eitaa logo
رحا مدیا
6.6هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
166 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 روایت عراقچی از آرامش دمشق 💢 🔹وزیر خارجه: پس‌از دیداری مهم با رئیس‌جمهور سوریه و زیارت دلچسب حرم حضرت رقیه(س)، در رستوران دجاجتی در منطقهٔ دِنجِ «مزه» در کنار مردم خون‌گرمِ دمشق شاورمای معروف این شهر را خوردیم. 🔹همه‌جا شاورما پیدا می‌شود اما شاورمای اصیل متعلق به دمشق است که قدمت آن به بیش از یک قرن می‌رسد؛ جای همگی خالی... 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
نهضت جنگل چگونه با ریاست بزرگترین فقها و مجتهدین رشت تاسیس شد؟ میثم عبدالهی.pdf
272.4K
📖 📑 نهضت جنگل چگونه با ریاست بزرگترین فقها و مجتهدین رشت تاسیس شد؟ ✍ میثم عبداللهی ▫️هفته نامه افق حوزه 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
مقاومت آری یا نه؟ مناظره دکتر باقرزاده با دکتر زیباکلام.mp3
23.59M
🎙🎙صوت مناظره دکتر باقرزاده با دکتر زیباکلام موضوع: مقاومت آری یه نه؟ زمان: ۱۲ آذر ۱۴۰۳ مکان: تهران، دانشگاه فرهنگیان https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
از دیروز، لیبرال‌های ایرانی _ چه سیاسی‌های عمل‌گرا، چه روشنفکران سکولار و چه معمم‌های متهتک _ موج جدید رسانه‌ای با کلیدواژه‌های اجبار، تندروی، تنش اجتماعی و ... ساخته‌اند تا رهاشدگی حجاب ادامه یابد. وقت موضع‌گیری اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرا نرسیده؟! همچنان با عرصه‌ی عمومی، سخن نمی‌گویید؟! 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
از حمله به قانون حجاب جا نمانی 🔴 در این روزها که رسانه‌های دشمن در خارج و پیاده‌نظام‌هاى رسانه‌ای آنها در داخل به شدت مشغول هجمه علیه قانون عفاف‌وحجاب هستند، عده‌ای از حوزویان نیز که از دیرباز بلندگوی آمریکا بوده‌اند، بار دیگر به شریعت‌بازی و فتواپراکنی پرداخته اند. 🔸 فاضل میبدی نیز از قافله‌ی جاده‌صاف‌کن‌های این سیل عقب نمانده و گوشه‌ای از گفتگوی خود که یک سال پیش در دیدارنیوز منتشر شده را در پست اینستاگرامی‌اش باز نشر داده است. 🔊 میبدی در این برنامه می‌گوید: «یک جا پیدا کنید امام علی(ع) در دوران حکومتش دغدغه‌اش مسئله حجاب بوده باشه؛ سرتاسر نهج‌البلاغه را بردارید بخونید.» ♨️ وی با این سخن سعی دارد دغدغه‌مندی حکومت نسبت به عفت جامعه را خدشه‌دار کرده و قانونی بودنِ حجاب را خارج از نگاه حکومتیِ امیرالمؤمنین (ع) جلوه دهد. جناب فاضل میبدی❗️ از شما که در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اید و به تعبیر خودتان یونیفرم این صنف را بر تن دارید، توقع بیشتری می‌رود. ‼️خیلی بعید است که شما برای شناخت دین و وظیفه‌ی دینیِ حکومت اسلامی صرفا به سرتاسر نهج‌البلاغه بسنده کنید. شما اسلام را چطور شناخته‌اید؟! 💠 مگر دین منظومه ای از معارف نیست که باید آن را در تمام منابعش جستجو کرده و از مجموعه‌ی آن تعالیم بهره برده و مجتهدانه راجع به مسائل آن نظر داد؟ 🔷 مگر حضرت علی(ع) هشدار ندادند که «زنانی ظاهر می‌شوند که برهنه و لخت هستند! زينت های خود را آشکار می‌سازند، حرام های الهی را حلال می‌شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود» (من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 390) (وسائل الشیعه، جلد 20، ص 35) 🔷 مگر امیرالمؤمنین(ع) نفرمودند که «ای اهل عراق، به من خبر رسیده که زنان شما در کوچه و بازار، به نامحرمان برمی خورند، آیا حیا نمی کنید؟ سپس فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.» (الکافی/ ج 5/ ص537) 🔷 مگر نفرمودند: «آیا شرم نمی کنید و غیرت نمی ورزید که زنانتان به بازارها می‌روند و با مردان برخورد می‌کنند» 🔷 مگر نه این‌است که از جابربن عبدالله انصاری نقل شده که «پیامبر اکرم(ص) نهی می‌فرمودند از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت‌نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی کند که موقع راه رفتن سروصدای آنها شنیده شود و باعث جلب توجه مردان نامحرم شود» (مستدرک ‏الوسائل/ ج14/ص 280) ❇️ آیا این اخبار گویای دغدغه مندی حضرت علی(ع) نسبت به عفت زنان نیست؟ ✅ ضمن اینکه مسأله‌ی بی‌حجابی آن هم به این شکل امروزی، در زمانه‌ی ایشان مورد ابتلا نبوده است. ⭕️ شاید جنابتان توقع دارید حضرت امیرالمؤمنین شخصا با زن بی حجابی برخورد می‌کرده و برای او نسخه می‌پیچید و این نسخه نیز حتما در نهج البلاغه چاپ می‌شد تا شاید قانع شوید. 📌 پس با سیاست‌بازی و صورتی‌بازی نمی‌توان دین را تفسیر به رأی و تفسیر به منافع جناحی کرد. ✍️ باقریان 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
آیا سکولاریسم را به جای دین می‌فروشید؟ 🔻امروز رسانه‌های معلوم الحال با یک حالت خوشحالی و ذوق‌زدگی قابل وصفی از نامه سرگشاده آقای محقق داماد نماینده جریان روشنفکر دینی و از سکولاران حوزوی، به علما در مورد مخالفت با لایحه عفاف‌وحجاب سخن گفتند. اما ما چند کلامی با شیخ مصطفی محقق‌داماد سخن می‌گویم. ▪️جناب آقای مصطفی محقق‌داماد، چرا برای مخالفت با لایحه حجاب، بیانیه‌ای خطاب به علما منتشر کردید؟ اگر واقعاً داعیه‌دار دین هستید، چرا هیچ واکنشی به موج رسانه‌ای جدید با کلیدواژه‌هایی چون اجبار، تندروی و تنش اجتماعی نشان نمی‌دهید؟ ▫️البته انتظاری هم از شما نمی‌رود، چرا که خود را به عنوان یک روشنفکر سکولار معرفی می‌کنید و به این موضوع افتخار می‌کنید. آیا واقعاً فکر می‌کنید که با این مواضع، می‌توانید از دین و اخلاق دفاع کنید؟ 🔻شما هم همانند آقای منتظری استاد خود فکر می‌کنید که با عرفی کردن دین آن هم با توجیهات حقوق بشری و نگاه انسانی می‌توانید جایگاهی میان اندیشه‌ها پیدا کنید؟ ▪️شاید بخاطر این همگرایی فکری است، شیخ محقق داماد، محبوب لیبرال‌های ایرانی و قشر روشنفکری از جمله محمد خاتمی، حسن روحانی، حلقه نیاوران، جریان‌های سکولاری و مجمع محققین.... می‌باشد. ✍ زهرا سادات حسینی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
از_غضب_فاطمهسلام_الله_علیها_بترسید.MP3
2.56M
به خاطر غصه‌های دلم این خطبه را خواندم... «از غضب فاطمه(سلام الله علیها) بترسید!» آیت الله مصباح (ره)، شرح خطبه فدکیه، هفتم اردیبهشت 1390 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
دور از منطق و اخلاق ⭕️ فاضل میبدی قانون حجاب را دور از عقل و منطق و اخلاق دانسته و می‌گوید ما انقلاب نکردیم تا مسائلی مانند حجاب را قانونی کنیم... جناب شیخ❗️ 💠 شما کجا و انقلاب کجا؟! 🔹اندک تأملی کافیست تا ببینید شما و مجمع معلوم‌الحال‌تان کجای انقلاب ایستاده‌اید... ♨️ معممینی که با تیشه‌های صورتی به جان ریشه انقلاب افتاده‌اند و نگاه گزینشی به دین دارند، با دم زدن از عقل و منطق و اخلاق، برای شبکه‌های بیگانه خوش‌رقصی می‌کنند. ✍ باقریان 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
رحا مدیا
آیا سکولاریسم را به جای دین می‌فروشید؟ 🔻امروز رسانه‌های معلوم الحال با یک حالت خوشحالی و ذوق‌زدگی ق
محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🔻[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! ▪️[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل می‌کند! ▫️[سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس از برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. ▪️[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. ✍️مهدی جمشیدی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
جذب خبرنگار و گزارشگر حوزوی تمام وقت برای پوشش و تولید محتوای "حوزه و روحانیت" و فعالیت در یک خبرگزاری‌‌ رسمی ساعات حضور ۸ صبح تا ۱۷عصر تکمیلی و رایگان (خبر، گزارش مصاحبه) و ... برای جزئیات بیشتر به نشانی👇 @Jahaderevayat مراجعه کنید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
🏫 مدرسه اندیشه ورز رحا 💢 سلسله نشست‌های علمی با موضوع: فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه و عمل سیاسی امام خامنه‌ای حفظه الله 👤 حجت الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی؛ 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
نشست استاد ایزدهی.mp3
55.51M
💢 03:38 تفاوت دو نگاه خداباورانه و خدا انکارانه در دولت های جهانی 💢 10:00 مدل های حکومتی و تمایز مدل جمهوری اسلامی 💢 28:33 نکات محوری شعار امام در انقلاب 💢 35:30 دوگانه های بنیادی در جمهوری اسلامی 💢 58:13 نقش ولی فقیه در برابر الگوهای حاکمیتی غربی 💢 1:15:40 ریشه قوانین در جهان مبتنی بر ارزش ها 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیکتاتوری مُدرن 🎙شهید بهشتی(ره): مردم عزیز ایران! کمترین بی اعتنایی به قانون اساسی تان را تحمل نکنید.. 📌پ ن: اینروزها مجریان قانون، خود مانع بزرگ اجرای قانون شده اند و باید مجازات شوند. 🔻 را دنبال کنید. @serat_ir1
🔻درباره مظلومیت قانون حجاب 🔻واقعا باید درباره مظلومیت قانون حجاب نوشت؛ آنهم در جامعه ای که اکثریت مردم متدین و معتقد به رعایت احکام عقلی و شرعی اند. در مجموع نظرسنجی های نهادهای معتبر، وقتی از مردم درباره ضرورت حجاب سوال می شود، اکثریت مطلق معتقد به حجاب هستند ولو شخصا آنرا کامل رعایت نکنند. چنانچه اگر مکشفه ها نیز بدانند پشت پرده بی حجابی چه اهریمن و خبائثی نشسته اند بدون تردید در نوع پوشش خود تجدید نظر می کنند. بااین حال دردناک نیست که باید برای مظلومیت قانون حجاب نوشت؟! 🔻قانونی که حداقل سه سال روی آن کار کارشناسی شده و میان سه قوه چندین بار رفت و برگشت شده است، امروز متهم به موضوعاتی می شود که اساسا نسبتی به آنها ندارد. عجیب نیست؟ یعنی مخالفین حتی حاضر نیستند به متن نزدیک شوند. چرا؟ چون نفع نهائی شان در توزیع جهل نسبت به قانون است و نه روشنگری. حقیقتا ظلم است. 🔻مخالفان قانون حجاب، به این سوال ساده چه جوابی دارند که اگر قانون نه، پس چه؟ آیا حجاب اهمیت ندارد؟ آیا ضرورت دین نیست؟ آیا فرهنگ جامعه ایرانی نیست؟ آیا منطق عقلی روشن و بیّن ندارد؟ آیا مطالبه اکثریت نیست؟ آیا بی حجابی پروژه آشکار دشمن نیست؟ اگر پاسخ مثبت است آیا وجود قانون ضرورت ندارد؟ اگر نه پس چه؟ یعنی از هرج و مرج دفاع می کنید؟ یعنی پاسخ به این سوال ساده انقدر سخت است؟ 🔻کافیست در ادبیات مخالفان قانون حجاب دقیق شوید. هیچ اشاره ای به جزئیات قانون حجاب نمی شود. فقط می گویند نه. خب چرا؟ چه چیز در این قانون شما را آزار می دهد؟ اینکه گشت ارشاد جمع شده است؟ اینکه برخورد سلبی و خشن وجود ندارد؟ اینکه با سلبریتی های قانون شکن برخورد می شود؟ اینکه تبعیض در برخورد وجود ندارد؟ اینکه عدم فعل مسوولین پی گیری می شود؟ اینکه اقدامات ایجابی چندین برابر اقدامات سلبی است؟ اینکه با دانه درشت های متخلف مضاعف برخورد می شود؟ دقیقا کدام بخش این قانون خلاف عقل و منطق است؟ چرا روشن نمی کنند؟ 🔻همان جمله اول متن؛ حقیقتا باید در مظلومیت حجاب و قانونش گریست. طرف مخالف است اما خودش هم نمی داند چرا و چگونه مخالف است. 🔻حجابی که مطالبه اکثریت جامعه است امروز در مارپیچ سکوت شبکه های اجتماعی گرفتار انفعال رسانه ها و خواص و حتی مسوولین و مراکز علمی و دینی شده است. 🔻این قانون وحی منزل نیست. حتما هم مثل هر قانون بشری دیگر ایراد و اشکال دارد. اما این قانون خروجی ساعت ها و ماه ها کار کارشناسی است. دارای نقاط ممتاز قابل اعتنا است. رافع مشکلات جدی نهادی و قانونی در توجه به فرهنگ عفاف و حجاب است. پس چرا نباید از آن دفاع کرد؟ آیا غیر از اینست که شکستن مارپیچ سکوت هزینه دارد؟ 🔸در نهایت اینکه قانون حجاب بزنگاه وفاق است؛ به چند دلیل. 1⃣اول اینکه برخلاف بسیاری از امور برآمده از نقاط مشترک اعتقادی و گرایشی است. هم شرع و هم فرهنگ جامعه ایرانی و هم قانون اساسی و هم عقلانیت. 2⃣دوم اینکه این قانون خروجی نظام کارشناسی کشور است. هم اجماع نهادهای کارشناسی را دارد و هم سران قوا. این قانون برای نزدیکی نظرات کارشناسی بارها میان قوا رفت و برگشت داشته است. 3⃣سوم اینکه قانون حجاب پاسخ به یک مطالبه عمیق مردمی است. به سروصداهای آزاردهنده سیاسی توجه نکنیم. مردم ما از بن دندان و عمق وجود مومن و معتقد به فرهنگ دینی و ایرانی اند. 4⃣چهارم اینکه این قانون نقطه مقابل دشمنی های مشترک است. دشمنی مشترک خودش وفاق ساز است. امروز بیش از هرکس ضدانقلاب از اجرای این قانون عصبانی است. دشمنی که سالهاست به دنبال بی حجابی اجباری است و حجاب را ابزار مبارزه سیاسی قرار داده است. این قانون دشمن را هم خلع سلاح می کند. 5⃣پنجم و در نهایت اینکه این قانون پاسخ به یک مطالبه عمومی در نقد روش های گذشته است. 🔻مخالفان اجرای این قانون حاضر نیستند به متن قانون نزدیک شوند و آن را بخوانند. چرا؟ چون بهم زننده بازار مکاره اتهام زنی و موج سواری های سیاسی است. یک تلقی هیجانی وجود دارد که قانونمندی حجاب یعنی گشت ارشاد و عده ای نفع شان در این است که این تلقی منفی همچنان در افکار عمومی باقی بماند. لذا با اصل روشنگری درباره قانون مخالفند و حتی دروغ های آشکار درباره قانون می بافند. 🔻مارپیچ سکوت را بشکنیم و اجازه ندهیم اقلیتی بی منطق با نفی قانونمداری بر اکثریت برآشوبند و مروج دیکتاتوری و بی حجابی اجباری شوند. محسن مهدیان
🔻 علامه حسن‌زاده: «در روایت آمده است که پیامبر، فاطمه را دوست می‌داشت و او را به ام‌ابیها کنیه داده بود و من می‌گویم چون عقل کل، پدر است و نفس کل، مادر؛ و همه موجودات از آن دو ظهور یافته‌اند» 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 صدیقه طاهره س الگوی زن مسلمان در همه ی ابعاد زندگی ❗️از مهم ترین نکات در زندگانی حضرت، جمع بین امورات خانه و مجاهدت های بیرون از خانه است. 🎥 بیانات رهبر معظم انقلاب 🎞 تهیه شده به مناسبت سالروز شهادت ام ابیها علیهاسلام در رسانه رحامدیا 🏴 🆔 @rahamedia
حمایت از عفاف؛ وظیفه همه مسئولان و نخبگان مسئولان و نخبگان! یکبار قانون «حمایت از از طریق ترویج فرهنگ و » را بخوانید. این قانون بیشتر به وظایف نهادها پرداخته تا مرتکبین حقیقی. همه کمک کنیم تا این قانون اجرا شود. همه خانواده‌های اصیل ایرانی -حتی غیر مذهبیها- از این وضعیت برهنگی احساس خطر دارند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
🔖خونِ تازه در رگهای نظام 🏴یک‌بار دیگر زمین، رنگ آسمان گرفته و عِطرِ بهشت، هوا را تسخیر کرده، گویی از آسمان به زمین پلی از جنس نور زده‌اند. دوباره فاطمیه از راه رسید و به برکت ذکر مادر سادات، عطر حضور شهدایی از جنس سلمان و ابوذر، عمار و مالک اشتر، خاک سرزمین ما را عطرآگین کرده‌اند. ملت شهیدپرور ایران مانند فاطمیه چند سال اخیر، از چند روز مانده به شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) منتظر قدوم سربازان خمینی‌اند تا برای ساعاتی خود را به دریای نور و رحمت الهی بسپارند که تطهیر شوند.   🏴به گمانم عهدی است بین این شهدا و مادر سادات، درست مانند عهدِ امام انقلاب که در روزهای شهادت مادرشان رزق هر سال کشور از مادر می‌گیرند.- رزق یک سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیریم. (رهبر انقلاب، فاطمیه سال۹۰).- 🏴آری تو گویی سربند «یا زهرا» و «می‌رویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم» که بر پیشانی این شقایقهای گلگون مُهر شده، کارگر افتاده که این گلهای پرپر شده را بعد از سالها دوری از خاک وطن، در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به آغوش ملت برمی‌گرداند تا حال و هوای قلبها، مغزها و روح‌های خواب‌زده و غافل  ما را غبار‌روبی کنند. روز تشییع شهدا روز میعاد دوباره‌ی ملت خداجوی ایران با امامین انقلاب، شهدای عزیز و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است. گویی خون تازه‌ای از آرمان‌های انقلاب به رگهای پیکر این نظام تزریق می‌شود و حیات مجدد به آن می‌بخشد، چرا که "مظهر قدرت ایران" شهدا هستند. ما معتقدیم، خون شهیدان «تضمین‌کننده‌ی استقلال ملت و سربلندی اسلام» است و نظام جمهوری اسلامی امروز «امانت شهیدان» است و برکت خون آنهاست که انقلاب را پابرجا و تضمین کرده است. 🏴به فرموده‌ی رهبر انقلاب: «باور به شهادت، باور به عظمت شهیدان برای یک ملت، عمق معنوی شخصیت و هویت آن ملت است. چطور می‌شود که یک ملت در چشم مردم دنیا با عظمت شناخته شود؟ چطور می‌شود که یک ملت به جای اینکه از عوامل گوناگون سیاسی دنیا تأثیر بپذیرد، بر روی همه‌ی حوادث دنیا اثر می‌گذارد؟ چطور یک ملتی به چنین مقامی دست پیدا می‌کند؟ ... وقتی یک ملتی آحادش، جوان‌هایش، پدر مادرهایش، ایثار در راه خدا، فداکردن خود در راه هدف الهی را به عنوان یک ایمان پذیرفتند، این ملت یک عمق عظیم قدرت پیدا می‌کند؛ به طور طبیعی این ملت  مقتدر می‌شود، قوی می‌شود، یک ملت سرآمد می‌شود.» (بیانات رهبر انقلاب، ۸۹/۸/۲۷). ✍🏻 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فراقک اعظم الاشیاء عندی و فقدک فاطم أدهی الثکول سأبکی حسرة و أنوح شجوأ علی خل مضی أسنی سبیل ألا یا عین جودی و اسعدینی فحزنی دائم أبکی خلیل و فرمود: هجران تو نزد من بزرگترین مصیبتهاست و از دست دادن تو ای فاطمه سخت تر از فرزند مرده است. من گریه‏ با حسرت خواهم کرد و نوحه‏ گلوگیر خواهم نمود بر دوستی که راهی بلند رفته است. ای چشم احسان کن و به من یاری نما در گریه کردن که حزن من دائمی است و به دوست گریه می‌کند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ریشه‌های تاریخی روز دانشجو 🔸 ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکایی است. (حفظه الله) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از رحا مدیا
حجت الاسلام مهدی بیاتی.mp3
12.44M
⭕️ فایل | روایتِ قانونی حجاب 4️⃣ پیامدهای سیاسی و امنیتی بدحجابی و تبرّج 👤حجت الاسلام مهدی بیاتی 💢 00:35 بررسی ابعاد سیاسی مسئله حجاب 💢 09:00 مسئله حجاب پیش از فتنه حجاب هم صرفا فرهنگی نبوده است 💢 16:44 انگیزه سازی های پشت پرده در شکستن حریم ها 💢 19:47 آیا وضع کنونی حجاب متاثر از الزامی بودن آن است؟ 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️ سخنی با منتقدان قانون حجاب قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب»، اکنون به مرحله اجرای آزمایشی سه ساله رسیده است. ❗️پیش از هرگونه واکنش باید به چند نکته توجه کرد: 1️⃣ این قانون پس از دو سال ارائه به محافل علمی فرهنگی و نقد و بررسی و رفت و برگشت‌های متعدد میان کمیسیون‌ها و میان مجلس و شورای نگهبان در مرحله اجرای آزمایشی سه ساله قرار دارد. 2️⃣ ۳۶ ماده از ۷۴ ماده این قانون به تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای نظام و برخورد با ترک فعل‌ها اختصاص دارد. در ماده ۵۷ این قانون، شاهد عدم تخفیف مجازات‌ها برای مقامات، مسئولان، کارگزاران و خانواده آنان هستیم. 3️⃣ هشت ماده به مجازات شدید ترویج‌کنندگان برهنگی، بی‌عفتی و کشف حجاب و مجازات افراد دارای شهرت و تأثیرگذاری اجتماعی اختصاص دارد. 4️⃣ هیچ‌کدام از جرائم افراد عادی در این قانون، ارتباطی با حجاب شرعی بانوان ندارند؛ بلکه عناوین مجرمانه عبارتند از: برهنگی عرفی آقایان و بانوان، بدپوششی عرفی آقایان و بانوان و نداشتن پوشش سر از سوی بانوان. البته قطعاً این قانون مثل همه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از نقص و ایراد مصون نیست و می‌تواند توسط کارشناسان مربوطه مورد نقد قرار بگیرد. اما به نظر می‌رسد این قانون با واکنش‌های غیرمنطقی و غیرمنصفانه‌ای مواجه شده‌است. ‼️باید توجه داشت که هیچ‌گاه «برهه حساس کنونی» به پایان نمی‌رسد. اصلاح را باید از نقطه‌ای آغاز کرد. اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی در جای خود لازم هستند. اما همگان اتفاق‌نظر دارند که مانند همه کشورهای دیگر، باید برای پوشش آقایان و بانوان، قانونی مبتنی بر فرهنگ وجود داشته‌ باشد و تخلف از آن جرم‌انگاری شود. هیچ انسان خردمندی با ولنگاری، بی‌تفاوتی و نداشتن یک قانون معقول و قابل‌اجرا موافق نیست. 💢 در پایان باید گفت جای بسی تعجب است که پس از دو سال نقد و بررسی لایحه و ارائه آن به محافل علمی و نظرخواهی و مشارکت چندین گروه پژوهشی در بررسی لایحه، اکنون که توسط نمایندگان ملت تصویب شده و طبق قانون اساسی لازم‌الاجرا شده، صدای انتقادات و اعتراضات بلند شده‌است! اگر انتقادات از سرِ دلسوزی و اصلاح وضع موجود است، چرا در دو سال گذشته شاهد سکوت اکثر منتقدان بودیم و اکنون که زمان عملیاتی شدن قانون است احساس خطر کرده‌اند؟ واقعاً همه این انتقادات، دلسوزانه و کارشناسانه هستند یا باز هم شاهد مانور رسانه‌ای و بازی‌های حزبی و جناحی هستیم؟ ✍🏻 محمد مروارید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش اول 🔹 پیشروی سریع تروریست‌ها در حلب و حماه و... به چه معناست؟ 1⃣ بی‌تردید مقصر اول اتفاقات اخیر سوریه را باید ارتش فاسد و ناکارآمد این کشور دانست که البته چندان هم موضوع عجیبی نیست. رزمندگان مدافع حرم خاطرات تلخی از ارتش بعثی سوریه در دوران مبارزه با تروریست‌ها دارند. از تسلیم خطوط به تروریست‌ها تا نفوذ عناصر جاسوس و حتی فساد اخلاقی و اعتقادی. طبیعی است که چنین ارتشی در برابر یک نیروی تکفیری که با عقیده ولو غلط در حال جنگ و قتال است نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و دلیل اصلی عقب‌نشینی‌های مکرر ارتش عربی سوریه از حلب و حماه و ... همین است. این که می‌بینیم بشار اسد دستور افزایش 50 درصدی حقوق ارتش را می‌دهد در واقع تلاشی برای تکان دادن این نظامیان است و ناگفته پیداست که این مشوق‌های مالی هم موفق نخواهد بود. البته معدودی از فرماندهان و نیروهای با غیرت ملی مثل ژنرال سهیل حسن را باید از این کلیت استثنا کرد. 2⃣ ایران و جبهه مقاومت در این ماجرا به هیچ وجه غافلگیر نشدند. برآوردهای اطلاعاتی از سه ماه پیش کاملا گویای این بود که تروریست‌های مستقر در ادلب در حال آمادگی برای حمله هستند. قبل از آن هم می‌دانستیم که به تعهدات ترکیه در سوچی و آستانه نمی‌توان تکیه کرد و اردوغان ابایی از هزینه کردن تکفیری‌ها برای مقاصد خود ندارد. اما مشکل اینجاست که در سوریه تصمیم‌گیری نهایی با ایران نیست. لذا خطای محاسباتی دولت سوریه در بی‌توجهی به هشدارهای ایران را باید در نظر گرفت. 3⃣ قدری ریشه‌ای تر باید به موضوع نگاه کرد: ترکیب جمعیتی سوریه حدود 75 درصد سنی، 10 درصد مسیحی و تنها 13 درصد شیعه علوی و اسماعیلی است. تمامیت‌خواهی و دیکتاتوری حزب بعث بشار در راه ندادن اهل سنت در ساختار حکومتی از یک طرف و فساد گسترده در بین علوی‌های حاکم از طرف دیگر، زمینه اصلی بحران 2011 و نیز اتفاقات فعلی است. (البته بالا کشیدن علویان در دوره حافظ اسد دلایل دیگری داشت که فعلا مجال توضیح این موضوع نیست) اما در جامعه‌ای با اکثریت سنی که از دیرباز با اسلام اموی و ضدشیعی خو گرفته‌اند و ترکیب فعلی صحنه، بزرگترین انگیزه‌ها را در اختیار عناصر تکفیری قرار میدهد تا بر روی گسل‌های موجود بحران‌آفرینی کنند. ایران با فهم صحیح از این مسئله به خوبی میدانست که پاکسازی سوریه و حتی شاید بتوان گفت آزادسازی ادلب پایان کار نخواهد بود و باید تغییرات ریشه‌ای در دستور کار قرار گیرد وگرنه هر لحظه امکان بازگشت معکوس وجود دارد. 4⃣ شهید سلیمانی بعد از آزادسازی بخش اعظم خاک سوریه از عناصر تکفیری، پیشنهاد ایجاد اصلاحات در ساختار حاکمیت را به بشار اسد داد و خود نیز با مذاکره با عناصر میانه‌رو سنی تلاش کرد تا وضعیت صحنه را به شکل معتدل‌تری در آورد و توفیقاتی هم در این زمینه کسب کرد ولی متاسفانه برخورد حکومت سوریه (و البته بعضی دولت‌ها در ایران) با این وضعیت را باید فرصت‌سوزی بزرگ نامید. نتیجه این شد که ما فرصت بهره‌برداری از پیروزی‌های میدانی را از دست دادیم و کشورهایی مثل امارات و ترکیه در خلاء حضور ما میدان‌دار شدند. 5⃣ قطعا رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه –هر کدام به دلایل و نیاتی- در فتنه فعلی ایفای نقش می‌کنند ولی تجربه نشان داده ما از اشتباهات جبهه خودی بیش از تحرکات دشمن باید واهمه داشته باشیم. یک نمونه روشن آن موج مشکوک افغان‌ستیزی در یکی دو سال اخیر خصوصا بعد از روی کار آمدن طالبان است که هدف آن انشقاق بین صفوف رزمندگان فاطمیون و جبهه مقاومت بود. در زمان جنگ تحمیلی خودمان وقتی که وزیر سپاه از حافظ اسد درخواست موشک کرد او بسیار ناراحت شد و بعد از مرخص کردن اطرافیان خود گفت: «مگر شما نمی‌دانید سوریه پر از جاسوس است چرا این درخواست‌ها را علنی مطرح می‌کنید؟» البته مسئله «تجارت اطلاعات» به درجاتی دیگر در لبنان و حتی اسرائیل هم وجود دارد. 6⃣ چرا ایران در فتنه جدید سوریه حضور سریع میدانی پیدا نکرد؟ باید حکومت سوریه به این درک برسد که قرار نیست تاوان ندانم‌کاری‌های آنها را ایران و رزمندگان جبهه مقاومت پرداخت کنند. موضع‌گیری فالح الفیاض و حشدالشعبی عراق در مورد عدم مداخله حداکثری در سوریه را باید در این چهارچوب دانست. البته حرکت‌های ایذایی نیروهای آمریکایی در منطقه نیز تا حدی بر سرعت عمل ایران تاثیر گذاشته است. 7⃣ در کل اما جای نگرانی جدی نیست؛ چراکه به لحاظ میدانی و نظامی، هر منطقه‌ای که به سرعت فتح شود به سرعت نیز قابل بازپس‌گیری است؛ ضمن اینکه که تحرکات عناصر تحریر الشام (النصره سابق) در این مدت به صورت پیشروی‌های سریع ولی بدون تثبیت خطوط دفاعی بوده است. ✍محمد کوره پز 📌 ادامه یادداشت در بخش دوم 👇 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش دوم 8⃣ چرا جای نگرانی جدی نیست؟ هلی‌برد نیروهای لشکر 25 سوریه و نیروهای واگنر روسی در ارتفاعات مشرف به حماه و غرب حلب نشان‌دهنده سست بودن عقبه تکفیری‌هاست؛ این یعنی فرصت برای جبران این اتفاقات هست ولی سوریه باید در این زمینه نصایح و توصیه‌های ایران را زودتر بپذیرد. درست است که سوریه برای ما پل ارتباطی با حزب الله است ولی این موضوع نباید در تصمیمات داخلی حزب بعث سوریه اشتباه محاسباتی ایجاد کند. 9⃣ متاسفانه فضای رسانه داخل کشور یا مشغول تحلیل‌های آخرالزمانی است! که طبق آنان اساسا باید اجازه دهیم سوریه سقوط و سفیانی ظهور کند! که طرح این موضوعات غیر قطعی و انحرافی به شدت حاج قاسم سلیمانی عزیز را آزار میداد. یا همه چیز را به منازعه ایران و رژیم صهونیستی خلاصه می‌کنند و روی هر واقعه و اتفاقی سریعا برچسب «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی و عذاب الهی(!)» می‌زنند. متاسفانه بعضی‌ها به دنبال ساده‌ترین و بسیط ترین تحلیل هستند نه دقیق‌ترین تحلیل. خناسی رسانه‌های معاند و غرب‌گرایان داخلی نیز جای خود دارد. اما باید بدانیم که صحنه سوریه پیچیده و ذوابعاد است و باید در تصمیم‌گیری دقیق بود. 🔟 اکنون وقت آیه یأس خواندن و تحلیل‌های صد من یک غاز صادر کردن بدون اطلاعات دقیق و گمانه زنی های بدون تخصص نیست. (متاسفانه سرعت پیشروی تکفیری های سوریه در ایتا بسیار بیشتر از سرعت پیشروی آنها در میدان است) علاوه بر اینکه نه می‌توان با هر کجروی سوری‌ها کنار آمد و نه می‌توان بالکل رهایشان کرد. تردید نکنید که ایران و رهبر تیزهوش و با فراست آن و نیز کلیت جبهه مقاومت صحنه را کاملا تحت نظر و اشراف دارند. برای آرامش بیشتر فقط کافیست روند مدیریت رهبر انقلاب را در بحران های داخلی و منطقه ای بیشتر مطالعه کنیم و از تحلیل های کانال هایی که رهبر انقلاب را در امور نظامی هیچکاره و دست بسته جلوه میدهند و مجموعه نظام را به تعلّل متهم میکنند، فاصله بگیریم. این منطقه، منطقه ماست و آن همه در ابعاد گوناگون هزینه نکردیم که امروز به سادگی واگذارش کنیم. تردیدی نیست که سیاست ایران در مورد سوریه و حزب الله هیچ تغییری نکرده است. در روزهای آینده ایران نشان خواهد داد که اراده‌اش در حفظ محور مقاومت چقدر جدی است. 🔺 بخش دوم و پایانی ✍محمد کوره پز 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
| اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت؛ ▪️ما داغداریم؛آری!|محمدرضا فلاح شیروانی 📎 لینک یادداشت ▪️در اسارت کلیشه‌ها|احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت ▪️ درباره سوریه|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت ▪️هدف اصلی تکفیری ها|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت ▪️ جنگی که جبهۀ حق جدی اش نمی‌گیرد|محسن قنبریان 📎 لینک یادداشت ▪️فلسفه تحریم رسانه های دین ستیز در اسلام|علی اسدی 📎 لینک یادداشت ▪️آیندهٔ نامعلومِ اخوت اسلامی و اخوت انسانی|حبیب‌اله بابائی 📎 لینک یادداشت ▪️کتابی که می‌سوزد، ملتی که می‌میرد|میلاد حسن‌زاده 📎 لینک یادداشت ▪️سوریه در رسانه یا سوریه در میدان؟!|موسی آقایاری 📎 لینک یادداشت ▪️نمود غلبۀ حقوق مدرن غربی بر شریعت!|محمد جعفری 📎 لینک یادداشت 🆔 @rahamedia