eitaa logo
مصباح قرآنیان ۳
1.9هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
6.7هزار ویدیو
560 فایل
با سلام اطلاع رسانی کلیه برنامه های قرآنی مرکز قرآن ، عترت و نماز اع س نهاجا به متسابقین و فعالان قرآنی در سطح کل‌ کشور وآموزش قرآن کریم (از مبتدی تاپیشرفته ) با مسابقات جذاب
مشاهده در ایتا
دانلود
در اولین برخورد و صحبتی که با هم قبل از ازدواج داشتیم، به من گفت:من مرد زندگی نیستم!آدمی نیستم که در ستاد بنشینم!من مرد جبهه ام!حتی اگر جنگ ایران و عراق تموم بشه، باز در ..‌. شادی روح پاک همه شهدا @quranekarim1398 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ خدایا آغازی که تو صاحبش نباشی چه امیدیست به پایانش؟ پس با نام تو آغاز می کنم روزم را الهی به امید تو💚 @quranekarim1398 ┄┅─✵💝✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۵۰۶ مصحف شریف سوره مبارکه احقاف 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6050864301583894653.mp3
911.4K
🔸ترتیل صفحه ۵۰۶ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 46 سوره مبارکه الاحقاف صفحه 506 وَإِذْ صَرَفْنَا إِلَيْكَ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ يَسْتَمِعُونَ الْقُرْآنَ فَلَمَّا حَضَرُوهُ قَالُوا أَنْصِتُوا ۖ فَلَمَّا قُضِيَ وَلَّوْا إِلَىٰ قَوْمِهِمْ مُنْذِرِينَ (29) و [ياد کن] وقتى را که گروهى از جنّ را به سوى تو روان کرديم تا قرآن را بشنوند، پس چون نزد آن حاضر شدند گفتند: ساکت شويد [تا آن را بشنويم ]و چون به پايان رسيد به سوى قوم خود بازگشتند تا به آنان اخطار کنند. (29) قَالُوا يَا قَوْمَنَا إِنَّا سَمِعْنَا كِتَابًا أُنْزِلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَىٰ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ وَإِلَىٰ طَرِيقٍ مُسْتَقِيمٍ (30) گفتند: اى قوم ما! همانا ما کتابى را شنيديم که بعد از موسى نازل شده است در حالى که آنچه را پيش از آن بوده است تصديق مى کند; به سوى حق و به سوى راهى راست هدايت مى نمايد. (30) يَا قَوْمَنَا أَجِيبُوا دَاعِيَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ يَغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَيُجِرْكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ (31) اى قوم ما! دعوت کننده خدا را اجابت کنيد و به او ايمان بياوريد تا بعضى از گناهانتان را بر شما ببخشد و شما را از عذابى دردآور پناه دهد. (31) وَمَنْ لَا يُجِبْ دَاعِيَ اللَّهِ فَلَيْسَ بِمُعْجِزٍ فِي الْأَرْضِ وَلَيْسَ لَهُ مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءُ ۚ أُولَٰئِكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (32) و هر کس که دعوت کننده خدا را اجابت نکند در زمين نمى تواند از سلطه خدا خارج شود و جز خداوند ياورانى نخواهد داشت، اينان در گمراهى نمايانى هستند. (32) أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَمْ يَعْيَ بِخَلْقِهِنَّ بِقَادِرٍ عَلَىٰ أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتَىٰ ۚ بَلَىٰ إِنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (33) آيا [توجّه نکرده و] ندانسته اند که آن خدايى که آسمان ها و زمين را خلق کرده و از خلق کردن آنها خسته نشده، بر زنده کردن مردگان توانا است؟ آرى به يقين او بر هر چيزى توانا است. (33) وَيَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَلَيْسَ هَٰذَا بِالْحَقِّ ۖ قَالُوا بَلَىٰ وَرَبِّنَا ۚ قَالَ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ (34) و روزى که کافران بر آتش عرضه مى شوند [به آنان گويند:] آيا اين حق نيست؟ مى گويند: چرا به پروردگارمان قَسَم. [خدا] گويد: پس اين عذاب را به سبب اين که کفر مىورزيديد بچشيد. (34) فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُولُو الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِلْ لَهُمْ ۚ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ مَا يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِنْ نَهَارٍ ۚ بَلَاغٌ ۚ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ (35) پس تو [در برابر آزار دشمنان] صبر پيشه کن همان گونه که رسولان صاحب عزم و اراده صبر پيشه کردند، و براى آنان تعجيل [در عذاب را ]طلب مکن، زيرا [در قيامت] روزى که عذابى را که به آن تهديد مى شوند مى بينند، گويى جز ساعتى از روز درنگ نکرده اند; [اين ]ابلاغى است، پس آيا جز مردم فاسق هلاک مى شوند؟ (35) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺تفسیر مختصر صفحه ۵۰۶ صدها آيه مانند آنها درباره عقايد، احكام، مواعظ و تواريخ، همه از محكمات مى‌باشند. اين آيات (محكمات) در قرآن «أُمُّ الكتاب» ناميده شده، يعنى اصل، مرجع، مفسر و توضيح دهنده آيات ديگر است. واژه «متشابه» در اصل، به معنى چيزى است كه قسمت‌هاى مختلف آن، شبيه يكديگر باشد، به همين جهت به جمله‌ها و كلماتى كه معنى آنها پيچيده است و گاهى احتمالات مختلف درباره آن داده مى‌شود، «متشابه» مى‌گويند. و منظور از متشابهات قرآن همين است، يعنى آياتى كه معانى آن در بدو نظر پيچيده است، و در آغاز، احتمالات متعددى در آن مى‌رود، اگر چه با توجه به آيات محكم، تفسير آنها روشن است. گرچه درباره «محكم و متشابه»، مفسران احتمالات زيادى داده‌اند «1» ولى آنچه ما در بالا گفتيم هم با معنى اصلى اين دو واژه كاملًا مناسب است، و هم با شأن نزول آيه، هم با رواياتى كه در تفسير آيه وارد شده، و هم با خود آيه مورد بحث، سازگارتر مى‌باشد. زيرا در ذيل آيه فوق مى‌خوانيم: افراد مغرض، هميشه آيات متشابه را دستاويز خود قرار مى‌دهند، بديهى است آنها از آياتى سوء استفاده مى‌كنند كه در بدو نظر تاب تفسيرهاى متعددى دارد و اين خود مى‌رساند كه «متشابه» به آن معنى است كه در بالا گفته شد. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼بسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍️امام حسن عسكرى (ع): بهترين برادر تو كسى است كه خطايت را فراموش كند و احسان تو را به خود، به ياد آورد. @quranekarim1398
ای که مرا خوانده ایی، راه نشانم بده در شب ظلمانی ام، ماه نشانم بده یوسف مصری ز چاه، گشت چنان پادشاه گر که طریق این بُود، چاه نشانم بده @quranekarim1398 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرازی زیبا از استاد شیخ محمود شحات انور 📖 سوره قریش @quranekarim1398