eitaa logo
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
3.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
611 ویدیو
108 فایل
کانال اطّلاع رسانی درگاه خرید مجازی فروشگاه فرهنگی انقلاب اسلامی: http://forms.khamenei.link سفارش و ارسال محصولات: @qom_khamenei_book راه ارتباطی: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۴ ۴۲ ۴۳ @p_m_enghlabeeslami نمایشگاه دائمی کتاب: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۰ ۲۸ ۵۲
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - دفترقم برگزار میکند: ▪️موضوع : منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی ▪️ارائه دهندگان: حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار ▪️دبیرعلمی: حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی گرامی‌پور 🗓 زمان: دوشنبه ۱۴۰۲/٧/١٠ ⏱ ساعت: ١۴:٣٠ 🏢 مکان: قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۸، پلاک ۱۲۰ موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی _دفتر قم پیوند پخش زنده در تلویزیون اینترنتی: 🆔http://B2n.ir/t38976 @qom_khamenei_ir
📣 «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب » ◀️ارائه اول توسط : استاد حجت‌الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی پیوند پخش زنده 🆔B2n.ir/t38976 @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر اهل استقامت پیغمبر به مجرّد این‌که وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. از جمله شگفتیهای زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد. دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور معنویت و هدایت و تعلیم و تربیت لحظه‌ای باز بماند. بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او - هرجا که بود - درس بود. عجب برکتی در چنین عمری وجود دارد! بیانات در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران‌ ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ @qom_khamenei_ir
📣 با موضوع: 💢 «معرّفی ابعاد شخصیتی و کتب رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه‌العالی)» 👤 حجت‌الاسلام مهدی مطهری 🗓 پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ⏰ ساعت ۰۸:۰۰ 📌 آدرس: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه شهید زین‌الدین (28)، پلاک ۱۲۰ @qom_khamenei_ir
بخش اول ارائه استاد ایزدهی.mp3
17.32M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 1️⃣بخش اول: ارائه استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی 👈نسبت به ماهیت قدرت چهار رویکرد وجود دارد که طبیعتا هر کدام از این رویکردها، اقتضای حکمرانی با مختصات خودش را دارد. نظریه اول: قدرت ذاتا شرّ محض است. نظریه دوم: قدرت اگرچه شرّ است ولی گریزناپذیر است. نظریه سوم: قدرت ذاتا نه خیر است و نه شرّ بلکه صرفا جنبه ابزاری دارد. نظریه چهارم: اگرچه قدرت به دلیل این که از صفات ربوبی است، ذاتا خیر محسوب می شود ولی خیریّت آن وابسته به کیفیت استفاده از آن است که در مسیر خیر مورد استفاده قرار گیرد یا در مسیر شرّ. از ظاهر عبارات امام خمینی ره می توان نظریه چهارم را استخراج نمود. @qom_khamenei_ir
بخش دوم ارائه استاد رهدار.mp3
22M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 2️⃣بخش دوم: ارائه استاد حجت‌الاسلام والمسلمین رهدار قدرت در علوم سیاسی دارای تطوّرات و پیشرفت هایی است که این سیر پیشرفت لزوما به معنای کنارگذاشتن معانی قبلی نیست بلکه به معنای نوعی توسعه در معنا است. در تعریف سنّتی قدرت را صرفا یک کنش می دانستند. سپس قدرت را به یک نوع وضعیّت تعریف کردند. در معنای سوم، قدرت را به شبکه تعریف می کنند که بازیگران این شبکه نسبت به اعمال قدرت خود آگاه نیستند. و در نهایت قدرت را قدرت منتشر می دانند که در این تعریف قدرت را بر مفاهیم دیگری همچون علم و اخلاق سوار می کنیم. البته باید به این نکته توجه شود که برای دریافت دیدگاه رهبری از قدرت نباید صرفا به کلمات ایشان مراجعه شود بلکه سیره عملی ایشان نیز می تواند مورد استناد قرار بگیرد. @qom_khamenei_ir
جمع بندی بخش اول توسط استاد گرامی پور.mp3
3.09M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 3⃣ جمع‌بندی بخش اول: توسط استاد حجت‌الاسلام والمسلمین گرامی‌پور @qom_khamenei_ir
جمع بندی بخش دوم توسط استاد گرامی پور.mp3
2.3M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 4⃣ جمع‌بندی بخش دوم: توسط استاد حجت‌الاسلام والمسلمین گرامی‌پور @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمنان اتّحاد مسلمین درباره‌ی اتّحاد بین مسلمین خیلی صحبت شده؛ ماها گفته‌ایم، دیگران گفته‌اند، همه گفته‌اند. من فقط یک نکته‌ی کوتاهی را در این زمینه میخواهم امروز مطرح کنم: دشمن اتّحاد کیست؟ روی این تکیه کنیم. کیست که اتّحاد مسلمین به او ضرر میزند؟ روی این فکر کنیم. دشمنان اتّحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی با هم متحّد بشوند، آنها ضرر می‌بینند، نمیتوانند دست‌اندازی کنند، دست‌درازی کنند، غارتگری کنند، مشکل پیدا میکنند؛ [دشمنان اتّحاد مسلمین] آنها هستند. البتّه کشورهای اسلامی دایره‌ی وسیعی دارند؛ حالا من همین منطقه‌ی خودمان ــ غرب آسیا و شمال آفریقا ــ همین منطقه‌ی محدود را عرض میکنم. اگر کشورهای همین منطقه با هم متّحد باشند، کدام قدرت بین‌المللی است که دیگر نمیتواند زورگویی بکند، نمیتواند دزدی بکند، نمیتواند در امور داخلی و خارجی کشورها دخالت بکند؟ آن قدرت کیست؟ آمریکا؛ معلوم است دیگر. بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_09_57.152-00_11_08.604).mp3
1.15M
ریشه‌کنی ظم و جور خصوصیت اول جامعه مهدوی امام زمان (صلوات‌‌ الله‌‌ و سلامه‌‌ علیه) جامعه را بر این چند پایه بنا میکند: اوّلاً نابود کردن و قلع و قمع کردن ریشه‌‌هاى ظلم و طغیان. یعنى در جامعه‌‌اى که در زمان ولىّ‌‌عصر (صلوات‌‌ الله ‌‌علیه) ساخته میشود، باید ظلم و جور نباشد؛ نه اینکه فقط در ایران نباشد یا در جوامع مسلمان‌‌نشین نباشد، در همه‌‌ى دنیا نباشد؛ نه ظلم اقتصادى و نه ظلم سیاسى و نه ظلم فرهنگى و نه هیچ ‌‌گونه ستمى دیگر در آن جامعه وجود نخواهد داشت. باید استثمار و اختلاف طبقاتى و تبعیض و نابرابرى و زورگویى و گردن‌‌کلفتى و قلدرى از عالم ریشه‌‌کن بشود. این، خصوصیّت اوّل. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
پرهیز از سهل‌گرایی و سهل‌انگاری بشر طبعاً مایل است که هر چیزی را از راه آسانتر و سبُک‌تر به دست آورد؛ مثلاً اگر بگویند: «اگر میخواهی عالم شوی یا بیست سال درس بخوان، یا کپسولی است که اگر خوردی مجتهد میشوی» به یقین تمام حوزه‌های علمیّه به هم خواهد خورد و همه دنبال آن قرص جادویی خواهند رفت. بشر همیشه میخواهد از راه آسان به منزل برسد و از راه دشوار پرهیز دارد و همین پرهیز از دشواری و روآوردن به راه آسان است که بسیاری از اوقات کارها را لنگ میکند و چون مایل به سهل‌انگاری و سهل‌گرایی است، این میل وادارش میکند که از راه مشکل نرود، و گاهی اتّفاقاً همان راه مشکل، راه منحصربه‌فرد است. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۷۷ لینک خرید @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد از طرفی، گفتیم قهرمان امّت اسلامی است؛ چرا؟ چون شهید سلیمانی با حرکات خود و بالاخره با شهادت خود -شهادتش هم مکمّل این معنا بود- اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد. الان در دنیای اسلام هر جایی که بنای مقاومت در مقابل زورگویی استکبار را داشته باشند، مظهرشان و اسم رمزشان شهید سلیمانی است. در کشورهای مختلف او را احترام میکنند، تکریم میکنند، عکسش را میزنند، نامش را پخش میکنند، برایش مجلس درست میکنند. در واقع ایشان نرم‌افزارِ مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد، به ملّتها سرایت داد، در ملّتها رایج کرد؛ اینها خب نقشهای خیلی مهم و بسیار حسّاسی است؛ لذاست که ایشان به معنای واقعی کلمه، یک شخصیّت برجسته و یک چهره‌ی قهرمانیِ اسلامی است. بیانات در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ این مرد دستِ فلسطینی‌ها را پُر کرد... 🍃 به یاد سیّدالشّهداء مقاومت, حاج‌قاسم سلیمانی (رضوان الله علیه) @qom_khamenei_ir
32.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مؤمنانی که مرتبه‌شان از صحابه بالاتر است پیغمبر (صلّی الله علیه و آله) فرمود آن کسانی که به من ایمان می‌آورند، در حالی که من را ندیده‌اند، از شما افضلند. در دعای سمات میخوانید که «وَ آمَنّا بِهِ وَ لَم ‌نَرَهُ صِدقاً وَ عَدلاً»؛ یعنی به پیغمبر ایمان آوردیم - «صِدقاً وَ عَدلاً» قید «آمَنّا» است - در حالی که پیغمبر را ندیده‌ایم. آن کسانی که آن وجود نورانی را ندیده‌اند، آن معجزات را ندیده‌اند، آن تأثیرِ نَفَس را ندیده‌اند، آن کسانی آن تجسّم توحید، تجسّم اخلاق، تجسّم فضیلت، تجسّم همه‌ی آرزوهایی را که ممکن است به ذهنِ برترینِ انسانها برسد - که رسول اکرم (صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله) بود - ندیده‌اند، در عین حال به او ایمان آورده‌اند و وظایف شرعی‌شان را انجام داده‌اند و جهاد در راه خدا هم کرده‌اند، معلوم است که از شما افضلند؛ درست است؛ مقتضای عقل و قاعده هم همین است. 🗓 شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ @qom_khamenei_ir
🔰 نشست 🔸موضوع: دیدگاه و دغدغه‌های امامین انقلاب در زمینه استحاله فرهنگی 🔸حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی 🗓 زمان: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت: ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ 📍 مکان: چهارراه شهداء، خیابان معلم، ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه چهارم @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علاج مسئله‌ی فلسطین علاج [مسئله‌ی فلسطین] چیست؟ علاج عبارت است از ایستادگی و مقاومت شجاعانه. ملّت فلسطین و عناصر فلسطینی‌ و سازمانهای فلسطینی بایستی با جهاد فداکارانه‌ی خودشان، عرصه را بر دشمن صهیونیست و بر آمریکا تنگ کنند؛ راهش فقط این است و همه‌ی دنیای اسلام هم باید به اینها کمک کنند؛ همه‌ی ملّتهای مسلمان باید از فلسطینی‌ها پشتیبانی کنند و حمایت کنند؛ این علاج است. البتّه عقیده‌ی من این است که سازمانهای مسلّح فلسطینی خواهند ایستاد، مقاومت را ادامه خواهند داد؛ راهش مقاومت است. این مقاومت خوشبختانه امروز در منطقه‌ی غرب آسیا مخصوص فلسطین نیست، در یک دایره‌ی وسیع‌تری از فلسطین این مقاومت وجود دارد و روز‌به‌روز ان‌شاءالله این مقاومت بیشتر خواهد شد. و ما به عنوان نظام جمهوری اسلامی وظیفه‌ی خودمان را پشتیبانی از گروه‌های مبارز فلسطینی میدانیم و هر جور بتوانیم، هر مقدار بتوانیم، با همه‌ی وجود از آنها پشتیبانی خواهیم کرد؛ این خواست نظام جمهوری اسلامی و خواست ملّت ایران است. ان‌شاءالله آنها تقویت خواهند شد و دشمنشان را به ضعف خواهند کشاند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا