💠 درباره عفاف و حیا کتابها و مقالاتی نگارش شده است که یکی از بهترین کتابها، کتاب «پژوهشی در فرهنگ حیا»، نوشته عباس پسندیده است که به واکاوی مفهوم حیا و بیان مؤلفههای آن پرداخته است.
#معرفی_کتاب
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 اگر دوربین مداربسته صحنه قتل شهید الداغی را ضبط نکرده بود، امروز باید نظارهگر روایتسازی دروغین رسانههای بیگانه از این اتفاق بودیم؛
▫️ احتمالا اینگونه روایت میکردند که یک بسیجی مزاحم دو دختر جوان شده و دو جوانمرد در دفاع از این دختران مظلوم به گفتوگو با او پرداخته و در نهایت مرد بسیجی دچار عارضه مرگ شده است.
#جنگ_روایتها
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 محمدحسین!
تو معلم عاشقی بودی که کسی را رها نمیکرد. کافی بود در کسی انگیزه و علاقه را پیدا کنی، آنگاه بدون هیچ چشمداشتی برایش استادی میکردی تا او به رشد برسد...
پ.ن: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم را به همه معلمان عزیز و شاگردان محترمشان تبریک عرض میکنیم.
#روز_معلم
#استاد_محمدحسین_فرجنژاد
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب امروز در جمع معلمان کشور: "احساس هویت ایرانی و اسلامی را باید در کودکان زنده کنیم."
🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
رهبر انقلاب امروز در جمع معلمان کشور: "احساس هویت ایرانی و اسلامی را باید در کودکان زنده کنیم." 🔗 @
🔰 انیمیشنهای ایرانی میتوانند نقش مؤثری در احیای احساس هویت ایرانی اسلامی ایفا کنند
🔹 نهاد آموزش و معلمان در #خط_مقدم احیاء حساس 'هویت_ایرانی_اسلامی قرار دارند و تمام بخشهای دیگر جامعه نظیر صنعت سینما و انیمیشن نیز باید راستای تکمیل و تأمین این مطالبه مهم رهبری قدم بردارند.
🔸 اما متأسفانه امروز هویت ایرانی اسلامی در میان آثار سینمایی و شبکه نمایش خانگی در مهجوریت بهسر میبرند. با این وجود صنعت #انیمیشن_ایران مسیری در خلاف جهت سینما و شبکه نمایش خانگی طی میکند.
🔹 بررسی موردی آثار انیمیشنی چند سال اخیر ایران نشان میدهد که این صنعت نهتنها در بُعد فرمی، رشد چشمگیری داشته و در برخی مواقع تنهبهتنه #انیمیشنهای_هالیوودی میزده، بلکه در بُعد محتوا نیز خوب درخشیده است.
🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔰 انیمیشنهای ایرانی میتوانند نقش مؤثری در احیای احساس هویت ایرانی اسلامی ایفا کنند 🔹 نهاد آموزش و
💠 #بچه_زرنگ با طعم هویت ایرانی اسلامی
▫️ بچه زرنگ بهخوبی توانسته هویت ایرانی را در کنار باورهای اسلامی فرهنگ کشورمان جمع کند. تیم کارگردانی برای فریم به فریم این اثر فکر کرده و برنامه داشته و نتیجه این تلاشها چفتوبست درست فرم و محتوای اثر شده است.
#انیمیشن
🔗 @r_esmaeili
📌 و معلمانی که نسل جدید را بهاسارت گرفته و مصرّانه مشغول به تربیت این نسل هستند...
🔗 @r_esmaeili
🔍 شرایط دین اسلام برای حضور زن در جامعه
🔘 اگرچه زن و مرد در جوهر و ماهیت انسانیت یکسانند و تمایزی در حقیقت آنها نیست، ولی تفاوتهایی نیز با یکدیگر دارند که به ویژگیهای جسمانی و روانی آنها باز میگردد؛ بهگونهای که تفاوت طبیعی و تکوینی میان زن و مرد، مطلبی غیرقابل انکار است.
🔘 دین اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نمیباشد، اما برای حضور زن در جامعه شرایطی براساس ویژگیهای طبیعی زنان(جسمی، روحی و...) و نوع کشش و ارتباطی که میان مرد و زن وجود دارد معین کرده است.
🔖 ویژگیها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی
#برشی_از_مقاله
🔗 @r_esmaeili
💬#عنوان_سازی یکی از تکنیکهای پروپاگاندا است. در «عنوان سازی»، رسانه کلماتی با «مفاهیم نزدیک به هم» اما متفاوت در معنا را به کار میبرد و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی واژهها تحت تأثیر آنها قرار میگیرد.با همین روش واژه #جاویدنام به جای واژه #شهید استفاده میشود.
🔗 @r_esmaeili
📌 #پای_درس_آوینی| فیلم بدون تماشاگر؛ یعنی هیچ!
♦️ اگر فیلم جاذبه نداشته باشد، تماشاگری پیدا نمیکند و فیلم بدون تماشاگر، یعنی هیچ. پولی که برای بلیط پرداخت میشود نیز تأییدی است بر همین توقع... و اصلاً شک کردن در این امر، شک کردن در مشهورات و مقبولات عام است. طبیعت زندگی بشر نیز با این اقتضا همراه است که مردم از آنان که در مشهورات شک میکنند، خوششان نیاید.
📖 آیینه جادو، جلد اول صفحه١١
🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔍 شرایط دین اسلام برای حضور زن در جامعه 🔘 اگرچه زن و مرد در جوهر و ماهیت انسانیت یکسانند و تمایزی
🔰 تقسیم نقشهای اجتماعی میان زن و مرد
🔸 نقشهای اجتماعی بر حسب نوع تقسیم کار اجتماعی و بهتناسب عوامل و متغیرهای خاص انجام میگیرد. از جمله این متغیرها که تأثیر بنیادی در تعیین جنسیت اجتماعی یا هویت جنسی زن و مرد دارد میتوان به هویت انسانی از یک سو، و جنسیت طبیعی از سوی دیگر، اشاره کرد.
🔸 در نگرش اسلام نقش حقوق اجتماعی زنان در چارچوب هویت انسانی و با توجه به جنسیت طبیعی معنا مییابد. از اینرو، با هر رویکردی که بین زن و مرد تساوی کامل یا روابط رقابتآمیز و ستیزهجویانه برقرار سازد مخالف است.
🔖 ویژگیها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی
#برشی_از_مقاله
🔗 @r_esmaeili
🔻ترکیه در حال ساخت سریال نابغه کوچک: ابن سینا
🔹 تمرکز صداوسیما و VOD ها بر روی حرمسرای ناصرالدین شاه و دوران قاجار و غفلت از تولیدات هویت ساز یک اشتباه استراتژیک است به خصوص وقتی رقبای جدی مانند ترکیه در حال مصادره ارزش های ما هستند.
🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📌 #پای_درس_آوینی| فیلم بدون تماشاگر؛ یعنی هیچ! ♦️ اگر فیلم جاذبه نداشته باشد، تماشاگری پیدا نمیکن
💠 #پای_درس_آوینی | تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود
🔹 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد، فیلم نیست.» آیا این سخن به همان اندازه که مشهور است، بدیهی است؟ پر روشن است که تا این نسبت بین فیلم و تماشاگر برقرار نشود، اصلاً مفهوم فیلم و سینما محقق نمیگردد. تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود؛ چرا که او با پای اختیار آمده است و اگر در این دام نیفتد، میرود.
📖 آیینه جادو، جلد اول صفحه١١
🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔰 تقسیم نقشهای اجتماعی میان زن و مرد 🔸 نقشهای اجتماعی بر حسب نوع تقسیم کار اجتماعی و بهتناسب عوا
📮 آموزههای اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسان
🗒 مکتب اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسانها و ساماندهی روابط زن و مرد در جامعه مجموعه آموزههایی را ارائه کرده است که توجه به همه آنها میتواند ضامن سلامت ارتباطات اجتماعی دو جنس و مانع بروز گناهان و ناهنجاریهای اخلاقی و جنسی در جامعه باشد.
🗒 آموزههای اسلام بیانگر یک نظام معنایی بههم پیوسته است که در مفاهیمی همچون حیان، پوشش، عفاف، حریم و غیرت تجلی مییابد.
🔖 ویژگیها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی
#برشی_از_مقاله
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| رمزگان ایدئولوژیک چیست؟
👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🖇دوره مبانی و روشهای نقد و تحلیل فیلم
🏢مؤسسه استاد فرج نژاد
#نقد_فیلم
#نشانه_شناسی
🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📮 آموزههای اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسان 🗒 مکتب اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسانها و سامان
💠 اثرات مخرّب و جبرانناپذیر سینما بر روابط میان زن و مرد
🔹 نوع روابط زن و مرد و مرزبندی در تعاملات این دو جنس، تأثیری تعيين کننده بر روح و روان فرد، استحکام خانواده و رشد و پیشرفت جامعه دارد.
🔹 اگر رسانه تأثیرگذاری چون سینما، برخلاف دین و فطرت، به پایهگذاری اخلاق جنسی ویژهای در جامعه مبادرت ورزد که حریمهای میان زن و مرد شکسته شود، اثر مخربی بر تفکر و رفتار مخاطب خواهد گذاشت که بهسادگی جبرانپذیر نیست.
🔖 بازنمایی روابط عفیفانه زن و مرد در سینمای ایران
🔗 @r_esmaeili
جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟.mp3
3.05M
🎙 #بشنوید| جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟
🔺دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ صحبتهای ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما) درباره برخی سلبریتیها: سلبریتیای داریم که خودش در گروه «پیکار» بوده و الان هم فرزندش در خارج از کشور است و حالا چپ و راست، علیه جمهوری اسلامی موضع میگیرد و خیال میکند کسی گذشتهاش را نمیداند؛ مطبوعات انقلابی باید این موضوعات را شفاف کنند.
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸لیبی کردن ایران فقط به خاطر بُغض از علی خامنهای...
برشی از مناظره نصیری و علیزاده
#کلیپ_کوتاه
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
💠 اثرات مخرّب و جبرانناپذیر سینما بر روابط میان زن و مرد 🔹 نوع روابط زن و مرد و مرزبندی در تعاملات
📬 ایجاد یک جامعه منظم و مطلوب؛ در گرو حفظ مرزها و حدود
🏷 جامعه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدعی تشکیل یک جامعه دینی است که باید قوانین اسلامی در آن برقرار باشد. یکی از نمودهای جامعه دینی وجود عفت عمومی و صیانت از این ارزش است که خود را در نوع ارتباط مرد و زن در جامعه نشان میدهد.
🏷 بنابراین، ایجاد یک جامعه منظم و مطلوب در گرو حفظ مرزها و حدودی است که خداوند مقرّر داشته است. بههمین سبب ضروری است که این حدود از متون اسلامی استخراج شود و از جمله مهمترین آنها استخراج ملاکها و معیارهای حضور اجتماعی زنان در جامعه اسلامی میباشد.
🔖 ویژگیها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی
#برشی_از_مقاله
📎 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
💠 #پای_درس_آوینی | تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود 🔹 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد، فیلم نیست.» آیا
🎞 #پای_درس_آوینی | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت
🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمیشود و اصلا بحث در باب «جذابیت» را بدون اشاره به «مخاطب سینما» چگونه میتوان انجام داد؟ باید دید که طرف تأثیر جاذبههای سینما چه کسانی هستند؛ عوامالناس و یا خواص؟ و مقصود از «خواص» چه کسانی هستند؟
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢
🔗 @r_esmaeili
تاریخچه زبان شناسیmp3.mp3
4.3M
🎙 #بشنوید| تاریخچه شکلگیری بحث زبان شناسی
🔺دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔗 @r_esmaeili
🌐 نظریه شکلدهی، سینما را بهمثابه تیغهای دو دمه میبیند...
🔹 نظريهی شکلدهی، سینما را در حُکم ابزاری برای شکل دادن و همچنین تغییر شکل افکار، نگرشها و ايدههای مردم میداند.
🔹 طرفداران این رویکرد سینما را تیغی دودَم میبینتد که هم توانایی به تصویر کشیدن واقعيات جامعه را دارد و هم میتواند در جهت سمتوسو بخشیدن به افکار مخاطبان خود عمل کند؛ قابلیتی که قطعاً در اختیار سیاست حاکم قرار خواهد گرفت.
📕سینما، دین سیاست، صفحه ۲۹
🔗 @r_esmaeili
جنگ شناختی در اغتشاشات.mp3
7.21M
🔘 جنگ شناختی در اغتشاشات
🎙 دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔸 در جنگ شناختی، ذهن افراد به میدان نبرد تبدیل میشود. هدف این است که نه تنها کنترل مردم بلکه حتی به چه چیزی و از چه زاویه دیدی فکر کنند نیز کنترل و تغییر کند.
#جنگ_شناختی
#اغتشاشات
🔗 @r_esmaeili
📖 کار رسانهای بدون مطالعه نمیشود
🖇من همواره مردم و بهخصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه میکنم اما امروز تاکید ویژهای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه برنامه سازان رسانهای، فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم.
📌بازدید رهبر انقلاب اسلامی از سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران ۱۴۰۲/۲/۲۴
🔗 @r_esmaeili