eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
@dars_akhlaq.mp3
3.16M
🎙🌸حضرت آيت الله محمد تقی (ره) 🔶 موضوع : کاری نکنیم که آخرش دست خالی برویم... 〰➖💠🔶🔸♦️🔹🔷💠➖〰 ⚛ 🔴 ادبِ حضورِ درگاه او ! 🔸سبب عدم حضور قلب ما در عبادات و غفلت از آن چیست؟ اگر ما مناجات حق تعالی و ولی نعم خود را به قدر مکالمه با یک مخلوق ضعیف اهمیّت دهیم، هرگز این قدر غفلت و سهو و نسیان نمی کنیم. و پر معلوم است که این سهل انگاری و مسامحه ناشی از ضعف ایمان به خدای تعالی و رسول و اخبار اهل بیت عصمت است، بلکه این مساهله ناشی از سهل انگاری محضر ربوبیّت و مقام مقدّس حق است؛ ⚠️ ولی نعمتی که، ما را به لسان انبیا و اولیا بلکه با قرآن مقدّس خود، به مناجات و حضور خود دعوت فرموده و فتح ابواب مکالمه و مناجات با خود را به روی ما فرموده، با این وصف ما به قدر مذاکره با یک بنده ضعیف، ادبِ حضورِ درگاه او، می شویم، گوئی فرصتی به دست آوردیم و مشغول افکار متشتته و خواطر شیطانیه می گردیم، کانّه نماز کلید دکان یا چرتکه حساب یا اوراق کتاب است. این را نباید جز، ضعف ایمان به او، و ضعف یقین، چیز دیگر محسوب داشت، و انسان اگر عواقب و معایب این سهل انگاری را بداند و به قلب بفهماند، البته در صدد اصلاح بر می آید و خود را معالجه می کند. 👈 انسان اگر امری را با اهمیت و عظمت تلقی نکند، کم کم منجر به ترک آن می شود، و ترک اعمال دینیّه به ترک دین، انسان را می رساند. 📚 حضرت امام خمینی(ره)، سرالصلوة، ص۲۴ @qurantehran
هفتم ـ سجده های طولانی 🌸آیت‌الله‌ قدس‌سره: آیا با اینکه هیچ حالی بین و بالاتر از حال نیست، می‌توان باور کرد که بنده در آن وقت برای خود نکند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - دعای ماه رجب - موسوی قهار.mp3
605.5K
🌙دعای هر روز [یا من ارجوه لکل خیر ...] 🎙با نوای 🌙دعاهای ماه رجب یک دریایی از معرفت است. 🕊در دعا فقط این نیست که انسان دل را به خدا نزدیک کند، این هست، فراگیری هم هست. در دعا هم تعلیم است هم تزکیه است. 🗓۱۳۸۸/۳/۲۹ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۷۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه (مؤمن) ‌ @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۴۱ - سوره مبارکه (مؤمن) 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔸در پنجمين و آخرين مرحله،" مؤمن آل فرعون" پرده ‏ها را كنار زد، و بيش از آن نتوانست ايمان خود را مكتوم دارد، آنچه گفتنى بود گفت، و آنها نيز- چنان كه خواهيم ديد- تصميم خطرناكى در باره او گرفتند. 🔹از قرائن بر مى ‏آيد كه آن قوم لجوج و مغرور و خودخواه در برابر سخنان اين مرد شجاع و با ايمان سكوت نكردند، و متقابلا از مزاياى شرك سخن گفتند، و او را به بت پرستى دعوت نمودند. 🔸لذا او فرياد زد و گفت:" (وَ يا قَوْمِ ما لِي أَدْعُوكُمْ إِلَى النَّجاةِ وَ تَدْعُونَنِي إِلَى النَّارِ). اى قوم! چرا من شما را به سوى دعوت مى‏ كنم اما شما مرا به سوى مى‏ خوانيد"؟! من سعادت شما را مى ‏طلبم، و شما بدبختى مرا، من شما را به شاهراه هدايت مى ‏خوانم و شما مرا به بيراهه مى‏ خوانيد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
1.02M
🔊کلیپ صوتی بسیار زیبا حتما گوش کنید🙏 🌹 آیت الله استاد علی مشکینی (ره) 🔵👈 موضوع: توفیق انجام عبادات اعمال و سکنات انسان در طول شبانه روز باید به شکلی باشد که ملائک دائم برای ما ثواب و حسنه بنویسند و لازمه ی کسب این ثواب و حسنه این است که انسان همه و خود اعم از خوابیدن، نشستن و کار کردن و .. به قصد و نیت ، قرب و رضای الهی انجام دهد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هشتم ـ سنگ ریزه‌ای مانع حرکت 💠 بعضی چیزها ریز و ناچیزن اما انسان رو از حرکت در راه خدا متوقف می‌کنن... علامه حسنزاده در یکی از جوامع روایی نقل شده است جوانی در کوچه های کوفه به خواندن اشعار هرزه مشغول بود. حضرت علی (علیه السلام) با وی برخورد نمود. به او فرمود: کتاب وجودت را داری پر میکنی؛ این دفتر الهی را با چه چیزهایی پر میکنی؟ باید توجه کنیم که انسان با عملش و خیالش خود را میسازد. دفتر حق است دل به حق بنگارش نیست روا پر نقوش باطله باشد منبع: صد و ده اشاره، اشاره دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۷۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه (مؤمن) ‌ @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۴۹/۵۰ - سوره مبارکه (مؤمن) 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔸وقتی كه دست آنها از هر وسيله‏ اى كوتاه مى‏ شود رو به سوى خازنان دوزخ و ماموران عذاب مى‏ كنند" و از آنها کمک می خواهند. آنها مى ‏دانند كه مجازات الهى بر طرف شدنى نيست، تنها تقاضايشان اين است كه الهى از آنان برداشته شود، يك روز تخفيف بگيرند نفسى تازه كنند، و اندكى بياسايند، و به همين قانع هستند! 🔹 ولى مراقبان دوزخ" مى ‏گويند: (قالُوا أَ وَ لَمْ تَكُ تَأْتِيكُمْ رُسُلُكُمْ بِالْبَيِّناتِ‏). آيا پيامبران شما با دلائل روشن به سراغتان نيامدند"؟ و آيا بقدر كافى براى شما اتمام حجت نشد؟ 🔸در پاسخ" مى ‏گويند: آرى" (قالُوا بَلى‏). 🔹 خازنان دوزخ به آنان" مى‏ گويند: (قالُوا فَادْعُوا وَ ما دُعاءُ الْكافِرِينَ إِلَّا فِي ضَلالٍ‏).حال كه چنين است هر چه مى‏ خواهيد دعا كنيد، اما بدانيد دعاى كافران بجايى نمى ‏رسد و ضايع و نابود مى ‏شود"! 🔸شما خود معترفيد كه پيامبران الهى با دلائل روشن آمدند، اما به آنها اعتنا نكرديد و كافر شديد، بنا بر اين هر چه دعا كنيد سودى ندارد، چرا كه خدا دعاى كافران را نمى‏ پذيرد. 🔹جمعى از مفسران در تفسير جمله اخير گفته ‏اند منظور اين است كه شما خودتان دعا كنيد زيرا ما بدون اذن پروردگار نمى‏ توانيم دعا كنيم، اشاره به اين كه وقتى ما چنين اجازه‏ اى نداشته باشيم بايد بدانيد درهاى نجات به روى شما بسته است، درست است كه در قيامت مى‏ شود، اما اين ايمان چيزى از آثار كفر او ‏_كاهد، لذا هم چنان نام كافر بر او مى‏ ماند. ولى تفسير اول مناسبتر به نظر مى‏ رسد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امتحان الهی.mp3
1.97M
💠 امتحان الهی 🔹 در سوره مبارکه «فجر» فرمود بعضی‌ها مبتلا به سلامت و بعضی‌ ها هم مبتلا به بیماری هستند؛ منتها اینها خیال می ‌کنند که وقتی مریض شدند مبتلا هستند، دیگر نمی‌ دانند که آن وقتی هم که سالم ‌می باشند مبتلا هستند. بعضی ‌ها مبتلا به اند، مبتلا به ‌اند و مبتلا به اند؛ بعضی مبتلا به ‌اند، مبتلا به ‌اند و مبتلا به ، مبتلا به اند. «مبتلا» یعنی ممتحَن، «ابتلاء» یعنی امتحان. فرمود ما کسی را در این عالم چیزی نمی‌ دهیم. هر چه می ‌دهیم امتحان است و در برابرش است. هر دو گروه مبتلا هستند. 🔸ما کسی را نکردیم، «دار الکرامة» بهشت است. ما کسی را نکردیم، کسی را هم گرامی نداشتیم؛ البته طبع انسان را یک آفریدیم: ﴿وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنی‏ آدَم‏﴾ ما این گوهر را ارزشمند خلق کردیم، حفظ آن به دست خودش است. هر حادثه تلخ یا شیرینی که رخ می ‌دهد است. 🔹 این مطلب قرآنی را وجود مبارک حضرت امیر در بسیاری از خطبه ‌ها، نامه ‌ها و کلماتش آورده است. نامه۷۲ نهج البلاغه این است: «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّكَ لَسْتَ بِسَابِقٍ أَجَلَكَ»؛ عبدالله بن عباس! یک سلسله اموری است به دست ذات اقدس الهی، خدا با نظم کار می ‌کند هیچ چیزی بدون نظم نیست: ﴿كُلُّ شَی‏ءٍ عِندَهُ بِمِقْدَارٍ﴾... 📣🔈فایل صوتی را تا انتها گوش دهید. eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهم ـ قانونی برای ورود به بهشت 💠 اگر خواستی درباره کسی حرف بزنی؛ اولا حرف نزن. ثانیا حرف نزن. ثالثا حرف نزن، برای بار صدم هم راجع به کسی حرف نزن... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۷۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه (مؤمن) ‌ @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۵۹ - سوره مبارکه (مؤمن) 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔸در اين آيه با قاطعيت و صراحت خبر از وقوع مى‏ دهد و مى‏ گويد: " (إِنَّ السَّاعَةَ لَآتِيَةٌ لا رَيْبَ فِيها وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُونَ‏)." ساعت (روز قيامت) به طور مسلم خواهد آمد، و شك و ترديدى در آن نيست، ولى اكثر مردم ايمان نمى‏ آورند. 🔹كلمه"ان" و"لام" در"لاتية" و جمله "لا ريب فيها" همه تاكيدهاى مكررى است بر محتواى اين جمله كه قيام قيامت است، و از آنجا كه در آيات قرآن دلائل بسيارى براى اين رستاخيز بزرگ اقامه شده در پاره‏ اى از موارد بدون ذكر دليل، و به عنوان يك مساله قطعى از آن بحث كرده و مى ‏گذرد. 🔸"ساعة" در اصل به معنى"جزئى از اجزاء زمان" است و از آنجا كه وقوع قيامت و حساب انسانها در آن روز به سرعت انجام مى‏ گيرد از آن تعبير به "ساعة" شده است. 🔹اين تعبير دهها بار در قرآن مجيد به همين معنى به كار رفته، منتها گاه در مورد خود قيامت است، و گاه در پايان جهان و مقدمات رستاخيز، و چون هر دو با يكديگر پيوند دارند، و هر دو به صورت ناگهانى رخ مى ‏دهند از هر دو تعبير به"ساعة" شده است‏. 🔸اما اينكه مى ‏گويد:" اكثر مردم ايمان نمى ‏آورند" نه به خاطر آن است كه مساله قيام قيامت مطلبى مخفى و مبهم است، بلكه يكى از تمايل به آزادى در بهره ‏گيرى بى قيد و شرط از و هر گونه هوسرانى و هوسبازى است، از اين گذشته دور و دراز مانع از آن مى‏ شود كه انسان به باشد و نسبت به آن اظهار كند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - ظهور اسم کریم خداوند در آخرت - استاد فاطمی نیا.mp3
2.5M
🌸ظهور اسم " " خداوند در آخرت 🎤استاد 🌸خدایا ✨نگاهت را از ما ✨و لحظه هایمان نگیر که نگاه تو ✨ یعنی نعمت ✨ یعنی برکت ✨ یعنی محبت ✨ یعنی راستی و درستی ✨ یعنی عاقبت بخیری ✨ یعنی بی گناهی ✨الهی که نگاه خداوند همیشه روی زندگی تون باشه @qurantehran
دهم 💠 ثواب‌دان ما سوراخ است، یعنی فلان عمل خوب را بجا می‌آوریم اما غیبت هم می‌کنیم... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۷۵ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه (مؤمن) ‌ @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۶۷ - سوره مبارکه (مؤمن) 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔸بار ديگر در ادامه آيات توحيدى به بخشى از" آيات انفسى" پرداخته مراحل‏ تطور را از خاك، و دوران جنينى، و دوران حيات در دنيا تا هنگام مرگ، در هفت مرحله بيان مى‏ كند، تا هم عظمت قدرت و ربوبيت او روشن شود و هم مواهب و نعمتهايش بر بندگان. 🔹مى‏ فرمايد" نخستين مرحله، مرحله و خاك است كه اشاره به آفرينش آدم جد نخستين ما از خاك مى‏ باشد، و يا خلقت همه انسانها از خاك، چرا كه مواد غذايى كه وجود انسان و حتى نطفه او را تشكيل مى ‏دهد اعم از مواد حيوانى و گياهى همه از خاك مايه مى‏ گيرد. 🔸مرحله دوم مرحله نطفه است كه مربوط به همه انسانها جز آدم و همسرش حوا است. 🔹مرحله سوم مرحله ‏اى است كه نطفه تكامل يافته، و نمو قابل ملاحظه‏ اى نموده، و به صورت يك قطعه خون بسته در آمده است. 🔸بعد از اين مرحله" مضغه" (چيزى شبيه به گوشت جويده) و مرحله ظهور اعضاء، مرحله حس و حركت است. 🔹در اينجا چهارمين مرحله را مرحله تولد جنين ذكر مى‏ كند، و مرحله پنجم را مرحله تكامل قدرت و قوت جسمى كه بعضى آن را سن سى‏ سالگى مى‏ دانند كه در آن حد اكثر نمو قواى جسمانى حاصل مى‏ شود و بعضى آن را كمتر يا بيشتر گفته ‏اند، البته ممكن است در افراد متفاوت باشد و قرآن از آن تعبير به" بلوغ اشد" كرده است. 🔸از آن به بعد مرحله و از دست دادن نيروها آغاز مى‏ شود و تدريجاً دوران كه مرحله ششم است فرا مى‏ رسد. 🔹سرانجام پايان عمر كه آخرين مرحله است فرا مى ‏رسد و انتقال از اين سرا به سراى جاويدان تحقق مى ‏يابد. 🔸آيا با اين همه تغييرات و تطورات منظم، و حساب شده، باز هم جاى ترديد در قدرت و عظمت مبدأ عالم هستى و الطاف و مواهب او وجود دارد؟ 🔹تعبير به" يتوفى" در مورد اشاره به اين است كه" مرگ" در منطق قرآن به معنى و ، بلكه فرشتگان مرگ روح انسان را دريافت مى‏ دارند و به عالم پس از مرگ منتقل مى‏ سازن. 🔸اين نيز قابل توجه است كه تمام اين مراحل را با كلمه" ثم" به يكديگر عطف كرده، كه نشانه توام با فاصله است، جز مرحله اخير يعنى رسيدن به پايان زندگى كه به وسيله" واو" عطف شده، اين تفاوت تعبير ممكن است به خاطر اين باشد كه رسيدن به پايان عمر هميشه بعد از پيرى نخواهد بود چرا كه 🌸"بسيار جوان مرد و يكى پير نشد"🥀 و يا حتى افرادى قبل از رسيدن به دوران مى ‏ميرند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیانی لطیف از علامه استاد : لذت‌هایی که حتی به ذهن انسان خطور نمیکند! قدر لحظات زندگی را بدانید! ✅حضرت آیت‌الله قدس‌سره: به چیزی غیر از و یاد خدا برای انسان، حاصل نمی‌شود. و چیزی غیر از اعراض(رویگردانی) از یاد خدا و غفلت، زندگی را تلخ و ناگوار نمی‌کند. 📚 در محضر بهجت، ج ۲، ص۲۴۶ @qurantehran
یازدهم ـ مرگ همانند سفر است. ✅حضرت آیت‌الله قدس‌سره: وای بر حال ما اگر دین‌دار نباشیم و روزی بیاید که تشخیص دهند ما چگونه و چه کاره هستیم و اسرار ما زیر و رو گردد و معلوم شود که از اهل دین نیستیم و داخل این دین شده‌ایم تا دنیای خود را آباد کنیم، و اعمال و رفتار ما سبب انحراف دیگران شده است! 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص ١٩٧ @qurantehran