eitaa logo
| الیه راجعون |
532 دنبال‌کننده
109 عکس
118 ویدیو
5 فایل
اشعار،نوشته‌‌ها و دغدغه‌های نوید نیّری | طلبه و معلم ارتباط با من: @ensanrasane
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی 🌹«تقدیم به حضرت امام روح‌الله و شهیدانِ عفاف و حجاب، آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان و تقدیم به تمام کسانی که قلبشان برای اسلامِ عزیز می‌تپد.» ای خمینی هنوز مستِ توییم مکتبی‌های بت‌ پرستِ توییم بتِ ما خود نمادِ توحید است مثل او را جهان نزاییده‌ست نقشه‌ی راهِ ماست مکتب او سوخت باید در آتشِ تبِ او هرکه از راهِ او جدا باشد دشمنِ خونیِ خدا باشد چون که راهش همان مسیرِ علی‌ست عبدِ اویم که او اسیرِ علی‌ست مثل پیغمبری ز راه رسید ظلمت از شب گریخت، ماه رسید چون مسیحا به مردگان جان داد ملتی را حیاتِ قرآن داد گفت باید برادری باشد نور، معیار برتری باشد هرکه تقوایی است محترم است دینِ حق هرکجاست، آن حرم است چه بسا یک نفر ز قطب شمال اهل تقواست، در همه احوال یک نفر نیز اهل ایران است علنی اهل فسق و عصیان است فاسقی را که اهل ایران است حرمتی نیست، نصِّ قرآن است! آیه‌‌ی: اِنَّ اَکرمْ اَتقاکُم ... اَکرمَ القومِ اِنَّ اَتقاکُم ... این گواهِ بیان روشنِ ماست مرزِ اسلام، مرزِ میهنِ ماست ماه من! عارف جمارانی! رهبرِ سیّدِ خراسانی! «عَجز الواصِفونَ عَن صِفَتک ما عَرفناکَ حقَّ مَعرفتک» دلم انگار غرقِ خون شده‌ است عازمِ وادیِ جنون شده‌ است دلخوریم آنچنان که حوصله نیست آشنا هست، از عدو گله نیست روزی آن مرد انقلاب آورد بر سوالِ جهان جواب آورد هرچه می‌گفت، از خدا می‌گفت مرگ و لعنت به کدخدا می‌گفت روی منبر نشست و محکم گفت ترس ما را شکست و محکم گفت: «مملکت جای بی‌حجابی نیست واجبِ شرع، انتخابی نیست» کدخدا خواست بی‌حیا باشیم از مسیرِ علی جدا باشیم حزبِ شیطان به او بَلی گفتند «نَه» به همراهیِ علی گفتند راهِ حیدر مسیرِ سازش نیست پاسخ هرزگی، نوازش نیست نهیِ منکر، خضوع و خواهش نیست شهر، جولانگهِ فواحش نیست امرِ رهبر سکوت و سازش نیست معنیِ امر و نهی، خواهش نیست قاتلِ آرمان چرا زنده‌‌ست؟ دشمنِ دین‌مان چرا زنده‌‌ست؟ هتکِ احکام دین جوابش چیست؟ کشتنِ آرمان عِقابش چیست؟ خونِ او‌ ریخت پای این نهضت تا بیابند متقین عزّت! هرکس اینجا به هرزگی پرداخت پا فراتر گذاشت، بهتر تاخت! جانِ یارانِ دین چه ارزان است! امنیت دارد آنکه عریان است! همه اینجا رها و آزاد‌اند جز کسانی که آبرو دادند با دو خط قصّه خوابمان برده سیل جاری‌ست، آبمان برده باز با حرف، راممان کردند قول داده، آراممان کردند تا وَلی گفت: «هرزگی باید ... این بساطِ برهنگی باید ... ... جمع گردد از این خیابان‌ها» رفت بر نیزه باز قرآن‌ها باز گفتند: اولویت نیست! نهیِ منکر، صلاح ملت نیست! جگرم سوخت از غریبیِ دین امرِ فرمانده مانده روی زمین نهی از منکر است راهِ حسین نکند بوده اشتباهِ حسین؟! نیست کشف حجاب منکر نه؟ گوشِ وادادگان شده کر! نه؟ سَر به نِی رفت تا حیا نرود! مردم از یادشان خدا نرود! جان به کف‌های دوره‌ی کرونا! شهرتان را گرفته بوی زِنا! کن تماشا برهنگی‌ها را در دلِ شهر، هرزگی‌ها را کاش غیرت ز یادمان نرود جان اگر رفت، باشد، آن نرود کربلا قصّه‌ی مدارا نیست هر که کوتاه آید از ما نیست حرف آخر برای فاطمه است هرچه دارم فدای فاطمه است مادری کن مرا به عهده بگیر این زمین‌خورده را به عهده بگیر خسته‌ام ... چادرت پناه من است نورِ چَشمت چراغِ راهِ من است پسرت را ببخش سر به هواست گرچه همواره تکیه‌ام به شماست مرگ خواهد رسید، کاری کن! این سیه‌روی را تو یاری کن! قدرِ آنی مرا رها نکنی! از نگاهت مرا جدا نکنی! با تو خوش عرصه‌ای‌ست مَحشرِ ما سایه‌ات مستدام بر سر ما ✍🏻 نوید نیّری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | یاور مظلوم ها داریم عهد دیرین تا شکوه و عزت دین داریم عهد دیرین تا رهایی فلسطین 🎤 حاج امیر عباسی و کربلایی مصطفی اللهیاری •┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄•
۳۰۰ شهیدِ دفاع مقدس از اسلام را آورده‌اند تا آرمان‌های برباد رفته و خون‌های پایمال شده‌ی‌شان زیر پای جنبش فواحش و کارگزاران دین‌ستیز در کف خیابان‌های تهران را نشان‌شان دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹... فَتَجَلْبَبَتْ بِجِلْبَابِهَا وَ تَبَرْقَعَتْ بِبُرْقِعِهَا وَ أَرَادَتِ النَّبِی (ص)» 🌿«فاطمه (سلام الله علیها) وقتی می خواست از خانه خارج شود و نزد پیامبر برود به سر نمود و برقع (روبنده یا همان که صورت را می‌پوشاند) انداخت». علل الشرائع، ج 1، ص 163
🌹... حَتّی دَخَلَتْ عَلی أَبی بَکْرٍ وَ هُوَ فی حَشْدٍ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الأنْصٰارِ وَ غَیْرِهِمْ ... تا این که حضرت وارد شد بر ابی‏بکر در مسجد در حالی که گرداگرد او را جمع زیادی از مهاجرین و انصار و دیگر مسلمین گرفته بود. حَشد همان گروه و جماعت است. 🔘 فَنیطَتْ دُونَها مُلاَءةٌ ... سپس میان حضرت و مردم نصب شد. وقتی حضرت زهرا(س) وارد مسجد می‏شود در آنجا پرده‏ای نصب می‏شود. مُلاَءةٌ به معنای إزار یا پرده است. یعنی بین ایشان و آن مردها که از مهاجرین و انصار و گرداگرد ابی‏بکر بوده‏اند پرده‏ای آویخته می‏شود حتی در برخی نسخه‏ها آمده است مُلاَءةٌ قِبطّیةٌ یعنی حتی جنس پرده را که مصری بوده است مشخص کرده‏اند. به هر حال نکتۀ مهم در این بخش آن است که همین که حضرت وارد می‏شود دستور می‏دهند که پرده‏ای بین ایشان و دیگران بیاویزند. البته از کلمۀ فَجَلَست که در خطبه آمده استفاده می‏شود که قبل از این که حضرت بنشینند پرده را سریع می‏آویزند. یعنی همین که خبردار می‏شوند دختر پیغمبر(ص) در راه مسجد است یا به محض ورود ایشان محیط را آماده می‏کنند و این را نصب می‏کنند و این خود باز از اموری است برای حفظ حضرت از نگاه مردان و احترامی بوده که به صورت سنّت درآمده است. ➖آیت الله آقا مجتبی تهرانی، ایام فاطمیه سال 1374، شرح خطبه‌ی فدکیه
🌹در حدیث معتبری از امام صادق (ع) نقل شده كه حضرت درباره‌ی سنت امیرالمومنین_علیه السلام_فرمودند:« وَ كَانَ يَكْرَهُ أَنْ يُسَلِّمَ عَلَي الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ وَ يَقُولُ أَتَخَوَّفُ أَنْ يُعْجِبَنِي صَوْتُهَا فَيَدْخُلَ عَلَيَّ أَكْثَرُ مِمَّا أَطْلُبُ مِنَ الْأَجْرِ»؛ 🔘«اميرالمؤمنين از سلام كردن به زن‌هاي جوان كراهت داشت (سلام نمی‌کردند) و مي‏فرمود: مي‏ترسم صدايش در من حالتي ايجاد كند و ضرري بيش از اجري كه مي‏خواستم نصيبم گردد». .كليني، محمد بن يعقوب، كافي، تهران، دار الكتب الإسلامية‌، 1407 ه‍ق‌، ج‏2، ص 648.
فاصله‌ی طرز فکر خواص جامعه و سبک زندگی مذهبی‌های امروزی با عقاید و سبک زندگی حضرت زهرا_سلام الله علیها_ و امیرالمومنین_علیه السلام_که خداوند آنان را اسوه‌ی ما قرار داده و ما ادعای پیروی از ایشان را داریم، فاصله‌ای نجومی است ...
ما بادی (شروع کننده) به جنگ‌ نبودیم و نیستیم، لکن اگر کسی تعدی بکند دهان او را خُرد می‌کنیم... حضرت امام خمینی (ره) | ۱۶ آبان ۱۳۵۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ هشدار های بیست‌سال قبل دربارهٔ اندلسی‌کردن ایران: 🔻 تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند! 🔻 سیاست امروز، سیاست آندلسی کردن ایران است...
| الیه راجعون |
⚠️ هشدار های بیست‌سال قبل #امام_خامنه_ای دربارهٔ اندلسی‌کردن ایران: 🔻 تاکستانهایی را وقف کردند تا ش
طبق تبیین و فرمایش امام جامعه، راه جنگ با اسرائیل و درک شرایط منطقه هم از جنگ با بی‌حجابی و فحشا و درک این مطلب می‌گذرد ...
حمله به حجاب در ایران، سویه‌ی شرقی حمله به حلب و حماه و حمص در غرب سوریه است؛ امت هار اسرائیل، متحد به معرکه آمده‌اند ...
دمشق سقوط کرده است، اما مقاومت رزمنده‌های حرکت حزب‌الله لبنان در حرم خانم زینب ادامه دارد و چند بسیجی ایرانی که با ایشانند؛ تا سنی‌های صهیونی از راه رسیده، هار نشوند و حرم را هتک نکنند. اکنون آستان خانم صحنه‌ی صریحی است که آن که تا رمق آخر با ما می‌ماند تنها شیعه‌ی مصطفوی است...
محور مقاومت هیچ گاه تمام‌عیار از مقاومت ملی به مقاومت امی گذار نکرد؛ از گفت‌مان گرفته تا گفتار؛ اگر کرده بود، نیروهای امت می‌توانستند فارغ از وضعیت دولت-ملت سوریه به مقاومت نرم تا سخت در شام ادامه بدهند. ما از دهه‌ها تحیرمان میان ملی‌گرایی و امت‌باوری شکست خوردیم...
💠 آن‌هایی که در برابر خطرهایی که متوجه شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در اعداد مردگانند. 📚صحیفه امام ،جلد ١،صفحه ١۵۸
کارگزاران سکولار نظام، اقامه‌ی سخت و حتی نرم شریعت امی را نافی امنیت ملی می‌دانند؛ رگه‌های درشت جاهلیت در جمهوری اسلامی ایران...
🌿 وَمَنْ نامَ لَمْ يُنَمْ عَنْه آن کس که در خواب فرو رود بايد بداند که دشمن در خواب نيست و از او غافل نخواهد شد. نهج‌البلاغه، نامه 62
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت امام خمینی: اسرائیل قناعت نمی‌کند به آنجایی که هست؛ قدم قدم پیش می‌رود و هر قدمی که رفت، هی می‌گوید ما کاری نداریم، همین است، فردا قدم بالاتری برمی‌دارد. امروز لبنان است، فردا- خدای نخواسته- سوریه، پس فردا عراق است و همین طور.
سعی کن مثل یمن باشی. کار نداره کی سقوط کرد، کی رفت، کی خوشحال شد، کی عقب نشست. یمن موشک زد تو اسرائیل.
باسمه تعالی فضای کلاس طوری بود که احتمالا به خاطر تصوری که از سال یا سال‌های قبل از آن دانش‌آموزان در ذهن‌شان بود هم به خاطر عملکرد ضعیفی که این چند نفر از چند هفته‌ی ابتدای امسال در درس و رفتار از خود نشان داده بودند، در نظر بچه‌ها به ضعیف بودن و حقارت محکوم بودند و از آن طرف چند نفر از بچه‌ها که از سال قبل جزو شاگرد اول‌ها و ممتاز بودند هم در چشم بچه‌ها از بقیه برتر بودند و هم برخی از آن‌ها خودشان، خودشان را بهتر از بقیه می‌دانستند. اما از آینده خبر نداشتند. این وضعیت یک ماه بیشتر در کلاس من دوام نیاورد و بعد از مدتی که به شناختی نسبی از بچه‌ها و روحیات آن‌ها از طریق مشاهدات خودم و اطلاعاتی که در جلسات از اولیاء دریافت کردم، اوضاع موجود را برهم زدم. البته مشاهدات و تشخیصی که خودم از طریق ارتباط با بچه‌ها و مشاهده‌گری به آن رسیدم بسیار راهگشا بود. فضا به نحوی بود که انگار از اول معلوم بود اگر قرار است برای تدریس همتا به همتا معلم انتخاب کنم، چه کسی یا کسانی انتخاب می‌شوند(بر اساس تصورات قبلی بچه‌ها) یا زمانی که می‌خواستم مسئولیت‌های کلاس را تقسیم کنم نگاه‌ها به سمت افرادی خاص می‌رفت. چند نفر هم که به ضعف و تنبلی و سوءرفتار مشهور شده بودند به کلی در حاشیه قرار داشتند و خودشان هم این وضعیت را باور کرده بودند. در موارد مشابه هم اوضاع به همین ترتیب بود. ادامه ...👇
شروع کردم به برهم زدن بازی و جوری زیر میز زدم که این روزها همه‌ی بچه‌ها به توانایی‌های منحصر به فرد خود بین دانش‌آموزان شناخته می‌شوند و خودشان هم به اعتماد به نفس یا بهتر بگویم به خودباوری مطلوبی رسیده‌اند. روزهایی آمد که برای تدریس همتا به همتا، از دانش‌آموزانی که به ضعف در درس و رفتار شناخته می‌شدند و واقعا هم این ضعف را داشتند، می‌خواستم بیایند و معلمی کنند. به آن‌ها آزادی عمل و جایگاه دادم. به محض اینکه نامشان را برای معلمی صدا زدم، تعجب و استفهام در چهره‌های بچه‌ها نمایان شد و برای لحظاتی با حالتی متعجب به من و آن چندنفر نگاه می‌کردند چون انتظارش را نداشتند. آن چند دانش‌آموز ممتاز هم حساب کار داشت دستشان می‌آمد که دیگر دوران یکه تازی دارد به پایان می‌رسد و حالا باید معلمیِ بچه‌های دیگر را بر خود بپذیرند. کم‌کم داشتم تدریس و مسئولیت‌های مهم کلاس را به دانش‌آموزانی که در حاشیه بودند و به چشم نمی‌آمدند می‌سپردم. از آن‌ها نظرخواهی و پرسش می‌کردم تا در بحث‌ها دخیل شوند. جلوی چشم همه آنان را در مواردی تحسین نمودم و مورد توجه قرار دادم. یکی از موثرترین کارهایی که انجام دادم این بود که چندبار با فاصله‌ی زمانی، درباره‌ی مهارت خودباوری و تفاوت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد بچه‌ها صحبت کردم و با بردن نام تک تک بچه‌ها، توانایی های هرکدام را بیان نمودم و در کنار ذکر توانایی‌ها و نقاط قوت، به آن‌ها گفتم که هرکدام از شما ضعف‌هایی هم دارید که باید به فکر اصلاح آن‌ها باشید. بعد از این صحبت‌ها و بعد از آن سناریوهایی که در کلاس اجرا کردم و همه به چشم خود دیدند که معلم‌شان کسی را حقیر نمی‌شمارد و هر کدام از بچه‌ها را در کاری توانمند می‌بیند، نگاه آن‌ها نیز به یکدیگر عوض شد و حالا فضای حسادت‌ها و خودبرتر بینی‌ها شکسته شده و بچه‌ها خودشان را در کنار هم یک تیم می‌بینند و حس همدلی بین آن‌ها نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است. ادامه ...👇
البته در این میان، برای بچه‌ها این مطلب را توضیح دادم و با دلیل جا انداختم که دانش‌آموزانی که مسئولیت‌پذیرتر، مودب‌تر، پرتلاش‌تر، اهل پرسشگری، اهل علم، اهل تعاون و به طور کلی بیش از بقیه اهل رعایت آداب هستند، برای من عزیزتر و ارزشمندتر‌اند و این کاملا طبیعی و منطقی است. نزد خداوند هم خوب و بد یا خوب و خوب‌تر هرگز یکسان نیستند و حتی با آن‌ها یکسان برخورد نمی‌شود. چگونه می‌شود آن‌که اهل رعایت آداب و مسئولیت‌پذیر است را با آن‌که آداب را زیر پا می‌گذارد و مسئولیت‌پذیر نیست یکسان دانست و با آن‌ها یکسان برخورد کرد.این عین ظلم و بی‌عدالتی است. عدالت به معنای مساوات نیست، بلکه عدالت یعنی «وضعُ الشیٔ فی موضعه.» عدالت یعنی هرچیزی در جای خود و هرکسی در جایگاه خود باشد. کاری که کردم این نبود که به بچه‌ها بفهمانم هرکس هر طوری باشد خوب یا بد برای من همه خوب و عزیز اند، نه برعکس، به آن‌ها گوشزد کردم که همه باید برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب تلاش کنند و به فکر اصلاح خود باشند، اما همه این استعداد و توانایی را دارند. باید توانایی‌های نهان و استعدادهای به حاشیه رفته را از انزوا خارج می‌کردم و بت تکبر و خودپسندی را در برخی بچه‌ها می‌شکستم. حالا به لطف خدا فضا تعدیل شده و هرکس به توانایی‌ها و ضعف‌های خود آگاه است و ساختار کلاس را طوری چیده‌ام که کسی به کسی با چشم حقارت نگاه نکند. البته طبیعی است که پذیرش این مطلب در برخی بیشتر و در برخی کمتر است. اما آن‌چه مهم است این است که همه فهمیدند طرز فکر و عملکرد معلم‌شان نسبت به دانش‌آموزان چگونه است و چه انتظاری از آن‌ها دارم.
تکلیف یا پیروزی؟
36.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ آثار زلزله آسای رهاسازی "گسترش فحشا" در کشور، در بیانات استاد آیت الله وفسی ♨️ "چرایی عدم شرکت برخی مومنین در انتخابات‌ها و راه‌پیمایی‌های انقلابی" 🔥 رضاشاه، زیر عمّامه ی برخی "خواص بلندپایه" 📽 ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - نشست تخصصی هسته‌های مردمی تحول‌خواه
6_1152921504607377192.mp3
1.98M
🎧 معلوم نیست من دیگر زنده بمانم، بگذارید این را به شما بگویم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا