eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
166 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ اندیشه‌های شهید صدر در تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران تا چه نقش داشت؟ 🔻پاسخ از آیت الله کعبی ❇️ نسبت به اندیشه‌های شهید صدر در قانون اساسی، ایشان کتاب «مبانی فقهی و مبانی حقوقی قانون اساسی مطلوب نظام اسلامی» را تدوین کرده است که خیلی از این اصولی که شهید صدر تدوین کرده امروز در قانون اساسی ما هست. ❇️ علاوه بر آن، آیت‌الله آقای سیدکاظم حائری، از شاگردان برجسته شهید صدر، در ابتدای انقلاب که پیش‌نویس قانون اساسی تدوین می‌شود، درس خود را تعطیل می‌کند و بر پایه اندیشه سیاسی شهید صدر و مبانی حکومت در اسلام، پیش‌نویس کامل قانون اساسی را می‌نویسد و از طریق شاگردانش به همه خبرگان قانون اساسی می‌رساند. ❇️ این‌گونه که من از آیت‌الله سیدکاظم حائری شنیدم تقریباً همه پیش‌نویس اصول قانون اساسی به استثنای دو ماده از آن بعداً در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمد. ❇️ بنابراین، باید بگویم که این‌همانی بین اندیشه‌های فقه حقوق اساسی شهید صدر و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و امروز هم کتاب‌های شهید صدر به‌عنوان مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی مورد مطالعه می‌تواند قرار بگیرد. 🌐پاسخ کامل تر در 👈 https://v-o-h.ir/?p=41279 @resalathozehenghelabi
🔘ابلاغ پیام همدردی رهبر انقلاب به خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان 🔹 معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیأت همراه ضمن دیدار با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان، پیام تسلیت و ابراز همدردی رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی را به آنان ابلاغ کردند. 🔹 مرکز آموزشی «ممتاز» و دبیرستان «عبدالرحیم شهید» شهر کابل سه شنبه گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و جمعی از دانش‌آموزان افغانستانی در این حوادث به شهادت رسیده و مجروح شدند. پس از این حادثه تروریستی سفارت ایران در افغانستان آمادگی خود برای کمک به مجروحان این حوادث و انتقال آنان به ایران را اعلام کرده بود. @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مصاحبه با 6️⃣ویژگی های بارز امام خمینی در انقلابی گری عالم به زمانه @resalathozehenghelabi 🎥 این کلیپ را با کیفیت بالاتر در آپارات نیز می توانید مشاهده کنید.👇 https://aparat.com/v/YMftg
🔘مقتدرِ مظلوم 🔹در امیرالمؤمنین یک پدیده‌ی شگفت‌آوری وجود دارد. سه خصوصیت به‌ظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است: امیرالمؤمنین، هم انسان قوی و مقتدر و قدرتمندی است، هم درعین‌حال مظلوم است و هم درعین‌حال در حوادث گوناگون پیروز نهایی است. 🔹همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما نیز جمع شده بود. امام بزرگوار، یک انسان قوی و مقتدر بود؛ انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از 2 هزار سال از اریکه‌ی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت می‌طلبد. 🔹او توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به عقب‌نشینی وادار کند. 🔹درعین‌حال امام بزرگوار ما مظلوم بود؛ رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آن‌ها توقع نمی‌رفت، صورت گرفت که این‌ها مایه‌ی مظلومیت امام است. دلتنگی‌های امام که در لابه‌لای مطالب او امروز مشاهده می‌شود حاکی از همین مظلومیت اوست. 🔹پیروزی امام نیز در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی، در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، خودش را نشان می‌دهد. 🔺بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت امام تحقق پیدا کرد. خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علمی و فناوری و سیاسی کشور، توسعه‌ی صفحه‌ی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقه‌ی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا، این‌ها چیزهایی بود که اتفاق افتاد و این پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود. 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۹۷/۳/۱۴ @resalathozehenghelabi
🔘 نگذاریم شعار سال به حاشیه برود 🔻آیت الله حسینی بوشهری در بیانات اخیرشان چنین گفته‌اند که «هر دستگاهی باید تلاش کند تا سهم خود را در رابطه با تحقق شعار سال انجام دهد. دستگاه‌ها باید از موازی کاری خودداری کنند و با هماهنگی و هم افزایی بیشتر موجبات سرعت و دقت بیشتر در انجام وظایف خود را فراهم سازند» 🔹 این که تلاش برای تحقق شعار « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از وظایف نهادهای کشور است، شکی نیست، اما حوزه علمیه در تحقق این شعار چه وظایفی بر عهده دارد؟ 🔻 با نگاهی به شعارهای سالهای گذشته که بیشتر با محوریت مسائل اقتصادی بود، اگر چه توفیقاتی حاصل شد اما کاستی های زیادی از طرف دستگاه های مختلف به چشم می خورد. ⁉️ آیا حوزه های علمیه و به ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نباید در قبال ترک فعل‌ نهادها و دستگاه‌های مربوطه مطالبه‌گر باشند تا شعار سال جدید با تریبون‌داری و بنرنویسی و تبلیغات هزینه‌بردار به حاشیه کشانده نشود؟ ⁉️ حوزویان چه راه‌کارهایی را برای تحقق شعار سال دارند؟ و آیا در خصوص مافیاهای بزرگ اقتصادی که نظام اقتصادی کشور را دچار چالش‌های جدی کرده‌اند، نباید افشاگری کنند ؟ 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘شباهت امام خمینی به امیرالمومنین 🔻در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت». 🔹این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیان‌گری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل این‌ها با منتهای صلابت و استحکام می‌ایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز. 🔹لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر. 🔺این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیه‌السلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده می‌شود. 🔺از یک‌سو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدی‌ها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخره‌ی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشت‌ساله، در برابر فتنه‌های داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود به‌خاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت. 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۹۷/۳/۱۴ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۲۵) 🔘عبور از مرجعیت و روحانیت ♻️ برخی التقاطیون از جمله احمد کسروی و شریعت سنگلجی به بهانه مبارزه با خرافات در دوران رضاشاه پهلوی، بدون هیچ مزاحمتی با اعتقادات شیعی بازی می‌کردند ♻️ ترویج تفکرات چنین افرادی باعث شده بود که افکار عمومی برای تفسیر آموزه‌های دینی از روحانیت و مرجعیت عبور کرده و با مراجعه به آموزه‌های دیگر مکاتب، تلفیقی از اندیشه آن مکاتب با اسلام و تشیع را در جامعه نهادینه کنند. ♻️ این رویکرد یعنی تفسیر دین بدون ارتباط با حوزه و روحانیت که بیشتر تحت تاثیر مکاتب دیگر صورت می گرفت، همانند یک آفتی به جان اعتقادات ناب شیعی افتاد ♻️ آفتی که برخی خودشان را مجتهد و مفسر دین می‌پنداشتند و به مفسران واقعی دین و حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید احساس نیاز نکنند ♻️ این روند باعث شده تا افراد تحت تاثیر مکاتب چپ یا راست در اروپای غربی قرار گیرند و آموزه‌های مکاتب را با آموزه‌های اسلامی مخلوط کنند ♻️ برونداد این روند، مخلوط کردن تفکرات مکاتب چپ و راست در اروپای غربی با آموزه‌های اسلامی و ترویج اندیشه‌های لیبرالیستی، سوسیالیستی و مارکسیستی در جامعه بود که حتی در برخی خانواده‌های روحانی سنتی اصیل ایرانی نیز نفوذ پیدا کرد. 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۳۲ 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘 سردرگمی های تودرتوی مبلغین 🔻آیت الله حسینی بوشهری، در جمع ائمه جماعات استان قم: «در هر منطقه از شهر باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و همه مسئولین به میدان بیایند و با کمک و پشتیبانی خود امام جماعات آن منطقه را یاری دهند. نباید امام جماعت به تنهایی در صف اول مبارزات فرهنگی رها شود و انتظار بهترین عملکرد را نیز از او داشته باشیم. ⚜️رحا: ❇️ اگر چه در مورد تبلیغ و رسیدگی به امور مبلغین گفتنی‌های زیادی وجود دارد، اما برخی مسائل از قبیل موازی‌کاری نهادهای تبلیغی، نادیده گرفتن معیشت مبلغین، ساماندهی غیر استاندارد مبلغین و نبود برنامه منسجم و متناسب با جامعه هدف مبلغ، برخی مسائلی هستند که باید مورد توجه جدی مسئولان تبلیغی قرار گیرند. ❇️ برخی از نهادهای تبلیغی از قبیل دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، دفاتر مراجع عظام، عقیدتی سیاسی برخی ارگانهای نظامی و ... از جمله مراکزی هستند که در امر تبلیغ سازی جداگانه می‌زنند و باعث سردرگمی مبلغین شده‌اند. ♨️ همچنین نهادهای فوق الذکر در بسیاری از موارد حمایت علمی، مادی و معنوی چشم‌گیری از مبلغین خود ندارند و بسیاری از طلاب حاضر در قم نیز به دلیل ترس از قطع شهریه، در شهرستانهای مختلف حضوری کم‌رنگ دارند. ♨️ بنابراین مسئولان حوزوی باید نسبت به سامان‌دهی مبلغین و امامان جماعت تدابیری اساسی بیندیشند و طلاب را از سردرگمی های تودرتوی تبلیغی نجات دهند. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘 حاشیه‌های خنده دار یک سفر 🔻حاشیه‌های سفر خانواده آقای قالیباف که توسط رسانه‌های فارسی زبان بیگانه به خوبی پررنگ شده، علاوه بر توقف در ایستگاه بهارستان، به حوزه های علمیه و حتی بیت مقام معظم رهبری نیز رسیده است. ♨️فهم ناقص برخی از این رسانه‌ها چنین تحلیل کرده‌اند که خبرنگاران نزدیک به بیت رهبری عامل اصلی انتشار خبرهای مربوط به این سفر پرماجرا هستند. ‼️ آنها تلاش نموده‌اند تا مخاطبان خود را به این نقطه از فهم برسانند که رهبر جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته تا قالیباف را کنار بگذارد و به بهانه مبارزه با فساد اقتصادی، بین طرفدارانش اعتبار کسب کند. ♨️ همچنین این رسانه‌ها تلاش کرده‌اند تا با انتشار بیانات برخی از معممین، تمامی حوزه علمیه را حامی خانوادۀ آقای قالیباف جلوه دهند. ⛔️این تحلیل‌های علیل که سرتاپایِ زبانِ آلودۀ این رسانه‌ها را فرا گرفته، آنچنان خنده دار است که حتی نوه دکتر قالیباف را نیز به خنده وامی‌دارد 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘 حوزه علمیه تأثیرگذار یا تأثیر پذیر 🔻 آیت‌الله اعرافی در مورد حضور گفتمانی و معرفتی حوزه‌های علمیه چنین بیان کرد که « این حضور در بزنگاه، نکته‌ بسیار کلیدی است و حضور در صحنه فقط منحصر به اینکه راهپیمایی و یک تجمعی باشد، که آن هم در جای خود لازم است، نیست. بلکه حضور در صحنه، حضور گفتمانی، فکری و معرفتی است که با شیوه‌های مختلف باید آن را تأمین کرد و این واقعا از وظایف حوزه‌ علمیه است. ⚜️رحا: 🔹با رصد برخی جریانات در روزهای اخیر چنین مشاهده می‌شود که حضور در صحنۀ حوزه‌های علمیه در آن جریانات و اتفاقات بسیار کم‌رنگ بوده است. ♨️ به عنوان نمونه، در مورد قرآن سوزی اخیر اسلام ستیزان در سوئد، از حوزه‌های علمیه در روزهای اولیه هیچ واکنشی مشاهده نشد! ♨️ به بیان دیگر نه در عرصه گفتمانی، فکری و معرفتی و نه در عرصه‌هایی چون برپایی تجمع‌ اعتراضی، راهپیمایی و ... در حوزه‌های علمیه هیچ خبری نبود. اگرچه پس از گذشت چندین روز از این اتفاق تلخ و گسترش اعتراض مسلمانان در کشورهای اسلامی، از گوشه و کنار حوزه علمیه بیانیه‌ها و بیانات اعتراض‌آمیزی مشاهده شد اما حوزه علمیه قم می‌توانست در این خصوص جریان سازی کند و بر افکار عمومی در عرصه‌های بین المللی تاثیرگذار باشد نه این که از جریانات موجود در کشورهای اسلامی تاثیرپذیر باشد! 🖋 @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻 قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب 🔹یا مُؤمِنُ اِنَّ هذَا العِلمَ وَالاَدَبَ ثَمَنُ نَفْسِکَ فَاجْتَهِد فی تَعَلُّمِهِما، فَما یَزیدُ مِنْ عِلْمِکَ وَ اَدَبِکَ یَزیدُ فی ثَمَنِکَ وَ قَدْرِکَ ، فَاِنَّ بِالْعِلْمِ تَهْتَدی اِلی رَبِّکَ وَ بِالاَدَبِ تَحْسِنُ خِدْمَةَ رَبِّکَ… 🔸ای مؤمن! به تحقیق این دانش و ادب بهای جان توست پس در آموختن آن دو بکوش که هر چه بر دانش و ادبت افزوده شود بر قیمت و قَدْرت افزوده می‌شود ؛ زیرا با دانش به پروردگارت راه می‌یابی و با ادب به پروردگارت خوش خدمتی می‌کنی… 📚جامع الأخبار، ص ۳۱۰، ح ۸۵۲ @resalathozehenghelabi
🔘قاسطین و مارقین و ناکثین انقلاب 🔻جبهه‌‌ی مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید؛ در تاریخ مشخص شده است: قاسطین، مارقین، ناکثین. 🔹قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین، ناکثین یعنی دشمنان سست‌بنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند به‌خاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی، و مارقین کج‌فهم‌ها و نادان‌ها و جاهل‌هایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود ایستادند. ♨️ در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آن‌ها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ این‌ها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند. ♨️در جبهه‌ی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعت‌شکنان، همان همرهان سست‌کمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند! ♨️ مارقین هم آن کسانی بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، شیوه‌های دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند. 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۹۷/۳/۱۴ @resalathozehenghelabi
🔘خط خوارج امروز هم هست ☑️ابن‌ملجم کیست؟ ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى ‌می‌خوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمی‌داند! ☑️ با نام اسلام، با نام قرآن، با نام انقلابى بودن، با نام پارسایى و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامى، با نام قاطعیّت، مسلمان‌ترین، پارساترین، قاطع‌ترین، مفیدترین، ارزنده‌ترین و بزرگ‌ترین پیروان اسلام را به خاک و خون می‌کشد. خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على و این خط همیشه باقى است و امروز هم هست. ☑️ در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن. ☑️ امیرالمؤمنین شهیدِ یک فاجعه است، شهیدِ یک توطئه است، شهیدِ یک غلط بزرگ در متنِ جامعه‌ى اسلامىِ آن روز؛ آن غلط چیست؟ آن غلط این است که کسانى مانند ابن‌ملجم که بویى از اسلام نشنیده‌اند، هیچ از اسلام درک نکرده‌اند، با نام اسلام، آن هم اسلامِ انقلابى و اسلامِ تند و تیز، به جان بهترین خلق خدا بیفتند؛ خودِ این یک فاجعه است. 🎤مقام معظم رهبری؛ 24؛05؛1358 https://farsi.khamenei.ir/ @resalathozehenghelabi
🔘با همدیگر مرتبط باشید 🔻اطلاع‌نگاشت «۲۵۴ دیدار دانشگاهی»،‌ نگاهی اجمالی و آماری به دیدارهای مقام معظم رهبری با دانشجویان و دانشگاهیان دارد که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را منتشر کرده است. 🔹این که برخی از این جلسات به دیدارهای چندساعته تبدیل می شوند و برخی به جلسۀ پرسش و پاسخ و حتی حالتی مناظره گونه به خود می‌گیرند، نشان دهنده اهتمام مقام معظم رهبری به دانشجو و دانشگاه می باشد. 🔸اهتمامی که معظم له آن را همواره از طلاب و حوزویان درخواست نموده‌اند و خواهان ارتباط بیشتر طلاب با دانشجویان می باشند. 🔹معظم له در دیداری که با جمعی از دانشگاهيان و طلّاب حوزه‏‌هاى علميه داشتند چنین بیان نمودند که: طلّاب و دانشجويان قدر يكديگر را بدانند، با يكديگر آشنا و مرتبط باشند، احساس بيگانگى نكنند، احساس خويشاوندى و برادرى را حفظ كنند و روحانيون در دانشگاه‌ها عملًا- قبل از قولًا- كوشش كنند كه نمونه‏‌هاى كامل عالم دين و طلبه‏ علوم دينى را به طلاب و دانشجويان و دانشگاهيان ارايه بدهند 🎤امام خامنه‌ای؛ ۲۹/ ۰۹/ ۱۳۶۸ ♨️گفتنی است که امروز بعد از ظهر مقام معظم رهبری با دانشجویان دیدار دارند. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی پیامی از مردم و امت اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. 🔻متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است: 🔹 امسال در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در قدس شریف، دل‌بستگان به مسئله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته است. رژیم کودک کش اسرائیل در ادامه‌ی خونریزی‌ها و جنایت‌هایش با هتک حرمت مسجدالاقصی و کشتار مردم مظلوم فلسطین، سعی دارد شکست‌ها و زبونی خود را پنهان کند؛ اما این دست‌ و پا زدن‌ها مجاهدت هوشمندانه و فعال ملت فلسطین را خنثی نخواهد کرد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دعوت از امت اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌دارد: روز جهانی قدس، این یادگار ارزشمند امام راحل عظیم‌الشأن روز خروش ظلم‌ستیزان و تحقق شعار «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» ی ملت مؤمن و انقلابی ماست. ملت‌های اسلامی نیز در کنار قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین حضور دارند و نخواهند گذاشت مشعل مقاومت و شعله‌های خروشان آتش قهر امت اسلامی علیه اسرائیل با تزویر استکبار و خیانت مزدوران منطقه‌ای خاموش شود. ادامه بیانیه در 👈 rasanews.ir/002y9Z @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفت و گویی دیدنی و شنیدنی با حجت‌الاسلام پاکدامن روحانی جانباز جنایت حرم رضوی ♨️آن روز هر ضربه مهلکی که می زد، خون زیادی از من می آمد، ولی با دیدن خون نه تنها بر خلاف گذشته، حالم بد نمی شد و ضعفی به من دست نمی داد، بلکه قوت می گرفتم ♨️ با هر ضربه او یک یا حسین(ع) می گفتم که عصبانی تر می شد و با بغض محکم تری ضربه می زد و در همین وضع، شهید اصلانی را نگاه می کردم و به یاد واقعه کربلا افتادم و تشنه جان دادن ایشان را دیدم. @resalathozehenghelabi
🔘 امروز جهان در آستانه یک نظم جدید است 🔻 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: ❇️ امروز جهان در آستانه‌ی یک نظم جدید است. یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است برای دنیا. ❇️ در مقابل نظم دوقطبی‌ای که بیست و چند سال پیش بود، آمریکا و شوروی، غرب و شرق، و در مقابل نظم تک‌قطبی‌ای که بوش پدر بیست و چند سال پیش اعلام کرد بعد از خراب شدن دیوار برلین و از بین رفتن دستگاه مارکسیستی دنیا و حکومتهای سوسیالیستی، بوش گفت امروز دنیا دنیای نظم نوین جهانی، نظم تک‌قطبی آمریکاست. یعنی آمریکا در رأس دنیا قرار دارد. البته اشتباه میکرد. بعد فهمیده بود که روز به روز آمریکا از همان بیست سال قبل، بیست و چند سال قبل روز به روز ضعیفتر شده. ❇️ هم در درون خودش، در سیاستهای داخلی‌اش، هم در سیاستهای خارجی‌اش، هم در اقتصادش، هم در امنیتش در همه‌ی چیزها آمریکا از بیست سال پیش تا امروز ضعیف‌تر شده است. 🎙امام خامنه‌ای، ۱۴۰۱/۲/۶ @resalathozehenghelabi
🔘 کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد، هویت‌بخشی به آن و به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران بود 🔻 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان: ❇️ کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران. ❇️ انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ اینها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد. ❇️ طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی ملی انجام میگیرد آنکه بیشترین بهره را میبرد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهی‌هایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. ❇️ دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرتهای غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطه‌ی مقابل‌ آن چیزی که قبل از انقلاب بود. 🎙امام خامنه‌ای، ۱۴۰۱/۲/۶ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻 قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب 🔹من لَم یَتَعَلَّم فِی الصِّغَرِ لَم یَتَقَدَّم فِی الکِبَرِ ؛ 🔸هرکه در کودکی نیاموزد ، در بزرگی پیشرفت نمی‌کند 📚غرر الحکم و درر الکلم، حدیث ۸۹۳۷ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۲۶) 🔘ترویج پنهانی وهابیت ♻️ با توجه به روحیه دین ستیزی و مبارزه با اسلام شیعی رضا شاه پهلوی، در دوران پادشاهی او التقاطیون نیز فرصت خوبی به دست آوردند تا علیه اسلام و فرهنگ شیعه اقداماتی انجام دهند. ♻️ به بهانه مبارزه با خرافات دینی، لزوم عقل‌گرایی و رسیدن به تمدن و تجدد غربی، التقاطیون توانستند در بسیاری از باورها و اعتقادات شیعی تغییر ایجاد نمایند ♻️ التقاطیون در عین اینکه خود را وفادار به فرهنگ شیعی معرفی می‌کردند با گرایش به وهابی‌گری و حتی برخی اندیشه‌های مکاتب غربی علیه فرهنگ تشیع فعالیت می‌کردند. ♻️ التقاط تشیع با وهابیت که در واقع ترویج پنهانی وهابیت بود توسط افرادی چون احمد کسروی حکیم‌زاده و شریعت سنگلجی به شدت ترویج می‌شد. ♻️ کتاب «شیعی‌گری» احمد کسروی و «اسرار هزار ساله» حکیمی نمونه هایی از اقدامات التقاطیون عصر رضاشاه پهلوی بود که البته علمای راستین تشیع همچون امام خمینی برای مقابله با این تفکرات کتاب «کشف لاسرار» را می‌نویسند ♻️ فاصله گرفتن از مرجعیت رسمی دینی و روحانیت در بُعد فکری، نپذیرفتن رهبری مرجعیت دینی، ادعای اصلاح طلبی، ادعای مبارزه با خرافات و اثرپذیری از تفکرات وهابیت از اصول مشترک فعالیت التقاطیون عصر رضاشاه پهلوی می باشد 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۳۰ 🖋 @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مصاحبه با 7️⃣ویژگی های بارز امام خمینی در انقلابی گری فراجناحی بودن @resalathozehenghelabi این کلیپ رادر آپارات با کیفیت بالا ببینید👇🏼 https://aparat.com/v/rSFKk