امام خامنه ای:
یک روزی دنیای اسلام در قلّهی تمدّن بشری قرار داشته است؛ چرا آن نباید تکرار بشود... هم حکومتهای اسلامی موظّفند، هم نخبگان دنیای اسلام موظّفند؛ علما، روشنفکران، نویسندگان، شاعران، هنرمندان در دنیای اسلام باید یک حرکت عظیم فکری و یک خواست عمومی به وجود بیاورند برای پیشرفت علمی و رسیدن به قلّهی علم و دانش، و این کار، امروز ممکن است.
97/02/22
#تحول_در_حوزه
#حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
💠 مدعیان حقوق بشر به عربستان کودک کش اسلحه می دهد!
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه ،1397/08/30:
حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که در دنیای امروز دم از تمدن و حقوق بشر می زنند، اما بزرگ ترین جنایات را مرتکب می شوند، تصریح کردند: همین مدعیان حقوق بشر چقدر به عربستان سعودی اسلحه می دهند در حالی که می دانند کودک کشی می کند، بیمارستان ها و مراکز درمانی را ویران می کند و جنایت ها به بار می آورند.
ايشان در ادامه فرموند:
دنیای امروز تنها در ظاهر متمدن و پیشرفته است، باید در دنیای امروز دروغگویان را بشناسیم و اصالت و عظمت دنیای اسلام را بفهمیم و بدانیم اسلام 1400 سال قبل به کوچک ترین مسائل هم توجه داشته است.
@resalathozehenghelabi
3.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💦اشکهای تصنعی لیبرالها
@resalathozehenghelabi
💠فقاهت و امارت دوعنصر و شرط لازم برای صدق عنوان امامت جمعه
حال باید دید این جایگاه واجد چه ویژگی هایی است (یا باید باشد) که شایسته ی تفویض این رسالت بزرگ شده است، با نگاهی مجموعی به معارف و متون دینی و روایی و همچنین بیانات امام راحل و رهبر عزیز انقلاب، عمدتاً دو عنصر مهم در این رابطه، مورد توجه واقع شده است که برای بیان این مطلب، اذهان را متوجه روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می کنیم:
دو گروه از امّت من هستند که اگر آنها درست و اصلاح شوند امّت نیز اصلاح می شود و اگر آنها فاسد شدند امّت هم به سمت فساد کشیده می شود.
عرض شد:
اى رسول خدا ! آن دو گروه کدامند؟
فرمودند: فقیهان و زمام داران.
پس از انقلاب و استقرار نظام مقدس اسلامی، مسئولیتهایی در ساختار حکومت به وجود آمد که واجد هر دو عنوان مذکور در روایت نبوی هستند. امّا بدون تردید مصداق اتمّ تجمیع این دو عنصر مهم، یعنی فقاهت (فهم عمیق از دین) و امارت (کارگزاری و فرمانروایی) در ساختار سیاسی کشورما، ائمه جمعه هستند.
#ائمه_جمعه
@resalathozehenghelabi
🔷همه روحانیت باید از اینترنت برای دین استفاده کند!
روحانیت باید از همهی این وسایل ارتباط جمعی استفاده کند؛ از اینترنت و تکنولوژیهای جدید ارتباطاتی باید همهی روحانیت برای دین استفاده کند؛ همچنانی که از رادیو و تلویزیون و بقیهی چیزها استفاده میکند - در عین حال، مسجد، جلسهی مذهبی، نشستن روبهروی مردم، دهان به دهان و نفس به نفس با مردم حرف زدن، یک نقش بی بدیل دارد و هیچ چیزی جای این را نمیگیرد و این هم مال شماست.
۱۳۸۵/۰۸/۱۷
#امام_خامنه_ای
#حوزه_انقلابی
#روحانیت
#اینترنت
#فضای_مجازی
@resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای :
رسیدگی روحانی به مردم هم فقط مسئلهگویی نیست؛ در حالی که در بین ما اینطوری جا افتاده است. روحانی گرهگشایی میکند، مشورت فکری میدهد و حل و فصل خصومتها و اختلافات را میکند؛ الان هم همینطور است. مینشیند، حرف میزند، نصیحت میکند و #دل_به_دل_مردم میدهد.
85/08/17
#حوزه_انقلابی
#حوزه_مردمی
@resalathozehenghelabi
سی و دومین کنفرانس بین المللی #وحدت_اسلامی با شعار «#قدس_محور_وحدت_امت»، امروز شنبه 3 آذر با سخنرانی آیتالله محسن اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی آغاز و برگزار گردید.
@resalathozehenghelabi
پیام آیتالله نوریهمدانی به کنفرانس بینالمللی #وحدت_اسلامی :
🔹حیات امت اسلامی با رویکرد اتحاد، همدلی، صمیمت و احترام متقابل، نیازمند اتحاد قلبی و باطنی میان مذاهب اسلامی است.
🔹کنفرانس وحدت اسلامی میتواند در آگاهی بخشی به آحاد جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان و تنویر افکار آزادیخواهان جهان نسبت به حوادث دهشتناک فلسطین اشغالی و یمن و مسائل مهم سایر بلاد اسلامی، تأثیرگذار باشد.
#قدس_محور_وحدت_امت
@resalathozehenghelabi
⭕️ مسئولیت من هم گردن شماست
🔹الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همهمان، همهمان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم
🔹همه باید نسبت به همه رعایت بکنند. همه باید نسبت به دیگران. #مسئولیت من هم گردن شماست؛ شما هم گردن من است. اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟
🔹اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جاپایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا برخلاف موازین؟ سایر مردم هم باید بکنند. نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. امت باید #نهی_از_منکر بکند؛ امر به معروف بکند.
💥صحیفه #امام_خمینی، جلد ۸، صفحه ۴۸۷
@resalathozehenghelabi