🌱 🌱 🌱
🔸تزریق #واکسن مطابق با قواعد عقلی و دینی است، تشکیک در #واکسیناسیون مبنایی عقلایی ندارد.
🔹 #علامه_مصباح نظر واحد پزشکی را حجت شرعی می دانست.
🔸 واکسن زدن #رهبر_معظم_انقلاب صرفاً از باب پذیرش نظر کارشناسی رایج است و نسبت دادن آن به اعتقاد شخصی ایشان صحیح نمی باشد.
🔹ایشان با لحاظ همه جوانبی که در مسأله وجود دارد، تأیید رسانه ای توصیه پزشکان به واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند.
🔸اگر در آینده نیز اشتباه بودن این روش اثبات شود که در علوم تجربی بسیار طبیعی است، پاسخگویی به آن برعهده پزشکان است و ارتباطی با رهبر معظم انقلاب ندارد.
🔹رجوع به نظر کارشناسی وخبره در هر فنّی، وظیفه شرعی است و بر همین اساس اگر کسانی نظر کارشناسی دیگری را معتبر دانستند عمل بههمان نظر، وظیفه آنان است
و نمی توان کسی را وادار به خلاف وظیفه شرعی کرد
و ما کسی را که نظری غیر از این دارد متهم نمی کنیم.
#آیةالله_رجبی، ریاست موسسه امام خمینی(ره)
#کرونا
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀
✨ از هر چه که دم زدیم آنها دیدند
💫 #دفاع_مقدس پرواز ملکوتی فرزندان روح الله
#هفته_دفاع_مقدس
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیزر مستند الا یا اهل العالم | پیاده روی #اربعین در نگاه #علیرضا_پناهیان
👈🏻 مشاهده مستند:
📎 Panahian.ir/post/32
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🍀حقیقت سعادت چیزى جداى از لذّت نیست و تفاوت ذاتى و ماهوى با آن ندارد.
🔸این بدین معناست که عرفان و معنویت حقیقی ذاتا با رفاه و لذت مخالفتی ندارد و آنچیزی را که بر نمی تابد در لوای رفاه زدگی و لذت جویی ها فراوان رخ می نماید. یعنی عرفان حقیقی با لجام گسیختگی، بی قیدی، ریخت و پاش های فراوان به اسم رفاه، پول پرستی و مانور ثروت و مال و منال مخالف است.
🔹درست همان نقطه ای که عرفان های جعلی و بدلی بیشترین بهره را از آن میبرند. امروزه این دکان داران معنویت که بازارهایی برای فروش خرافات خود پیدا نموده اند با استفاده از اینکه معنویت و موفقیت در پرتو کسب ثروت است و رفاه و آرامش با تجملات و ثروت اندوزی بدست می آید، مخاطبان خود را در لذت طلبی و هر چه بیشتر شدن ثروت و... غوطه ور می نمایند و به ان اسم معنویت میدهند!
🔸عرفانهای کاذب به خوبی درک کرده اند که انسان ذاتا میل به لذت، رفاه و خوشگذرانی دارد و امیال فطری او از سختی ها و مشقت ها به نوعی تنفر دارد. لذا از همین وادی وارد شده و اینگونه القا می کنند که با شیوه و روش ابداعی آنان میتوان به اوج لذت و رفاه رسید در عین حال معنوی بود!
❌عرفان های کاذب اما نمی خواهند این را قبول کنند که با نمایش ثروت، ریخت و پاش، اسراف، دوری از خداوند، عدم توجه به عبادت، بدون تقید و عمل به دستورات شرع مقدس، بی اعتنایی نسبت به محرومان و ... فقط لذتی زودگذر و هیجانی کاذب را تجربه خواهند کرد، نه آن لذت مد نظر خداوند برای انسان در دنیا و آخرت را...
📚 #کتاب
#اخلاق_در_قرآن
#آیتالله_مصباحیزدی
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
بسماللهالرحمنالرحیم
▪️یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً
🔹قال رسول الله(ص):
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء
🔸وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند.
✔️ صاحب تفسير الميزان، #علامه_طباطبایی(ره) درباره آیةالله #حسن_زاده_آملی فرمودهاند:
✨آقای حسن زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج) و راهی را که او در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی است.
🏴 رحلت حضرت #علامه_حسن_زاده_آملی را به محضر امام زمان و نائب ایشان تسلیت عرض میکنیم.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
Ziarat-Arbaeen-Sedghi.mp3
3.78M
🎙 #زیارت_اربعین سیدالشهداء(ع)
🏴 زیارتنامه #اربعین، نوعی عهدنامه است
🌿اصل زیارت، حضور در محضر امام و تجدیدِ عهد با امام است، چه از دور، چه از نزدیک. مفاد زیارتنامه، مفاد عهدنامه است. این عهدنامه که در زیارت اربعین هست، خیلی لطیف است. شهود امام و مقامات امام و بعد هم عباراتی است که ما را به رجعت امام میرساند که «امری لامرکم سِلْم ونُصرَتی لکم مُعَدة» و ما را به نصرت و یاری و انتظار میرساند.
🌿نتيجه زيارت اربعين، آنچنان كه در انتهای زيارتنامه اربعین آمده است تسليم قلب، تبعيت محضِ رأی انسان از امام و آماده بودن زائر برای نصرت حضرت است. انسان بايد به جايی برسد كه هيچ رأیی در برابر امر معصوم نداشته باشد.
🔅استاد #سیدمحمدمهدی_میرباقری
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
💠 درآمدی بر شناخت ابعاد نامحدود انسان
🔸ما دو سؤال بنیادی و اساسی داریم:
۱) چرا جهان بهجای اینکه نباشد، هست؟ میگویند دنیایی که پر از بلا و اینهمه تفاوت و تبعیض در خلقت، درد و رنج در انسان و ظلم و ستم در جامعه بشری است، بودنش به چه درد میخورد و میگویند هیچ کسی هم نمیتواند آن را حل کند.
۲) چرا جهان بهجای اینکه اینگونه نباشد، اینگونه است؟ یعنی تفاوت و تبعیض در خلقت، درد و رنج در انسان، #ظلم و ستم در جامعه بشری. نیاز ما به امام حسین این است که این مسأله را برای ما حل کند؛ چون تا مسألۀ بودن انسان حل نشود و انتخاب نباشد.
📌حجت الاسلام علاءالدین اسکندری
(شاگرد اندیشه های مرحوم #علی_صفایی_حائری)
🔻ادامه مطلب:
⭕️ fekrat.net/?p=5090
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
❇️ #نقشه_راه جوانان برای ورود به میدان #تبیین مبتنی بر بیانات #رهبر_معظم_انقلاب در اربعین
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔰 #کرسی_علمی_ترویجی
وبینار ارائه و نقد #نظریه:
📌 معیارهای #شایستهگزینی مدیران در پرتو #بیانیه_گام_دوم
زمان: شنبه 10 مهر
ساعت 10
http://iwo.ir/korsi13
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀
•═•• باید بچشد عذاب تنهایی را
مردی که ز عصر خود فراتر باشد ••═•
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
تفاوتهای شرايط #امام_حسن(ع) و #امام_حسين(ع)
1⃣امام حسن در مسند خلافت بود و معاويه بعنوان يكنفر طاغى و معترض در زمان اميرالمؤمنین قيام كرد...كشته شدن امام حسن در اين وضع يعنى كشته شدن خليفه مسلمين و شكست مركز خلافت. مقاومت امام حسن تا سرحد كشته شدن نظير مقاومت عثمان بود در زمان خودش، نه نظير مقاومت امام حسين. امام حسين وضعش وضع يك معترض بود در مقابل حكومت موجود؛ اگر كشته مىشد كشته شدنش افتخارآميز بود
حتى امام حسين هم احتراز داشت كه كسى در جاى پيغمبر و در مسند خلافت پيغمبر كشته شود. ما مىبینیم كه امام حسين حاضر نيست در مكه كشته شود...مىبینیم اميرالمؤمنین وقتى كه شورشيان در زمان عثمان شورش مىکنند فوق العاده كوشش دارد كه خواستههای آنها انجام شود نه اينكه عثمان كشته شود...خودش فرمود من اينقدر از عثمان دفاع كردم كه میترسم گنهكار باشم
آيا طرفدار شخص عثمان بود؟ نه، مىگفت من مىترسم تو خليفه مقتول باشى. اين براى عالم اسلام ننگ است كه خليفه مسلمين را در مسند خلافت بكشند
2⃣اگر امام حسن میجنگيد، يك جنگ چند ساله اى ميان دو گروه عظيم مسلمين شام و عراق رخ میداد و چندين ده هزار نفر مردم از دو طرف تلف میشدند بدون آنكه يك نتيجه نهايى در كار باشد. احتمال اينكه بر معاويه پيروز میشدند -آنطور كه شرايط تاريخ نشان میدهد- نيست، و احتمال بيشتر اين است كه در نهايت شكست از آنِ امام حسن باشد. اين چه افتخارى بود براى امام حسن كه بيايد دو سه سال جنگى بكند كه در اين جنگ از دو طرف چندين ده هزار آدم كشته بشوند و نتيجه نهايى اش يا خستگى دو طرف باشد كه بروند سر جاى خودشان و يا مغلوبيت امام حسن و كشته شدنش در مسند خلافت؟
اما امام حسين يك جمعيتى دارد كه همه آن ۷۲نفر است. تازه آنها را هم مرخص میكند، میگويد میخواهيد برويد برويد، من خودم تنها هستم.
آنها ايستادگى میكنند تا كشته میشوند، يك كشته شدن صددرصد افتخارآميز
3⃣سه عامل اساسى در قيام امام حسين دخالت داشته:
اول اينكه حكومت ستمكار وقت بيعت میخواست، امام جوابش فقط اين بود: نه، بيعت نمیكنم و نكرد. امام حسن چطور؟ آيا معاويه از امام حسن تقاضاى بيعت كرد؟ نه، بلکه جزء مواد صلح بود که بیعت نباشد.
دوم دعوت كوفه بود بعنوان يك شهر آماده. ۱۸هزار نامه مى نويسند براى امام حسين و اعلام آمادگى كامل میكنند. اگر امام ترتيب اثر نمیداد، مسلّم در مقابل تاريخ محكوم بود؛ میگفتند يك زمينه بسيار مساعدى را از دست داد و حال آنكه در كوفه امام حسن اوضاع درست برعكس بود؛ يك كوفه خسته و ناراحتى بود، هزار جور اختلاف عقیده پیدا شده بود آنچنان بد بود که امام حسن وقتی به نماز می آمد زیر لباسهای خود زره میپوشید و خطر کشته شدن ایشان وجود داشت و یک دفعه در حال نماز به طرفش تیراندازی شد...
پس بر امام حسين اتمام حجتى بود، در مورد امام حسن برعكس، اتمام حجت بر خلاف بوده و مردم كوفه تقريباً عدم آمادگيشان را اعلام كرده بودند.
سوم امربه معروف و نهى ازمنكر بود؛ يعنى اگر از امام حسین تقاضاى بيعت هم نمیکردند و كوفه هم دعوت نمیكردند باز قيام مى نمود؛ اينكه معاويه از وقتی به خلافت رسیده در مدت ۲۰سال هرچه عمل كرده است بر خلاف اسلام است، جائر است، احكام اسلام را تغيير داده، خونهاى محترم را ريخته است، حالا هم پسر شرابخوار قمار باز سگباز خودش را به زور سرجاى خودش نشانده است. بر ما لازم است كه به اينها اعتراض كنيم.
ولى معاويه در زمان علی(ع) معترض بوده است كه من فقط مى خواهم خونخواهى عثمان را بكنم، و حال[در زمان امام حسن(ع)] میگويد من حاضرم به كتاب خدا و سنت پيغمبر و سيره خلفاى راشدين صددرصد عمل كنم، بعد از من خلافت مال حسن بن على است و حتى بعد از او مال حسين بن على است فقط آنها كار را به من واگذار كنند، همين مقدار، ورقه سفيد امضا فرستاد؛ گفت هر شرطى كه حسن بن على مايل است بنويسد من قبول میكنم، من بيش از اين نمیخواهم كه من زمامدار باشم و الّا من به تمام مقررات اسلامى عمل میكنم.(تا آن وقت هم كه هنوز صابون اينها به جامه مردم نخورده بود) من مجرى منويّات تو هستم
اگر امام حسن با اين شرايط تسليم امر نمیكرد، دو سه سال میجنگيد، دهها هزار آدم كشته میشدند، ويرانيها میشد و عاقبت هم خود امام كشته میشد، امروز تاريخ امام حسن را ملامت میكرد،
بنابراين امام حسين يك منطق بسيار رسا و يك تيغ بُرنده داشت:«اگر كسى حكومت ستمگرى را ببيند كه چنين و چنان كرده است و سكوت كند، در نزد پروردگار گناهكار است»
اما براى امام حسن اين مسأله هنوز مطرح نيست. حداكثر اين مطرح است كه اگر اينها بيايند، چنين خواهند كرد. اينكه «اگر بیایند چنين میكنند» غير از اين است كه يك كارى كرده اند و ما الآن سند و حجتى در مقابل اينها بالفعل داريم
🔅اين است كه میگویند صلح امام حسن زمینه را برای قیام امام حسین فراهم کرد
📚تلخیص #کتاب
#سیری_در_سیره_ائمه_اطهار
#شهید_مطهری
🆔 https://eitaa.com/rafigha