eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حضور مردم چه اثری در انتخابات دارد؟ 📢 هر کسی زبان گویایی دارد از حضور مردم بگوید 🎙مقام معظم رهبری 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻در بزنگاهِ "انتخابات" 🔻تأملی در شگردهایِ "بیگانه‌رسانه‌ها" در ایام انتخاباتیِ ایران؛ قسمت اول 🔹انتخابات و مشارکت در آن همانگونه که می‌تواند کشور را به سوی مطلوب ببرد، از چنان ظرافتی برخوردار است که می‎تواند برعکسش یعنی زمینه‌سازی برای عقب‌ماندگی و پَس‌رفت را نیز موجب شود. 🔹همانگونه که انتخابات این فرصت را برای یک ملت ایجاد می‌کند تا برای رشد خود، ایده‌های جدید را برگزینند، به همان اندازه، بدخواهانِ آن ملت را نیز نسبت به سلطۀ ناتوانان بر آن ملت، جهت اجرای اغراض خود، حریص می‌کند. 🔹جمهوری اسلامی از مردمی‌ترین انقلاب‌های تاریخ و به عنوان تنها حکومتی که در بدو تأسیس خود را به رأی مردم گذاشت و همواره نیز در بزنگاه‌های مختلفی چون انتخابات و... خود را به داوری گذاشته و می‌گذارد، از همان ابتدا تاکنون، معاندانی داشته که به دنبال تخریب و تخطئۀ حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی بوده و هستند. 🔹در سال‌های اخیر با توسعه یافتنِ زیرساخت‌های رسانه‌ای و ورود عنصر خبر و روایت به عرصه‌های نوین، تلاش دشمن در کنار فعالیت‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز، شکل جدیدی به خود گرفته‌است! 🔹با توجه به نقش مهم رسانه در مناسبات امروز و تاثیرگذاریِ آن بر افکار عمومی در این مجال به بررسی بیشتر آن و پیامدهای آن خواهیم پرداخت... ادامه دارد ✍🏻 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پناهیان-فرهنگ سیاسی در انتخابات.mp3
6.22M
🔹جلسه اول( سواد انتخاباتی) 🎙حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🆔 @rahamedia
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسانی رای مردم را تزئینی می دانستند؟ 📌برشی از مناظره حجت الاسلام الهی راد و احمد زیدآبادی درباره اندیشه سیاسی علامه مصباح(ره) 🔻 را دنبال کنید. @serat_ir1
🔻 فایده انتخابات از نظر علامه مصباح! ✅ انتخابات از نظر ما دو فايده دارد؛ 1️⃣ يكى اينكه با برگزارى آن و توجه به آراى مردم، آنها خود را در ايجاد حكومت دينى سهيم خواهند دانست و در نتيجه بيشتر و بهتر در حمايت از نظامى كه به دست خودشان تحقق يافته، مى‌كوشند و آن گاه آرمانهاى مهم حكومت دينى تحقق مى‌يابد. 2️⃣ فايده ديگر اين است كه امام راحل(قدس سره) ـ بنيانگذار اين نظام الهى ـ با تأكيد بر اهميت نقش مردم و آراى آنان مخالفان نظام را خلع سلاح كردند، زيرا آنان با تبليغات مسموم خود قصد داشتند نظام اسلامى را، مستبد جلوه دهند، ولى هنگامى كه آراى مردم در اين نظام مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان از كار خواهد افتاد. 📚 پرسش ها و پاسخ ها جلد ۱ صفحه ۲۲ 🆔 @rahamedia
هدایت شده از احوال حوزه
📝 ❗️محمدرضا سالی یک بار برای فرار از ایران تمرین می‌کرده است 🔻 حسین فردوست در خاطراتش می‌نویسد: 🔸 یکی از وظایف سازمان بیسیم، طرح خروج اضطراری محمدرضا از کشور بود. یعنی شرایطی که محمدرضا باید سریعاً از کشور می‌گریخت. 🔸 برای این منظور زمین مناسبی در جاده تهران ـ قم تهیه شد که برای نشستن یک هواپیمای دوموتوره کافی بود. برای تمرین عملیاتِ فوق هر ۹ماه یا یک سال، خلبانِ مأمور این کار از انگلستان به تهران می‌آمد. 🔸 ستاد مرکزی بیسیم پیشنهاد کرد که لازم است سازمان با افسری از نیروی هوایی در تماس باشد و وِی هیچگاه عوض نشود. 🔸 رئیس MI6 در سفارت نیز در این امر مُصرّ بود. لذا مسئله را با ارتشبد خاتمی مطرح کردم و او پس‌از کسب اجازه از محمدرضا، سرلشکر آذربرزین را معرفی کرد و گفت: این فرد همیشه در تماس با شما باشد، چون مورد اطمینان است. 🔸 از آن پس هرگاه خلبان انگلیسی به تهران می‌آمد فروزین به اطلاع آذربرزین می‌رساند و او در جلسات ستاد مرکزی شرکت می‌کرد. آذربرزین تسهیلات لازم را فراهم می‌نمود و سپس چند پرواز شبانه در بدترین شرایط جوی (هوای ابری یا بارانی با دید کم) در زمین فوق انجام می‌شد و از چند چراغ نفتی برای تعیین حدود باند فرودگاه استفاده می‌شد. قرار بود که محمدرضا با هلی‌کوپتر به محل فوق رسانده شود و هواپیما به محل تعیین شده پرواز کند... کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 چه کسی را انتخاب کنیم؟ ✅ شاخصه های انتخاب مسئول از نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام 1⃣ شماره یک 🗳 🆔 @rahamedia
📌 هنرِ "به صحنه آوردنِ مردم"؛ رمز موفقیت 🔰 راهبرد منحصربه‌فردی که امام بزرگوار(ره) داشتند، "آوردن مردم به صحنه" بود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سخنرانی 19دی تأکید کردند، این هنرِ امام(ره) بود که توانست مردم را به صحنه بیاورد و نتایج بسیار بزرگی را کسب کنند. ♨️ هرکجا که توانستیم مردم را بیاوریم به صحنه، موفق شدیم؛ مثلاً در پیروزی انقلاب و یا دفاع مقدس، وقتی آحاد مختلف مردم آمدند، هم اصل انقلاب با توجه به عظمتش تحقق پیدا کرد و هم دفاع مقدس با وجود اینکه کشورهای متعددی در مقابل ما بودند و ما هم چیزی نداشتیم، به موفقیت رسیدیم. ⚠️ اما هر کجا که نتوانستیم مردم را به صحنه بیاوریم، موفقیت چندانی نداشتیم، مثلاً یکی در مسألۀ فرهنگ و دیگری در مسألۀ اقتصاد آن‌چنان که باید و شاید مردم را نیاوردیم به میدان و معمولاً به صورت دولتی و به تعبیری حاکمیتی جلو رفتیم و موفقیت‌های لازم را کسب نکردیم. 🗳 در مسألۀ هم حقیقتاً اگر قرار باشد به موفقیتی برسیم، باید این هنر را داشته باشیم که مشارکت حداکثری درست کنیم و مردم را برای تحقق آن، ترغیب به حضور کنیم. 🎙 حجت‎الاسلام‎ والمسلمین مسعود 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوت -پناهیان-دو قطبی.mp3
15.38M
👨‍🎓 جلسه دوم دوره «سواد انتخابات» 🚫 آسیب شناسی دوقطبی در انتخابات ✅ دو قطبی های مجاز در انتخابات 🎙استاد: حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🆔 @rahamedia
🔻 چه کسی را انتخاب کنیم؟ ✅ شاخصه های انتخاب مسئول از نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام 2️⃣ شماره دو 🗳 🆔 @rahamedia
🕌 اعمال اولین پنجشنبه ماه رجب(لیلة الرغائب) 🤲🏻 از همه مومنین التماس دعا داریم. 🆔 @rahamedia
🔻 چه کسی را انتخاب کنیم؟ ✅ شاخصه های انتخاب مسئول از نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام 3️⃣ شماره سه 🗳 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رحا مدیا
🔻در بزنگاهِ "انتخابات" 🔻تأملی در شگردهایِ "بیگانه‌رسانه‌ها" در ایام انتخاباتیِ ایران؛ قسمت اول 🔹ان
🔻 در بزنگاهِ "انتخابات" ؛ قسمت دوم تأملی در شگردهایِ "بیگانه‌رسانه‌ها" در ایام انتخاباتیِ ایران 🔄 از شگرد‌های نخ‌نمای بیگانه‌رسانه‌ها در مقاطع انتخابات "تاکتیک تکرار" است. این رسانه‌ها برای زنده نگه داشتن یک موضوع با تکرار برنامه‌ریزی شده و دارایِ زمان‌بندیِ یک دروغ، سعی می‌کنند آن دروغ را تا زمانی که نیاز هست، در اذهان زنده نگه دارند! ⛔️ مثلاً تکرار این دروغ که "انتخابات در ایران فرمایشی است" از مصادیق همین تاکتیک است؛ هرچند پاسخ به این دروغ این است که اگر انتخابات در ایران فرمایشی است چرا شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی برای رسیدن به مناصب تلاش می‌کنند و خبر‌های انتخاباتی ایران در صدر اخبار جهان قرار دارد، اما ممکن است تکرار این قبیل دروغ‌ها باعث شکل‎گیریِ نگرشی غیرواقعی در اذهان ‌شود. 📲این ترفند در شبکه‌های اجتماعی نیز از طریق هشتگ‎سازی و ترندسازی آن‌ها دنبال می‌شود؛ هشتگ‌هایی مثل "رای بی رای"، "رای نمی‌دهم" و یا "نه به جمهوری اسلامی" توسط ارتش‌های سایبری ضد انقلاب از دیگر مصادیق همین شگرد رسانه‌ای است که به دنبال جهت‎دهی کاذب به ذهن ایرانیان است. ادامه دارد... 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امینی نژاد - جایگاه انتخابات در تمدن سازی.mp3
13.78M
👨‍🎓 جلسه سوم دوره«سواد انتخابات» 🗳 جایگاه انتخابات در تمدن سازینقش خواص در این مسئله 🎙استاد: حجت الاسلام علی امینی نژاد 🆔 @rahamedia
اثر موثر انتخاب اصلح.mp3
9.55M
👨‍🎓 جلسه چهارم دوره «سواد انتخابات» ✅ انتخابات و انتخاب اصلح ⛔️ پیامدهای مثبت حضور در انتخابات و پیامد های منفی در عدم مشارکت 🎙استاد: حجت الاسلام عابدینی 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رحا مدیا
🔻 در بزنگاهِ "انتخابات" ؛ قسمت دوم تأملی در شگردهایِ "بیگانه‌رسانه‌ها" در ایام انتخاباتیِ ایران 🔄
🗳 در بزنگاهِ "انتخابات" ؛ قسمت سوم 🔻 تأملی در شگردهایِ "بیگانه‌رسانه‌ها" در ایام انتخاباتیِ ایران ❗️از تاکتیک‎های ‎رسانه‌های معاند در بزنگاه‌های انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از تاکتیک تفرقه‎سازی و تضادسازی می‎باشد. ⚠️ این روش یکی از قوی‌ترین روش‌های عملیات روانی به شمار می‌رود که در آن رسانه‌های بیگانه با شناسایی نقاط اختلاف و تشدید اختلافات داخلی، ایجاد تفرقه را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند. ⭕️ ایجاد و القای وجود تفرقه در جامعه موجب فروپاشی انسجام شده، کشور را مشغول مشکلات درونی می‌کند، از اقتدار و انرژی نظام کاسته می شود و در ادامه، با ایجاد درگیری میان توده‌های مردم، اقلیت‌ها، قومیت‌ها، نخبگان و حاکمیت، وحدت جامعۀ ایرانی متزلزل می‌شود. 🧠 این تاکتیک نتیجۀ تمام کاربست‌هایی است که دشمن در جنگ روانی به کار می‌برد تا از این طریق بتواند به منافع خود دست یابد و به مردم، کشور و نظام ضربه بزند. 🛑 مثل معروفِ انگلیسیِ "تفرقه بیانداز و حکومت کن" مویّد این شیوۀ مرسوم و تاریخیِ عملیات روانی است که انگلیسی‌ها همواره به کار برده‌اند و الان هم از همین تاکتیک در رسانه‌هایشان همچون بی‌بی‌سی، من و تو و... استفاده می‌کنند. 🆔 @rahamedia
🗳 امام محکم ایستاد و کارها را به مردم سپرد... 🆔 @rahamedia
هدایت شده از احوال حوزه
🔻 امام جواد علیه‌السلام، الگویی کامل برای مقابله با جریان‌های انحرافی ▫️ امام جواد(ع)، همواره شیعیان را در برابر فرقه‌‌ها و جریان‌های انحرافی زمان خود راهنمایی می‌کردند. ▫️ یکی از این فرقه‌‌ها، «اهل حدیث» بودند که خدا را جسم می‌‌پنداشتند. امام(ع) درباره آنان به شیعیان می‌‌فرمودند که اجازه ندارند پشت کسی که خدا را جسم می‌‌داند نماز گزارده و به او زکات بپردازند. ▫️ «واقفه»، یکی دیگر از فرقه‌‌های انشعابی از شیعه بود که پس از شهادت امام کاظم(ع) بر آن حضرت توقّف کردند. وقتی از امام(ع) درباره خواندن نماز پشت سر واقفی‌مذهبان سؤال شد، آن حضرت شیعیان را از این کار نهی کردند. ▫️ «زیدیه» نیز فرقه‌‌ای منشعب از شیعه بود که دشمنی آنان با امامیه و طعن آن‌ها بر امامان(ع) سبب موضع‌‌گیری تند ائمه در برابر آن‌ها شد؛ چنانکه در روایتی از امام جواد(ع)، واقفیه و زیدیه مصداق آیه وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ خوانده شده و در ردیف ناصبی‌ها قرار گرفتند! ▫️ «غُلات» نیز به سبب آن که در بدنام کردن شیعه سهم بسزایی داشتند، مورد تنفر امامان(علیهم‌السّلام) بودند. خطر این‌ها برای شیعیان بسیار جدّی بود؛ زیرا آن‌ها به‌نام امامان روایاتی را جعل کرده و بدین وسیله شیعیان را به انحراف می‌‌کشاندند. امام جواد(ع) درباره «ابوالخطاب» که از سران «غُلات» بود، فرمودند: «لعنت خدا بر ابوالخطاب و اصحاب او و کسانی که درباره لعن بر او توقف کرده و یا تردید کنند.» کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 چه کسی را انتخاب کنیم؟ ✅ شاخصه های انتخاب مسئول از نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام 4️⃣ شماره چهار 🗳 🆔 @rahamedia