفتيد، بود. مردگان را زنده، كور و پيسی را شفا داده و آنچه را كه در ذهن قوم خود بود و نيز چيزهايى را كه در خانههايشان ذخيره كرده بودند به آنان مىگفت. ولى تمام اينها با اذن خداى عزوجل بود. او بنده خدا بود و اين مطلب براى او ننگ نيست و او نيز از آن ابايى نداشت. او داراى گوشت، خون، مو، استخوان، عصب و آميختهاى از اعضاى بدن بود. غذا مىخورد، تشنه مىشد و سفره مىگستراند. پروردگارش يگانه حقّى بود كه هيچ مثل و مانندى ندارد.
▫️گفتند: كسى را به ما نشان بده كه بدون پدر بوجود آمده باشد.
▫️فرمود: آفرينش آدم از او شگفت انگيزتر است، او بدون پدر و مادر به وجود آمد، و هيچ كارى براى خدا سختتر يا آسانتر از كار ديگرى نيست. و هر وقت خدا بخواهد چيزى را بوجود آورد، فقط به آن مىگويد بوجود بيا، او نيز بوجود مىآيد. و اين آيه را براى آنان خواند:
▫️إنَّ مَثَلَ عيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُون (آل عمران. آیه ۵۹)
▫️«خلقت عيسى نزد خدا مانند خلقت آدم است كه آن را از خاک آفريد، آنگاه به او فرمود: بوجود بيا. او نيز بوجود آمد.»
▫️سيد و عاقب گفتند: سخنان تو ما را قانع نكرده و به آنچه تو مىخواهى اقرار نمىكنيم. بنا بر اين مباهله كرده و لعنت خدا را بر دروغگو قرار مىدهيم. و به اين ترتيب حق به زودى آشكار مىگردد.
▪️در اين جا بود كه خداوند آيه مباهله را بر پيامبر صلّى الله عليه و آله و سلّم نازل فرمود:
▪️فمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبين (آلعمران. آیه ۶۱)
▪️«اگر بعد از اين كه آگاه شدى، كسى در مورد او (عيسى) با تو مجادله نمايد، بگو: بياييد هر كدام از ما و شما خودمان و زنان و فرزندانمان را گرد آورده، مباهله نموده و دروغگو را گرفتار لعنت و عذاب خدا نماييم.»
ادامه دارد ...
📙 المراقبات
میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
#مباهله
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
موفق باشید
4_5868288540365818425.mp3
12.06M
🔉داستان صوتی مباهله
🔻قسمت دوم
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🍃⊱━═╯
موفق باشید
🇮🇷✨🇮🇷✨🇮🇷
💢 #سیاسی
✅ پرسش: چرا پس از انتخاب رئیس جمهور توسط مردم ، تنفیذ ریاست جمهوری باید توسط مقام رهبری صورت پذیرد؟
✍️پاسخ: معیار مشروعیت در نظام اسلامی، مشروعیت الهی است و حکومت مشروع الهی در اسلام، حکومت معصوم و در زمان غیبت، حکومت فقیه است. در مقابل حکومت مشروع حکومتهای نامشروع یا غاصب وجود دارد که در قرآن و روایات از حکومت نامشروع تعبیر به حکومت طاغوت شده است و از تبعیت از حکومت طاغوت نهی شده است.
🔸تنفیذ ریاست جمهوری توسط ولی فقیه در حقیقت اعطای مشروعیت برای حاکمیت رییس جمهور بر امور اجرایی کشور است که این مشروعیت بر اساس ادله قرآنی و روایی برای فقیه است. بر همین اساس حضرت امام رحمهالله در حکم تنفیذ ریاست جمهوری با اشاره به انتخاب ایشان توسط مردم مینویسند:
🔆چون مشروعیت آن باید با نصب فقیه ولى امر باشد، اینجانب رأى ملت شریف را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهورى اسلامى ایران منصوب نمودم.
🔹تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوهی مجریه است. رییسجمهور در جایگاه ریاست قوهی مجریه، تصمیماتی اخذ نموده و اقداماتی انجام میدهد که جزء شئون ولایت است و نیازمند «اذن سابق» یا «اجازهی لاحق» ولی امر مسلمین است و بدون آن اعتبار حقوقی نخواهد داشت.
🔴بروزترین کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
#مباهله
✳️ مباهله، نبرد پیروز سپاه بی سلاح است...
🔴ـــــــــــــــ🔴ـــــــــــ🔴
4_5798386697787933595.mp3
6.93M
🍃🌸
🤲دعای #مباهــــــله
🎙باصدای استاد #فرهمند
✅الــــــتماس دعا
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
❤️ #امام_هادی علیه السلام :
☘ اِنَّ اللهَ لا یوصَفُ اِلاَّ بِما وَصَفَ به نَفْسَهُ وَ اَنّی یوصَفُ الذَّی تَعجِزُ الحَواسُّ اَنْ تُدْرِکَهُ وَ الاَوْهامُ اَنْ تَنالُهُ وَ الخَطَراتِ اَنْ تَحُدَّهُ وَ الاَبْصارُ عَنِ الاحاطَهِ بِه نَای فی قُرْبِهِ وَ قَرُبَ فِی نَایهِ، کَیفَ الکَیفَ بِغَیر اَنْ یقال: کَیفَ، وَ اینَ اْلاینَ بِلا أن یقالَ: اینَ هُو، مُنْقَطِعُ الکَیفِیهِ وَ الاینیهِ الواحِدُ الاَحَدُ، جَلَّ جَلالُهُ و تَقَدَّسَتْ اسْماؤُهُ؛
🌱 به راستی که خدا جز بدانچه خودش را وصف کرده است، وصف نشود. کجا وصف شود آن که حواس از درکش عاجز است، و تصورات به کنه او پی نبرند، و در دیدهها نگنجد، او با همه نزدیکیاش دور است و با همه دوریاش نزدیک، کیفیت و چگونگی را پدید آورده، بدون اینکه خود کیفیت و چگونگی داشته باشد. مکان را آفریده، بدون این که خود مکانی داشته باشد. او از چگونگی و مکان برکنار است، یکتای یکتاست، شکوهش بزرگ و نامهایش پاکیزه است.
📖بحارالانوار، ج۴، ص۳۰۳
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔴بروزترین کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال:
❓چرا باید به ائمه اطهار علیهم السلام متوسل شویم مگر نمی شود مستقیم از خود خداوند درخواست حاجت کرد؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #امامت
📎 #اخلاق
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔴بروزترین کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
#مباهله_سند_حقانیت_اهل_بیت
⁉️پرسش👇👇👇
❔نزول آیه #مباهله در شان اهل بیت چگونه دلالت بر عظمت و مقام آن بزرگواران دارد ❗️❗️
✅پاسخ👇👇👇
👌خداوند می فرماید ؛
« هرگاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده ( باز ) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند بگو بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم ، شما نیز فرزندان خود را ، ما زنان خود را دعوت نماییم ، شما نیز زنان خود را و ما نفوس خود ( کسی که همچون جان ماست ) دعوت کتیم شما نیز از نفوس خود ، آنگاه مباهله ( و نفرین ) کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم »
🔶ال عمران 61
❕در روايات اسلامي که #مفسران و محدثان نقل کرده اند آمده است هنگامي که آيه فوق نازل شد، پيامبر به مسيحيان نجران پيشنهاد مباهله داد، بزرگان مسيحي از پيامبر يک روز مهلت خواستند، تا دراين باره با يکديگر مشورت کنند. اسقف اعظم به آنها گفت: نگاه کنيد اگر فردا محمد با فرزند و خانواده اش براي مباهله آمد از مباهله با او بپرهيزيد، و اگر #اصحاب و يارانش را همراه آورد و هياهو و سر و صدا به راه انداخت با او مباهله کنيد که ادعاي او بي پايه و اساس است.
👌فرداي آن روز، پيامبر در حالي آمد که دست علي عليه السلام را گرفته بود و حسن و حسين پيش روي او حرکت مي کردند، و فاطمه پشت سر او، مسيحيان و در پيشاپيش آنان، اسقف اعظم آنان بيرون آمدند هنگامي که پيامبر را با همراهان مشاهده کردند، اسقف آنان پرسيد: اينان کيانند؟ گفتند: اين يکي پسر عمو و داماد اوست، و اين دو دخترزاده هاي او هستند، و اين بانو، دختر اوست که از همه نزدش گرامي تر است. اسقف نگاهي کرد و گفت: من مردي را مي بينم که مصمم و باجرأت در مباهله است، و مي ترسم او راستگو باشد، و اگر راستگو باشد بلاي عظيمي بر ما وارد خواهد شد، سپس گفت: اي ابوالقاسم ما با تو مباهله نخواهيم کرد، بيا با هم صلح کنيم، و پس از آن، آنان حاضر شدند به شرايط ذمه تن در دهند.
📚تفسیر فخر رازی ج8 ص10
📚تفسیر قرطبی ج2 ص1346
📚روح البیان ج2 ص44
📚روح المعانی ج3 ص188
📚بحر المحیط ج2 ص472
🔰روایات #فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنت و منابع اهل بیت علیهم السلام آمده است که با صراحت می گوید: آیه مباهله درباره علی علیه السلام و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام نازل شده است از جلمه:
👌 در صحیح مسلم در کتاب فضائل الصحابه در باب فضائل علی بن ابیطالب علیه السلام از سعد بن ابی وقاص نقل شده که معاویه به سعد گفت: چرا ابوتراب علی را سب و دشنام نمی دهی؟ گفت: من سه سخن از پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله به یاد دارم که به خاطر آنها نمی توانم علی علیه السلام را دشنام دهم! و اگر یکی از آنها برای من باشد بهتر از تعداد زیادی اشتران سرخ مو است- این حیوان از گرانبهاترین سرمایه های عرب محسوب می شد- سپس داستان حدیث منزلت (در جنگ تبوک) و داستان پرچم دادن به دست علی علیه السلام در جنگ خیبر را ذکر می کند، و بعد می افزاید:
«هنگامی که آیه مباهله نازل شد؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را فرا خواند. سپس عرض داشت: خداوندا اینها اهل بیت من هستند». (و مصداق این آیه اند)
📚صحیح مسلم ج4 ص1871
👌 این حدیث را گروه دیگری از بزرگان اهل سنت نقل کرده اند مانند:
📚ترمذی در صحیح خود ج5 ص638
📚 احمد حنبل در مسند ج1 ص185
📚 بیهقی در السنن الکبری ج1 ص291
📚سیوطی در دُرُّالمنثور ذیل آیه 61 ال عمران
📚حاکم در مستدرک ج3 ص150
🔰وجه دلالت آیه شریفه بر #برتری اهل بیت علیهم السلام ؛
1⃣خداوند به پیامبر گرامی امر فرمود که در مباهله فرزندان و زنان و #نفس خود را طلب نماید ، همانطور که گذشت منظور از انفسنا شخص علی علیه السلام است .این که پیامبر گرامی علی را جان و نفس خود خطاب کرده آیا معنای #حقیقی آن مراد است یا تنزیل مقامی است ؟ بدون شک معنای حقیقی منظور نیست یعنی علی پیامبر نیست بلکه منظور این است که علی در فضائل و کمالات و مقامات مانند پیامبر است .
👌پیامبر گرامی افضل از نوع بشر می باشد ، علی علیه السلام نیز که تمام کمالات پیامبر را داراست نیز افضل از تمام بشر و #انبیاء می باشد و شایسته تر از همگان به خلافت و ولایت می باشد .
2⃣هدف از #مباهله ، دعا و پیروزی حق و غلبه بر دشمن و اثبات قرب الهی می باشد ، پیامبر گرامی برای این غرض اهل بیت خود را با خود همراه کرد و این نشان دهنده قرب و منزلت و بلندی مقام آنان در نزد حق تعالی می باشد به گونه ای که هیچ کس از افراد امت این مقام را ندارند و الا پیامبر باید آنان را با خود #همراه می ساخت .
❕از اینجا روشن می شود که اصحاب مباهله نزدیکترین و دوست ترین دوستان خدا هستند و هیچ کس حق تقدم
و امیری بر آنان را ندارد .
📚حدیقه الشیعه ج1 ص68
#مباهله_سند_حقانیت_اهلبیت
بروزترین کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸قبر هر روز پنج بار صدا میزند..
آیا ما امادگی داریم؟!
#استاد_رفیعی
#یاد_مرگ
#تلنگر
🔴بروزترین کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
❤️ #امام_صادق علیه السلام فرمودند:
🍃 هیچ عملی در [ شب و ] روز جمعه برتر و با فضیلتتر از صلوات بر محمّد و آل محمّد نمیباشد.
📖 وسائل الشیعۀ، ج۷، ص ۳۸۱
🆔🔴بروزترین کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯