🌹 رهبرانقلاب: غدیر چیزی نبود که گوهر نایاب امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام را شکل دهد. غدیر، نتیجه فضایل، مزایا و کمالات آن حضرت بود. ۱۳۷۵/۲/۱۸
🌟 ۱ روز تا عید غدیر #بزرگترین_عید
📥 دسترسی به نسخه قابل چاپ مجموعه محصولات بزرگترین عید👇🏻
farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48334
📲 مجموعه #استوری | #بزرگترین_عید
👈 شماره ۴ | تداوم غدیر
🌟 رهبر انقلاب: امروز ما - هم مسؤولانمان، هم مردممان - در قبال مسأله غدیر مسؤولیم. مسؤولان کشور باید سعی کنند اعمال و رفتار و حرکات و سکنات و برنامهریزیهایشان را به گونهای تنظیم کنند که با هدفهای اسلام - که همان هدفهای غدیر است - تطبیق کند.
۱۳۷۹/۱۲/۲۴
🌹تا روز عيد غدير؛ انتشار مجموعه #بزرگترین_عید
📥 دسترسی به نسخه قابل چاپ مجموعه محصولات #بزرگترین_عید👇🏻
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48334
🌹 رهبرانقلاب: همّت جمهوری اسلامی باید این باشد که خود را به آن الگویی که در غدیر معرفی شد و در دوران پنجساله حکومت امیرالمؤمنین، نمونه آن نشان داده شد، نزدیک کند. ۱۳۸۰/۱۲/۱۲
🌟 ۱ روز تا عید غدیر #بزرگترین_عید
📥 دسترسی به نسخه قابل چاپ مجموعه محصولات بزرگترین عید👇🏻
farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48334
مداحی آنلاین - در غدیر امامت چند نفر اعلام شد؟ - آیت الله جواد آملی.mp3
1.2M
🌸 #عید_غدیر
♨️در #غدیر امامت چند نفر اعلام شد؟
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤آیت الله #جوادی_آملی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴بهترین #سخنرانی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
مداحی آنلاین - دست دل میزنم به دامانت - مهدی رسولی.mp3
4.17M
🌸 #عید_غدیر
💐دست دل میزنم به دامانت
💐می سرایم برای چشمانت
🎤 #مهدی_رسولی
👏 #سرود
👌بسیار زیبا
🌷گلچین بهترین #مولودی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد #فرج_نژاد در حال ترسیم صحنه جنگ آب در سال ۹۸ ▪️طلبه جهادگر، مخلص و آگاه
@khabarnews 👈«اخبار مهم در «ایتا
📖 مجموعه #خواندنی داستانهایی از #رضا_شاه
_______________
♨️ آرتور میلسپو در کتاب خود با عنوان « آمریکاییها در ایران» درباره #رضا_شاه مینویسد:
در مجموع، او در سالهای پادشاهی خود، کشور را کاملاً #دوشید، دهقانان، قبایل و کارگران را خُرد کرد و طبقه جدید سرمایه دارها، تجار، انحصاگران، پیمانکاران و سیاستمداران وابسته را ثروتمندتر کرد.
📚 منبع: کتاب آمریکاییها در ایران، نوشته آرتور میلسپو، ص34
لینک کتاب:
https://archive.org/details/in.ernet.dli.2015.46417/page/n3/mode/2up
__________________
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
📖 مجموعه #خواندنی داستانهایی از #رضا_شاه
_______________
♨️ جان گونتر در کتابش با عنوان «در درون آسیا» درباره #رضا_شاه مینویسد:
« از عجایب اینکه اعلیحضرت همایونی تنها پادشاه این عالم هستند که به #هتل_داری اشتغال دارند. امور سیر و سیاحت در ایران در انحصار دولت است، و اکثر هتل های علی الخصوص هتل های حاشیه #دریای_خزر به شخص شاه تعلق دارد.
📚 منبع: کتاب رضاشاه و بریتانیا بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا؛ ص 135
__________________
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
37.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای دکتر سیم فروش متخصص ارولوزی و استاد دانشگاه
#جمعیت
💠اینستاگرام:
Instagram.com/iranjamiat
💠ایتا,بله,سروش
@iranjamiat
💠 آپارات
https://www.aparat.com/iranjamiat
نوشته فنی سالم
قیمت فقط ۸۷ میلیون
فقط باید ۵۰ میلیون بدی یکی بیاد تشخیص بده ماشین چی هست😂😂😂
https://eitaa.com/joinchat/83820580Cb2ffbde1b7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎥#کلیپ_تصویری
🔻آشنایی با #خطبه_غدیریه
📍 جلسه اول
💠 سخنران: حجه الاسلام والمسلمین #محمد_امیری_طیبی
#غدیر
#غدیر_خم
#امیرالمومنین
#علی_ابن_ابیطالب
🆔 eitaa.com/Mohammad_AmiriTayebi/
🆔 telegram.me/Mohammad_AmiriTayebi/
🆔 instagram.com/Mohammad_AmiriTayebi/
@Mohammad_AmiriTayebi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم
🔸سوره فلق، آیه 5
🔸موضوع: حسد و لزوم دوری از آن
🔸«بگو به خدا پناه میبرم از زيان حسود، زمانى كه حسد مىورزد»
🔹ومِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ
🔹و از زیان حسود، زمانی که حسد می ورزد.
#موشن_گرافیک_تفسیر_قرآن
@ahlolbait
مداحی آنلاین - روش شناخت حق - حجت الاسلام رفیعی.mp3
2.78M
🌸 #عید_غدیر
♨️روش شناخت حق!
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #رفیعی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴بهترین #سخنرانی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
مداحی آنلاین - نماهنگ صبح غدیر - علی اکبر قلیچ.mp3
7.1M
🌸 #عید_غدیر
💐تا صورت و پیوند جهان بود علی بود
💐تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود
🎤 #علی_اکبر_قلیچ
👏 #نوآهنگ
👌 #پیشنهاد_ویژه
🌷گلچین بهترین #مولودی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
🔴 چرا از دیدگاه قرآن، روح دین امامت است؟
🔸 الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْاسْلامَ دیناً (مائده/۳)
🔹 اینجا دو تعبیر داریم: یکی اینکه «اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ»، دیگر اینکه «اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی». دین شما را به حد کمال رساندم و نعمت خودم را - که همین نعمت دین است - به اتمام رساندم.
🔸 فرق است میان اتمام و اکمال. پس دین را، هم اکمال کردم و هم اتمام کردم. اتمام در جایی گفته میشود که یک ساختهای ناقص است به معنی اینکه بعضی از اجزائش هنوز ناتمام است. مثلا یک ساختمان قبل از آنکه همه کارها تمام بشود که بتوان از آن استفاده کرد، مثل اینکه سقفش مانده باشد یا درهایش را هنوز کار نگذاشته باشند، «ناتمام» میگویند. اما مسئله اکمال چیز دیگری است.
🔹 یک شیء ممکن است پیکرهاش درست و تمام باشد اما از باب اینکه روح ندارد و آن واقعیتش و آثاری که منتظَر است بر آن مترتب بشود مترتب نمیشود، کامل نیست. مثلاً اگر بگویند کمال «علم» به «عمل» است معنایش این نیست که تا عمل نیامده است علم یک جزئش ناقص است؛ خیر، علم علم است، علم با علم تمام میشود ولی علم با عمل کامل میشود، یعنی آن آثاری که از علم باید گرفت با عمل گرفته میشود.
🔸 الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی. با این دستور [یعنی نصب امیرالمؤمنین علیه السلام به امامت] نعمت دین به اعتبار اینکه یک جزء از اجزاء آن و یک دستور از دستورهای آن ناتمام بود، تمام شد. از طرف دیگر این دستور به اعتبار اینکه اگر نبود همه دستورهای دیگر ناکامل بود، کمال همه آنها به این دستور است.
🔹 این است که میگوییم روح دین، ولایت و امامت است. اگر انسان ولایت و امامت نداشته باشد اعمالش حکم یک پیکر بدون روح را پیدا میکند.
📝 استاد مطهری، پانزده گفتار، ص۶۴-۶۳ (با اندک تلخیص)
#عید_غدیر
✍جوان بصیر٣١٣
┈┈••✾••┈┈
🔮@Javanebasir313
🔴 حادثه غدیر جزو وقایع تردیدناپذیر تاریخ است
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم: حادثهی غدیر جزو حوادث و وقایع تردیدناپذیر است، حالا در جزئیات و گوشه کنارههایش در طول تاریخ بعضی از نویسندگان و تاریخنویسان و امثال اینها یک تردیدهایی سعی کردند ایجاد بکنند که پاسخ داده شده همهی اینها، لکن اصل این واقعه و اینکه رسول مکرم (صلیاللّهعلیهوآلهوسلم) در این حادثه امیرالمؤمنین را با این عنوان «من کنت مولای فهذا علی مولای» معرفی کرد، در این هیچ تردید نیست، این جزو وقایع تردیدناپذیر است.
🔹 عید غدیر هم از همان قرون اول اسلامی یک عید رایج بوده، یک مواردی در تاریخ هست که مرحوم علامهی امینی در الغدیر ذکر میکنند که در فلان جا نوشته این حادثه اتفاق افتاد «و کان ذلک یوم الغدیر» یا «یوم ثامن عشر من ذیالحجه و ذیالحجه» مثلاً، یعنی موارد متعددی را در تاریخ اسلام، از همان صدر اول بهعنوان عید غدیر ذکر کردند، در خلفای فاطمی، در مصر، در جاهای دیگر.
🔺 انشاءاللّه که این عید بر همهی مسلمانان مبارک باشد، بر مردم عزیز ما هم مبارک باشد و انشاءاللّه که دلهای خوشی مردم پیدا کنند، مشکلاتی هست برطرف بشود انشاءالله
#عید_غدیر
✍جوان بصیر٣١٣
┈┈••✾••┈┈
🔮@Javanebasir313
🔸 حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدیر
🔹 مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد:
🔸یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود.
🔹 محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت...
🔸 من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند.
🔹عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.
🔸بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود.
🔹 وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم.
🔸 سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند.
🔹 در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟
🔸 اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند.
🔹 سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد:
گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد
تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد
واله ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی
زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟
علی عالی اعلا که ز بیم نهلش
روح از کالبد عالم امکان خیزد
گر به خاری کند از قاعده لطف نظر
از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد
گر زند دست به دامان ولایش فرعون
از لحد با دو کف موسی عمران خیزد
داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری
کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد
...
🔸 معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است.
🔹 پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) ازاین جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته اید و غذاها، شیرینی ها و شربت های خوشمزه می خورید بعد می روید خانه و فکر می کنید که در مدح علی شعر گفته اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.
🔸این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.
پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه می کردند. آقای سپهر، بعدها می گفت: تعدادی از آنها زندگی شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند.
ابن سینای زمان ص 102 - 97. به نقل از مرحوم سید علی اکبر پرورش.
https://t.me/bazmeghodsian/19673
🔸کیست مولا؟ آنکه آزادت کند
🔹عالم ربانی آیة الله آقانجفی قوچانی در سیاحت شرق:
🔸اگر دلیل بر تشیّع مولوی میخواهی مثنوی پُر است، و یک جای که به خاطرم دارم در بیان معنی قول پیغمبر در غدیر خم «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» میگوید:
کیست مولا آنکه آزادت کند/ بند رقّیّت ز پایت برکند
🔻[برخی مخالفان عرفان با تقطیع شعر حضرت مولانا، به دروغ مدعی شده اند که مولانا سنّی است و مولی را به معنی دوست می داند؛ حال آنکه معنای مولا (مُعتِق) به صراحت در بیت سوم بیان شده و مولانا معتقد است فقط انبیا و اولیا می توانند انسانها را از بند دنیا و هواهای نفسانی نجات دهند؛
زین سبب پیغامبر با اجتهاد
نام خود وانِ علی «مولا» نهاد
گفت: هر کو را منم مولا و دوست
ابن عمّ من علی مولای اوست
کیست مولا؟ آنکه آزادت کند
بند رقیّت ز پایت بر کند
چون به آزادی نبوت هادی است
مؤمنان را ز انبیا آزادی است
ای گروه مؤمنان شادی کنید
همچو سرو سوسن آزادی کنید].
@bazmeghodsian