eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴مرحوم آیت الله بهجت رحمت الله علیه خوشا به حال آنان که... فهم معارف قرآنی هم درجاتی دارد. اولش از همین تأمل در الفاظ قرآن و ترجمه‌ی قرآن به دست می‌آید. یعنی وقتی ما میگوئیم معارف قرآنی، معنایش این نیست که یک هفت‌تویِ رازآلودِ رمزگونه‌ای است که دست هیچ کس به او نمیرسد. بله، معارف عالیه‌ای وجود دارد که دست امثال ماها به آن ممکن است نرسد، اما معارف بسیاری هم هست که همین ما - ما مردم معمولی و عادی - به شرط اینکه توجه کنیم به این کلام و به این بیان، آن را خواهیم فهمید و از آن استفاده خواهیم کرد. اگر چه در ورای اینها، معارف برتری، بالاتری مسلّماً وجود دارد که اینها را ممکن است خصیصین بفهمند، بندگان صالح و شایسته‌ی خدا بفهمند و ما به آنها دسترسی نداشته باشیم، جز از طریق آن بندگان. مسلّم چنین چیزهائی است؛ چون فرمودند قرآن بطونی دارد. روایات متعددی هست که میفرماید قرآن ظاهری دارد، باطنی دارد، اسراری دارد، اعماقی دارد؛ مثل دریایی است که ظاهر دریا هم هست، وجود دارد، آب است، دریاست، اما فقط همین ظاهر نیست، اعماقی دارد، در آن اعماق هم حقایقی است، چیزهایی است؛ مسلّم این هست. اما از همین ظاهر هم ما میتوانیم استفاده کنیم؛ به شرط چه؟ به شرط دقت. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_2141923180.mp3
3.32M
۶۴ از استغفار ۷۰ بندی امیرالمؤمنین علیه السلام 🎤 حاج میثم مطیعی 🌸 اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یُورِثُ النِّسْیَانَ لِذِکْرِکَ وَ یُعَقِّبُ الْغَفْلَهَ عَنْ تَحْذِیرِکَ أَوْ یُمَادِی فِی الْأَمْنِ مِنْ أَمْرِکَ أَوْ یَطْمَعُ فِی طَلَبِ الرِّزْقِ مِنْ عِنْدِ غَیْرِکَ أَوْ یُؤْیِسُ مِنْ خَیْرِ مَا عِنْدَکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ 🌸بارخدایا! و از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که باعث فراموشی یاد تو و غفلت از هشدارهایت خواهد بود، یا مرا در امنیت از مکرت قرار می‌دهد، یا مرا به طمع می‌اندازد که از غیر تو طلب روزی کنم، یا از خیری که نزد توست مأیوس می‌‌کند. پس بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست و این‌گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 «وَ جَلَّلَنِي التَّبَاعُدُ مِنْكَ لِبَاسَ مَسْكَنَتِي.» خدايا! دوري از تو لباس بيچارگي و بدبختي بر من پوشانيده است. 🔸تفاوت و تصورات تربيتي به فراخور حالات ايماني افراد در تعاليم عمومي تربيت ديني،‌ مربيان تربيتي و اساتيد اخلاق براي تنبه و توجه‌ افراد به خطاهاي خويش و ايجاد حالت کنترل بر نفس در برابر غفلت‌ها و معاصي، به فراخور درجات ايماني متربيان، از شيوه‌هاي متفاوتي استفاده مي‌کند. 🔹به بعضي مي‌گويند: «اگر گناه کني عذاب خواهي شد.» و به بعضي ديگر که در رتبه‌ي بالاتري قرار دارند مي‌گويند: «اگر گناه کني، مبتلا به غضب الهي خواهي شد.» اما به عده‌اي ديگر که در درجاتي از قرب را طي نموده‌اند، مطلب را ظريف‌تر بيان کرده و مي‌گويند: «اگر اين کار را انجام دهي، از درجه‌ي قرب مولا دور مي‌شوي.» 👈 اين موارد به ديدگاه انسان نسبت به رابطه‌ي خود با حق تعالي و انجام وظايف ديني او بستگي دارد. در حالتي که انسان‌هاي عادي، عذاب را مي‌بينند و از هول و هراس آن ناله سر مي‌دهند، ولي کامل الهي غضب را مي‌بيند و اشک مي‌بارد و مي‌سوزد و مي‌گدازد؛ زيرا ديد ملکوتي او نافذتر است. 🌹 مولا امیر المومنین(علیه السلام) در فرازی از دعای کمیل با ناله به درگاه الهی می فرمایند: «يَا الهي وَ سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ وَ رَبِّي! صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِكَ فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِكَ.» پروردگارا! گيرم که بر عذابت صبر کردم چگونه بر فراق تو صبر کنم؟ ▪️واقعيت ، دوري از ،‌ اما افراد از درک اين مطلب متفاوتند: بعضي حقيقت دوري را درک مي‌کنند؛ بعضي غضب الهي را؛ و عده‌اي نيز فقط عذاب را درک مي‌نمايند. 📚 ( استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
💠 «وَ جَلَّلَنِي التَّبَاعُدُ مِنْكَ لِبَاسَ مَسْكَنَتِي.» خدايا! دوري از تو لباس بيچارگي و بدبختي بر من پوشانيده است. 🌸لزوم توجه به آثار نيک و بد اعمال 🔸آيات و روايات بسياري در آثار ناگوار دنيايي و آخرتي گناهان وارد شده است، توجه به همه‌ي اين آثار موجب مي‌گردد انسان از ترس ابتلاي به اين‌ها خود را از آلودگي به محرمات الهي و مخالفت حق تعالي حفظ نمايد و از اين جهت بسيار مطلوب و ضروري است. 🔹البته محرک نوع انسان‌ها نيز توجه به همين آثار خوب و بد است تا با شناخت اثر خوب يک عمل به انجام آن اشتياق پيدا کرده و با آگاهي از اثر بد عملي، از انجام آن پرهيز نمايند و بدين صورت جان آن‌ها به فضيلت‌هاي نفساني آراسته و از رذايل پيراسته گردد و به هدف از خلقت نايل گردند و سعادتمند شوند. 🔺 بنابراين هرگز نبايد از فراواني ثواب‌هاي ذکر شده براي اعمال خوب استبعاد کرد؛ زيرا ذکر ثواب فراوان، متناسب با نياز زياد انسان‌ها است. انسان يک موجود گسترده و پيچيده‌اي است که زندگي ابدي دارد و هيچ تضميني وجود ندارد که انسان ثواب‌ها را نگاه دارد و با گناهان و خطاها آن‌ها را نابود نسازد. ⛔️ ، موجب حبط اعمال خوب به فرض که انسان کار خوب فراوان انجام دهد، اما اگر خود را در انجام معاصي و خطاها آزاد پنداشته و نفس را با مراقبه کنترل نکند، قطعاً کارهاي خوب با گناه از بين خواهد رفت. 🔹از مجموع قرآن و سنت، اين نکته به دست مي ‏آيد که انجام گناه حبط کننده ‏ي اعمال قربي انسان بوده و آن را بي اثر مي‌کند. مانند اين که انسان از يک سو غذاي مفيد بخورد و از سوي ديگر در کنار آن از طعام‏ هاي مضرّ و بيماري‏ زا نيز استفاده کند به‌گون ه‏اي که تأثير غذاي مفيد در بدن او خنثي شود! بنابراين اولين مرتبه ‏ي ايمان که از فرمايشات حضرات اهل‌بيت‌ (ع)استفاده مي‏شود مسئله‌ي و با تاكيد بيش‌تر و دقيق‌تر بر پرهيز از محرمات است. چنان که در رواياتي فرموده‌اند: 🔸«کسي که گناهي انجام مي‌دهد، ايمان در او حضور ندارد.» يعني با انجام گناه ـ‌تا وقتي توبه نکرده است ‏ـ ايمان قلبي در وجود شخص فعليت پيدا نخواهد کرد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆👆 🔹نكته‌ي مهم اين است كه اگر انسان گاهي دچار گناه شد، هرگز نبايد حالت نااميدي پيدا كرده با خود بگويد: «ما که گناه کاريم، پس کارهاي خوب را انجام ندهيم!» 🔻اين از وساوس شيطان است و قصد او اين است که بنده‌ي خدا، به طور کلي از درگاه حق دور شود و به بهانه‌ي ارتکاب لغزش‌ها او را از انجام کار خوب هم باز بدارد. در روايت است که به امام گفته شد: شخصي گناه مي‌کند و گاهي کار خوب هم انجام مي‌دهد آيا به حالش مفيد است؟ 🔸 امام فرمود: کار خوب او در نهايت موجب مي‌شود که از کار بدش دست بردارد. در هر صورت، واقعيت گناه از ذات اقدس الهي است. اين مسئله هشداري است که معصيت و گناه انسان را از کمال مطلق الهي و اتصاف به اوصاف پسنديده محروم مي‌گرداند. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 3⃣ 🔸آیه ۴۰ سوره ابراهیم 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹ربِّ ٱجْعَلْنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن ذُرِّيَّتِى رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَآءِ 🔹پروردگارا! مرا برپا دارنده نماز قرار ده، و از نسل و ذریه‌ام نیز. پروردگارا! دعاى مرا [،نماز و عبادتم را] بپذیر! https://eitaa.com/qurantehran