eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔪 اینستاگرام مثل یک چاقوست!!!! میتوان در آن هم فعالیت خـ😍ـوب کرد و هم فعالیت نامنـ🔞ـاسب! بستگی به نوع استفاده کاربر دارد! حتی میتوان از ابزار دشمن بر علیه خودش استفاده کرد! 🔍 (۱) ساده ترین پاسخ ها به این شبهه اینچنین است ؛ 1⃣آن عاملی که نوع عملکرد چاقو را تعیین می‌کند ، کسی است که چاقو را در دست دارد و مدیریت ابزار در دست اوست و او مشخص می‌کند که این چاقو باعث کشتن کسی شود یا باعث خدمت رسانی گردد. به فرض اینکه بپذیریم اینستاگرام مانند یک چاقوست [که به این تشبیه اشکالاتی وارد است] ، نباید این مورد را فراموش کنیم که دسته‌ی این چاقو در دست مارک زاکربرگ [مالک اینستا] و آدام موسلی صهیونیسم [رئیس اینستا] است! عکس شماره یک☝️ 2⃣ حقیقتاً خیلی سهل اَندیشانه است اگر فکر کنیم به سادگی‌ِ گرفتن یک چاقو یا اسلحه از دشمن ، می‌توانیم حاکمیت اینستاگرام را نیز از دستان مدیرش خارج کنیم و آن را به ابزاری در راستای تحقق اهداف مثبت خودمان و ضربه زدن به دشمن تبدیل سازیم! [از لحاظ فنی این عمل غیر ممکن است چون حاکمیت مطلق نرم افزار و سخت افزار اینستا دست مدیر آن است] 3⃣ باید دانست مدیریت این شبکه‌‌ی اجتماعی قطعا و یقینا در راستای اهداف صهیونیسم جهانی گام بر‌می‌دارد [عکس شماره دو]☝️ و کاربر نیز تا زمانی که مزاحمت جدی برای این راهبرد ایجاد نکند ، یک نسبی دارد! با این تفاسیر اکثریتِ قریب به اتفاق فعالیت‌های اینستاگرامی [حتی فعالیت های خوب] ، در پازل راهبردی این پیامرسان جای می‌گیرند و باعث تولید سود برای آن می‌شود! @qurantehran
مسئلت متعالی.mp3
1.44M
💠 مسئلت متعالی ▫️ در جريان شفاعت قبلاً اشاره شد که شفاعت در بهشت نيست، شفاعت در موقع حسابرسي است. بالأخره كسي مشكلي دارد يا مي ‌خواهد از عقوبت هاي او صرف نظر بشود يا مي ‌خواهد بر حَسنات او افزوده بشود، همه اينها عندالحساب است؛ است. وقتي حساب ها رسيده شد، كار تمام شد و درجات مشخص شد، بالأخره وارد بهشت مي ‌شود. ▫️ اما اينكه در زيارتنامه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عليها) مي ‌خوانيم: «يا فاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ»، ظاهراً «فِی الْجَنَّهِ» يعني درباره بهشت شفاعت بكن نه در بهشت شفاعت بكن! نه اينكه ما وقتي رفتيم بهشت، آنجا شفاعت بكن، بلکه درباره به بهشت رفتن ما شفاعت بكن. آن جمله بعدي هم كه دارد: «فَلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ» نه يعني من حالا كه مثلا در بالا سر [حرم] هستم اين را از من نگير يا در قم هستم اين را از من نگير، بلکه يعنی آن را از من نگير كه من در آن مستقرم. من در ايمان هستم، در ولايت هستم، به قرآن و عترت علاقه مندم، اين جايگاهي كه من دارم از من گرفته نشود؛ «فَلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ». @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش چهاردهم 🔹مطلب دیگری که در این سوره (انسان) است اینکه قرآن کریم گرچه این اوصاف برجسته را برای این ذوات قدسی می‎داند اما برای ما هم سهمی قائل است به اندازه ما؛ لکن ما این عملی که انجام می‎دهیم یک وقت است که می‎گوییم این عمل فلان را دارد؛ این درست است، درست است که اگر کسی فلان کار را بکند مثلاً انفاق بکند فلان درجه از ثواب را دارد؛ اما یک راهنمایی قرآن کریم می‎کند که آن راهنمایی‎ها خیلی رایج نیست؛ و آن این است که انسان که کار خیر انجام می‎دهد و می‌گوید: خدایا قبول بکن، کار خیر بکن، سعادت به ما بده، عاقبت ما را خیر بکن بهشت بده! اینها جزاهایی است که انسان می‎خواهد. اما اگر کسی کار خیر انجام بدهد و غرض او الهی باشد و این نکته را در نظر داشته باشد، خدایا من این کار را انجام می‎دهم که ثابت قدم بمانم، من این کار را انجام بدهم که روحیه بلند پیدا کنم، من این کار را انجام بدهم که غیر از تو نخواهم. این یک تعلیم خاصی است که قرآن کریم در پایان بخش پایانی سوره مبارکه «بقره» مشخص فرمود. 🔹 در سوره مبارکه «بقره» این قسمت معروف است که: ﴿مَثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ﴾ پاداش آن را ذکر می‎کند: ﴿کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِاْئَةُ حَبَّةٍ وَ اللّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ وَ اللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ﴾ که چندین بخش است: 1⃣ کسی که یک کار خیری انجام می‎دهد مربوط به معرفت و نیت اوست؛ این مثل آن است که یک حبه گندم را در زمین بکارد این یک حبه هفت خوشه برویاند، هر خوشه‎ای صد حبه گندم داشته باشد این می‎شود یکی هفتصدتا؛ ﴿کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ﴾ یک حبه گندم هفت خوشه، ﴿فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِاْئَةُ حَبَّةٍ﴾ هر خوشه‎ای صد حبه، یکی می‎شود هفتصد تا؛ این بخش است. 2⃣ ﴿وَ اللّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ﴾ این ضِعف به معنای دو برابر باشد این هفتصد تا می‎شود ۱۴۰۰ تا. اگر به معنای بیشتر باشد که حد خاصی ندارد؛ 3⃣ اما عمده مقام است ﴿وَ اللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ﴾، نه یعنی یکی را هفتصد تا، نه یعنی یکی را ۱۴۰۰ تا، یکی را به قدری می‎دهیم که فقط خدا می‎داند، این حدّ و مرزی ندارد. 🔹یک کاری را علی بن ابیطالب(سلام الله علیه) کرد به عنوان «لَضَرْبَةُ عَلِیِّ لِعَمْرٍو یَوْمَ الْخَنْدَقِ» که خدا به او پاداشی داد که اصلاً به حساب نمی‎آید که «تَعْدِلُ عِبَادَةَ الثَّقَلَیْن‏» این چه به حساب می‎آید؛ عبادت ثقلین، همه انبیا و اولیا در انسان و همه جنّ‎های مؤمن در جن؛ «تَعْدِلُ عِبَادَةَ الثَّقَلَیْن‏» این به حساب در نمی‎آید. اینها پاداشی است که خدای سبحان به عمل می‎دهد؛ 🔹 اما آنچه در بخش دیگری از همان سوره مبارکه «بقره» ذکر فرمود، آیه ۲۶۵ همان سوره است فرمود: ⬅️ ﴿وَ مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللّهِ﴾، یک؛ ⬅️ ﴿وَ تَثْبِیتَاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ﴾دو؛ ⬅️ ﴿کَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَة﴾ آنها که کار خیر انجام می‎دهند با دو هدف یکی « »، یکی اینکه خود من بالا بیایم، روح سخا در من پیدا بشود، روح گذشت در من پیدا بشود، روحم به اعتلا بار یابد. خدایا این کار خیر را انجام میدهم که در طول عمرم نلغزم، این کار خیر را می‎کنم که پایم نلغزد، قلبم نلغزد، دستم نلغزد، نه کج بروم نه کج بخواهم؛ این اخلاق است که با فقه گره خورده است این سخن از بهشت‎خواستن نیست آن بهشت را بعد ذکر می‎کند. این به ما یاد میدهد که انسان می‎توان کار خیر انجام بدهد «لله» که ثوابش را می‎دهد و موقعیت خودش را تثبیت کند که خدایا من دیگر نلغزم. ببینید اگر درختی آن قدرت را می‎داشت که از جا حرکت می‎کرد چند سطل آب از رودخانه می‎گرفت به پای خود می‎ریخت این درخت حرفش چه بود؟ حرف این درخت این است که خدایا من این آب‎ها را به پای خودم می‎ریزم که ریشه پیدا کنم تثبیت بشوم نلغزم! کسی که دارد کار خیر می‎کند این آیه یادش می‎دهد که تو هم این طور فکر کن. ❗️ را بله خدا می‎دهد ❗️ را هم از تو دور می‎کند ❗️ اما تو به هر حال در معرض نباش خودت را کن، موقعیت خودت را تثبیت کن؛ این کاری به بحث بهشت و جهنم ندارد! این تثبیت موقعیت است که خدایا من با این کارم مغرور نشوم❗️ این کار را هم ادامه بدهم و فخرفروشی نکنم❗️ نگویم کم آوردم ، نگویم کم می‎شود موقعیت من تثبیت بشود تثبیت بشود که «لَا تُحَرِّکُهُ الْعَوَاصِف» بشوم. حوادث در عالم زیاد است گاهی اقتصاد است گاهی سیاست است گاهی حکومت است گاهی کم است گاهی زیاد است، ؛ این یک مقام است. این در کمالات اخلاقی است؛ خدایا آن توفیق را به من بده که به وسیله این کار خیر هیچ وقت نلغزم همین! ادامه 👇👇 @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش چهاردهم - ادامه 👆👆 🔹این چه کار به آیات دیگر دارد؟ این از غرر آیات اخلاقی ماست! اینها محصول آن شراب طهور است. آن شراب طهور، انسان را طرزی تثبیت می‎کند که «ثبتهم الله»، «یثبتهم الله» تثبیت می‎کند و دیگر ‎لغزد. 🔹 آن وقت در بخش‎های دیگر همین سوره مبارکه «انسان» فرمود وقتی که شراب طهور به آنها داد می‎فرماید که ﴿إِنَّ هذا کانَ لَکُمْ جَزاءً وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً﴾؛ چون در بخش‎هایی از سوره مبارکه «ابراهیم» فرمود: اگر اهل شکر بودید خود شما را بالا می‎آورم نه مال شما را بالا می‎آورم ﴿لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ﴾ نه «لأزیدن اموالکم و اولادکم و کذا و کذا»؛ خود شما را بالا می‎آورم؛ این می‎شود شیخ انصاری، او می‎شود محقق اردبیلی، او می‎شود کذا و کذا؛ خود شخص را بالا می‎آورند ﴿لَأَزِیدَنَّکُمْ﴾ نه «لأزیدن اموالک و کذا و کذا» این هم از همان قبیل است ﴿کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً﴾. 🔹 اگر از هر غفلتی منزه شدیم و همین طوری که در این بیان اهل بیت(علیهم السلام) بود که ﴿لاَ نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاءً وَ لاَ شُکُوراً﴾ هیچ توقعی نداریم که شما تشکر کنید، یا نام ما را ببرند، کسی از ما مدح کند، اینها را نمی‎خواهیم هیچ، هیچ! هر چه که غیر خداست فراموش کردند. این رها کردن از غیر خداست حالا تعبیراتی که در این کتاب‎ها هست می‎گویند مقام فنا و امثال ذلک است؛ ولی به هر حال غیر خدا را نمی‎خواهند و غیر خدا را نمی‎بینند. این در دنیا برای خواص حاصل است و در آخرت ظهور می‎کند. 🔹 بعد فرمود: ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنْزیلاً﴾ بعد از اینکه آن بخش‎ها را ذکر کردند فرمود این حرف‎ها از همین قرآن در می‎آید، این توان آن را دارد که انسان را به آن بارگاه برساند ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا عَلَیْکَ﴾ با تأکید ضمیر ﴿إِنَّا﴾ با ﴿نَحْنُ﴾؛ ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنْزیلاً ٭ فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ کَفُوراً ٭ وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَ أَصیلاً﴾ اینها صف بستند از هر طرف، تو در اثر اینکه نام مبارک «الله» تو را از هر چه غیر خداست طاهر کرده است، باش نه به مدح اینها دل ببند نه از مذمت اینها نگران باش! ﴿فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ کَفُوراً﴾ چه آنها کافرند، ملحدند، مشرک‎اند، یا نه داخلی آسیب‎رسان هستند، مسلمان هستند به حسب ظاهر، کافر نیستند اهل شرک و الحاد نیستند یک ‎اند نه اینها و نه آنها هیچ کدام شما را آسیب نرساند. ﴿وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَ أَصیلاً﴾ صبح و شام، نه یعنی دو تا برنامه، یکی صبح یکی شام که مثلاً به فلان بیمار بگویند این قرص را یک بار صبح بخور یکی شام. صبح و شام یعنی ، دائماً به یاد ذات اقدس الهی باش که هیچ لحظه نکنی؛ آن‎گاه ﴿وَ مِنَ اللَّیْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَ سَبِّحْهُ لَیْلاً طَویلاً﴾. جریان شب را برهان اقامه کرد، مسئله سحر را فرمود که همه خواب‎اند مزاحمی در کار نیست ﴿إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیْلِ﴾ اصلاً نشئه خاص دارد سحر. ﴿أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً﴾ که بحثش در سوره مزمل گذشت؛ فرمود را فراموش نکن، را فراموش نکن، را در سحر فراموش نکن، تا تبعات بعدی آن. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۶۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۴۶۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #زمر ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 32 - ‌پس‌ کیست‌ ستمکارتر ‌از‌ ‌آن‌ کسی‌ ‌که‌ ‌بر‌ ‌خدا‌ دروغ‌ بست‌ و [سخن‌] راست‌ ‌را‌ چون‌ ‌به‌ سوی‌ ‌او‌ آمد تکذیب‌ کرد! آیا کافران‌ ‌را‌ جای‌ ‌در‌ دوزخ‌ نیست‌! 33 - و ‌آن‌ کس‌ ‌که‌ [سخن‌] راست‌ آورد و ‌آن‌ ‌را‌ تصدیق‌ نمود [و ‌به‌ ‌آن‌ عمل‌ کرد]، ‌آنها‌ حقا پرهیزکارانند 34 - ‌برای‌ ‌آنها‌، ‌هر‌ چه‌ بخواهند نزد پروردگارشان‌ خواهد ‌بود‌ ‌این‌ پاداش‌ نیکوکاران‌ ‌است‌ 35 - ‌تا‌ ‌خدا‌، بدترین‌ عملی‌ ‌را‌ ‌که‌ انجام‌ داده‌اند ‌از‌ ‌ایشان‌ بپوشاند و ‌آنها‌ ‌را‌ طبق‌ بهترین‌ اعمالی‌ ‌که‌ انجام‌ می‌دادند پاداش‌ دهد 36 - آیا خداوند [‌در‌ حمایت‌] بنده‌اش‌ کافی‌ نیست‌! ‌که‌ تو ‌را‌ ‌از‌ کسانی‌ ‌که‌ ‌غیر‌ اویند می‌ترسانند، و ‌هر‌ ‌که‌ ‌را‌ ‌خدا‌ گمراه‌ کند، برایش‌ هیچ‌ راهنمایی‌ نخواهد ‌بود‌ 37 - و ‌هر‌ ‌که‌ ‌را‌ ‌خدا‌ هدایت‌ کند، گمراه‌ کننده‌ای‌ نخواهد داشت‌ مگر ‌خدا‌ نیست‌ ‌که‌ شکست‌ناپذیر دادستان‌ نیست‌! 38 - و ‌اگر‌ ‌از‌ ‌آنها‌ بپرسی‌ چه‌ کسی‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌را‌ خلق‌ کرده‌! قطعا خواهند ‌گفت‌: ‌خدا‌ بگو: ‌پس‌ آیا ‌به‌ نظر ‌شما‌ اینها ‌را‌ ‌که‌ سوای‌ ‌او‌ می‌خوانید ‌اگر‌ خداوند بخواهد ‌به‌ ‌من‌ بلایی‌ برساند آیا اینها می‌توانند ‌آن‌ بلا ‌را‌ برطرف‌ سازند! ‌ یا ‌ ‌اگر‌ بخواهد ‌به‌ ‌من‌ رحمتی‌ برساند، آیا اینها می‌توانند رحمتش‌ ‌را‌ باز دارند! بگو: ‌خدا‌ مرا بس‌ ‌است‌ اهل‌ توکّل‌ ‌بر‌ ‌او‌ توکّل‌ می‌کنند 39 - بگو: ای‌ قوم‌ ‌من‌! آنچه‌ ‌در‌ توان‌ دارید عمل‌ کنید، ‌من‌ [نیز] عمل‌ می‌کنم‌ اما ‌به‌ زودی‌ خواهید دانست‌، 40 - چه‌ کسی‌ ‌را‌ عذابی‌ خواهد آمد ‌که‌ رسوایش‌ کند و ‌در‌ [قیامت‌] عذابی‌ دائم‌ ‌بر‌ ‌او‌ نازل‌ می‌شود @qurantehran
🍃️❤🍃_____ 🌺 🌸 امـام علی علیه السلام: 🔹شفاى دردهاى خود را از قــــرآن بجوييد و در سختیها و گــــرفتاری هايتان از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن، درمان بزرگ‏ترين دردهاست و آن درد ڪفر و نفاق و انحـــراف وگـــم‏راهى است. 🔹هر ڪس ڪه قرآن در روز قـــيامت برايش شفاعت كند، شفاعت میشود و هر كس كه قرآن در روز قيـامت از او شڪايت ڪند محڪوم می‌گردد. 📚 خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه 🌹 اَللَّهُمَّ نَوِّرْ قُلُو بَنَا بِالْقُرْآنِ وَ زَیِّنْ اَخْلا قَنَا بِالْقُرْآنِ وَ نَجِّنَا مِنَ لنَّارِ بِالْقُرْآنِ وَ اَدْخِلْنَا فِی الْجَنَّتِ بِالْقُرْآنِ اَللَّـهُمَّ عَجِّلْ فِی فَرَجِ مَوْلانَا صَاحِبَ الْعَصْرِ وَالزَّمَانِ بِالْقُرْآنِ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَهْدِيَّ اَلْأَرْضِ وَ عَيْنَ اَلْفَرْضِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که حقیقت دین از قلب نازنین تو می تراود... سلام بر تو و بر روزی که از جانب خدا به سوی اسرار زمین هدایت می شوی! كجاى زمان ایستاده‌ای که گذر سال‌های طولانی ما را به شما نمی‌رساند ... یا صاحب الزمان تمام کن زمان نبودنت را ... @qurantehran