eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
joze 26.mp3
4.85M
🌺 🍃نکاتی از ۲۶_قرآن_کریم 🎤استاد: خانم 🌷سوره احقاف ✅علم غیب به اذن خدا (۹)احقاف ✅ولی خدا شدی، نگرانی هایت رفع می‌شود (۱۵) احقاف ✅رشد عقل در ۴۰ سالگی (۱۵) احقاف ✅اندازه دنیا نسبت به قیامت (۳۵) احقاف 🌷 سوره محمد ✅ از تو حرکت از خدا برکت (۷)محمد ✅ تفاوت انسان با حیوان (۱۲) محمد ✅ نوشیدنی دوزخی (۱۵) محمد ✅ قبض روح مجرم (۲۷) محمد ✅ انسان بخیل از خودش دریغ می‌کند (۳۸) محمد 🌷 سوره فتح ✅ بازتاب فتح مکه (۲)فتح ✅ با مومنین مهربان باشید (۲۹)فتح ✅ در برابر کافر محکم و نفوذ ناپذیر باشید باشید (۲۹)فتح ✅ نماز در جامعه آشکارا باشد (۲۹)فتح ✅ سیمای مومن (۲۹)فتح 🌷 سوره حجرات ✅ ادب صدا در محضر پیامبر (۲)حجرات ✅ به خبر فاسق ترتیب اثر نده (۶) حجرات ✅ مراقب حقوق دیگران باشید (۹) حجرات میانجیگری بین مومنان (۱۰) حجرات ✅ اختلاف را کنار بگذارید تا خدا به شما رحم کند (۱۰) حجرات ✅ یکدیگر را مسخره نکنید، عیب جویی ممنوع، بر چسب بد به دیگران نزنید (۱۱) حجرات ✅ بد دل نباشید، تجسس نکنید، غیبت نکنید (۱۲) حجرات ✅ ثبت اعمال (۱۷)ق ✅ مسئولیت سخت زبان !(۱۸)ق ✅ مرگ حتمی است (۱۹)ق ✅ ورود به قیامت با دو مامور (۲۱)ق ✅ قرآن بر چه افرادی تاثیر می‌گذارد (۴۵)ق 🌷 سوره ذاریات ✅ نکوهش داوری بی دلیل (۱۰)ذاریات ✅ انس با سحر خیزی (۱۷)ذاریات ✅ انس با استغفار (۱۸)ذاریات ✅شریک مال (۱۹)ذاریات ✅ روزی شما در آسمان است (۲۲)ذاریات @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D-R 26.mp3
1.66M
شرح روز ۲۶ ماه مبارک : 🎤: آیة الله (ره) 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🌺 اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً 🌺وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً 🌺 وعَملی فیهِ مَقْبولاً 🌺 وعَیبی فیهِ مَسْتوراً 🌺 یا أسْمَعِ السّامعین 🔹آدم زحمت می‌کشد و روزه می‌گیرد، گرسنه و تشنه می‌شود؛ اما غذا و آب نمی‌خورد و کم‌خوابی ماه رمضان را تحمل می‌کند و اگر خدا تلاش‌های ما را قبول نکند، کاری از ما ساخته نیست. اگر زحمتی و رنجی کشیده شود و حاصلی در پی نداشته باشد، اتفاق ناگواری افتاده است. 🔸 ما باید غصه بخوریم که نکند اعمال ما را آفت بزند. مثلاً یک می‌تواند تمام زحمات ما را هدر دهد. اگر غیبت کنید ۴۰ روز اعمال خوب شما در نامه اعمال شخص غیبت شونده نوشته می‌شود و اگر عمل خوبی نداشته باشید، گناهان آن شخص در نامه اعمال شما نوشته می‌شود. این روایت از معصوم (ع) است. 🔹 باید به خودمان بپردازیم و ببینیم که خودمان چه کار کرده‌ایم؛ آیا هیچ عیبی نداریم؟ گل بی‌عیب خداست و ممکن نیست که ما عیب نداشته باشیم. در روایت آمده که «چه می‌شود انسان را، یک خار کوچک را در چشم رفیقش می‌بیند؛ اما شاخه‌ای که در چشم خودش رفته را نمی‌بیند.» 🍃هر که سحر ندارد، ازخود خبر ندارد🍃 @qurantehran
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔹🔸 🔹 🔸 🍃 سرعت شما روی چه درجه ای تنظیم شده است؟ 🍃تنظیم سرعت در موقعیتهای مختلف: 🌸هُوَ الذي جَعلَ لَكمُ الأرضَ ذَلولًا فامشوا في مناكِبِها وكُلوا مِن رزقِهِ ۖ وإِليهِ النُّشورُ ( سورة الملك، آية ۱۵) 🌸يا أيُّها الَّذينَ آمَنوا إِذا نُودِيَ لِلصلاةِ من يَومِ الجُمُعةِ فَاسعَوْا إِلىٰ ذِكْرِ اللهِ ( سورة الجمعة، آية ۹) 🌸وسارعوا إلى مغفرةٍ من ربِّكم وجنّةٍ عرضُها السماوات والأرض أعِدَّت للمتّقين (سورة آل عمران، آية ۱۳۳) 🌸فَفِرُّوا إِلَى اللهِ (سورة الذاريات، آية ۵۰) 🔺 میزان سرعت در ۴ آیه بالا، به این شکل، ترسیم شده: ✅ بطرف رزق و روزی: امشو، معمولی راه بروید. ✅ بطرف نماز: اسعو؛ بشتابید، بجنبید. ✅ بطرف بهشت: سارعوا؛ سرعت بگیرید. ✅ بطرف خدا: فرّوا؛ به حالت دویدن بروید، فرار کنید. @qurantehran ا🔸 ا🔹 ا🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۴۱ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه ۲۵ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان): 🔹 لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْمِيزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ..." اين آيه مطلب تازه ‏اى از سر گرفته، و با آن معناى تشريع دين از راه ارسال رسل و انزال كتاب و ميزان را بيان مى ‏كند و مى ‏فرمايد كه: غرض از اين كار اين است كه مردم به قسط و عدالت عادت كرده و خوى بگيرند، و نيز به اين وسيله و با انزال حديد امتحان شوند، و برايشان معلوم شود كه چه كسى خداى ناديده را يارى مى‏ كند، و چه كسى از يارى او مضايقه مى ‏نمايد، و نيز بيان كند كه امر رسالت از آغاز خلقت مستمراً در بشر جريان داشته، و به طور مداوم از هر امتى جمعى هدايت يافته، و بسيارى فاسق شده‏ اند. 🔸پس منظور از كلمه" بينات" در جمله" لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ" آيات بينات است، آياتى كه به وسيله آن بيان مى‏ كند كه رسولان، فرستاده از جانب اويند، و آن آيات يا عبارت است از معجزات باهره، و يا بشارت واضح، و يا حجت‏هاى قاطع. 🔹" وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ"- منظور از كتاب وحيى است كه صلاحيت آن را دارد كه نوشته شود و به صورت كتاب در آيد، (نه اينكه كتاب جلد شده از آسمان بفرستد) بلكه دستوراتى است كه مى‏ شود آن را نوشت، دستوراتى كه مشتمل است بر معارفى ، از قبيل حق و ، و اين كتابهاى آسمانى كه معنايش معلوم شد، عبارتند از پنج كتاب 1- كتاب نوح 2- كتاب ابراهيم 3- كتاب تورات 4- كتاب انجيل 5- كتاب قرآن. 🔸" وَ الْمِيزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ"- مفسرين،" ميزان" را به همان ترازو كه داراى دو كفه است و سنگينى‏ ها را با آن مى‏ سنجند تفسير كرده ‏اند 🔹 جمله" لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ" را غايت و غرض انزال ميزان گرفته، گفته‏ اند: معناى جمله اين است كه: ما ترازو را نازل كرديم تا مردم را به عدالت در معاملات خود عادت دهيم، و در نتيجه ديگر خسارت و ضررى نبينند، و اختلالى در وزن‏ها پديد نيايد، و نسبت ميان اشياء مضبوط شود، چون قوام زندگى بشر به اجتماع است، و قوام اجتماع هم به معاملاتى است كه در بين آنان دائر است، و يا مبادلاتى كه با دادن اين كالا و گرفتن آن كالا صورت مى‏ گيرد، و معلوم است كه قوام اين معاملات و مبادلات در خصوص كالاهايى كه بايد وزن شود به اين است كه نسبت ميان آنها محفوظ شود، و اين كار را ترازو انجام مى‏ دهد. تفسير ديگرى كه احتمالا مى‏ شود براى ميزان كرد- و خدا داناتر است- اين است كه: 🔹 منظور از ميزان، دين باشد، چون دين عبارت است از چيزى كه عقايد و اعمال اشخاص با آن سنجيده مى‏ شود، و اين سنجش هم مايه قوام زندگى سعيده انسان اجتماعى و انفرادى است، و اين احتمال با سياق كلام كه متعرض حال مردم از حيث خشوع و قساوت قلب و جديت و سهل‏ انگاريشان در امر دين است سازگارتر است. 🔸بعضى هم گفته‏ اند: مراد از ميزان، عقل است. 🔹" وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ"- ظاهرا اين انزال نظير انزال در آيه" وَ أَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعامِ ثَمانِيَةَ أَزْواجٍ" باشد، و ما در تفسير سوره زمر گفتيم: اگر خلقت مخلوقات زمينى را انزال ناميده، به اين اعتبار است كه خداى تعالى ظهور اشيا در عالم هستى را بعد از عدم انزال خوانده، به اين اعتبار كه هر موجودى از موجودات نزد خدا و در عالم غيب خزينه ‏ها دارد، و آن موجود پس از آنكه اندازه‏ گيرى شده، و در خور عالم شهادت شده به ظهور پيوسته است، و اين خود نوعى نزول است، هم چنان كه فرموده:" وَ إِنْ مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ" 🔸" فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ"- كلمه" باس" به معناى تاثير شديد است، ليكن غالبا در شدت در دفاع و جنگ استعمال مى‏ شود، و بدين جهت فرموده در آهن باسى شديد است، كه بطور مدام جنگ‏ها و مقاتلات و انواع دفاعها نياز به آهن داشته، چون اقسام سلاحهايى كه درست مى ‏كرده‏ اند از آهن بوده، و بشر از دير باز به اين فلز دست يافته، و متوجه منافعش شده، و آن را استخراج كرده است. 🔹" وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَيْبِ"- اين جمله غايتى است عطف بر غايتى كه حذف شده، و تقدير كلام چنين است" و انزلنا الحديد لكذا و ليعلم اللَّه من ينصره ..."، يعنى ما آهن را براى اين و ... نازل كرديم، و نيز براى اينكه خدا معلوم كند چه كسى او و رسولان- او را يارى مى ‏كند ... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا