eitaa logo
رحا مدیا
8هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
180 فایل
💠 رحا مدیا | رسالت حوزه انقلابی 🔻 برندها: ▫️مدرسه اندیشه‌ورز رحا @raha_sch ▫️رحا بانو @rahaa_banu ▫️رادیو رحا @radioraha_ir ▫️خط ولی @khatevali ▫️انقلت @engholtmag 🌐 www.rahamedia.net ✍️ سردبیر: @dr_danial_basir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 حدیث روز 🔻قالَ علی ابن الحسین علیه السلام 🔹رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ عَمی الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَی وَ فَدَی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ بِهِمَا جَنَاحَیْنِ یَطِیرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِکَةِ فِی الْجَنَّةِ کَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ.» 🔸 خدا حضرت عباس را رحمت کند! حقا که امام حسین را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای آن حضرت نمود تا اینکه دست های مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دست های عباس‏ علیه السّلام دو بال‏ به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در بهشت با ملائکه پرواز نماید. کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد. 📚  الخصال، جلد۱، ص۶۸ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎واقعه از قاب سواد رسانه ای، جنگ شناختی 🔻اگرچه مطالعات سوادرسانه یک موضوع نوین است و در ادامه ظهور تکنولوژی، جایگاهی در مباحث علمی پیدا کرده است، اما تاریخ، مملو از موقعیت هایی است که اگر سوادرسانه ای وجود داشت، مسیر بشر بطور کلی تغییر می‌کرد. واقعه عاشورا را در چندگام رسانه ای هم می‌توان نگاه کرد و تحلیل نمود. جامعه ای که تسلیم شد . 🔷مردمانی که تبلیغات را بر واقعیات ترجیح دادند و حوصله مکث و تامل و بررسی پیام را نداشتند. اجتماعی که بدون اطمینان از صحت و سقم پیام، کرد و اطلاعات فیک و جعلی را ویروس وار در بدنه جامعه رسوخ داد و مریض شد. 1️⃣گام اول آنجایی بود که گفتند؛ حسین بن‌علی سر جنگ دارد و قدرت‌طلب است. خارجی است و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی است. مردم نیز بدلیل زمینه ذهنی ضعیف و مسمومی که داشتند و عافیت‌طلبی که در جانشان رسوب یافته بود و مهمتر از همه، بدون تحقیق درباره اهداف قیام و گفت‌وگو با امام و اصحابش، اتهام ساختگی را پذیرفتند.( و انگاره سازی منفی جهت انحراف افکارعمومی) 2️⃣گام دوم آنجایی بود که مسلم ابن عقیل را در عرض یک وعده ظهر تا شام و با تبلیغات ابن زیاد مبنی بر در راه بودن لشگر شام و تولید شایعه توام با ترس، تنها گذاشتند و خلف وعده کردند. این درحالی بود که اگر محاصره قصر ابن زیاد را ادامه می‌دانند، کار تمام بود و مسیر تاریخ عوض می‌شد. ولی زنان و مادران باور کردند و همسران و فرزندان را ترساندند و شد آنچه که نباید می‌شد.(، تولید ترس و دروغ بزرگ که باعث اختلال در مسیراصلی جامعه می‌شود) 3️⃣گام سوم هم، زمانی بود که قبیله هانی ابن عروه که شجاع و جنگجو بودند، سخن که یکی از خواص فریب خورده و تطمیع شده زمان بود را در رابطه با سلامتی هانی، پذیرفتند و از اطراف قصر ابن‌زیاد متواری شدند. موقعیتی بود که شجاعت و غضب قبیله‌ای، با بصیرت و سوادرسانه‌ای گره نخورده بود و بدون بررسی و ، فریب خوردند و صحنه حساسی را برای شکست ابن‌زیاد از دست دادند.( و استفاده از شخصیت‌های مرجع برای فریب و دور زدن فرایند تحقیق و استدلال) 🔶هرکدام از این موقعیت‌ها اگر با ای همراه می‌بود و در برابر شایعات و فیک نیوزها و تبلیغات شکننده نبود، قطعا مسیر تاریخ طور دیگری رقم می‌خورد و امام جامعه، اسیر اجتماع خبرزده، راهی قتلگاه نمی‌شد. 🔶سوای بصیرت سیاسی و معرفت امام که عناصر مهمی در زمان‌شناسی و درک موقعیت هستند، توانایی در برابر اخبارگمراه‌کننده و جعلی ضلع سومی است که جامعه را از خطاهای فاحش و غیرقابل جبران تاریخی نجات می‌دهد. ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ @resalathozehenghelabi
🔘 بازیچۀ دست شمرهای زمانه 🔻تضعیف جبهه حق و خالی کردن اطراف امام حق از سیاستهای پلید اسلام اموی است. سیاستی که امیرالمومنین علیه السلام را خانه نشین کرد و حتی دامن گیر یاران خاص امام مجتبی شد. 🔻چنین سیاستی در کربلا هم کارگر شد، اما این قدرت را نداشت که بتواند یاران خاص امام حسین علیه السلام را از او جدا کنند. 🔻نمونه بارز آن، امان نامه شمر برای حضرت عباس و برادرانش بود که با صدای بلند فریاد زد «اَینَ بَنُو اُختِنا .... »کجایند فرزندان خواهر ما؛ اما حضرت عباس که « نافِذَ البَصيرَه» بود به خوبی پاسخ او را داد. ♨️ چنین سیاستی هنوز هم ادامه دارد و رسانه‌های بیگانه با صدای بلند و طرفندهای مختلف در حال خواندن امان نامه‌ دشمنانی هستند که اراده کرده‌اند سپاه حق خلوت شود و مردمان و حتی برخی عزاداران حسینی نیز بازیچۀ دست شمرهای زمانه کنند. @resalathozehenghelabi
🔘اف بر امان نامه شما ❇️ در زیارات و كلماتی كه از ائمه علیهم‌السّلام راجع به اباالفضل العبّاس رسیده است، روی دو جمله تأكید شده است: یكی بصیرت، یكی وفا. ⁉️ بصیرت اباالفضل العبّاس كجاست؟ ❇️ همه‌ی یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. ❇️ در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی كه فرصتی پیدا شد كه او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه كردند و گفتند ما تو را امان می‌دهیم؛ ❇️ چنان بر خورد جوانمردانه‌ای كرد كه دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟! وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه‌ی شما! 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻قالَ عَلی ابن الحُسین عَلیهِ السلام 🔹لوْ یَعْلَمُ النّاسُ ما فی طَـلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبوهُ وَ لَو بِسَفْکِ الْمُهَجِ وَ خَوضِ اللُّجَجِ 🔸اگر مردم می‌دانستند که در جستجوی دانش چه چیزی [نهفته] است، بی‌گمان در پی آن می‌رفتند، حتّی اگر با ریخته شدن خون و فرو رفتن در اعماق دریا باشد. 📚کافی ، ج ۱، ص ۳۵، ح ۵ @resalathozehenghelabi
(۳۹) 🔘 الگوگیری از جنگ‌های پارتیزانی مارکسیست‌ها 🔻التقاطی گری در عصر محمد رضاشاه پهلوی ❇️ التقاط اسلام با مارکسیسم از گونه‌های التقاطی بود که سازمان مجاهدین و گروهگ فرقان به آن گرفتار شدند. ❇️ اعضای این گروه‌ها به این نتیجه رسیدند که سوسیالیسم یا مارکسیسم به دلیل طرح شعارهای مساوات طلبانه، حمایت از طبقات پایین جامعه و توزیع عادلانه ثروت و مالکیت، به اسلام نزدیکترند. ❇️ این جریان برای اینکه به التقاطی‌گری متهم نشوند هیچ گاه به صراحت از التقاط خود سخن نگفتند اما در عمل با تفسیر و تاویل آیات قرآن، تصویر دیگری از اسلام به نمایش گذاشتند. ❇️ آنها در تحلیل‌هایشان به این نتیجه رسیدیده بودند که علم مبارزه در مارکسیسم است. بدون این علم مبارزه ، محال است هیچ نهضت و انقلابی پیروز شود. جامعه ما نیز اسلامی است و در جامعه ایران بدون اتکای بر اسلام نمی شود مبارزه کرد. بنابراین ما باید پلی بزنیم بین اسلام و مارکسیسم که هم جامعه خودمان را داشته باشیم و هم مارکسیسم جهانی را. ❇️ بر اساس همین باور غلط، اعضای سازمان مجاهدین خلق، با روی آوردن به مارکسیسم، جنگ‌های پارتیزانی مارکسیستی را الگوی مبارزاتی خود قرار داده بودند‌ 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۶۷ 🖋 @resalathozehenghelabi