eitaa logo
ذَكِّر
268 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.6هزار ویدیو
95 فایل
کانال فرهنگی و تبلیغی ذَكِّرْ: وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ و پیوسته تذکّر ده، زیرا تذکّر مؤمنان را سود می بخشد. ذاریات - 55 قرآن ارتباط با ادمین: @Moballge «استفاده از مطالب کانال باذکر صلوات بلامانع است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
دو ذکر زیبا از فراز ۱۹ دعای جوشن کبیر 🌷@qoran114moballge
🌷وَاسْأَلُوا اللَّـهَ مِن فَضْلِهِ🌷 🍃و (هر چه می خواهيد) از فضل بخواهيد🍃 📚نساء ـ۳۲ @qoran114moballge
❓چه مقدار از نماز ما مقبول است؟ 🔻پيامبراكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: إنّ العَبدَ لَيُصَلِّي الصَّلاةَ لا يُكتَبُ لَهُ سُـدسُها و لا عُشرُها و إنّما يُكتَبُ لِلعَبدِ مِن صَلاتِهِ ما عَقَلَ مِنها ❇️ [گاه] بنده نماز می‌خواند، اما يك ششم و يك دهم آن هم برايش نوشته نمی‌شود؛ تنها آن مقدار از نماز بنده به حساب مى آيد كه با همراه باشد. 📚 بحار الأنوار، ۸۴/۲۴۹/۴۱ ✅🌹@qoran114moballge
💠معنا و مفهوم تفاخر💠 ✍ تفاخر بنا به گفته اهل لغت «بر همديگر نازیدن»(1) است و در اصطلاح علماي اخلاق، ، يا به است به واسطه چيزي كه آن را خود مي‌پندارد، و این باعث و بيني مي‌شود. مباهات هم غالباً در حد باوري است كه بيرون از وجود مباهات كننده است و از اقسام تكبّر بشمار مي‌رود بنابراين آنچه كه در مذمت متكبّران بيان شده در مورد اينان نيز صادق است.(2)🔹 چنانكه خداي تعالي مي‌فرمايد: ☀️ «أدخُلو أبوابَ جهنّم خالدين فيها فَبئسَ مَثويَ المتكبّرين»(3) داخل شويد در درهاي جهنم، در حالتي كه جاودانه و هميشه در آن خواهيد بود كه متكبران را (دوزخ) بسيار بدمنزلگاهي است.🔸 🔅امام جعفرصادق علیه السلام مي‌فرمايد: «إنّ المتكبّرين يُجعَلون في صور الذّرّ، يتوطّأهم الناس حتي يفرغ الله من الحساب»(4)متكبرين در روز قيامت به صورت محشور خواهند شد و مردم ايشان را خواهند نمود تا خدا از حساب بندگان فارغ شود.🔸🔹🔸(1) منتهي الأدب في لغة العرب، واژه «فخر». (2) جامع السعادات علامه نراقی، ج 1، ص 497. (3) سوره زمر، آيه 72. (4) اصول كافي، ج 2، ص .311.💠@qoran114moballge✅🌹
السلام علیک یااباعبداللّه💠 به 💠 باید به و از را میان خودتان اقامه کنید، دهید و نسبت به آن باشید. اگر نکردید، خدا اشرار و فاسدها و وابسته‌ها را بر شما مسلّط می‌کند. 💠 ‏پایان کار بسیجی "شهادت" نیست! بعد از اینکه بسیجی شهید ‎ جانش را برای حفظِ ناموسِ مردم تقدیم کرد، خانواده ایشان، اعضای پیکر مطهرش را، برای نجاتِ جانِ بیمارانِ نیازمندِ پیوند، اهدا نمودند. این راه و رسم و مرام بسیجی است که باعثِ عذابِ دشمنانِ این ملت و مملکت شده است. @qoran114moballge
🌺«وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّـهِ فَضْلًا كَبِيرًا»🌺 🍃و به مؤمنان بشارت ده که براى آنان فضل بزرگی از سوى خداوند است.🍃 📚احزاب-۴۷ ✅@qoran114moballge
🔅وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلاً کَبِیراً 🔅«48» وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوکَّلْ عَلَی اللَّهِ وَ کَفَی بِاللَّهِ وَکِیلاً 🔅و به مؤمنان بشارت ده که برای آنان از سوی خداوند بخششی بزرگ است. و کافران و منافقان را اطاعت مکن، و به آزارشان اعتنا مکن، و بر خدا توکّل نما که خداوند برای وکالت کافی است. ها:⬇️ ✅بی اعتنایی به آزار و اذیّت دشمنان به معنای سستی و کوتاهی در برخورد با آنان نیست، بلکه به معنای توکّل و امیدواری به رحمت الهی، دلسرد نشدن از برخوردهای آنان است. ، از جانب خداوند مأمور می شود تا به دهد که و او شامل حال آنان می شود و این خود بزرگ ترین لطف خداست.🔹 این آیه «و بشّر...» مصداق ونمونه آیه ی قبل است که فرمود: «مبشّراً». ها:⬇️ 1⃣- ایمان، شرط دریافت الطاف ویژه ی الهی است. «بشّر المؤمنین» 2⃣- رهبر باید به مؤمنان بشارت دهد. «بشّر المؤمنین» 3⃣- رفتار خدا با مؤمنان بر اساس فضل است. «من اللّه فضلاً» البتّه تفضّلات الهی بر بندگان، درجات و مراتبی دارد. «فضلاً کبیراً» 4⃣- کسی که به سرچشمه ی قدرتِ حقّ دلگرم شد، می تواند ازمنحرفان جدا شود. «من اللّه فضلا کبیرا - ولا تطع ...» 5⃣ - بی اعتنایی به کار شکنی های کفّار و منافقان و مقاومت در برابر خواسته های آنان، به توکّل نیاز دارد. «لا تطع - دَع اَذاهم - توکّل» 6⃣- کفّار و منافقان در یک خط هستند. «ولا تطع الکافرین و المنافقین» کار هر دو آزار دادن مؤمنان است. «اذاهم» 7⃣- در شرایطی، رهبر باید فقط ارشاد کند و به فکر مقابله به مثل و انتقام از مخالفان نباشد. «دَع اَذاهم» 8⃣ - به خداوند توکّل کنیم، زیرا او وکیل لایق و با کفایتی است. «و کفی باللّه وکیلا»🔸🔹🔹🔸@qoran114moballge
/ , , نزول , :در آیه ۴ سوره احزاب آمده است : «مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُل مِّن قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ» لطفاً بفرمایید مردی که دو قلب دارد کیست ؟ پیام و شأن نزول آیه را از تفاسیر نمونه ، مجمع البیان و المیزان :«مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِه(احزاب،۴) شأن نزول جمعی از مفسران می‏گویند ✅قسمت اول آیه درباره مردی به نام «جمیل بن معمر» نازل شده است وی دارای حافظه بسیار قوی بود و ادعا می‏کرد که در درونش «دو قلب» است که با هر کدام از آن‏ها بهتر از حضرت محمّد صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله می‏فهمد. در روز جنگ بدر که مشرکان فرار کردند، جمیل بن معمر نیز در میان آنان بود، ابوسفیان او را در حالی دید که یک لنگه کفشش در پایش بود و لنگه دیگر را به دست گرفته بود و فرار می‏کرد، ابوسفیان به او گفت: چه خبر؟! گفت: لشکر فرار کرد، گفت: پس چرا لنگه کفشی را در دست داری و دیگری را در پا؟ جمیل گفت: متوجه نبودم، گمان می‏کردم هر دو لنگه در پای من است (معلوم شد با آن همه ادعا چنان دست و پای خود را گم کرده که به اندازه یک قلب هم چیزی نمی‏فهمد).۱🔸 برخی از پیام‏های بخش اول آیه⬇️ 1⃣. انسان یک قلب بیشتر ندارد و در این قلب جز عشق یک معبود نمی‏گنجد، آن‏ها که دعوت به شرک و معبودهای متعدد می‏کنند، باید قلب‏های متعددی داشته باشند تا هر یک را کانون عشق معبودی سازند. 2⃣. التزام به دو امر حق و باطل، در یک زمان، ممکن نیست. 3⃣. هر قلبی، کارکرد خود را دارد و تصمیمی غیر از قلب دیگری می‏گیرد. 4⃣. اصولاً شخصیت سالم انسان واحد و خط فکری او خط واحدی است، در تنهایی و اجتماع، در ظاهر و باطن، در درون و برون و... همه باید یکی باشد. هر گونه نفاق و دوگانگی در وجود انسان امری تحمیلی است. 5⃣. تشتت و تعدد راه‏های مختلف و اهداف پراکنده انسان را به بیهودگی و انحراف از مسیر توحیدی فطری می‏کشاند. 6⃣. دوستی اهل‏بیت و دوستی با دشمنان آنان در یک قلب نمی‏گنجد. 7⃣. جنبه‏های زندگی انسان مختلف است (سیاسی، اجتماعی، دینی و...) ولی باید خط واحدی بر همه آن‏ها حاکم باشد.۲🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ۱. مجمع البیان، علامه طبرسی، جلد ۵، ص ۹۴، / تفسیر نمونه، ذیل آیه. ۲. ر.ک: مجمع البیان، / تفسیر نمونه، آیت اللّه‏ مکارم شیرازی ، ج ۱۷، ص ۱۹۲، / المیزان، علامه طباطبایی، ج ۱۶، ص ۲۷۴💠💠@qoran114moballge✅🌹
اینفوگرافیک ویژگی‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کلام سپهبد قاسم سلیمانی💠 @qoran114moballge
السلام علیک یااباعبداللّه 🕊شهید سید علی هاشمی من #حرم نیستم ولی هستم💠در دوران نامزدی به تهران رفته بودیم. در خیابانی عکس مدافع حرم «شهید حججی» را به دیوار زده بودند. گفتم: «علی اگر تو بری مدافع حرم بشی من مانعی نمی‌بینم، حتی خیلی این رو دوست دارم و خوشحال می‌شم. برای من افتخاره تو مدافع حرم باشی.» از خوشحالی خندید. دو بار پرسید: «اینو از ته دلت گفتی؟» به نشانة رضایت لبخند زدم و سر تکان دادم. خیلی آرام و خوشحال شده بود. خیالش از من راحت شده بود. گفت: «من مدافع حرم نیستم ولی مدافع وطن هستم! درسته اونا از دفاع می‌کنن ولی منم با تمام وجودم از می‌کنم و هر لحظه امکان داره بشم.» 💠@qoran114moballge✅🌹
🍀الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ‌🍀 🌹آنان که در گشایش و تنگ دستی انفاق می کنند، و خشم خود را فرو می برند، و از [خطاهایِ] مردم در می گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد.🌹 📚آیه ۱۳۴ سوره مبارکه آل عمران ✅@qoran114moballge
🔅الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ‌ ✳️آنان که در گشایش و تنگ دستی انفاق می کنند، و خشم خود را فرو می برند، و از [خطاهایِ] مردم در می گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد.🌹 📚آیه ۱۳۴ سوره مبارکه آل عمران نکته ها⬇️ 💠به دنبال محكوم كردن ربا در آيات قبل، آيه از انفاق و عفو وگذشت وتعاون تمجيد مى‌كند. 💠روزى يكى از خدمتكاران امام سجاد عليه السلام در موقع شستشوى سر و صورت آن حضرت، ظرف آب از دستش افتاد و سر امام عليه السلام را زخمى كرد. او دريافت كه امام ناراحت شده است. 💠بلافاصله گفت: «وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ»، امام فرمود: من خشم خود را فرو بردم. او دوباره گفت: 💠«وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ»، امام فرمود: تو را عفو كردم. او گفت: «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» امام فرمود: تو در راه خدا آزاد هستى. «1» 💠امام صادق عليه السلام فرمود: هيچ بنده‌اى نيست كه خشم خود را فرو برد، مگر آنكه خداوند عزّت او را در دنيا و آخرت فزونى بخشد. خداوند فرمود: «وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ ... وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» اين پاداش فروبردن آن خشم است. «۲» پیام ها⬇️ 1⃣- تقوا، از انفاق جدا نيست. «أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ ...» 2⃣- انفاق، سخاوت مى‌خواهد نه ثروت. «فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ» 3⃣- نه در حال رفاه از محرومان غافل باشيم و نه در تنگدستى بگوييم كه ما خود گرفتاريم. «فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ» 4⃣- متّقين محكوم غرايز نيستند، آنان حاكم ومالك خويشتن‌اند. «الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ» 5⃣- تقوا، از سعه‌ى صدر جدا نيست. «وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ» 6⃣- متّقى، منزوى نيست، بلكه با مال و اخلاق خوب خود، با مردم معاشرت مى‌كند. «يُنْفِقُونَ، الْكاظِمِينَ، الْعافِينَ» 7⃣- در عفو خطاكار، ايمان او شرط نيست. «وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ» 8⃣- كسى‌كه مى‌خواهد محبوب خدا شود بايد از مال بگذرد و خشم وغضب را فرو برد. «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» 9⃣- انفاق به محرومان و گذشت از خطاى مردم، از مصاديق احسان و نيكوكارى است. «يُنْفِقُونَ، الْكاظِمِينَ، الْعافِينَ، الْمُحْسِنِينَ»🔸🔹«1». مجمع‌البيان و روح‌البيان. «2». كافى، ج 2، ص 110.💠@qoran114moballge✅🌹