eitaa logo
🔹رفیق
188 دنبال‌کننده
280 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آقای قرائتی میفرمود، یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ ایشان ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺣﺴﻦ و حسین [علیهم السلام] ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟! در حالی که ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﮎ شده اند! آنگاه خودکاری را به زمین انداخته، ﻭ خیلی بی ادبانه صدا زد: ﺍﯼ ﺣﺴﻦ! ﺍﯼ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ! ای ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ [علیهم السلام] آن قلم را به من بدهید! 🔹 بعد گفت: دیدی که پاسخ ندادند! ﭘﺲ ﺍینها ﻣﺮﺩه اند و ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭند! ♦️ آقای قرائتی خودکار را گرفته و دوباره زمین انداختند و گفتند: ﯾﺎ الله! ﻗﻠﻢ ﺭا ﺑﻪ من ﺑﺪﻩ! بعد رو به وهابی کرد و گفت: ﺩﯾﺪﯼ که ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ! پس با منطق تو (العیاذبالله)ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ است! 🔸 سپس فرمودند: مگر ﻫﺮ که ﺯﻧﺪﻩ است ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ من و ﺗﻮ باشد! 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢 مهربانی و خیرخواهی در و 🔸 (ره) در تحریر الوسیله در احکامِ مرتبه‌ی سوم از مراتب امر به معروف، نوشته است: «شایسته است شخصی که امر به معروف یا نهی از منکر می‌کند، در شیوه امر و نهی کردن، برای آن شخصِ مرتکبِ حرام چنان طبیبی دلسوز و پدری مهربان باشد که به مصلحت و خیرخواهی او می‌اندیشد و اصلا باید نهی از منکرِ او برای شخصی که مرتکب منکر شده و نیز برای کل امت اسلام، [سرشار از] لطف و مهربانی باشد. 🔸شایسته است قصد خودش را برای خدا و جلب رضایت او خالص کند و این عمل خودش را از هرگونه هوای نفس و گردن‌کشی دور کند و خویشتن خویش را پاک و پیراسته نداند و خودش را برتر و والاتر از آن کسی که مرتکب منکر شده، نداند چون ای بسا که همان شخص مرتکب منکر، حتی اگر مرتکب گناه کبیره باشد، اوصاف نفسانی پنهان و خداپسندی داشته باشد که خداوند به خاطر همان اوصاف، خودِ آن شخص را دوست داشته باشد هرچند از این یک عملش بیزار باشد و ای بسا که همین آمر و ناهی برعکس باشد (یعنی صفات ناپسند پنهانی داشته باشد که خداوند از خود او به خاطر همان صفات ناپسند بیزار باشد». تحرير الوسيلة، ج‌1، ص:481، مسألة 14 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
⭕️ نقشه ای تمیز و هدفی کثیف! 🔸 تا ۱۲ سال پیش بزرگترین کشور آفریقا با اکثریت و رویکردی ضد صهیونیستی بود و با ج.ا.ا در موضوعات مختلف همکاری می کرد. 🔹در سال ۱۳۹۰ صهیونیستها با همراهی آمریکا و اتحادیه اروپا، این کشور را به دو قسمت تجزیه کرده و مناطق نفت خیز آن را ( که در جنوب این کشور قرار داشت) به شورشیان مسیحی و بت پرست واگذارکرده و کشور سودان جنوبی را تشکیل دادند. کشوری که روابط بسیار نزدیکی با دارد. 🔸 در مرحله بعد و با فشار دولت سودان همکاری و رابطه با ج.ا.ا را قطع کرد و به متحد جدی تبدیل شد. 🔹مدتی بعد ارتش سودان با کودتا، حکومت "عمرالبشیر" را سرنگون و دولتی نظامی را بر این کشور مسلط کرد. این کودتا با حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی مواجه شد. در این مقطع تعداد زیادی از نظامیان سودانی برای کمک به عربستان وارد جنگ یمن شدند و دولت نظامی سودان برای برقراری رابطه با "تل آویو" ابراز تمایل کرد. 🔸 اکنون در مرحله دیگری از نقشه صهیونیستی _ غربی برای سودان، این کشور شاهد شعله ور شدن جنگ داخلی است. جنگی میان ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور که می تواند مقدمه تجزیه این کشور به دوقسمت شرقی و غربی باشد و البته ویرانی و نابودی را برای ملت مسلمان آن رقم بزند. 🔹 در تمام این مراحل سودان ( که بیشترین تعداد حافظان کل قرآن در جهان اسلام را داراست) قربانی طرحی صهیونیستی _ غربی بوده است. طرحی که می تواند سرنوشتی مانند را برای آن رقم بزند. 🔸 طی سالهای ۲۰۱۲ تا امروز سودان سومین کشور مسلمان(بعد از لیبی و ) است که بر اساس طراحی دشمنان اسلام، به ورطه جنگ و نابودی افتاده و متأسفانه هنوز دخالتهای مستقیم و غیر مستقیم آمریکا، اروپا و رژیم اشغالگر قدس در رخدادهای اخیر سودان مورد توجه قرار نگرفته است! 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✅ وقتی همه‌پرسی نقطۀ پایان نمی‌سازد 🔸 در این‌چنین موقعیّتی، نه‌تنها گره‌گشا نیست، بلکه هر نتیجه‌ای را به یک «اختلاف تازه» تبدیل می‌کنند و به‌تدریج، «شکاف‌های متقاطع» می‌آفریند و جامعه را از درون، پاره‌پاره می‌کند. 🔹 این توافق، دربرگیرندۀ این حقیقت است که همه‌پرسی، «تله» است نه «راه‌حل». از متن این همه‌پرسی، «زنجیره‌ای از همه‌پرسی‌ها» بر خواهد خواست که پایان‌شان جز تضعیف اقتدار و تولید تنش ریشه‌دار در عمق جامعه نیست. 🔸 اگر ، در برابر نظر مردم باشد و یا به نظر مردم، بها و اعتبار ندهد، تنها با «همه‌پرسی» مخالفت نمی‌کند، بلکه اساس را برمی‌چیند یا دست‌کم آن را محدود و اقلّی می‌کند، نه این‌که این‌قدر بر آن اصرار بورزد و در امتدادش، «نظریۀ » را مطرح کند. 🔹 آن‌که خوی دارد، هیچ «مجرا» و «بستر»ی برای اظهارنظر مردم باقی نمی‌گذارد و می‌کوشد به مردم تلقین کند که «حقّ گفتن» ندارند، درحالی‌که رویکرد ایشان از آغاز تاکنون، «مردمی‌سازی دولت» و «مشارکت حداکثری» بوده است. ازاین‌رو، باید انصاف داد که نظر منفی ایشان در شرایط کنونی دربارۀ همه‌پرسی، نه به معنی تعارض با مردم است و نه به معنی ناچیزانگاشتن فهم مردم. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32608 دکتر 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 باید در برابر موج «روایت‌پردازی‌های لیبرالیستی» از و و آن ایستاد. اگر سرچشمه‌ها استحاله شوند، راه را گم خواهیم کرد. دیروز، تعبیر «ماتریالیسم اغفال‌‌شده» را به کار برد و امروز، ما با «لیبرالیسم اغفال‌شده» روبرویم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
: هر کس کوچکترین قدمی در راه و بردارد شامل دعاهای نماز شب من می‌شود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 آیا عادلانه و رواست که پسرها دو سال از بهترین سال‌های عمرشان را در غیرهدفمند سپری نمایند و دو سال از تحصیل، ازدواج و اشتغال عقب بمانند و در مقابل دخترها که بخاطر فقدان مهارت‌های زندگی، همسری و مادری باعث افزایش تنش‌ها و طلاق‌ها می‌شوند، به گذراندن سربازی با محتوای دوره‌های مهارت آموزی، تربیت و ... گمارده نشوند؟ بایسته و شایسته است با هدف ایجاد عدالت جنسیتی، ایجاد فرصت‌های برابر، برخورداری از آموزش مهارت‌های ضروری زندگی، همسری و مادری، کاهش تنش‌ها و طلاق‌ها، مشارکت در خدمت به اجتماع و نظام و... الگوی متناسب طراحی و اجرایی گردد! 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹 یکی از اشکالات سه گانه به نظام آموزش و پرورش فعلی، اشکال به شیوه های تدریس و ارزیابی است. آموزش و پرورش فعلی بر اساس مفهوم "حفظ مطالب" پایه گذاری شده است و کمتر به مسئله تفکر و "تحریک فکر" در دانش آموزان اهمیت می دهد. بنابراین یکی از محورهای تشکیل نظام آموزش و پرورش آینده، طراحی و ساخت یک شکل جدید برای تدریس و ارزیابی مبتنی بر "مسئله تفکر" است. درباره مسئله تفکر و روش تدریس مبتنی بر تفکر، چند نکته حیاتی را تبیین می کنیم: 🔸 تفکر دارای پنج نوعِ: 1⃣ تأمل (آغاز تفکر) 2⃣ تعقل (مبدأ يابي برای اشیاء) 3⃣ تدبر (بررسي عاقبت تصميمات) 4⃣ تجرب (تعميق و تكميل فهم در فضاي تعقل و تدبر) 5⃣ تفقه(بررسی الگوی فکری انبیاء) است و نباید تفکر را حداقلی و تک بعدی معنا کرد. ( انواع تفکر کدام است؟) 👌 برای تأمین زیرساخت های تفکر، برنامه ریزی در کفایت می کند و باید خانواده را به عنوان نهاد اصلی متکفل آموزش تلقی کرد. به عبارت دیگر: تفویض مسئله آموزش به مدارس فعلی قاتل تفکر است! (نهاد اصلی آموزش و تفکر کدام است؟) 📌حجت الاسلام علی کشوری 🗓 ۵ خرداد ۱۴۰۲ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🚨 ۱۷ توصیه (حفظه الله) برای امر به معروف و نهی از منکر: ۱. بدانید که کجا و چگونه باید و نهی از منکر کرد! ۲. معروف و منکر را بشناسید! ۳. در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد. ۴. تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایده‌ای نداشته باشد، بگویید! وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفه‌ی دیگری ندارید. ۵. دایره معروف‌ها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید. ۶. با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید! ۷. یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است، این خوب است. ۸. شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست! ۹. درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و... همه از انواع معروف‌هاست! ۱۰. اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید. ۱۱. در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقه‌مند باشید. ۱۲. زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید! ۱۳. خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاه‌های دولتی هم نباشید. ۱۴. به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید، به هیچ عنوان! ۱۵. اگر حرفتان اثر نکرد دفعه‌‌های بعد از گفتن ناامید نشوید. ۱۶. دیگران را وادار کنید به امر به معروف و ، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است. ۱۷. باهوش باشید، نگذارید کسی به نام این فریضه چهره مومنین را تخریب کند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 اگر همه عالم را بگردید؛ خسته تر از من نمیتوانید پیدا کنید لکن... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha