eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
joze 23.mp3
4.86M
🌺 🍃نکاتی از ۲۳_قرآن_کریم 🎤استاد: خانم 🌷سوره یس ✅آیه ۳۶ هر موجودی جفت دارد ✅آیه ۳۸ معجزه قرآن در بیان حرکت خورشید در حالیکه تا چندی پیش تصور به صورت بودن خورشید در بین دانشمندان بود ✅آیه ۴۷ بهانه انفاق نکردن ✅آیه ۵۱ وقایع بعد ازدمیدن در صور ✅آیه ۶۹ قرآن شعر نیست ✅ آیه ۷۸ و۷۹ دلیل اثبات قیامت 🌷سوره صافات ✅ آیه ۱ تا ۵ معرفی گروه هایی از فرشتگان ✅ آیه ۴۰ تا ۶۱ سرگذشت مخلصین بعد از مرگ ✅ آیه ۸۱ نوح بندگان با ایمان ✅آیه ۸۳ تا ۱۱۱ داستانی از حضرت ابراهیم (قربانی کردن اسماعیل) ✅آیه ۱۱۱ ابراهیم بندگان با ایمان ✅آیه ۱۲۲ موسی و هارون بندگان با ایمان ✅ آیه ۱۳۰ سلام بر الیاس (اولاد یاسین) ✅آیه ۱۳۹ تا ۱۴۸ داستان سوتی ✅آیه ۱۸۲ حمد مخصوص پروردگار جهانیان است 🌷سوره ص ✅آیه ۱۷ تا ۲۰ مواهب داده شده به داوود ✅ آیه ۲۱ تا ۲۵ داستانی از داوود ✅ آیه ۲۹ قرآن کتاب مر خیر و برکت ✅ آیه ۳۰ داستانی از سلیمان ✅ایه ۴۱تا ۴۴ ایوب و همسر خطاکار ✅آیه ۴۹ تا ۵۴ بهشت متقین ✅آیه ۷۱ تا ۸۸ داستان حضرت آدم و سوگند ابلیس در مقابله با فرزندان آدم 🌷سوره زمر ✅آیه ۹ مقایسه کسانیکه میدانند با آنان که نمیدانند ✅آیه ۲۲ اسلام شرح صدر به خاطر اسلام است ✅آیه ۲۳ قرآن بهترین حدیث ✅ آیه ۲۷ علت بیان مثل در قرآن @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D-R 23.mp3
3.21M
شرح روز ۲۳ ماه مبارک : 🎤: آیة الله (ره) 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🌺 اللَّهُمَّ اغْسِلْنِی فِیهِ مِنَ الذُّنُوبِ 🌺 وَ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الْعُیُوب 🌺ِ وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فِیهِ بِتَقْوَی الْقُلُوبِ 🌺 یَا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِین 🔹اعمال ما باید از هفت آسمان بالا برود. در هر آسمانی برای هر عیبی می گویند « قف » به معنی « ایست » و ماموران الهی در آسمان اول به نامه عمل ما نگاه می کنند و اگر دیدند امروز من غیبت کرده ام می گویند: بروید و « اضربوا هذا العمل بوجه صاحبه » این عمل را بر صورت صاحب آن بزنید و عمل در آسمان اول متوقف می شود، عمل بعضی ها از آسمان اول می گذرد چون اهل غیبت نبودند، ولی باز ملائکه آسمان دوم می گویند « قِف » عمل را بررسی می کنند و متوجه می شوند که این شخص «عُجب» داشته است، بعض دیگر اهل عُجب هم نبوده اند و عمل به آسمان سوم می رسد و باز دستور به توقف می دهند و اگر آن شخص اهل « حسد » نبود به آن عمل اجازه می دهند که به آسمان چهارم برود و در آنجا برای رذیله « تکبر » عمل را متوقف می کنند، اگر اهل مراقبت نباشیم اموری مانند؛ ریاست، ثروت و علم تکبر می آورند. @qurantehran
🔰اگر سرّ لیلة‌القدر را بدانیم، همه مشکلات آسان می‌شود 🔹قرآن سرّی است بین حق و ولیّ‌اللّه‌ اعظم که رسول خداست، به تبع او نازل می‌شود تا می‌رسد به اینجایی که به صورت حروف و کتاب در می‌آید که ما هم از آن استفاده ناقص می‌کنیم. و اگر سرّ «لیلة‌القدر» و «نزول ملائکه» در شبهای قدر ـ که الآن هم برای ولیّ‌اللّه‌ اعظم حضرت صاحب ـ سلام اللّه‌ علیه ـ این معنا امتداد دارد ـ را بدانیم، همۀ مشکلات ما آسان می‌شود. ۱۳۶۴/۰۳/۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۳۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه ۴ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔹غرض اين سوره تحريك و تشويق مؤمنين به انفاق در راه خداست، هم چنان كه تكرار امر صريح به اين معنا در خلال آياتش اشعار بدان دارد، يك جا مى ‏فرمايد:" آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ أَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِينَ فِيهِ ..." و جاى ديگر مى‏ فرمايد:" مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً ..." و باز جاى ديگر مى‏ فرمايد:" إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَ الْمُصَّدِّقاتِ وَ أَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً" و در تشويق مردم به اين عمل همين بس كه مردم را قرض دادن آنان به خدا دانسته، و معلوم است كه خداى عز و جل عالی‏ترين و مقدس‏ترين و بهترين مطلوبست، او هرگز خلف وعده نمى‏ كند. 🔹" هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ" تفسير اين آيه در سوره اعراف و يونس و هود و فرقان و قاف گذشت. 🔹" ثُمَّ اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ ما يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَخْرُجُ مِنْها وَ ما يَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما يَعْرُجُ فِيها": استواى بر عرش كنايه است از شروع در تدبير ملك وجود، و به همين جهت است كه دنبال استواى بر عرش مساله علم به جزئيات احوال موجودات آسمانى و زمين را ذكر كرده، چون علم از لوازم تدبير است. 🔹" يَعْلَمُ ما يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَخْرُجُ مِنْها وَ ما يَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما يَعْرُجُ فِيها" - كلمه" ولوج" كه مصدر فعل مضارع" يلج" است- به طورى كه راغب گفته- به معناى داخل شدن چيزى در محلى تنگ است، و كلمه" عروج" به معناى بالا رفتن است، 🔹 معناى آيه اين‏ است كه: خداى تعالى از آنچه در زمين فرو مى ‏رود و نفوذ مى ‏كند از قبيل آب باران و تخم گياهان و غير اينها آگاه است، و نيز از آنچه كه از زمين سر بر مى ‏آورد چون نباتات و حيوانات و آب خبر دارد، و از آنچه كه به زمين نازل مى ‏شود چون بارانها و اشعه اجرام نورانى و ملائكه و غيره با اطلاع است، و از آنچه كه از زمين به طرف آسمان بالا مى ‏رود مانند دودها و بخارها و ملائكه و اعمال بندگان با خبر است. " وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ‏" او هر جا كه باشيد با شما است، براى اينكه به شما احاطه دارد، و در هيچ مكان و پوششى از او غايب نيستيد. 🔹 در اينجا سؤالى پيش مى ‏آيد، و آن اين است كه: خداى تعالى در هر حال بر ما احاطه دارد، و در هر زمان و مكان محيط به ما است، با اين فرض چرا تنها مساله مكان آمده، و چرا نفرمود:" و هو معكم اينما كنتم و فى اى زمان و اى حال كنتم- او با شما است هر جا و هر زمان و در هر حال كه باشيد"؟ 🔹در پاسخ مى‏ گوييم: درست است كه احاطه خداى تعالى به ما تنها احاطه مكانى نيست، بلكه در همه احوال و اوقات نيز به ما احاطه دارد، ليكن از آنجايى كه معروف‏ترين ملاك در جدايى چيزى از چيزى ديگر و غايب شدنش از آن جدايى مكانى است، و هر كس بخواهد از كسى ديگر جدا شود، مكان خود را عوض مى ‏كند، از اين جهت تنها معيت مكانى را ذكر كرد، و گرنه نسبت خداى تعالى به مكانها و زمانها و احوال يك نسبت است. 🔹بعضى هم گفته‏ اند: مراد از اين معيت، معيت مجازى است، كه منظور از آن احاطه علمى است. 🔹" وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ" اين آيه نظير فرع و نتيجه‏اى است كه بر مطالب قبل مترتب مى‏شود، كه مى‏فرمود: او با شما است هر جا كه باشيد، و او به هر چيزى عالم است، چون نتيجه حاضر بودن او نزد مردم و جدا نشدنش از ايشان و عالم بودنش به هر چيز اين است كه بيناى به اعمال ايشان نيز باشد، ظاهر اعمالشان را ببيند و باطن آن را كه همان نيت‏ها و مقاصد درونى ايشان است، ناظر باشد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا