eitaa logo
رحا مدیا
6.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
💢پایانِ کارِ متحجران فرا رسیده! 🔸در حاشیه رفتارهای پادگانی مرکز مدیریت اصفهان در قبال طلاب تحول خواه 7هزار شهید دادیم تا اصل انقلابمان به بار بنشیند... 235هزار شهید، 600هزار جانباز و صدهاهزار خانواده داغدار دادیم تا انقلابمان را حفظ کنیم... و همه برای این بود که نترسیم... برای این بود که آزاد باشیم... برای این بود که بتوانیم آزادانه فکر کنیم و حرف بزنیم... برای این بود که اگر کسی در جایی اشکال و انحرافی دید، بلند و رسا و بدون واهمه آنرا فریاد بزند و جواب قانع کننده بشنود؛ نه اینکه با مشت آهنین، دهان منتقدان بسته شود. چه کسی باور می کند که در همین حوزه علمیه، اگر کسی به کتابهای علمی اش هم انتقادی داشته باشد باید انواع و اقسام آزارها، اذیتها و تهمتها را تحمل کند. چه کسی باور می کند که در همین حوزه اگر طلبه ای از پدران معنوی و بزرگان و مدیران حوزه انتقادی بکند، شبانه در خانه اش می ریزند و با دستبند و چشم بند راهی زندانش می کنند! احسنت! مرحبا! کارمان به جایی رسیده که طلبه های دلسوز انقلابی را باید در زندانها پیدا کنیم! بله، ما انقلاب کردیم ولی متحجران منقلب نشدند. شاید برای همین هم متحجران را متحجر می نامند؛ چون از سنگند! حرف حساب حالی شان نمی شود. در این 40سال هر چه می توانستیم سعی کردیم با منطق و حرف حساب، اینها را سر عقل بیاوریم. ولی نشد!! روزگاری تا می توانستند بر سر راه امام راحل(ره) سنگ اندازی کردند و امروز هم هر سنگی بتوانند پیش پای فرزندان معنوی او می گذارند! هر چند بلاهایی که سر طلاب انقلابی و تحول خواه می آید خاطر همه مان را آزرده می کند؛ لکن جای خوشحالی دارد که گنداب باطن متحجران، بیش از همیشه برملا شده است و این یعنی، پایانِ کارِ متحجران فرا رسیده! انشالله نقل از  @resalathozehenghelabi
⁉️ چه کسانی #استاد_مطهری را به شهادت رساندند و چرا؟! 👇👇👇👇👇
⁉️ چه کسانی را به شهادت رساندند و چرا؟! 🔴 گروهک مفسد فی الارض فرقان در سال ۵۶ فعاليت خود را تحت هدایت اکبر گودرزی بر مبنای تفکرات التقاطی آغاز کرد. در همان سال، با مرگ شريعتي در اروپا، نخستين اعلاميه از سوي اين جريان افراطی التقاطی انتشار يافت.آنها خود را پیروان مکتب"شریعتیسم" معرفی کردند!آنچه در آن زمان باعث عصبانیت رئیس گروه شد، اطلاعيه شهيد مطهری بر لزوم بازبيني آثار شريعتي و نقد تند ایشان بر افکار شریعتی بود.به دنبال آن اطلاعيه، گودرزی اعلاميه‌ای صادر کرد و به تهديد مخالفان شريعتی و از جمله شهيد مطهری پرداخت.گروه فرقان پس از پيروزی انقلاب‌ اسلامی، با این توجیه که این انقلاب بر مبنای تفکرات شریعتی نیست! بر شدت فعاليتهاي خود علیه نظام افزود. فعاليتهای اين گروه در پخش اعلاميه، جذب نيرو(بخصوص از میان دلدادگان چشم و گوش بسته شریعتی)، چاپ عکس، تشکيل خانه‌هاي تيمي، حمله به بانکها و نفوذ در نهادهاي انقلابی متمرکز ‌شد.از ارديبهشت سال ۵۸ عمليات تروريستي آنها با ترور استاد مطهری و دیگران آغاز گرديد. در مجموع نزديک به بيست عملیات ترور انجام دادند که تعدادی نافرجام بود، ترورهای زیادی نیز در دستور کار داشتند.در ۱۸ دی ۵۸ با دستگیری گودرزی و ۴۵ نفر از اعضاء، برنامه های جنایتکارانه آنان ناکام ماند.گودرزی و شش نفر از عوامل اصلی به اعدام و بقیه به حبس ابد محکوم شدند.بقایای این گروهک در سال ۶۰ اقدام به ترور نافرجام امام خامنه ای حفظه الله نمودند. 🔸منابع:مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، مرکز اسناد انقلاب اسلامی.  @resalathozehenghelabi
🔸بزرگ جلوه دادن مشکلات و خلاف ها شگرد دشمن برای ناامید کردن مردم است آیت الله #شب_زنده دار در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی: 🔹یکی از شگردها و سیاست‌های دشمنان و گاهی دوستان غافل این است که این موارد فسادی که کم و بیش وجود دارد را بیش از حد بزرگ می‌کنند و خیال می‌شود که این چپاول‌گری، اختلاس و بی‌عدالتی در تمام سطوح حکومتی وجود دارد در حالی که این‌چنین نیست. 🔹نباید کسانی را که چشم امیدشان به این است که ان شاء‌الله انقلاب به مقاصد برسد، ناامید کرد؛ بنابراین نباید مردم جامعه و کسانی که چشم به انقلاب دوخته اند را ناامید کرد و سبب ایجاد ناراحتی و یأس شد. رحا: در حوزه علمیه یکی از تاثیر گذارترین جایگاه ها، اساتید سطوح عالی و درس خارج هستند که سخنانشان در جان شاگردان می نشیند و خیلی عظیمی از قلب ها و افکار را به همراه خود می کشانند. این فرصت ویژه اقتضای شکرگزاری دارد و حق شکر این است که این اساتید معظم، در کنار مباحث علمی طلاب گرامی را با حقایق اسلام و نظام اسلامی آشنا کنند و برای حمایت از نظام اسلامی و ولایت آماده کنند. این کمترین کاری است که اساتید می توانند بعنوان شکر نعمت نظام اسلامی انجام دهند. #گام_دوم_انقلاب #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
🔴تلاش سکولارهای حوزوی جهت مصادره شخصیتهای علمی و انقلابی نظام !!! 👇👇👇👇👇
🔴تلاش سکولارهای حوزوی جهت مصادره شخصیتهای علمی و انقلابی نظام !!! 🔹با اینکه هنوز فقط چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد ولی واقعا جای تاسف است که عده ای به دنبال تحریف سخنان حضرت امام(ره) و شخصیتهای انقلابی نظام هستند. این عده که عمدتا از سکولارهای حوزوی و لیبرالهای نفوذی محسوب می شوند تلاش دارند تا سخنان و مواضع شخصیتهای علمی و انقلابی را به نفع خود تفسیر کند و درنهایت این شخصیتها را برای طیف و جریانشان مصادره کنند. 🔹چرایی پنهان شدن سکولارهای حوزوی پشت شخصیتهای انقلابی را به یادداشتهای بعد موکول می کنیم و فعلا به چند مصداق اشاره خواهیم کرد. 🔸از جمله سکولارهای حوزوی که خود را پشت شخصیتهای ارزشمندی همچون شهید صدر، شهید بهشتی و شهید مطهری پنهان می کنند و به دنبال مصادره این شخصیتها برای جریانشان هستند سروش محلاتی و کاظم قاضی زاده و ... می باشند. 🔸این افراد و همفکران وی تلاش دارند تا از هر فرصتی برای القاء افکار غیرانقلابی خود استفاده کنند. حضور این افراد در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) در همین راستاست. با بررسی مواضع و عملکرد آنها، روشن است که هیچ سنخیتی با مواضع حضرت امام ندارند. 🔸در اواخر سال گذشته بود که نشستی با عنوان "چرایی عدم مشروعیت حکومتها" با حضور افرادی همچون کاظم قاضی زاده، داود فیرحی، صادق حقیقت و ... در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در قم برگزار گردید و توسط سایت جماران بازنشر داده شد. همچنین در سال قبل نیز همایشی در حرم مطهر با همکاری موسسه فهیم و شخص کاظم قاضی زاده در جهت معرفی و تحلیل و تفسیر افکار حضرت امام برگزار شد که حضور این افراد در این موسسه، بسی جای تامل دارد.!!! حال سوال اینجاست که این افراد چه سنخیتی با انقلاب و حضرت امام(ره) دارند؟ 🔸اخیرا سروش محلاتی نیز قرار است نشستی را با عنوان بازخوانی اندیشه های اجتماعی شهید مطهری با حضور محمد علی حاضری و شجاعی فرد در حرم مطهر امام، پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار کند. به نظر می رسد جریان انقلابی می بایست نگران تحریف و مصادره شخصیتهای انقلابی نظام باشد و اجازه ندهد تاریخ انقلاب برای نسل جوانی که انقلاب و امام را ندیده اند وارونه بیان شود. نقل از  @resalathozehenghelabi
... 📛 آبشخور این شبکه (ترور) کجاست؟! ☘ 👇👇👇👇👇
📛 آبشخور این شبکه (ترور) کجاست؟! ☘حسین شریعتمداری ۱- بعد از شهادت مظلومانه طلبه همدانی، برخی از عوامل بد‌سابقه و آلوده به وطن‌فروشی که می‌دانستند نفرت‌پراکنی آنان در ارتکاب این جنایت نقش غیر‌قابل انکاری داشته است، در اقدامی غیر‌منتظره که به وضوح از شتابزدگی و دستپاچگی آنها خبر می‌داد به میان آمده و کوشیدند تا از یکسو، با پیش کشیدن این گزاره که رفتار و مواضع بخشی از فلان جناح سیاسی (اصولگرایان!!) عامل این جنایت بوده است، از خود رفع اتهام کنند! و از سوی دیگر با القای این توهم که جنایت یاد شده ناشی از گسترش خشونت‌طلبی! در جامعه است به مراجع قضایی و اطلاعاتی آدرس غلط داده و مسیر تحقیق و بررسی ماجرا را به بیراهه بکشانند و در نتیجه مانع از پیگیری جنایت و کشف عوامل پشت صحنه آن بشوند! ۲- آقای عباس عبدی که همکاری با سازمان‌های آمریکایی برای زیر سؤال بردن اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی را در سابقه خود دارد (ماجرای عذرخواهی از باری روزن، جاسوس آمریکایی) و سابقه نظرسازی‌های جعلی برای موسسه آمریکایی گالوپ که به دستگیری وی منجر شد نیز در کارنامه ایشان ثبت و ضبط است، با نوشتن مقاله‌ای در روزنامه اعتماد (همان روزنامه‌ای که یادداشت‌های شبکه بی‌بی‌سی انگلیس را با تغییر نام نویسنده به چاپ می‌رساند)! ادعا کرد که این جنایت کار بخشی از اصولگرایان است! چرا؟! به چه علت؟! و با کدام دلیل یا شاهد و قرینه؟! پاسخ به این سؤالات را دیگر وظیفه خود نمی‌دانست! ماموریت احتمالی او کشاندن ماجرا از حوزه قضایی به عرصه دعواهای سیاسی بود! با این انگیزه که در پیگیری قضایی و اطلاعاتی ماجرا اخلال ایجاد کرده و مانع از کشف پشت صحنه آن شود! سؤال این است که اولا؛ از کی تا به حال و در کدام سیستم حقوقی، ادعای کسی که سابقه‌ای شناخته شده در همراهی با دشمنان نظام دارد، قابل پذیرش است؟! ثانیا؛ چه کسانی و کدام طیف به دشمنی با روحانیت انقلابی شهرت دارند؟! کدام نیروی اصولگرا را می‌توانید نام ببرید که با روحانیت سر ستیز داشته باشد؟! ثالثا؛ چه انگیزه‌ای باعث شده است که آقای عبدی با دستپاچگی به میدان آمده و انگشت اتهام را به سوی اصولگرایان نشانه رود؟! آیا پاسخ به همین سه سؤال ساده و خالی از ابهام نمی‌تواند به وضوح نشان بدهد چه کسانی از پیگیری قضایی این جنایت به هراس افتاده و با تمسک به ترفند فرار به جلو درپی آنند که از کشف پشت صحنه این جنایت پیشگیری کنند؟! ۳- در حالی که دولت عراق اعلام کرده بود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نمی‌کند و در بحبوحه همکاری و همراهی ایران و عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش و حماسه ماندگار اربعین حسینی(ع) و... دو روزنامه زنجیره‌ای و یک خبرگزاری مدعی اصلاحات با ساخت و انتشار این دروغ شاخدار که زائران عراقی برای عقد موقت زنان ایرانی به مشهد مقدس می‌آیند! جنجال فراوانی را با هدف برهم زدن رابطه دو ملت ایران و عراق پدید آوردند که بعد از پیگرد‌های قضایی و تحقیقات میدانی ناچار شدند به دروغ‌بافی خود اعتراف کنند! یک هنرپیشه زن دست‌چندم، دروغ‌ها و شایعات جهت‌داری را که دقیقا همسو با اهداف اعلام شده دشمنان اسلام و انقلاب و مردم طراحی شده است به میان می‌کشد که تازه‌ترین آن، نسبت دادن جهاد نکاح! به یک روحانی و توصیه به صیغه شدن خانم‌های ایرانی برای اعضای حشد‌الشعبی است! که جعلی بودن آن برملا می‌شود ولی آیا این نفرت‌پراکنی علیه روحانیت، در ترغیب قاتل روحانی شهید همدانی بی‌تاثیر بوده است؟! ۴- اکنون جای این پرسش است که آیا مواردی از این دست که این روزها در میان یک جریان بد‌سابقه به فراوانی دیده می‌شود و فقط به چند نمونه از آن ‌اشاره شد، بی‌ارتباط با یکدیگر‌ند و با هم رابطه ارگانیک نداشته و از یک کانون واحد مدیریت نمی‌شوند؟! آبشخور این شبکه کجاست؟ کشف آن دشوار نیست. هست؟! نقل از کانال  @resalathozehenghelabi
تحرکات رسانه‌‌ای در مسیر مرجع‌سازی! 🔴 آیت‌الله کعبی عضو خبرگان رهبری اخیراً در خصوص برنامه‌ریزی دشمن برای «مدرسه‌سازی، #مرجع_سازی و جریان‌سازی در حوزه‌های علمیه» از طریق شبکه‌های نفوذ هشدار داده است؛ موضوعی که با واکنش برخی جریانات و افراد حوزوی مواجه گردید. در همین زمینه بد نیست بر انتشار مطالب ویژه در برخی نشریات خاص حوزوی در راستای مهندسی آینده مرجعیت در حوزه علمیه قم مروری داشته باشیم: جایی که نشریه #خیمه تحت مدیریت محمدرضا #زائری در یکی از شماره‌های خود پرونده «آینده مرجعیت» را باز کرده و از منظر خود به معرفی آقایان «علوی بروجردی»، «سیدعلی میلانی»، «مهدی هادوی»، «ابوالقاسم علیدوست»، «محسن فقیهی»، «سیدعلی محقق داماد»، «سید احمد مددی»، «محمدجواد فاضل لنکرانی»، «احمد عابدی» و مرحوم «سیدمحمود هاشمی شاهرودی» به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های احتمالی مرجعیت آینده پرداخته بود. کمی پیشتر نیز نشریه #تقریرات به مدیریت #علی_اشرف_فتحی در گزارشی مفصل به معرفی برخی گزینه‌های احتمالی مرجعیت آینده، البته با رویکردی سیاسی‌تر پرداخته بود. در کنار این مطالب، نمونه‌های دیگری هم وجود دارد که در زمان مقتضی به همه آنها اشاره خواهد شد. #حجره #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
آیت الله #سبحانی در درس خارج خود: 🔹 اگر طلاب می خواهند به جایی برسند نباید در مدت تعطیلات منقطع از تحصیل و تدریس باشند. 🔹 در طول سال به دلایل مختلف حوزه تعطیل می شود و اینگونه چیزی برای درس باقی نمی ماند. 🔹 آقایان باید برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند که #تعطیلات را به #حداقل برسانند. 1398/02/11 رحا: در کنار توجه به تحصیل و تدریس که نباید از حوزه های علمیه منقطع شود، توجه به تحرکات دشمن نسبت به حوزه های علمیه نیز لازم است. دشمن همیشه بیدار است و در حال برنامه ریزی برای تخریب بنیان حوزه انقلابی است. لذا تعطیلی های پیش رو (ماه مبارک رمضان، و تابستان) نباید موجب شود که طلاب گرامی و فضلای انقلابی عزیز نسبت به دنیای اسلام خصوصا حوزه علمیه بی تفاوت باشند. بیشترین تحرکات سکولارهای حوزوی در زمانی است که ما در خواب غفلت هستیم. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
✅امام خامنه ای (حفظه الله): «حوزه علمیه باید انقلابی بماند» 1394/12/25 کانال رسالت حوزه انقلابی بدنبال احیا و ترویج گفتمان امامین انقلاب و گسترش حوزه انقلابی است. 🔸تبیین ضرورت های حوزه انقلابی 🔸تبیین منویات امامین انقلاب از حوزه انقلابی 🚩تحلیل مسائل روز حوزه علمیه 🔻تبیین اهداف و رویکردهای حوزه سکولار 🔻افشاگری و تحلیل اقدامات سکولارهای حوزوی 🌎 به ما بپیونید و رحا را به دوستان خود معرفی کنید: 👇 آیدی رحا در شبکه های اجتماعی: (ایتا/تلگرام/سروش/اینستا/توییتر/آپارات) 🔶 @resalathozehenghelabi
✅ حوزه و وظیفه کادرسازی برای نظام اسلامی! 🌷امام خامنه ای(حفظه الله) ♻️شما باید رهبر، رئیس جمهور، وزیر و نماینده و نظریه پرداز سیاسی را در حوزه بسازید 👇👇👇👇👇
✅ حوزه و وظیفه کادرسازی برای نظام اسلامی! 🌷امام خامنه ای(حفظه الله) ♻️شما باید رهبر، رئیس جمهور، وزیر و نماینده و نظریه پرداز سیاسی را در حوزه بسازید البته، یک چیز دیگر هم در این‌جا وجود دارد و آن نقش حوزه - غیر از جنبه‌های فرهنگی - در اداره‌ی جامعه است. ما نباید از نقش سیاسی حوزه و شخصیتهای حوزوی در اداره‌ی جامعه غافل شویم. این، چیز مهمی است. شما باید رهبران آینده‌ی انقلاب و کشور را در حوزه بسازید و بپرورانید و فراهم کنید؛ شخصیت‌هایی که بتوانند رئیس جمهور و وزیر و نماینده و نظریه‌پرداز سیاسی باشند. کما این که شما ملاحظه می‌کنید، بعد از پیروزی انقلاب، منهای شخص شخیص امام بزرگوار - که «لایعادله احد» - سهم و نقش معممان و متخرجان حوزه در اداره‌ی انقلاب و مسؤولیت‌پذیری در مسایل آن - چه در قانون‌گذاریش، چه در قضایش، چه در قوه‌ی مجریه‌اش و چه در زمینه‌های سیاسیش - اگر نگوییم بیشتر است، اقلاً نقشی برابر با غیرحوزوی‌ها داشته‌اند. اینها، متخرجان قبل از انقلابند. به قول آن باغبان قدیمی: کاشتند و خوردیم، کاریم و خورند. حوزه، در این مورد چه کرده و چه خواهد کرد؟ البته، در این زمینه حوزه تلاش‌های خوبی داشته است و نمی‌‌شود آن را منکر شد؛ اما مطمئناً کمتر از آن چیزی است که لازم می‌باشد. ۱۳۶۸/۰۹/۰۷ ✅رحا: قطعا کم کاری حوزه در کادر سازی و نیرو سازی برای نظام و انقلاب به شکل قابل توجهی مشهود و ملموس است. بعد از گذشت 4 دهه از حوزه ای که در سایه سار نظام اسلامی فعالیت میکند، ما به جای اینکه افتخار کنیم به نیروهای زیاد و زبده ای که توان مند در عرصه های مختلف مخصوصا سیاسی و اقتصادی و اجرایی هستند، باید همت خود را در برابر افکار حوزویانی که لیبرال مسلک و سکولار مسلک هستند هزینه کنیم. این هم بخشی از مبارزه و فعالیتی است که باید داشته باشیم اما در این 40 سال که حوزه علمیه با فراغ بال و بدون منع قانونی و حکومتی می توانست بالهای خود را باز کند و اوج گیرد، برای شکوفایی نظام اسلامی و رسیدن به تمدن بزرگ مهدوی چه کرده وچه نیرویی را پرورش داده است؟  @resalathozehenghelabi
✅نامه مجموعه «رحا» خطاب به مسئولین حوزوی (نامه اول) 👇👇👇👇👇
✅نامه مجموعه «رحا» خطاب به مسئولین حوزوی (نامه اول) بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجت الاسلام و المسلمین اعرافی سلام علیکم خبر مشرف شدن جمعی از طلاب سراسر کشور محضر امام خامنه ای حفظه الله موجب سرور و شعف در بین حوزویان شد و توأم با خوشحالی زاید الوصف برخی ابهامات دغدغه هاو نگرانی ها ذهن شنوندگان به این خبر را به خود مشغول کرده است که بنا بر وظیفه شرعی این دغدغه ها را با جنابعالی که خود دلسوز و شنونده حرف ها هستید مطرح می کنیم. مطلب نخست اینکه بی اطلاع بودن همگان از این جلسه مهم بسیار سوال برانگیز است؛ بی اطلاعی مدرسین ، فضلا مجمع نمایندگان طلاب بسیاری از مدیران حوزه نخبگان و عموم حوزویان از اصل خبر موضوعی است که پذیرفتنی نمی باشد و بالطبع متولیان این جلسه فرصت استفاده از نظرات بزرگان، اساتید و طلاب انقلابی حوزه را از دست خواهند داد. به راستی مبنای انتخاب افراد برای حضور در این جلسه ارزشمند چه بوده است؟ بصورت صریح تفکری که قائل به محدود کردن فضاهای سیاسی و جلسات می باشد مورد انتقاد جدی است. - به خصوص با مقام های عالی کشور بوده که از زمان دولت آقای هاشمی در کشور متداول شد و مهم ترین مخالف این نگاه شبه امنیتی در جلسات خود حضرت آقا بوده و هستند-. این حرف با نظم و چارچوب داشتن جلسات منافات ندارد. لذا از جنابعالی انتظار جدی داریم که در این زمینه پیگیری کاملی نسبت به افکار دغدغه مندان داشته باشید. جناب آقای اعرافی، رویکرد امور صیانت به هیچ عنوان قابل دفاع نبوده و این موضوع برای همه جریان های سالم حوزوی جزء مسلمات است و بی تردید سکوت دلسوزان در این زمینه فضای قضاوت را برای همگان مشکل کرده و انتقاد نسبت به این فضا متوجه مطلعین خواهد بود. بسیار به جاست که جنابعالی به عنوان فردی علمی با جهت گیری انقلابی و مورد توقع رهبری و جریان انقلابی حوزه شیوه مد نظر رهبر انقلاب را اتخاذ کرده ضمن تعامل با بخش های مختلف حوزه حامی طلاب جوان و انقلابی باشید و در جلسه پیش رو انحصار مرسوم جلسات شکسته و از این پس تصمیمات مهم مربوط به حوزه و روحانیت را با حوزویان به صورت شفاف و حتی با رویکردی مشورت پذیر در میان بگذارید. در پایان ضمن شکر به درگاه الهی به خاطر توفیق زیارت حضرت امام و تشکر از کسانی که در این زمینه زحمت کشیده اند مراتب نگرانی و انتقاد خود را به شیوه تنظیم و کارگردانی این جلسه خدمت شما اظهار می کنیم و امیدواریم با پاسخگویی قولی و عملی گامی در نهادینه شدن فرهنگ پاسخگویی مسئولان بردارید. دعای خیر و حمایت مستمر طلاب دلسوز پشتوانه فعالیتهای شما خواهد بود. و من الله التوفیق  @resalathozehenghelabi
✅نامه مجموعه «رحا» خطاب به مسئولین حوزوی (نامه دوم) بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجت الاسلام و المسلمین غفوری سلام علیکم احتراما به استحضار می رساند با توجه به شنیده هایی که حاکی از برگزاری قریب الوقوع جلسه دیدار حوزویان سرار کشور با امام خامنه ای حفظه الله تعالی است انتظار می رود برنامه ریزی این جلسه به صورت حفاظتی و بدون اطلاع خواص و عموم حوزه برگزار نگردد و فرصتی که می تواند پیامد های مثبتی برای انقلاب و حوزه علمیه در پی داشته باشد تبدیل به جلسه ای تشریفاتی با بعضی مصلحت اندیشی ها گردد. جناب آقای غفوری، رویکرد امور صیانت به هیچ عنوان قابل دفاع نبوده و این موضوع برای همه جریان های سالم حوزوی جزء مسلمات است و بی تردید سکوت دلسوزان در این زمینه فضای قضاوت را برای همگان مشکل کرده و انتقاد نسبت به این فضا متوجه مطلعین خواهد بود. امیدواریم در این زمینه به کسانی که هدفشان تقویت انقلاب هست اعتماد کرده و با مشورت از اساتید، طلاب و مراجع انقلابی و دعوت از ایشان برای حضور در مراسم و بیان دغدغه های حوزه های علمیه مقدمه یک حرکت مثبت و سازنده را برای حوزویان فراهم نمایید. دعای خیر و حمایت مستمر طلاب دلسوز پشتوانه فعالیتهای شما خواهد بود. ومن الله التوفیق  @resalathozehenghelabi
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی 🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب 🔹قسمت اول 👇👇👇👇👇
✅ رحا: با توجه به اهمیت دیدار طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب، توجه به شیوه و مدیریت این فرصت عظیم و پر اهمیت موجب شد که نکات بیان شده توسط حجت الاسلام رسایی را باز نشر نماییم: ♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی 🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب 🔹قسمت اول 🔰 حمید رسایی: حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم/ سلام علیکم / مطابق اخبار اعلام شده قرار است در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان (چهارشنبه، سوم رمضان) اولین دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد، چیزی شبیه به دیدارهای ماه رمضان دانشجویی، اقدامی دیر هنگام اما ان شالله در آستانه گام دوم انقلاب با برکت اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند. این موارد را یادآوری می کنم، ان شالله که مورد توجه قرار بگیرد: 🔻۱ . این دیدار قرار است با حوزویان سراسر کشور باشد نه فقط طلاب قم و تهران که قبلاً هم دیدارهایی داشته اند. بنا بر این باید بازتاب دهنده نگاه حاکم برکل بدنه حوزه باشد. هر چند حوزه قم، به دلیل سابقه و عمق علمی، مرجعیت دارد اما کمِّیت طلاب شهرستان ها از یک سو و از سوی دیگر، پیشتازی آنها در برخی بزنگاه ها در پیگیری مطالبات رهبر انقلاب، اقتضا می کند که مدیریت برگزاری مراسم، در توزیع فرصت استفاده از این تریبون، عدالت را رعایت کند. روشن است که رهبر انقلاب از حذف این بدنه گسترده از طلاب و روحانیون . 🔻2 . شنیده شده تیم پنج نفره ای از مدیریت حوزه علمیه قم درحال تعیین سیاست های حاکم بر این دیدار و انتخاب افرادی است که چهارشنبه پشت تریبون قرار می گیرند. حتی این تیم، قرار است متن ها را قبل از قرائت چک کنند! مشی و مرام امام خامنه ای نشان داده که از این رفتارها . در دیدارهای دانشجویی چون تشکل های دانشجویی نقش آفرینی می کنند، تا حدودی این مشکل وجود ندارد. سئوال این است که در این دیدار، ملاک انتخاب افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند چیست؟ در حال حاضر یکی از مهمترین تشکل های حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است که ظاهراً تا این لحظه هیچ اطلاعی از اصل این دیدار مهم و نحوه چینش افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند، نداشته است! 🔻3 . حضرتعالی باید مراقبت کنید تا دست اندرکاران تنظیم این دیدار مهم، القا نکنند که خروجی جلسه، پژواک صدای مدیر حوزه قم است بلکه باید انعکاس این دیدار مغتنم، صدای بدنه و متن حوزه علمیه یعنی عدالت طلبی، مبارزه با رانت و فساد، استکبار ستیزی، تحول ساختاری حوزه، انتقاد از مدیریت غیرانقلابی، تنبل و رفاه طلب حاکم بر کشور، مخالفت با انقلاب زدایی از حوزه ها آن هم به شکلی صریح و بدون تعارف باشد. قطعا امام خامنه ای از طرح این مباحث مهم غفلت شود. 🔻4 . یکی از مباحث چالشی حوزه علمیه در ماه های اخیر، انتقاد دلسوزانه برخی نخبگان شاخص از وجود تفکر سکولار در حوزه های علمیه بود. این دیدار نشان می دهد تا چه اندازه این دغدغه از روی واقع بینی و با هدف پیشگیری از انحراف بوده یا غیرواقعی و تندروانه بوده است. نوع مدیریت حاکم بر این دیدار نشان می دهد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه کدام تفکر است؛ تقویت جریان سکولار و سکولارنمایی از بدنه حوزه یا تقویت جریان اصیل حوزه علمیه که انقلاب اسلامی از دل آن بیرون آمده و در بزنگاه های مهم برای آن هزینه داده است. قطعا مرجعیت انقلابی و دلسوز هم مانند امام خامنه ای از سکولار نمایی حوزه . 🔻5 . طبعا فلسفه برگزاری این جلسه، طرح مباحث علمی محض در حضور ایشان نیست زیرا در این خصوص، همواره جلسات مکرری برگزار شده است. بلکه نیاز امروز جامعه، پژواک صدای انقلاب، نفی جریان غیر انقلابی، جلوگیری از انقلاب زدایی توسط حوزه علمیه است. بدیهی است که توقع رهبری، شنیدن دغدغه ها و طرح و برنامه مدیریت و بدنه حوزه علمیه در خصوص چگونگی پیمودن گام دوم انقلاب است. روشن است که امام خامنه ای از طرح مباحث کلی، غیرکاربردی، شعاری و کسل کننده در این خصوص .  @resalathozehenghelabi
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی 🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب 🔹قسمت دوم 👇👇👇👇👇
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی 🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب 🔹 قسمت دوم 🔰 حمید رسایی: حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم/ سلام علیکم / مطابق اخبار اعلام شده قرار است ... دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد... ای پن دیدار در آستانه گام دوم انقلاب با برکت است اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند: 🔻6 . با توجه به اینکه بخشی از بودجه عمرانی حوزه های علمیه (برای ساخت، تعمیر و بازسازی) توسط دولت جمهوری اسلامی تأمین می شود و از آنجا که آقای حسن روحانی به هیچ وجه تحمل انتقاد را ندارد، شنیده شده تلاش می شود تا از پشت تریبون این دیدار، صدایی در نقد دولت فعلی و جهت گیری های غلط او بلند نشود! در حالی که بدیهی است اولا استقلال حوزه های علمیه، اقتضا می کند تا در امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، ملاحظه این امور نشود. ثانیا وقتی شخص رهبر انقلاب، خودشان نسبت به رفتارها و تصمیمات غلط دولت ها بویژه دولت فعلی، سکوت نمی کنند و تأکید دارند که حوزه های علمیه باید حامی و ناصح دولت ها باشند، آیا متولیان برگزاری جلسه، تردید دارند که امام خامنه ای از زیر سئوال رفتن استقلال حوزه و دفاع نکردن از حقوق مردم . 🔻7 . یکی از محورهای این جلسه مهم، باید انتقاد روحانیون از خود باشد. نباید عَلَم انتقاد از روحانیت به دست لامذهب ها و روشنفکران سکولار بیفتد. این اصل همواره در بیانات و مشی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز حاکم بوده و این مطالبه را از بدنه حوزه داشته اند. باید با تریبون دادن به طلاب و روحانیون منتقدٍ آخوند های اشرافی و اهل تجمل و رفاه طلب بویژه در مسئولین، معممین سکولار، روحانیت لیبرال، مروجین تشیع لندنی، روحانیت غیرانقلابی، این شمشیرهای برّان نظام اسلامی را تایید و تشویق کنید تا زمینه بدبینی نسبت به حوزه و روحانیت اصیل و مردمی برطرف شود. از جمله نهادهای متولی امور روحانیت که در بدنه حوزه نسبت به آن انتقاداتی وجود دارد، دادگاه ویژه روحانیت است که علی رعم تغییر رویکردی که با ریاست آقای رییسی بر این دادگاه از چند سال قبل رقم خورد اما همچنان برخی از دادستان ها و مسئولان این دادگاه، خود از عوامل انقلاب زدایی و ایجاد رخوت و سستی در بین بدنه انقلابی و فعال شده اند. 🔻8 . یکی از تهدیدهای جدی علیه هویت اصیل حوزه، انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و تقویت روند بی تفاوتی در آن است. رهبر معظم انقلاب پیش از این در سفر سال ۸۹ به قم، حاکم شدن این روند بر حوزه علمیه را «فاجعه» برای جامعه نامیدند و در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اسفند ۹۴ انقلاب زدایی از حوزه علمیه را یک «تهدید جدی» دانستند. مدیران برگزاری جلسه، نشان خواهند داد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه، تقویت کدام تفکر است؛ تقویت جریان انقلابی یا تقویت صدای غیر انقلابی و بی تفاوت در حوزه! شنیده می شود که برخی در حال القای این نکته به مدیریت برگزاری جلسه هستند که نباید به طلاب صریح الهجه و انقلابی تریبون داد! در حالی که امام خامنه ای در سال 89 در قم فرمودند: «می خواهند فضای انقلابی را بشکنند، روحانی انقلابی را منزوی کنند... نیروهای انقلابی را متهم به افراطی گری نکنند بعضی هم اینجوری دوست دارند، عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم کنند به افراطی گری، این هم انحرافی است که به دست دشمن انجام می گیرد.» طبعا حذف صدای طلاب و فضلای انقلابی که بازتاب دهنده مطالبات مراجع انقلابی و علمایی همچون آیت الله مصباح (به عنوان عقبه تئوریک نظام به تعبیر رهبر انقلاب) از تریبون این دیدار، قطعا اقدامی است که امام خامنه ای آن را «انحراف» خوانده و . حمید رسایی/ 13 اردیبهشت 98  @resalathozehenghelabi
🔰 خداوند از کسانی که با قلمشان روحیه‌ی انقلابی را تضعیف میکنند، نمیگذرد 👈روحیه انقلابی ملت بود که حکومت پهلوی را سرنگون کرد ⚠️ رضاخان اگر غیرت داشت، وقتی انگلیسی‌ها گفتند برو، نمیرفت 👇👇👇👇👇
🔰 خداوند از کسانی که با قلمشان روحیه‌ی انقلابی را تضعیف میکنند، نمیگذرد 👈روحیه انقلابی ملت بود که حکومت پهلوی را سرنگون کرد ⚠️ رضاخان اگر غیرت داشت، وقتی انگلیسی‌ها گفتند برو، نمیرفت 🔻رهبر انقلاب، در دیدار معلمان و فرهنگیان: 🔸سند تحول در آموزش و پرورش یک ریل‌گذاری است که میتواند آموزش و پرورش را به سرمنزل موردنظر برساند؛ اما فقط ابلاغ آن کافی نیست، باید کاری کنیم که انجام شود و بدنه‌ی آموزش و پرورش این سند را بخواند و بداند و به آن عمل کند. این سند خوبی است که دنبال‌گیری میخواهد. اولین چیزی که لازم است، روحیه‌ی انقلابی است. خداوند نخواهد گذشت از کسانی که با قلمشان روحیه‌ی انقلابی را تضعیف میکنند. 🔹این انقلاب به‌وسیله‌ی جانهای مردم محقق شد و کشور را از زیر سلطه‌ی بیگانگان خارج کرد. حکومت پهلوی دو پادشاه داشت: رضا و محمدرضا؛ رضاخان را انگلیسی‌ها و محمدرضا را انگلیس و آمریکا سرِ کار آوردند. رضاخان به‌وسیله‌ی انگلیسی‌ها سرِ کار آمد، بعد در دوران جنگ به‌خاطر هیاهوی هیتلر به او گرایش پیدا کرد و انگلیسی‌ها عصبانی شدند و به او گفتند برو و او رفت! خب اگر یک جو غیرت داری بگو نمیروم، بگذار تو را بکشند. 🔺انقلاب آمد این حکومت را سرنگون کرد. روحیه‌ی انقلابی، جان و روح این ملت است. آن‌وقت خدا آن قلمی که روحیه‌ی انقلابی را تضعیف و تشکیک کند، خواهد بخشید؟ ۹۸/۲/۱۱ رحا: این جمله امام خامنه ای که «خداوند نخواهد گذشت از کسانی که با قلمشان روحیه ی انقلابی را تضعیف می کنند» علاوه بر فضای آموزش و پرورش ، شامل حال حوزویان قلم به دستی می شود که به هر بهانه ای سعی در ترویج سکولاریسم و تخریب انقلاب و انقلابی گری دارند! قلم به دستانی که در بهترین حالت باید بگوییم نمی دانند که در خدمت دشمن و در زمین دشمن بازی می کنند! که اگر بدانند خیانتکارند!  @resalathozehenghelabi
🔴 سکوت و همراهی با نشست دوره ای اساتید !؟ آیا هرکسی با نشست دوره ای اساتید همراه یا نسبت به مواضع آنها موضعی نگرفت وسکوت اختیار کرد این شخص همفکر وهمراه با آنان به حساب می آید؟ 👇👇👇👇👇
سکوت و همراهی با نشست دوره ای اساتید !؟ ابهام و سوالی که مطرح می شود این است که آیا هرکسی با نشست دوره ای اساتید همراه یا نسبت به مواضع آنها موضعی نگرفت وسکوت اختیار کرد این شخص همفکر وهمراه با آنان به حساب می آید؟ به طور مثال می گویند که جناب حجت الاسلام نظری منفرد فقط یک استاد اخلاق است و کار با نشست و مسائل سیاسی نشست دوره ای اساتید ندارند، در جواب استدلال این افراد چند نکته را متذکر می شویم که در مرحله اول یک حدیث از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برای مشخص شدن این وجه می آوریم که می فرمایند: «‌الراضي بفعل قوم كالداخل فيه معهم، وعلى كل داخل في باطل إثمان إثم العمل به و إثم الرضى به» هر كه به كردار عده اى راضی باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه رضایت به آن. اولا چرا منابع مالی نشست دوره ای اساتید شفاف نیست؟ پس وقتی این تشکل منبع مالی مشخصی ندارد یا اینکه نمی گویند از کجا تامین می شوند، به منتقدین حق باید داد که نسبت به این مسئله تشکیک کنند! ثانیا وقتی چنین تشکلی ایجاد می شود چرا در جلسات سالیانه چند نفر در اتاق فکر و هیئت مشورتی نشست همیشه ثابت هستند و منشا جریان فکری نشست دوره ای هستند؟ بعنوان مثال حجج الاسلام هادوی، علوی بروجردی، علیدوست و یثربی بطور ثابت در حلقه اصلی نشست دوره ای اساتید حاضرند. و عدم تغییر ایشان نشانگر رویکرد فکری و سیاسی نشست است علیرغم اصراری که بر دوری از سیاست دارد. 🔸بنابراین باتوجه به موارد مذکور چرا افرادی مثل حجت الاسلام نظری منفرد خود را به طور علنی از این نشست دوره ای جدا نمی کند تا این شبهه پیش نیاید که ایشان هم دارند با چنین کسانی همراهی می کند؟!  @resalathozehenghelabi
🔸 رهبر انقلاب به لحاظ توان فکری و تحلیلی در بالاترین جایگاه قرار دارند حجت الاسلام والمسلمین #پناهیان در سلسله نشست های طلیعه رمضان: 🔹رهبر معظم انقلاب وقت مضاعفی برای بیانیه گام دوم انقلاب صرف کرده اند و به یاد ندارم که ایشان توصیه کرده باشند به بیانیه مطرح شده از سوی ایشان بپردازند که چنین موردی نشان از دل دردمند ایشان است که برای نجات جامعه می تپد. 🔹طلبه ای که دارای امید بیان شده در بیانیه گام دوم انقلاب نباشد حق ندارد موعظه کند و موعظه او بویی از ابلیس می دهد. 🔹بیانیه گام دوم جوانان را خطاب قرار داده است که اگر جوانان جامعه ای ناامید شوند بدترین وضعیتی است که برای یک جامعه می توان تصور کرد. رحا: رویه ای که سکولارهای حوزو ی پیش گرفته اند حاکی از همین فکر است که بیانیه گام دوم انقلاب را به حاشیه ببرند. و نقش طلاب را در آن کمرنگ کنند. از همایش های مربوط به گام دوم ابراز ناخرسندی کنند و با سکوت خود نسبت به گام دوم اظهار بی اهمیتی کنند. این اقدامات و عملکرد ها نشانگر اهداف تعیین شده ای است که با گام دوم انقلاب و انقلابی گری در عرصه حوزه علمیه جور در نمی آید! مقتضی است که طلاب گرامی این مناسبات پنهان را با بصیرت خویش پیدا کنند. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi