eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 «حجت الاسلام فاضل لنکرانی بیان کرده است: امروز در حوزه، افکار کسانی به جز امام، رهبر انقلاب و مراجع انقلابی رواج داده می شود !! 👇👇👇
💠 «حجت الاسلام فاضل لنکرانی بیان کرده است: امروز در حوزه، افکار کسانی به جز امام، رهبر انقلاب و مراجع انقلابی رواج داده می شود و طلبه ها به سمت زهدهای ناصحیح و چله نشینی ها سوق داده می شوند. حوزه علمیه در ترویج افکار امام خمینی کم کاری کرده است». ❇️جناب آقای فاضل لنکرانی اتفاقاً همه حرف طلاب انقلابی اینست که چرا عده ای به دنبال افکار غیرانقلابی در حوزه علمیه هستند و میخواهند افکار باطل را گسترش دهند، افرادی که مورد حمایت شما هستند و آشکارا با آنان نشست و برخواست دارید و در جلسات آنها شرکت دارید، همان اشخاصی که به صورت غیر قانونی در برابر جامعه مدرسین قد علم کرده و دم از سکولاریسم می زنند و برنامه هایشان را از آمریکا وانگلیس می گیرند، اما شما آنها را انقلابی دانسته و انقلابیون را غیر انقلابی می نامید. ♻️ جناب آقای فاضل بازشناسی اسلام اصیل و ناب از اسلام آمریکایی یکی از درخشان ترین اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) بود که در برهه ی خاص و سرنوشت ساز انقلاب، مانع از ورود و نفوذ افکار التقاطی و دگراندیشی در جامعه اسلامی ایران گردید، این خود نشان دهنده خطر مهمی بود که نظام اسلامی را تهدید می کرد، خطری که مهمتر و حساس تر از مشکلات موجود در جامعه بود؛ از آنجا که این انقلاب به نام اسلام پیروز شده بود، در صورت غفلت از این تقسیم بندی، ضربات جبران ناپذیری بر پیکر انقلاب، بلکه بر پیکر اسلام وارد می شد. چرا که گروهی با نماد اسلام بر نقاط حساس نظام اسلامی دست می یافتند و هوا و هوس های خود را به نام دین بر مردم عرضه می کردند. 🔶 به همین خاطر تقسیم اسلام به اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی، مانع سوء استفاده کسانی می شود که گرچه به ظاهر مسلمانند؛ اما در حقیقت به تعبیر حضرت امام (ره) : «اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله» هستند. 🖋 @resalathozehenghelabi
❇️ امام خامنه ای: همه‌ی کسانی که در مجموعه‌ی تعلیم و تربیت هستند می‌خواهند نقش ایفا کنند! این جنگ را جدّی بگیرید؛ الان یک جنگ وجود دارد. یک عدّه‌ای می‌خواهند لالایی بخوانند که ما خوابمان ببرد و نفهمیم دشمن مشغول چه کاری است. در عرصه‌ی تربیت انسان‌های والا، انسان‌های باهمّت، انسان‌های رشید و شجاع، انسان‌های باهدف یک جنگی برپا است؛ یک عدّه‌ای می‌خواهند درست عکس این تحقّق پیدا بکند و جوان مؤمن، جوان مسلمان، جوان ایرانی با این خصوصیّات پرورش پیدا نکند. از راه‌های مختلف دارند تلاش می‌کنند. این مسئله‌ی هویّتی که بنده مکرّر روی آن تکیه می‌کنم، ناظر به این مسئله است. ۱۳۹۷/۲/۱۹ ⚜️ رحا: ✅ تحولات مخفی و گاهاً نیمه علنی دشمن در کشور در حال وقوع است. یکی از تحولات مخفی که دولت به آن پرداخته بحث در‌باره سند 2030 و ماهیت آن است که مهم‌ترین هدف پنهان شده دشمن در این سند، تغییر الگوی آموزشی و فرهنگی در کشور است. رهبری و مراجع به صورت مکرر در اینباره هشدارهایی را به مسئولین دادند. چرا مسئولین هشدارهای رهبری ومراجع تقلید را در این موارد گوش نمی دهند.چرا روحانیون حامی دولت چنین موضوعاتی را به دولت گوشزد و اعتراض خود را علنی نمی کنند؟ دراین زمینه همه مسئولین باید پاسخگو باشند. طلاب انقلابی بعد از روشنگری باید برای چنین موضوعات خطرناکی از مسئولین مطالبه گری داشته باشند. #امام_خامنه_ای #رسالت_حوزه_انقلابی #سند_2030 #نفوذ #رحا @resalathozehenghelabi
✳️ امام خامنه ای: اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدف ها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد
✳️ امام خامنه ای: اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدف ها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد. همه باید بدانند که هاضمه‌ی سیری‌ناپذیر استکبار جهانی چشم از کشورشان برنداشته است؛ یک کشور بزرگ، یک کشور ثروتمند، یک کشور واقع‌شده‌ی در یک چهارراه حسّاس جهانی، برای قدرتمندان دغل‌باز عالم خیلی مهم است. این ها دست از طمع خود برنداشته‌اند، چشم برنداشته‌اند؛ فقط آن‌وقتی عقب خواهند نشست که شما ملّت ایران آن‌چنان قدرتی پیدا کنید، آن‌چنان پیشرفتی پیدا کنید که امید آنها قطع بشود. اینجا است که خطر تحریف امام اهمّیّت پیدا میکند؛ اگر شخصیّت امام تحریف شد، بد معرّفی شد، غلط معرّفی شد، همه‌ی این خطرات بزرگ متوجّه ملّت ایران خواهد شد؛ اینجا است که خطر تحریف امام به‌عنوان یک هشدار باید در گوش و چشم مسئولان کشور، صاحب‌نظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقه‌ی به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان، دانشگاهیان، حوزویان تلقّی بشود. ۱۳۹۴,۰۳,۱۴ ⚜️ رحا: 💠 به فرموده رهبر معظم انقلاب«بعضی این‌جور می خواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش می کنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی می خواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقّی کنند؛ این غلط است». عده ای در کشور ما و مخصوصاً در حوزه علمیه در راستای اهداف استکبار به دنبال تحریف شخصیت امام خمینی(ره) می باشند، امامی که به نسل امروز و آینده گوشزد کرده است که انقلاب اسلامی ایران مسیر روشن و شفافی دارد و نمی‌توان آرمان آن را تحریف کرد؛ امامی که پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسل های بعد از خود او راهنما و رهنمود است. طلاب عزیز باید بدانند که برای تبیین شخصیت الهی امام راحل(ره) و بازخوانی اندیشۀ تابناک ایشان باید از این فرصت مغتنم به نحو احسن استفاده کرده و دست کسانی که در تحریف شخصیت امام (ره) نقش داشته اند برملا کنند. @resalathozehenghelabi
💠 امام خامنه ای: 🔰 حوزه‌ی قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، [این] چیز کوچکی است؟ انگیزه‌هایی وجود دارد برای این کار، حرف من این است. بنده عرض میکنم اگر بخواهیم نظام اسلامی -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، حوزه‌های علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. من این را به شما عرض کنم: حوزه‌ی قم پشتوانه است. حرف من این است که میگویم حوزه‌ی علمیّه‌ی قم بایستی به‌عنوان یک حوزه‌ی انقلابی، به‌عنوان مهد انقلاب، به‌عنوان آن کوره‌ی آتشفشانی که همین‌طور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد. 1394/12/25 ⚜️ رحا: ❇️ افراد انقلابی برای شروع مبارزه، ابتدا باید دشمن را بشناسند و در مرحله بعد درک صحیحی از عملیات های نفوذ دشمن داشته باشند. اما تا وقتی که برخی از آقایانی که به مراجع گذشته و فعلی منسوب هستند و در صدد انکار این مبارزه برای از بین بردن انقلابی گری در حوزه علمیه می باشند، قدمی برداشته نمی شود. لذا این احتمال هم دور از ذهن نیست که انکار این خطر، انکار غربگرایی و رخنه سکولاریسم در حوزه علمیه، موجب انتفاع کسانی می شود که افکار و اعتقاداتشان با نظام اسلامی و حوزه انقلابی همسو نیست! طلاب گرامی باید نسبت به شناخت این جریانات بیش از پیش بصیرت داشته باشند. 🖋 #مهدی_باقری #امام_خامنه_ای #سکولارهای_حوزوی #غربگرایان #رحا @resalathozehenghelabi
💢هراس استعمارگران از قدرت روحانيون💢 ♻️ امام خمینی(ره): 🔸 يكى از قدرتهايى كه آنها باز احراز كردند كه بايد شكسته بشود، قدرت روحانيت بود؛ كه اينها با تجربه و با عينيت در جاهاى مختلف ديدند كه قدرت روحانيت مى تواند جلوگيرى كند از مفاسدى كه آنها مى خواهند ايجاد كنند؛ از انتفاعاتى كه آنها مى خواهند از ما ببرند و ما را عقب نگه دارند. (صحيفه امام-ج8- 451) ⚜️ رحا: ✅ نیاز به دفاع فرهنگی در مقابل فرهنگ های غیر دینی از جمله عوامل تقویت و ماندگاری روحانیت در اسلام است و به همین خاطر روحانیت در دل مردم همیشه جای داشته و دشمنان سعی بر آن داشته اند که زمینه انحراف و برکناری روحانیون را در بین مردم رقم بزنند. اما باید دانست که دشمن هیچ وقت نمی تواند بر روحانیون اصیل و انقلابی و معتقد غلبه پیدا کند. #امام_خمینی #دفاع_فرهنگی #رسالت_حوزه_انقلابی #قدرت_روحانیت #رحا @resalathozehenghelabi
✳️ امام خامنه ای(حفظه ا...): 🔻 « انقلاب مانند هر حرکت اجتماعى عظیمِ ماندگار، احتیاج به سوخت دارد؛ این ماشین بدون سوخت متوقف مى شود؛ سوختِ فکرى. روزبه روز با توجه به تحولات جهانى، با توجه به حوادث جدید، سؤال ها و ابهام هاى تازه اى در ادامه این راه مطرح است. از طرفى، قبل از آن که نوبت به عمل برسد، نوبتِ فکر و پردازش تفکر راهنماست و این، خاصِ آشنایان به مبانى اسلام است؛ و بدیهى است که دشمنان، همین نقطه را هم مثل بقیه نقاط حساس هدف مى گیرند. بنابراین، فضلاى برجسته حوزه، نباید گوششان بدهکار تلاش دشمن باشد و باید بدانند که فکر جدید، مفاهیم جدید و راههاى نو، مدد فکرى براى پیشرفت این حرکت است. امروز ما نسبت به اوایل انقلاب درباره مبانى نظام اسلامى، به برکت تلاش دین شناسان و عالمان - چه در دانشگاه، چه در حوزه روشن بینى هاى بیشتر و مفاهیم تازه ترى را در اختیار داریم، که این پشتیبانى فکرى باید ادامه پیدا کند. امروز چشم دنیا به شماست.۱۳۷۴,۱۰,۱۹ رحا:⚜️ 🔰 روحانیت با اهداف صحیح و کاربردی باید بتواند نقشه شوم دشمنان را برملا کنند؛ روحانیت، تنها قشری است که به صورت مداوم با مردم در ارتباط می باشد. آنهم بخاطر موقعیت خطیری که دارند. لذا از این موقعیت باید برای بصیرت افزایی مردم و روشنگری علیه دشمنان استفاده کنند که اگر استفاده نشود هر نوع کاستی‌ در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست، به پای روحانیت می نویسند؛ در واقع خوب و بد جمهوری اسلامی به پای روحانیت نوشته می‌شود. @resalathozehenghelabi
💢 امام خامنه ای (حفظه ا...): ✳️ امام(ره) از روحانیت خیلی تجلیل و حمایت کردند. هر حرکتی که روحانیت انجام دهد و برای اسلام و مسلمین مثمر و با برکت و درخشان و مفید باشد، برای امام نیز آبرو و ذخیره است. برعکس، هر حرکتی که از جامعه‌ی روحانیت و افراد معمم سر زند که خدای نکرده باعث ایجاد تردید در ذهن مردم یا ابهام در عقاید و افکار آنها و یا موجبات بدبینی مردم نسبت به روحانیت را فراهم آورد، مایه‌ی سرشکستگی اسلام و انقلاب - و بخصوص امام عزیزمان - خواهد بود، که باید با آن مقابله شود. ۱۳۶۸،۴،۴ ⚜️ رحا: 🔶 روحانیت هر چه دارند از اسلام و انقلاب و از برکت وجود امام راحل می باشد باید برای حفظ اسلام وانقلاب و حفظ آبروی اسلام وارد میدان شد، باید هوشیار بود چرا که برخی از روحانی نمایان با ایجاد دفاتر و مراکز سعی در وجهه سازی برای خود و اطرافیان خود هستند، برنامه ها و دستوراتشان را از انگلیس و آمریکا می گیرند؛ تلاششان نابودی اسلام و انقلاب است، باید با آن ها برخورد انقلابی شود. این امر رسالت مراجع عظام، طلاب انقلابی و دستگاه های امنیتی حوزه را سنگین تر می کند، باید نهایت تلاش خود را برای ریشه کن کردن این افراد و وابستگان آنها انجام دهند. 🖋 #مهدی_باقری #امام_خامنه_ای #امام_خمینی #رسالت_حوزه_انقلابی #سکولارهای_حوزوی #نفوذیها #رحا @resalathozehenghelabi
✅ ما در ایران با یک روند استکباری وحشتناک و گسترده، در جهت تحقیر دین و روحانیت، مواجه بودیم. این روند از جهت وارد ساختن شکست روحی بر جوانان و روشنفکرانی که قدرت‌های سرکش جهان به چشم‌شان بزرگ آمده بود، تأثیر فراوان داشت. در این جوّ شکست‌آلود، و در برابر ترک‌تازی غرب و آمریکا، ما به هر صدایی که با قدرت‌های مزبور به ستیز برمی‌خاست و در برابر آنها با صلابت و پایداری حرف می‌زد، دل می‌بستیم. (خون دلی که لعل شد، ص ۱۷۸) ⚜️ رحا: ✳️ اساسی ترین وظیفه طلاب انقلابی، بالابردن روحیه ها و امیدوارکردن مردم به آینده جهت ثبات قدم برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی می باشد. هیچ وقت نباید نا امید شد، چرا که نا امیدی پدیده‌ای ویرانگر است؛ چون اراده و انگیزه را که عامل حرکت و تلاش است را از انسان می‌گیرد. به همین علت رهبری در بیانات خود مکرر فرموده اند که: «جنگ امروزی، جنگ اراده هاست. هر طرفی که اراده‌ی قوی‌تری، ثبات بیشتری داشته باشد، او پیروز این میدانها است». بنابراین طلاب باید هم خود امیدوار باشند و هم امیدواری را به جامعه تزریق کنند. @resalathozehenghelabi
مفهوم حوزه انقلابی به فرموده رهبری: ✅ گاهی حوزه انقلابی به ویژگی هایی توصیف و تعریف شده است که برخی مربوط به ابعاد نظری و فکری حوزه هستند و بخشی جنبه اعتقادی دارند و برخی صفات برجسته آن هستند؛ بنابراین تعریف حوزه انقلابی عبارت است از: «عادلانه ، خردمندانه ، دقیق ، دلسوزانه ، منصفانه ، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن» ۱۳۹۵,۰۴,۰۹ ⚜️ رحا: ❇️ حوزه انقلابی حوزه‌ای است که رسالت اصلی آن، ماموریت های گوناگونی در راستای تحقق اهداف اسلام می باشد یکی از این اهداف رسیدن به تمدن اسلامی است به طوریکه برای تحقق تمدن اسلامی باید مراحلی که منتج به آن تمدن می شود را بررسی کرده و راهکارهای مناسب را برای این عرصه ارائه دهد. حوزه علمیه برای رسیدن به اهداف والا دراین راستا باید به صورت هوشمندانه و دقیق، مطالب خود را به جامعه تزریق کند تا این امر باعث تاثیر گذاری قاطعانه ای بر اذهان مردم شود. @resalathozehenghelabi
💠آسیب شناسی حوزه ✅ امام خمینی (ره) با پیشینه‌ای طولانی در آسیب‌شناسی حوزه بر این باور بودند که رسوخ افکار جریان‌های انحرافی؛ این شجره طیبه را گرفتار آفت هایی خواهد کرد؛ نظیر آخوندهای درباری ؛ ولایتی های بی ولایت ؛ متنسکان ؛ متحجران؛ متهتکان؛ مقدس مآبان ، معتقدان به جدایی دین از سیاست که بعد از انقلاب اسلامی ایشان در منشور روحانیت و حوزه های علمیه با نام گذاری آنها به اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی آسیب‌شناسی خویش را ارائه دادند « امام خمینی منشور روحانیت ۱۳۶۷,۱۲,۰۳ » ⚜️ رحا: ❇️ رهبر معظم انقلاب به صورت مکرر در بیانات خود با تأکید بر دیدگاه امام راحل که «دیدگاه اسلام ناب »است، اسلام ارتجاعی ، متعصب ، بدون فهم حقایق معنوی و دچار جمود در ظواهر را، نمود واقعی تفکرات انحرافی برشمردند. ایشان با ارائه دو رویکرد حوزه انقلابی و حوزه غیر انقلابی، راه‌حل اصلاح آسیب های موجود را بازگشت به حوزه انقلابی دانستند و در جایی دیگر فرموده اند علت تاکید مکرر بر ضرورت انقلابی بودن حوزه های علمیه این است که استمرار حرکت صحیح و انقلابی کشور و جامعه بدون حضور مستمر روحانیت امکان پذیر نیست. #امام_خمینی #امام_خامنه_ای #آسیب_شناسی_حوزه #حوزه_انقلابی #فضای_مجازی #رحا @resalathozehenghelabi
💠 اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی » باقی بماند ، باید حوزه علمیه «انقلابی» بماند، زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند ، نظام در خطر «انحراف از انقلاب » قرار خواهد گرفت . ( امام خامنه ای ۱۳۹۴,۱۲,۲۵) ⚜️ رحا: ❇️ معظم له بارها با پرداختن به وضعیت رشد و بلوغ تفکر انقلابی و تداوم روحیه و منش انقلابی در حوزه را بسیار حائز اهمیت دانسته و در سخنرانی صریح و هشدار آمیز ، به برخی انگیزه ها برای انقلاب زدایی از حوزه علمیه اشاره و تاکید کردند که اگر بخواهیم نظام ، « اسلامی » بماند باید حوزه علمیه « انقلابی» بماند ، در نتیجه می توان گفت حوزه های علمیه باید در زمینه نظام رفتاری و اخلاقی ، به مساله مردمی بودن و خود را از مردم جدانکردن بپردازد چراکه این مقوله از مولفه های مورد تاکید رهبری است و می توان آن را نیز در زمره ویژگی های طلاب انقلابی دانست. @resalathozehenghelabi
🔥 عدم جدايى حوزه و روحانيت از سياست 🔥 ✍ در طول تاريخ تقريباً حدود سيصدسال اينقدر تزريق كردند بر اين ملت و برخود روحانيون، كه شما نبايد در سياست دخالت بكنيد كه خود آقايان هم باورشان آمده بود. اگر يك مطلبى- مثلًا- راجع به يك امر سياسى كه به نفع ملت بود، اينها مى خواستند دخالت بكنند، يك قشر از خود روحانيت مى گفتند يك امر سياسى است، به ما چه! خودشان را كنار كشيده بودند. يعنى كنارشان زده بودند اينها را، باورشان آورده بودند كه روحانيون بايد فقط بروند مسئله بگويند. ( صحيفه امام -ج13، ص12) ⚜️رحا: 🔰 امروزه متاسفانه زمزمه‌هایی از بعضی‌ به گوش می‌رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند و به نوعی می خواهند سکولاریسم را درحوزه ترویج و پرورش دهند. نباید گذاشت چنین تفکری در حوزه علمیه نهادینه شود. بنابرگفته‌های مقام معظم رهبری در طی سال‌های بعد از انقلاب حوزه باید در مسائل حکومتی حضور داشته باشد. اولویت در زمانه حکومت اسلامی باید رشد حوزه ها و اثبات کارآمدی اسلام از طریق فقه و پاسخ گو بودنش به نیازها و مسائل جدید و خطیری باشد که جمهوری اسلامی با آن ها رو به روست. اتفاقی که باید بیش از پیش مورد توجه علمای اسلام و طلاب حوزه های علمیه قرار بگیرد تا با عظم راسخ و عنایت خداوند بتواند مسیر انقلاب و حکومت اسلامی را بیش تر از پیش هموار کند. #امام_خمینی #امام_خامنه_ای #رسالت_حوزه_انقلابی #سکولاریسم #سکولارهای_حوزوی #رحا @resalathozehenghelabi
💠 سه دهه پس از امام / آیت الله رحمت در گفت وگو با شفقنا
💠 سه دهه پس از امام / آیت الله رحمت در گفت وگو با شفقنا: 🔸«زمانی که امام در قدرت بودند، اختلاس، رانت، دزدی و گران فروشی در این نظام وجود نداشت/در حوزه های علمیه اخلاق و معنویت نسبت به زمان امام کمرنگ شده است/ توجه ویژه امام به مصلحت عمومی در برابر استنباط فقهی/ یک دهم از وجوه علمی و شخصیتی امام(ره) مطرح نشده و نمی شود». ❇️ رحا: 🔰عده ای دوره امام خمینی را با زمان رهبر شدن مقام معظم رهبری مقایسه می کنند. اما باید در جواب این افراد مغرض و جاهل گفت، امروز اگر رهبری راجع به شخصی مثل معاون اول رئیس جمهوری نظری بدهند یک هفته، نامه ایشان بایکوت می شود؛ اگر راجع به وزیر اطلاعات حکم بدهند ده روز قهر می کنند و اگر راجع به عدم اظهار علنی اختلافات، نظر بدهند بیان اختلافات هر روز بدتر و فجیع تر می شود. تاسف انگیزتر آن است که در حین بد و بیراه گفتن به یکدیگر، اعلام هم می کنند که به خاطر رهبری فعلاً چیزی نمی گویند! براستی اگر امام خمینی ره در شرایط کنونی بودند چه می کردند؟ مگر در آن زمان چه کردند غیر از اینکه هر دو طرف را به پرهیز از بروز اختلافات دستور دادند؛ در آن زمان امثال آیت الله بهشتی و امام خامنه ای را در کنار خود داشتند ولی امروز نه بهشتی ای وجود دارد که خود را مقلد امام بداند و نه کسی چون امام خامنه ای که منتظر بماند رهبر چه می فرماید و به خاطر همین موضوع بود که رهبری می فرمایند: «أینَ عمّار». اما شباهت آنان بسیار بیش از تفاوت هاست و یکی از این شباهت ها وجود میلیون ها ایرانی از بزرگ و کوچک، زن و مرد است که جانشان را برای دفاع از رهبر کف دست گذاشته و گوش به فرمان و چشم به اشاره رهبرند. ✍ به هرحال طلاب عزیز بدانند کسانی که دوره های قبل و بعد از رهبر شدن مقام معظم رهبری را مقایسه می کنند یا مغرض هستند یا جاهل. 🖋 @resalathozehenghelabi
💠 امام خامنه ای: 🔰 حوزه‌ی قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، [این] چیز کوچکی است؟ انگیزه‌هایی وجود دارد برای این کار، حرف من این است. بنده عرض میکنم اگر بخواهیم نظام اسلامی -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، حوزه‌های علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. من این را به شما عرض کنم: حوزه‌ی قم پشتوانه است. حرف من این است که میگویم حوزه‌ی علمیّه‌ی قم بایستی به‌عنوان یک حوزه‌ی انقلابی، به‌عنوان مهد انقلاب، به‌عنوان آن کوره‌ی آتشفشانی که همین‌طور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد. ۱۳۹۴,۱۲,۲۵ ⚜️ رحا: ❇️ افراد انقلابی برای شروع مبارزه، ابتدا باید دشمن را بشناسند و در مرحله بعد درک صحیحی از عملیات های نفوذ دشمن داشته باشند. اما تا وقتی که برخی از آقایانی که به مراجع گذشته و فعلی منسوب هستند و در صدد انکار این مبارزه برای از بین بردن انقلابی گری در حوزه علمیه می باشند، قدمی برداشته نمی شود. لذا این احتمال هم دور از ذهن نیست که انکار این خطر، انکار غربگرایی و رخنه سکولاریسم در حوزه علمیه، موجب انتفاع کسانی می شود که افکار و اعتقاداتشان با نظام اسلامی و حوزه انقلابی همسو نیست! طلاب گرامی باید نسبت به شناخت این جریانات بیش از پیش بصیرت داشته باشند. 🖋 #مهدی_باقری #امام_خامنه_ای #سکولارهای_حوزوی #غربگرایان #رحا @resalathozehenghelabi
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل حوزه های شیعه در طول تاریخ حوزه‌هاست.
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل حوزه های شیعه در طول تاریخ حوزه‌هاست. یعنی از اواخر قرن دوم و حدّاقل اوایل قرن سوم هجری که مراکزی به عنوان حوزه‌ی علمیه درست شده است، حوزه‌ی قم در دوران ائّمه‌ی ثلاثه‌ی اخیر (حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری علیهم السّلام) که دوران قمیین است، یک حوزه‌ی علمیه به معنای حقیقی کلمه است که در آن، درس و بحث و جمع و تدوین و اشاعه و نشر و استادی و شاگردی به چشم می خورد. با این حال، از اجتماعات صحابه و محدّثین و حَمَله‌ی علم در اطراف ائّمه علیهم السّلام در شهرهایی مثل مدینه و کوفه و... می گذریم و نمی خواهیم اصطلاح حوزه‌ی علمیه را بر این مراکز اطلاق کنیم.۱۳۷۴,۰۹,۱۳ ⚜رحا: 🔰 حوزه علمیه با سابقه ای نزدیک به هزار سال همیشه در بطن جامعه حضور داشته و تاثیر گذار بوده است. با توجه به اینکه اسلامیت مبنا و محور جامعه از نظر دین اسلام است و باید در همه عرصه های اجتماعی اثر اسلامیت به وضوح دیده شود، تلاش و جهاد طلاب علوم دینی از دوران ائمه اطهار علیهم السلام تا کنون بر این هدف استوار بوده است که معارف دین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی به منصه ظهور برسد. 🔰 اما همیشه در بین علما کسانی بوده اند که اسم عالم دینی را یدک می کشیده اما توان خود را چه آگاهانه و چه از روی عدم آگاهی اجتماعی و سیاسی، در خدمت دشمنان می گذاشتند. 🔰 امروز هم هستند کسانی که با قضاوت و مواضع خود سنگ اسلام را بر سینه می زنند در حالی که لیبرالیسم و سکولاریسم را ترویج می کنند و در بین مردم دو دستگی ایجاد کرده و وحدت اسلامی را خدشه دار می کنند. 🔰 ضربه و تهدید وجود این افراد هم بر پیکره حوزه های علمیه، هم بر جامعه اسلامی و هم بر نظام اسلامی است. @resalathozehenghelabi
🔸🔶 امام خامنه ای: 💠 یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، کسب مهارتهای دینی است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید عالم و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بی مایه فطیر است. باید درس را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. ۱۳۸۵،۰۸,۱۷ ⚜رحا: 🔷 تک بعدی بودن در طلبگی همیشه ضربه زننده بوده است. چه اینکه فقط به مبارزه بپردازیم و از حیثیت طلبگی خویش فاصله بگیریم و چه اینکه غرق در علم و اخلاق بشویم و از جامعه و نظام اسلامی و مردم فاصله بگیریم. هر دو اشتباه است و راه درست این است که در هر زمان تکلیف خود را بشناسیم و بدانیم که در کنار پرداختن به علم و تقوا، چه چیزی ضرورت دارد تا آن عرصه را پوشش دهیم. 🖋 @resalathozehenghelabi
نشریه مکتوب «رحا» شماره ۱۰ تبیین ضرورت های #حوزه_انقلابی #نشست_دوره_ای_اساتید و تبیین خطرات #حوزه_سکولار #نشریه @resalathozehenghelabi
نشریه مکتوب «رحا» شماره ۱۱ تبیین ضرورت های #حوزه_انقلابی و تبیین خطرات #حوزه_سکولار #نشریه @resalathozehenghelabi
🔸🔶 یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، کسب مهارتهای دینی است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید عالم و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بیمایه فطیر است. باید درس را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. ۱۳۸۵/۰۸/۱۷ ⚜️رحا: تک بعدی بودن در طلبگی همیشه آفت زا بوده است؛ چه اینکه فقط به مبارزه بپردازیم و از حیثیت طلبگی خویش فاصله بگیریم و چه اینکه غرق در علم و اخلاق بشویم و از جامعه و نظام اسلامی و مردم فاصله بگیریم هر دو اشتباه است و راه درست این است که در هر زمان تکلیف خود را بشناسیم که در کنار پرداختن به علم و تقوا، چه چیزی در جامعه اسلامی ضرورت دارد تا آن عرصه را پوشش دهیم. 🖋 @resalathozehenghelabi