eitaa logo
رحا مدیا
7.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
168 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 حدیث روز 🔻قال الرضا علیه السلام: 🔹«اَلْعِلْمُ خَزَائِنُ وَ مَفَاتِیحُهُ السُّؤَالُ » 🔸دانش گنجینه ای دربسته و کلید آن سؤال است. 📚عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۲، ص ۲۸ https://eitaa.com/resalathozehenghelabi
(۲۸) ↙️تسهیل دسترسی مخاطبان به محصولات تبلیغی آنان ✴️ازجمله اقدامات سیاستگذاران تبلیغی وهابیت، راه‎اندازی سایت‎ها و در اختیار گذاشتن آدرس‎های ایمیلی جهت ارسال درخواست مخاطبان برای دریافت رایگان کتب تبلیغی است. 💢متقاضی می‎تواند با ثبت درخواست خود و یا ارسال ایمیل، کتب را در محل استقرار خود دریافت کند. ♨️شایان ذکر است که فقط در ایام حج سال ۱۳۸۱، ۱۰میلیون و ۶۸۵هزار جلد کتاب به بیست زبان زندۀ دنیا توسط دولت سعودی در میان زائران خانۀ خدا توزیع شد. 📚رویکردها و روش‌های تبلیغی وهابیت، ص ۵۳ @resalathozehenghelabi
🔘 جایگاه طلاب از دیگران حساس تر است 🔻توصیه های شهید آیت الله سید محمد باقر صدر به طلاب حوزوی ❇️ما ادعا داریم که وارثان انبیا ائمه و اولیا هستیم ما ادعا داریم که رهروان راه محمد و علی و حسن و حسین هستیم. مگر این طور نیست که ما تلاش می‌کنیم با افتخار این انتصاب زندگی می‌کنیم؟ ❇️ این انتصاب سبب می شود جایگاه ما از دیگران حساس تر باشد زیرا ما حاملان سخنان و اعمال اینان هستیم. ❇️ ماییم که از سخنان و اعمال ایشان بیش از دیگران آگاهیم. آیا رسول خدا نفرمود میراث ما پیامبران طلا و نقره و املاک نیست. ما پیامبران علم و حکمت را به ارث می‌گذاریم. 📚حوزه و بایسته‌ها، آیت الله سید محمد باقر صدر،ص ۱۶۰ @resalathozehenghelabi
تحلیل_کوتاه 🔘طلاب جوان را دست چه کسانی می سپارید؟ 🔻هر ساله شاهدیم که بسیاری از جوانان کشور به عشق آشنایی با معارف ناب اسلام و خدمت به نظام اسلامی وارد حوزه های علمیه می‌شوند. ♨️ متاسفانه در طول سال‌های تحصیلی فکر و ذهن برخی از این طلاب جوان در اختیار معممینی قرار می‌گیرد که به بهانه‌های مختلف علیه نظام اسلامی موضع‌گیری می‌کنند. ♨️ نمونه بارزش همین حوادث فتنه‌گون اخیر است که برخی معممین تصریحا و یا تلویحان بر نیروهای امنیتی حمله کردند اما در مقابل این همه هنجارشکنی و اهانت به مقدسات ملی_مذهبی مردم انقلابی مهر سکوت بر دهان زدند. ⁉️آیا سزاوار است روح و روان طلاب جوان را دست علوی بروجردی‌هایی بدهیم که به راحتی در پازل دشمنان بازی می‌کنند؟ ⁉️ آیا خروجی درس چنین اساتیدی می‌تواند با حوزه انقلابی میانه‌ای داشته باشد و آیا چنین طلابی می‌توانند در مقابل طوفان شبهاتی که دشمنان علیه نظام اسلامی راه می‌اندازند، پناه‌گاهی امن برای افکار عمومی باشند. @resalathozehenghelabi
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🚫 چگونه می‌شودکه شخص در حوزه است اما بر ضد دین کتاب می‌نویسد؟؟ 🏴 کانال نشر بیانات استاد تحریری⬇️⬇️⬇️ ⚫️http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 حدیث روز 🔻قال الرضا علیه‌السلام: 🔷‏ لَا يَسْتَكْمِلُ عَبْدٌ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى تَكُونَ فِيهِ خِصَالٌ ثَلَاثٌ التَّفَقُّهُ فِي الدِّينِ وَ حُسْنُ التَّقْدِيرِ فِي الْمَعِيشَةِ وَ الصَّبْرُ عَلَى الرَّزَايَا. 🔶هيچ بنده به كمال حقيقت ايمان نرسد جز وقتى كه سه خصلت داشته باشد: فهم دين، اندازه‏گيرى[مدیریت] صحيح معاش، و صبر در مصائب 📚تحف العقول ؛ ص ۴۴۵ @resalathozehenghelabi
(۴۷) 🔘 تلاش برای گرفتن مردم از روحانیت 🔻التقاطی گری در عصر محمد رضا پهلوی ❇️ سازمان رزمندگان پیشگام مستضعفین ایران یا «آرمان مستضعفین» از گروه های التقاطی بود که از نظر اعتقادی نزدیک به گروه فرقان بود، اما همانند فرقانی‌ها به مبارزه فیزیکی با روحانیت اعتقادی نداشت. ❇️ اگر چه آنها در چارچوب اسلام منهای روحانیت فعالیت می‌کردند، اما روشی غیر از روش فرقانی‌ها را برای مبارزه با روحانیت را در پیش گرفته بودند. ❇️ اعضای گروه آرمان مستضعفین چنین تاکید می کردند که می بایست با روش دکتر علی شریعتی با روحانیت برخورد کرد. یعنی آنها تلاش می‌کردند تا مردم را از روحانیت بگیرند نه این که روحانیت را از مردم بگیرند. ❇️ این گروه همانند فرقانی ها به هیچ وجه با تفکر دینی روحانیت کنار نمی آمدند و اسلام روحانیت را اسلام دگماتیسم حوزه و عامل سکون و جمود و انحطاط فکری فرهنگی توده ها می دانستند. 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۷۹ 🖋 @resalathozehenghelabi
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مواضع صریح و انقلابی مراجع و علما پیرامون حوادث اخیر 🔹 مراجع عظام تقلید و علما در پیام های جداگانه، اغتشاشات اخیر را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با آشوبگران شدند. @resalathozehenghelabi
رحا مدیا
هشدار به متولیان فضای مجازی کشور بسم الله الرحمن الرحیم «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِين» مقام معظم رهبری و دیدبانان فرهنگی کشور بارها از اینترنت ملی و‌ بومی سازی فضای مجازی سخن گفتند؛ اما این متولیان مقصرند که توجهی به حکمرانی فضای مجازی نداشتند و تنها به یک رکن حکمرانی یعنی سیاستگذاری بسنده کردند و از تنظیم گری یعنی مقررات گذاری، ساختارسازی، گفتمان سازی، تحقق مقررات، نظارت و رصد و ارزیابی، اصلاح قوانین و سیاستها غفلت نمودند یا توجه ناقصی داشتند؛ به همین دلیل، خدمات عمومی فضای مجازی به جبهه دشمن در جنگ‌شناختی تبدیل شد. پدیده کرونا هم باعث شد تا عمده فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به صورت مجازی عرضه شود و علاوه بر کرونازدگی جسمی، جوانان را گرفتار کرونازدگی روحی کند. ناتوی فرهنگی در بستر فضای مجازی، هزاران کودک و نوجوان و جوان را مدیریت کرد و نگاه برخی از آنها را به نظام اسلامی تغییر داد و نظام استکبار سکولار بشر ستیز را در ذهن پاره ای از آنها، مثبت جلوه داد. گویا آمریکا و غرب جنایتکار، هیچ استعمار و جنایتی در شرق و غرب، آسیا و آفریقا و ایران اسلامی نداشته است. این همان جنگ شناختی است که در سه سال کرونایی، مضاعف شد و با سریالهای خانگی رها شده تقویت گردید. این مدل جنگ شناختی به جوانان این سرزمین، عملیات نقطه ای را آموزش داد تا با کمترین بهانه اجتماعی، عملیات طراحی شده را اجرا کنند. شایان ذکر است فرماندهان جنگ‌ شناختی دشمن، امیدی به سلطنت طلبها و منافقان و ضد انقلابهای گذشته و حال ندارند؛ چون مقبولیت و محبوبیت مردمی ندارند لذا طراحی آنها برای درگیر کردن دانشگاهیان و مدارس و ورزشکاران و هنرمندان است تا تخریب و رفتارهای خشن از سوی نخبگان این صنوف صورت گیرد. هدف دشمنان جنگ شناختی، انتقال خشونت و قتل و تخریب و تحریف به دانشگاه ها و ادامه آن تا ۱۶ آذر است پس باید هوشیار بود و با رویکرد حکمرانی فرهنگی بدان نگریست. اما راه مقابله با این جنگ شناختی چیست؟ راه مقابله، جهاد فرهنگی است از طریق تسریع در سامان دهی اینترنت بومی و فضای مجازی ایرانی اسلامی و ساخت نرم افزارهای کاربردی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، سیاسی و ... که اگر این سامانه هوشمند ملی به سرعت شکل نگیرد و نرم‌افزار‌های کاربردی موجود قطع گردد، باعث نارضایتی جدید فعالان اقتصادی و اجتماعی خواهد شد. اما راه مقابله با عملیات نقطه ای چیست؟ به گمان نگارنده، راه مقابله عبارت است از جهاد تبیین و تدبیر با برگزاری کلاس های حضوری در همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها و حضور معلمان و استادان در کلاس ها هر چند با تعداد اندک متعلمان و فعالیتهای اندیشه ای و هنری و ورزشی و تکنیکی در مدارس و دانشگاه ها به ویژه کرسی های آزاداندیشی با رعایت منطق و اخلاق. امیدوارم متولیان فرهنگی به ویژه اعضای شوراهای عالی و کمیسیون ها و وزارتخانه های این حوزه اجتماعی در کشور به هشدار این مسکین توجه نمایند و حکمت ورزی کنند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه طلبه حوزه علمیه قم ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ @resalathozehenghelabi