eitaa logo
🎧 سایه‌بان 📻
11.6هزار دنبال‌کننده
156 عکس
270 ویدیو
9 فایل
گروه علمی ـ رسانه‌ای شماره کارت امور اجرایی مثل تبلیغ و تدوین و... : 6037997750012545 ارتباط با ما : @Radiosayeban_a آدرس تلگرام: https://t.me/radiosayeban
مشاهده در ایتا
دانلود
برده داری.mp3
5.87M
فلسفه حقوق 1⃣ ⭕️ برده داری ⭕️ طلاق در مسیحیت 🔰 چرا اسلام، برده داری رایج در زمان گذشته را یک دفعه، و به طور کامل تعطیل نکرد؟ 🔰 دو دلیل برای برده داری زنان 🔰 چرا در "کتاب مقدس" کنونی، حکم طلاق زنان وجود ندارد؟ 🔸 معنای عتق: آزاد کردن برده ❌ این صوت، تقطیع شده تدریس استاد محمدرضا کدخدایی در کلاس فلسفه حقوق میباشد 🆔 @maaref_karbordi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
راه روشن.mp3
2.68M
1⃣ حقانیت نبوت پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) 3⃣ امامت ⭕️ سطح فرمایشات و سیره حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) ، راهی متفاوت در اثبات حقانیت اسلام و پیغمبر اسلام(صلی الله علیه و آله) ✍ بررسی ای کوتاه از معارف کتاب مقدس! ✍ داستانی زیبا از امیرالمومنین (علیه السلام) در شاد کردن دل کودکان یتیم 🔰 پی نوشت: برای مطالعه بخشی از فرمایشات عمیق فلسفی در کلام امیرالمومنین علیه السلام، میتوانید به کتاب "علی و فلسفه الاهی" علامه طباطبایی ره و بخش دوم کتاب "سیری در نهج البلاغه" شهیدمطهری مراجعه کنید 🆔 @maaref_karbordi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
حکمت الهی ۴.mp3
1.87M
8⃣ ویروس شر 8⃣1⃣ خداشناسی ⭕️ حکمت الاهی (4) مهندسی نظام خلقت ✍ قاعده کلی خلق موجود های ناسازگار با هم چیست؟ ✍ از میان نظام های فرضی ، بهترین نظام که خدا آن را خلق میکند کدام است؟ ✍ در فرض تزاحم موجود ها ، موجود کامل حقیقی که خدا آن را خلق میکند، کدام است؟ 🆔 @radiosayeban
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
4⃣ امامت ⭕️ شبهه؛ اصلاً خانه های مدینه درب نداشتند؟! 🔰 شبهه ای مطرح می‌‌کنند که: اصلاً خانه‌‌های آن زمان مدینه درب نداشتند. و فقط یک پرده یا حصیر در منزل بود! آنها این شبهه را طرح کردند تا جریان پشت درب ماندن حضرت زهرا(س) و جسارت به ایشان توسط خلفا تکذیب شود. ⬅اما پاسخ: ✍ اولاً) قرآن کریم در سوره نور می‎فرماید: «ولا عَلَی أَنفُسِکُمْ أَن تَأْکُلُوا مِن بُیُوتِکُم أَو بُیُوتِ آبَائِکُم أَو بُیُوتِ أُمَّهَاتِکُم أَو بُیُوتِ إِخوَانِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخَوَاتِکُم أَو بُیُوتِ أَعمامِکُم أَوْ بُیُوتِ عَمَّاتِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخوالِکُم أَوْ بُیُوتِ خَالاتِکُمْ أَوْمَا مَلَکتُم مَّفَاتِحَهُ أَو صَدِیقِکُم لَیسَ عَلَیْکُم جُنَاحٌ أَن تَأْکُلُوا جَمِیعًا أَوْ أَشْتَاتًا» یعنی «شما در بعضی خانه ها - مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین کسانی که مفتاح و کلید منزل خود را به شما می‎‌‌دهند - می‌‌توانید بدون اجازه غذا بخورید». حال اگر خانه، در و قفل نداشته باشد، کلید معنا دارد؟ آیا روی حصیر و پرده کلید می‎زدند؟ یا اینکه نعوذ بالله قرآن در این موضوع اشتباه کرده است؟! باید گفت که طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم آشنا نیستند. ✍ ثانیاً) در کتاب «صحیح مسلم» ـ که معتبرترین کتاب اهل سنت پس از قرآن است ـ در جلد ۶ صفحه ۱۰۵ حدیث ۵۱۳۶ آمده است که پیغمبر اکرم(ص) دستور داده بودند که: «شب‎ها درها را ببندید». آیا حصیر و پرده را می‎بندند؟! آیا به پرده می‌‌گویند در؟! ✍ ثالثاً) «بخاری» در جلد اول کتاب «الادب المفرد» صفحه ۲۷۲ نوشته است که: «راوی می‌‌گوید سوال کردم که: درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ و از چه جنسی بود؟ پاسخ می‎گیرد که: یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است». حال چطور خانه عایشه "در" داشته آن هم از نوع درخت ساج؛ ولی خانه حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده "در" نداشته است؟! 🆔 @maaref_karbordi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
4⃣ امامت ⭕️ شبهه؛ چرا علی(ع) نرفت درب منزل را باز کند؟ 🔰 شبهه ای مطرح می‌‌کنند مبنی بر اینکه: اگر حضرت علی(ع) در خانه حاضر بود، چرا حضرت زهرا(س) درب منزل را باز کرد تا آن حادثه جسارت به ایشان اتفاق افتد؟ در حالی که باز کردن درب توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غیرت مردان خصوصا مردان عرب است. ⬅پاسخ: ✍ اولاً) «ابن عساکر» در جلد ۴۲ کتاب «تاریخ دمشق» ص ۴۷۰ آورده است که: پیامبر(ص) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا أم السلمة قومی فافتحی له» یعنی: «ای أم سلمه! برخیز و در را باز کن». ✍ ثانیاً) در جلد ۴۴ همین کتاب صفحه ۳۵ آمده است که: عمر بن خطاب آمد و دقّ الباب کرد، پیغمبر اکرم(ص) خانه بودند. ولی به حضرت خدیجه(س) فرمودند: «افتحی یا خدیجة» یعنی: «ای خدیجه در را باز کن». ✍ ثالثاً) در جلد اول کتاب «احتجاج طبرسی» ص ۲۹۲ آمده است که: روزی پیامبر(ص) در خانه نشسته بودند که امیرالمؤمنین علی(ع) در زدند و پیامبر(ص) به عایشه فرمود که: «افتحی له الباب» یعنی: «در را برای او(علی) باز کن». حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟! ✍ رابعاً) طبق آنچه ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» نوشته است، کسی در منزل را باز نکرد؛ بلکه مهاجمان به زور وارد خانه حضرت(س) شدند. ✍ خامساً) قرآن کریم در آیه ۲۷ سوره نور می‎‌‌فرماید: «یا أیها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستأنسوا» یعنی بدون اجازه به خانه کسی وارد نشوید. و در جای دیگر می‎فرماید: «یا أیها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوت النبی إلا أن یؤذن لکم». از سوی دیگر «سیوطی» در جلد ۵ کتاب «الدر المنثور» ص ۵۰ نوشته است که: «خانه زهرا خانه نبوت است». بنابراین حضرت زهرا(ع) و مولا علی(ع) بر این باور بودند که مهاجمان حریم خانه نبوت، لااقل حرمت خانه مؤمنان را حفظ می‎‌‌کنند. نه اینکه بی توجه به دستور خدا و رسول، در خانه اهل‎بیت پیامبر را آتش زده و به زور وارد خانه می‎شوند. 🆔 @maaref_karbordi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
حکمت الهی ۵.mp3
1.36M
9⃣ ویروس شر 9⃣1⃣ خداشناسی ⭕️ حکمت الاهی (5) 🔻 مهندسی نظام خلقت ✍ آیا انسان میتواند بهترین مدل وجود جهان را تشخیص دهد؟ ✍ مصلحت مطلق و نسبی به چه معناست؟ ✍ رابطه بهترین نظام با مصلحت مطلق ✍ توضیح و اثبات حکمت مطلق برای خدا 🆔 @radiosayeban
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
5⃣ امامت ⭕️ سوال: آیا شهادت حضرت زهرا (ع) توسط خلفا، یک اقدام فرعی و به تبع بیعت گرفتن اجباری از امیرالمومنین(ع) بوده است؟ و یا به شهادت رساندن و محو تنها دختر پیغمبر اکرم(ص) جزو اهداف اصلی دستگاه خلافت بعد از نبی اکرم بود؟   🔻جواب: حداقل دو دلیل از کتاب های خودشان مبنی بر این که شهادت حضرت زهرا(ع) یک پیش آمد اتفاقی و سهوی نبوده است، موجود هست.👇 ⬅️1- عبارتي در صحيح بخاري (معتبر ترین کتاب اهل سنت) و صحیح مسلم( دومین کتاب معتبر اهل سنت) هست كه به وضوح، شرائط آن زمان را براي ما توضيح ميدهد:  [صحيح البخاري 4/ 1549] [صحيح مسلم 5/ 153] وكان لعلي من الناس وجه (وجهة) حياة فاطمة فلما توفيت استنكر علي وجوه الناس فالتمس مصالحة أبي بكر ومبايعته ولم يكن يبايع تلك الأشهر. ✍ ترجمه: ماداميكه فاطمه زنده بود علي وجاهتي نزد مردم داشت! چون وفات كرد در صورت مردم ناخوشايندي ميديد! پس به دنبال صلح و بيعت با ابوبكر برآمد. و تا چند ماه، بیعت نکرد.   ✅ از اين عبارت، پرواضح است كه وجود حضرت فاطمه (س) چه مانع بزرگي سر راه خلفا بود. ⬅️ 2- عبارتي ابن قتيبة در الامامة و السياسة دارد: [الامامة والسياسة 1/ 30] وبقي عمر ومعه قوم، فأخرجوا عليا، فمضوا به إلى أبي بكر، فقالوا له: بايع، فقال: إن أنا لم أفعل فمه؟ قالوا: إذا والله الذي لا إله إلا هو نضرب عنقك، فقال: إذا تقتلون عبد الله وأخا رسول، قال عمر: أما عبد الله فنعم، وأما أخو رسوله فلا، وأبو بكر ساكت لا يتكلم، فقال له عمر: ألا تأمر فيه بأمرك؟ فقال: لا أكرهه على شئ ما كانت فاطمة إلى جنبه. ✍ ترجمه: یعنی وقتی عمر، حضرت علی (ع) را در صورت عدم پذیرش خلافت، تهدید به قتل میکند؛ از خلیفه اول نظر خواهی میکند. او در جواب عمر گفت: تا موقعی که فاطمه در کنار علی باشد، نمیتوانیم او را مجبور کنیم. 🆔 @radiosayeban
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
استاد فیاضی 1.mp3
4.74M
1⃣ معاد 🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ (NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه اول 🆔 @maaref_karbordi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
استاد فیاضی 2.mp3
9.99M
2⃣ معاد 🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ (NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه دوم 🆔 @maaref_karbordi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
جایگاه معرفتی تجربه نزدیک به مرگ.mp3
5.08M
3⃣ معاد 🔈 پیشنهاد میشود تا آخر فایل، با دقت گوش داده شود. 🔰 آیا تجربه های مشترک تجربه های نزدیک به مرگ(NDE)، با خصوصیات مرگ، در متون دینی مختلف هست؟ ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻 جلسه سوم 🆔 @maaref_karbordi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰