پرسش 144 از شیخ قمی.mp3
9.31M
🔺🔺🔺🔺
#سوال_شماره_144
مربوط به #مسائل_جانبی_طرح
❈@SheijQomi_TablighGharb ❈
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
سلام خسته نباشید
من طلبه پایه ۷ حوزه هستم و مسلط به دو زبان فرانسه و انگلیسی و ... میخواستم یه مشورتی با جنابعالی انجام بدم و یه کمکی کنید که چه شرایطی داره برای مبلغ شدن تو کشورهای دیگه؟
┄✧❁ #پرسش_پاسخ
╭┅────────┅╮
@question_Answer_TablighGharb
╰┅────────┅╯❃
┗━━━ 🌺🍂✧🍃🌸 ━━━┛
پرسش 145 از شیخ قمی.mp3
16.92M
🔺🔺🔺🔺🔺
#سوال_شماره_145
مربوط به #مسائل_جانبی_طرح
❈@SheijQomi_TablighGharb ❈
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
🔻مطالبه گری تحصن چگونه و چطور باید باشد؟
🔺روش استفاده از رسانه در تحصن
🔺طرح عملیاتی تحصن تخصصی مومنین
┄✧❁ #پرسش_پاسخ
╭┅────────┅╮
@question_Answer_TablighGharb
╰┅────────┅╯❃
┗━━━ 🌺🍂✧🍃🌸 ━━━┛
راه کار عملی برای مطالبه منویات امام و رهبری توسط مومنین.mp3
7.19M
🔺🔺🔺🔺🔺
#سوال_شماره_146
مربوط به #درسنامه_تحلیلی_اغتشاشات
❈@SheijQomi_TablighGharb ❈
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
برای حفظ وحراست از آرای امامین انقلاب اسلامی نقش فعالان عرصه فرهنگی در حوزه و دانشگاه چیست و چگونه باید باشد؟
آتش به اختیار در حوزه جهاد تبیین
حکومت اسلامی ، اسلام حکومتی
تربیت اسلامی: وظیفه کیست؟
نشر انقلاب در داخل و خارج وظیفه کیست؟
📌لینک پاسخ در آپارات:
🔗https://aparat.com/v/SvCfr
┄✧❁ #پرسش_پاسخ
╭┅────────┅╮
@question_Answer_TablighGharb
╰┅────────┅╯❃
┗━━━ 🌺🍂✧🍃🌸 ━━━┛
پرسش 146 از شیخ قمی.mp3
11.35M
🔺🔺🔺🔺🔺
#سوال_شماره_147
مربوط به #زیارت_بامعرفت_اربعین_ظهور
❈@SheijQomi_TablighGharb ❈
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
عرض سلام و خداقوت
در روایات زیادی از کامل الزیارات از گریه ملائکه صحبت شد. مثلا چهار هزار ملک تا قیامت مأمور به گریه اند یا موکل بر صلوات. غیر از اینکه این موضوع نشان دهنده اهمیت مصیبت امام حسین (ع) است؛ از آنجایی که خب این گریه و صلوات و درودها برای بسیاری از افراد آدمی مشهود نیست و خیلی ها هم اساسا نه خبر دارند و نه توجهی به این امر، پس چه فرقی به حال آدمیان می کند که ملائکه بگریند یا نه؟
┄✧❁ #پرسش_پاسخ
╭┅────────┅╮
@question_Answer_TablighGharb
╰┅────────┅╯❃
┗━━━ 🌺🍂✧🍃🌸 ━━━┛
پرسش 148 از شیخ قمی.mp3
10.91M
🔺🔺🔺🔺🔺
#سوال_شماره_148
مربوط به #مسائل_جانبی_طرح
✦@SheijQomi_TablighGharb ✦
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
عرض سلام و خداقوت
با توضیحاتی که در مورد ارتباط موفق فرمودید خب غالب افراد (قریب به اتفاق آنها) در ارتباطاتشان ناموفق محسوب می شوند. چرا که هر کس به هر حال لااقل با یک نفر هم که شده، در زندگی اجتماعی اش مشکل دارد...
┄✧❁ #پرسش_پاسخ
╭┅────────┅╮
@question_Answer_TablighGharb
╰┅────────┅╯❃
┗━━━ 🌺🍂✧🍃🌸 ━━━┛
پرسش 149 از شیخ قمی.mp3
9.64M
🔺🔺🔺🔺🔺
#سوال_شماره_149
مربوط به #مسائل_جانبی_طرح
❈@SheijQomi_TablighGharb ❈
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
عرض سلام و خداقوت
گامهای ششگانه ای را در بحث ارتباط گیری بر اساس رفق مطرح فرمودید؛ خب بسیاری از افرادی که با آنها مواجه می شویم شاید چندین ثانیه یا چند دقیقه کنارشان باشیم. در حالیکه انجام این اقدامات ششگانه زمان زیادی می طلبد، صبوری و صرف وقت و شنیدن فعال نیاز دارد. چه باید کرد؟
┄✧❁ #پرسش_پاسخ
╭┅────────┅╮
@question_Answer_TablighGharb
╰┅────────┅╯❃
┗━━━ 🌺🍂✧🍃🌸 ━━━┛
•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°
°•🍃•°°•̅̅پ̅̅ـ̅̅ـ̅̅ر̅̅س̅̅ـ̅̅ـ̅̅ش🌺 پ̅̅ـ̅̅ـ̅̅ا̅̅س̅̅ـ̅̅ـ̅̅خ•°°•🍃•°
#سوال_شماره_150
مربوط به #مسائل_جانبی_طرح
✦❈@SheijQomi_TablighGharb ❈✦
▂▃▅▆▇█ ̅س̅̅و̅̅ا̅̅ل̅ █▇▆▅▃▂
عرض سلام و خداقوت
بنظر شما آیا اين ايام
ايام عزاداري هست؟
چرا باید ربیع رو به همدیگه تبریک بگیم؟
مگر اتفاقات سه روز بعد از فوت پيامبر ص همين ايام نيست ؟؟
✦❈@SheijQomi_TablighGharb ❈✦
┄✧❁ #پاسخ_150_مکتوب 👇
┄═✶❃•✨ ⃟🍁⃟ ✨•❃✶═┄
#پاسخ_150_مکتوب ✍
سلام علیکم ✋
بدعت تبریک اول ماه ربیع الاول
🔷🔹 همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق پیامک، یا شبکههای مجازی منتشر میشود، با این مضمون که پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است:
«هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»!
🔚 به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیعالاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند!
این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر صلی الله علیه و آله در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت میگیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.
🔷🔹 اما اصل واقعه و حدیث چیست؟
༻ این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر ابوذر غفاری است ༺
که به دلیل رواج آن باور غلط، "محور حدیث به کلی فراموش شده است"
این حدیث در باب «معنى قول النبی من بشرنی بخروج آذار فله الجنة» از کتاب معانی الاخبار (النص / 204) و همچنین کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج 1 / ص 175) و در روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه اثر مرحوم محمد تقی مجلسی (ج 13 / ص 3) اینطور بیان شده است: 👇👇
°|•❃°|• از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر صلی الله علیه و آله به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
اولین کسی که الان بر شما وارد میشود، مردی از اهالی بهشت است!
برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب میشود، پیامبر صلی الله علیه و آله متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر بر شما وارد میشوند (ولی از میان آنها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماههای رومی در بهار و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است.
آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر نیز همراهشان بود، پیامبر صلی الله علیه و آله به آنها فرمود: ما در کدام یک از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است.
🔹پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: ای اباذر! من این مسأله را میدانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور اینگونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) میشوی، تنها زندگی میکنی و تنها میمیری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام میدهند، به واسطه تو خوشبخت میشوند، آنها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است.
🔻🔰نتیجه 🔰🔻
با توجه به اینکه تنها حدیثی که پیرامون این موضوع وجود دارد همین یک خبر است وقتی انسانِ بی غرضی، متن کامل آن را مورد مطالعه قرار میدهد به این باور اذعان میکند که بشارت پایان ماه صفر و حلول ماه بعدی هیچ موضوعیتی در بشارت به بهشت نداشته است.
اتفاقاً اگر هم کسی بخواهد آن را ملاک عمل قرار دهد باید بشارت پایان خرداد و حلول ماه تیر را مد نظر قرار دهد چون حضرت فرمودند: کسی که بشارت خروج ماه آذار یعنی ماه خرداد را بدهد بهشتی است نه ماه صفر. و لذا اگر هم قرار است خرافهای در این باره شکل بگیرد باید خرافه بشارت به حلول ماه تیر و خروج از خرداد ملاک عمل قرار بگیرد.
اضافه بر آنکه حضرت دو مشخصه برای معرفی چنین شخصی بیان کرده بودند که هیچ کدام به تنهایی کفایت نمیکرد یکی اولین شخص که به مسجد وارد میشود و دیگری خبر از پایان ماه آذار و عجیب آنکه برخی به جای عمل به وظیفه و تکلیف دینی، هنوز پس از سالها در صدد آن هستند که اولین نفری باشند که در آن روز بر حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و دیگر اصحاب در مسجد قبا وارد شدند.
⬇️ ⬇️ ⬇️
درباره عمل خرافی شب اول ربیع / رفتن به در مساجد و در زدن و شمع روشن کردن
اول ربیع الاول بنابر مستندات تاریخی و روایی معتبر شیعه و سنی، شب اول ماه ربیع الاول به واسطه واقعه مهم خوابیدن حضرت علی(علیه السلام) در بستر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در سال سیزدهم بعثت ـ در همان شبی که کفار مکه تصمیم به قتل دسته جمعی حضرت رسول(ص) در بستر خواب گرفته بودند و در همان شب ایشان به مدینه هجرت فرمودند ـ به «لیلة المبیت» مشهور است.
بنابر نظر فقها و بر اساس آنچه در روایات مستند و معتبر آمده است، مستحب است که مومنین در این شب ـ به یاد آن مجاهدت امیرالمومنین(ع) ـ در مساجد حضور یافته و تا سحر به راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال بپردازند و لذا آن چیزی که از رسانه ملی با عنوان باز بودن در مساجد تا صبح عنوان شده به این دلیل بوده است، نه تاکید و یا احیانا ترویج آن مسئله خرافی ـ رفتن به در مساجد و در زدن و شمع روشن کردن برای رفع حاجت ـ
به هر حال به نظر می رسد که اطلاع رسانی و آگاه ساختن صحیح، دقیق و به موقع مردم در مورد مسائل دینی ـ و کلا هر مسئله ای ـ از ضروریات و اصول کاری دستگاه های مربوطه و از جمله رسانه است که می تواند جلوی ترویج و گسترش خرافات ـ که همچون موریانه ریشه اعتقادات جامعه را می خورد ـ را گرفته و به تعالی جامعه یاری رساند.
واقعه مهم و تاریخی لیلة المبیت
اما خلاصه ای از واقعه مهم و تاریخی لیلة المبیت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مذهب:خلاصه آن واقعه از این قرار است که در سال سیزدهم بعثت سران قریش در یک شورای عمومی تصمیم گرفتند که ندای توحید را با زندانی کردن پیامبر یا کشتن و یا تبعید او خاموش سازند، چنان که قرآن کریم می فرماید: «وَ إذ یَمکُرُ بِکَ الَّذیِنَ کَفَرُوا لِیُثبِتوکَ اَوْ یَقتُلوکَ أَو یُخْرِجُوکَ وَ یَمکُروُنَ وَ یَمکُرُ اللهَ وَ اللهُ خَیرُ المَاکِرینَ»; [1]
به خاطر بیاور هنگامی را که کافران نقشه می کشیدند که تو را به زندان بیفکنند یا به قتل برسانند و یا از مکه خارج سازند. آنها چاره می اندیشیدند و نقشه می کشیدند، و خداوند هم تدبیر می کرد; و خدا بهترین چاره جویان و تدبیرکنندگان است. سرانجام سران قریش تصمیم گرفتند که از هر قبیله، فردی انتخاب شود تا افراد منتخب در نیمه شب یک باره بر خانه حضرت هجوم برده، او را قطعه قطعه کنند.
بدین طریق هم از تبلیغات او آسوده شوند و هم خون او در میان قبایل عرب پخش شود تا خاندان هاشم نتوانند با آنها به مبارزه برخیزند. فرشته وحی، پیامبر را از نقشه شوم مشرکان آگاه ساخت و به آن حضرت دستور داد تا از مکه به عزم مدینه خارج شود. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) حضرت علی(علیه السلام) را از این نقشه آگاه کرد و به او فرمود: «امشب در خوابگاه من بخواب و رواندازِ سبزِ مرا به خود بپیچ تا آنان تصور کنند که من هنوز در خانه و در بستر آرمیده ام و مرا تعقیب نکند». آن گاه پیامبر مخفیانه به سمت غار ثور حرکت کرد و از خداوند درخواست نمود تا دشمن را از دست یابی به او گمراه کند و آنان نتوانند او را پیدا کنند ... . [2]
در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که علی(علیه السلام) این کار را انجام داد و خداوند به خاطر این کار به فرشتگان مباهات نمود و موقعی که پیامبر به سوی مدینه در حرکت بود، این آیه را در شأن حضرت علی (علیه السلام) نازل فرمود: (وَ مِنَ النّاسِ مَن یشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ الله و اللهُ رَئوفٌ بالعباد); [3]
بعضی از مردم ـ با ایمان همچون علی(علیه السلام) به هنگام خفتن در جایگاه پیامبر ـ جان خود را به خاطر خشنودی خدا می فروشند، و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. از این رخداد بی نظیر می توان به نتایج ذیل پی برد: درجه ایثار فوق العاده امام علی(علیه السلام); تبعیت محض ایشان نسبت به فرمان الهی و نبوی (صلی الله علیه وآله); عشق و علاقه غیر قابل توصیف آن بزرگوار نسبت به رهبر و مقتدای خود; و این نکته که در مواقعی که اصل و اساس اسلام در خطر قرار می گیرد می باید بهترین شخصیت ها، حتی وجود مقدس علی بن ابی طالب(علیه السلام) فدا گردد. نظیر آن را در ماجرای شهادت امام حسین (علیه السلام) برای حفظ اسلام می توان دید.
منابع:
1] سوره انفال، آیه 30، ر.ک: تفسیر قرطبی، ج 7، ص 397، (داراحیاءالتراث العربی، بیروت).
[2] فروغ ولایت، استاد جعفر سبحانی، ص 45-57، بخش دوم از فصل سوم، مؤسسه امام صادق، 1374ش.
[3] احیاءالعلوم، الغزالی، ج 3، ص 378، (دارالهادی بیروت); تذکرة الخواص، ابن الجوزی، ص 35، (مکتبة النینوی الحدیثه، تهران); شواهد التنزیل، الحاکم الحسکانی، ج 1، ص 123، ش 4، (مجمع احیاء الثقافة اسلامیه); الغدیر، علامه امینی، ج 2، ص 49 ـ 47، (دارالکتاب العربی، بیروت، 1398 هـ ق)./
⬇️ ⬇️ ⬇️