eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ما در ایران با یک روند استکباری وحشتناک و گسترده، در جهت تحقیر دین و روحانیت، مواجه بودیم. این روند از جهت وارد ساختن شکست روحی بر جوانان و روشنفکرانی که قدرت‌های سرکش جهان به چشم‌شان بزرگ آمده بود، تأثیر فراوان داشت. در این جوّ شکست‌آلود، و در برابر ترک‌تازی غرب و آمریکا، ما به هر صدایی که با قدرت‌های مزبور به ستیز برمی‌خاست و در برابر آنها با صلابت و پایداری حرف می‌زد، دل می‌بستیم. (خون دلی که لعل شد، ص ۱۷۸) ⚜️ رحا: ✳️ اساسی ترین وظیفه طلاب انقلابی، بالابردن روحیه ها و امیدوارکردن مردم به آینده جهت ثبات قدم برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی می باشد. هیچ وقت نباید نا امید شد، چرا که نا امیدی پدیده‌ای ویرانگر است؛ چون اراده و انگیزه را که عامل حرکت و تلاش است را از انسان می‌گیرد. به همین علت رهبری در بیانات خود مکرر فرموده اند که: «جنگ امروزی، جنگ اراده هاست. هر طرفی که اراده‌ی قوی‌تری، ثبات بیشتری داشته باشد، او پیروز این میدانها است». بنابراین طلاب باید هم خود امیدوار باشند و هم امیدواری را به جامعه تزریق کنند. @resalathozehenghelabi
مفهوم حوزه انقلابی به فرموده رهبری: ✅ گاهی حوزه انقلابی به ویژگی هایی توصیف و تعریف شده است که برخی مربوط به ابعاد نظری و فکری حوزه هستند و بخشی جنبه اعتقادی دارند و برخی صفات برجسته آن هستند؛ بنابراین تعریف حوزه انقلابی عبارت است از: «عادلانه ، خردمندانه ، دقیق ، دلسوزانه ، منصفانه ، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن» ۱۳۹۵,۰۴,۰۹ ⚜️ رحا: ❇️ حوزه انقلابی حوزه‌ای است که رسالت اصلی آن، ماموریت های گوناگونی در راستای تحقق اهداف اسلام می باشد یکی از این اهداف رسیدن به تمدن اسلامی است به طوریکه برای تحقق تمدن اسلامی باید مراحلی که منتج به آن تمدن می شود را بررسی کرده و راهکارهای مناسب را برای این عرصه ارائه دهد. حوزه علمیه برای رسیدن به اهداف والا دراین راستا باید به صورت هوشمندانه و دقیق، مطالب خود را به جامعه تزریق کند تا این امر باعث تاثیر گذاری قاطعانه ای بر اذهان مردم شود. @resalathozehenghelabi
💠آسیب شناسی حوزه ✅ امام خمینی (ره) با پیشینه‌ای طولانی در آسیب‌شناسی حوزه بر این باور بودند که رسوخ افکار جریان‌های انحرافی؛ این شجره طیبه را گرفتار آفت هایی خواهد کرد؛ نظیر آخوندهای درباری ؛ ولایتی های بی ولایت ؛ متنسکان ؛ متحجران؛ متهتکان؛ مقدس مآبان ، معتقدان به جدایی دین از سیاست که بعد از انقلاب اسلامی ایشان در منشور روحانیت و حوزه های علمیه با نام گذاری آنها به اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی آسیب‌شناسی خویش را ارائه دادند « امام خمینی منشور روحانیت ۱۳۶۷,۱۲,۰۳ » ⚜️ رحا: ❇️ رهبر معظم انقلاب به صورت مکرر در بیانات خود با تأکید بر دیدگاه امام راحل که «دیدگاه اسلام ناب »است، اسلام ارتجاعی ، متعصب ، بدون فهم حقایق معنوی و دچار جمود در ظواهر را، نمود واقعی تفکرات انحرافی برشمردند. ایشان با ارائه دو رویکرد حوزه انقلابی و حوزه غیر انقلابی، راه‌حل اصلاح آسیب های موجود را بازگشت به حوزه انقلابی دانستند و در جایی دیگر فرموده اند علت تاکید مکرر بر ضرورت انقلابی بودن حوزه های علمیه این است که استمرار حرکت صحیح و انقلابی کشور و جامعه بدون حضور مستمر روحانیت امکان پذیر نیست. #امام_خمینی #امام_خامنه_ای #آسیب_شناسی_حوزه #حوزه_انقلابی #فضای_مجازی #رحا @resalathozehenghelabi
💠 اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی » باقی بماند ، باید حوزه علمیه «انقلابی» بماند، زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند ، نظام در خطر «انحراف از انقلاب » قرار خواهد گرفت . ( امام خامنه ای ۱۳۹۴,۱۲,۲۵) ⚜️ رحا: ❇️ معظم له بارها با پرداختن به وضعیت رشد و بلوغ تفکر انقلابی و تداوم روحیه و منش انقلابی در حوزه را بسیار حائز اهمیت دانسته و در سخنرانی صریح و هشدار آمیز ، به برخی انگیزه ها برای انقلاب زدایی از حوزه علمیه اشاره و تاکید کردند که اگر بخواهیم نظام ، « اسلامی » بماند باید حوزه علمیه « انقلابی» بماند ، در نتیجه می توان گفت حوزه های علمیه باید در زمینه نظام رفتاری و اخلاقی ، به مساله مردمی بودن و خود را از مردم جدانکردن بپردازد چراکه این مقوله از مولفه های مورد تاکید رهبری است و می توان آن را نیز در زمره ویژگی های طلاب انقلابی دانست. @resalathozehenghelabi
🔥 عدم جدايى حوزه و روحانيت از سياست 🔥 ✍ در طول تاريخ تقريباً حدود سيصدسال اينقدر تزريق كردند بر اين ملت و برخود روحانيون، كه شما نبايد در سياست دخالت بكنيد كه خود آقايان هم باورشان آمده بود. اگر يك مطلبى- مثلًا- راجع به يك امر سياسى كه به نفع ملت بود، اينها مى خواستند دخالت بكنند، يك قشر از خود روحانيت مى گفتند يك امر سياسى است، به ما چه! خودشان را كنار كشيده بودند. يعنى كنارشان زده بودند اينها را، باورشان آورده بودند كه روحانيون بايد فقط بروند مسئله بگويند. ( صحيفه امام -ج13، ص12) ⚜️رحا: 🔰 امروزه متاسفانه زمزمه‌هایی از بعضی‌ به گوش می‌رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند و به نوعی می خواهند سکولاریسم را درحوزه ترویج و پرورش دهند. نباید گذاشت چنین تفکری در حوزه علمیه نهادینه شود. بنابرگفته‌های مقام معظم رهبری در طی سال‌های بعد از انقلاب حوزه باید در مسائل حکومتی حضور داشته باشد. اولویت در زمانه حکومت اسلامی باید رشد حوزه ها و اثبات کارآمدی اسلام از طریق فقه و پاسخ گو بودنش به نیازها و مسائل جدید و خطیری باشد که جمهوری اسلامی با آن ها رو به روست. اتفاقی که باید بیش از پیش مورد توجه علمای اسلام و طلاب حوزه های علمیه قرار بگیرد تا با عظم راسخ و عنایت خداوند بتواند مسیر انقلاب و حکومت اسلامی را بیش تر از پیش هموار کند. #امام_خمینی #امام_خامنه_ای #رسالت_حوزه_انقلابی #سکولاریسم #سکولارهای_حوزوی #رحا @resalathozehenghelabi
💠 سه دهه پس از امام / آیت الله رحمت در گفت وگو با شفقنا
💠 سه دهه پس از امام / آیت الله رحمت در گفت وگو با شفقنا: 🔸«زمانی که امام در قدرت بودند، اختلاس، رانت، دزدی و گران فروشی در این نظام وجود نداشت/در حوزه های علمیه اخلاق و معنویت نسبت به زمان امام کمرنگ شده است/ توجه ویژه امام به مصلحت عمومی در برابر استنباط فقهی/ یک دهم از وجوه علمی و شخصیتی امام(ره) مطرح نشده و نمی شود». ❇️ رحا: 🔰عده ای دوره امام خمینی را با زمان رهبر شدن مقام معظم رهبری مقایسه می کنند. اما باید در جواب این افراد مغرض و جاهل گفت، امروز اگر رهبری راجع به شخصی مثل معاون اول رئیس جمهوری نظری بدهند یک هفته، نامه ایشان بایکوت می شود؛ اگر راجع به وزیر اطلاعات حکم بدهند ده روز قهر می کنند و اگر راجع به عدم اظهار علنی اختلافات، نظر بدهند بیان اختلافات هر روز بدتر و فجیع تر می شود. تاسف انگیزتر آن است که در حین بد و بیراه گفتن به یکدیگر، اعلام هم می کنند که به خاطر رهبری فعلاً چیزی نمی گویند! براستی اگر امام خمینی ره در شرایط کنونی بودند چه می کردند؟ مگر در آن زمان چه کردند غیر از اینکه هر دو طرف را به پرهیز از بروز اختلافات دستور دادند؛ در آن زمان امثال آیت الله بهشتی و امام خامنه ای را در کنار خود داشتند ولی امروز نه بهشتی ای وجود دارد که خود را مقلد امام بداند و نه کسی چون امام خامنه ای که منتظر بماند رهبر چه می فرماید و به خاطر همین موضوع بود که رهبری می فرمایند: «أینَ عمّار». اما شباهت آنان بسیار بیش از تفاوت هاست و یکی از این شباهت ها وجود میلیون ها ایرانی از بزرگ و کوچک، زن و مرد است که جانشان را برای دفاع از رهبر کف دست گذاشته و گوش به فرمان و چشم به اشاره رهبرند. ✍ به هرحال طلاب عزیز بدانند کسانی که دوره های قبل و بعد از رهبر شدن مقام معظم رهبری را مقایسه می کنند یا مغرض هستند یا جاهل. 🖋 @resalathozehenghelabi
💠 امام خامنه ای: 🔰 حوزه‌ی قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، [این] چیز کوچکی است؟ انگیزه‌هایی وجود دارد برای این کار، حرف من این است. بنده عرض میکنم اگر بخواهیم نظام اسلامی -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، حوزه‌های علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. من این را به شما عرض کنم: حوزه‌ی قم پشتوانه است. حرف من این است که میگویم حوزه‌ی علمیّه‌ی قم بایستی به‌عنوان یک حوزه‌ی انقلابی، به‌عنوان مهد انقلاب، به‌عنوان آن کوره‌ی آتشفشانی که همین‌طور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد. ۱۳۹۴,۱۲,۲۵ ⚜️ رحا: ❇️ افراد انقلابی برای شروع مبارزه، ابتدا باید دشمن را بشناسند و در مرحله بعد درک صحیحی از عملیات های نفوذ دشمن داشته باشند. اما تا وقتی که برخی از آقایانی که به مراجع گذشته و فعلی منسوب هستند و در صدد انکار این مبارزه برای از بین بردن انقلابی گری در حوزه علمیه می باشند، قدمی برداشته نمی شود. لذا این احتمال هم دور از ذهن نیست که انکار این خطر، انکار غربگرایی و رخنه سکولاریسم در حوزه علمیه، موجب انتفاع کسانی می شود که افکار و اعتقاداتشان با نظام اسلامی و حوزه انقلابی همسو نیست! طلاب گرامی باید نسبت به شناخت این جریانات بیش از پیش بصیرت داشته باشند. 🖋 #مهدی_باقری #امام_خامنه_ای #سکولارهای_حوزوی #غربگرایان #رحا @resalathozehenghelabi
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل حوزه های شیعه در طول تاریخ حوزه‌هاست.
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل حوزه های شیعه در طول تاریخ حوزه‌هاست. یعنی از اواخر قرن دوم و حدّاقل اوایل قرن سوم هجری که مراکزی به عنوان حوزه‌ی علمیه درست شده است، حوزه‌ی قم در دوران ائّمه‌ی ثلاثه‌ی اخیر (حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری علیهم السّلام) که دوران قمیین است، یک حوزه‌ی علمیه به معنای حقیقی کلمه است که در آن، درس و بحث و جمع و تدوین و اشاعه و نشر و استادی و شاگردی به چشم می خورد. با این حال، از اجتماعات صحابه و محدّثین و حَمَله‌ی علم در اطراف ائّمه علیهم السّلام در شهرهایی مثل مدینه و کوفه و... می گذریم و نمی خواهیم اصطلاح حوزه‌ی علمیه را بر این مراکز اطلاق کنیم.۱۳۷۴,۰۹,۱۳ ⚜رحا: 🔰 حوزه علمیه با سابقه ای نزدیک به هزار سال همیشه در بطن جامعه حضور داشته و تاثیر گذار بوده است. با توجه به اینکه اسلامیت مبنا و محور جامعه از نظر دین اسلام است و باید در همه عرصه های اجتماعی اثر اسلامیت به وضوح دیده شود، تلاش و جهاد طلاب علوم دینی از دوران ائمه اطهار علیهم السلام تا کنون بر این هدف استوار بوده است که معارف دین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی به منصه ظهور برسد. 🔰 اما همیشه در بین علما کسانی بوده اند که اسم عالم دینی را یدک می کشیده اما توان خود را چه آگاهانه و چه از روی عدم آگاهی اجتماعی و سیاسی، در خدمت دشمنان می گذاشتند. 🔰 امروز هم هستند کسانی که با قضاوت و مواضع خود سنگ اسلام را بر سینه می زنند در حالی که لیبرالیسم و سکولاریسم را ترویج می کنند و در بین مردم دو دستگی ایجاد کرده و وحدت اسلامی را خدشه دار می کنند. 🔰 ضربه و تهدید وجود این افراد هم بر پیکره حوزه های علمیه، هم بر جامعه اسلامی و هم بر نظام اسلامی است. @resalathozehenghelabi
🔸🔶 امام خامنه ای: 💠 یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، کسب مهارتهای دینی است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید عالم و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بی مایه فطیر است. باید درس را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. ۱۳۸۵،۰۸,۱۷ ⚜رحا: 🔷 تک بعدی بودن در طلبگی همیشه ضربه زننده بوده است. چه اینکه فقط به مبارزه بپردازیم و از حیثیت طلبگی خویش فاصله بگیریم و چه اینکه غرق در علم و اخلاق بشویم و از جامعه و نظام اسلامی و مردم فاصله بگیریم. هر دو اشتباه است و راه درست این است که در هر زمان تکلیف خود را بشناسیم و بدانیم که در کنار پرداختن به علم و تقوا، چه چیزی ضرورت دارد تا آن عرصه را پوشش دهیم. 🖋 @resalathozehenghelabi
نشریه مکتوب «رحا» شماره ۱۰ تبیین ضرورت های #حوزه_انقلابی #نشست_دوره_ای_اساتید و تبیین خطرات #حوزه_سکولار #نشریه @resalathozehenghelabi
نشریه مکتوب «رحا» شماره ۱۱ تبیین ضرورت های #حوزه_انقلابی و تبیین خطرات #حوزه_سکولار #نشریه @resalathozehenghelabi
🔸🔶 یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، کسب مهارتهای دینی است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید عالم و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بیمایه فطیر است. باید درس را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. ۱۳۸۵/۰۸/۱۷ ⚜️رحا: تک بعدی بودن در طلبگی همیشه آفت زا بوده است؛ چه اینکه فقط به مبارزه بپردازیم و از حیثیت طلبگی خویش فاصله بگیریم و چه اینکه غرق در علم و اخلاق بشویم و از جامعه و نظام اسلامی و مردم فاصله بگیریم هر دو اشتباه است و راه درست این است که در هر زمان تکلیف خود را بشناسیم که در کنار پرداختن به علم و تقوا، چه چیزی در جامعه اسلامی ضرورت دارد تا آن عرصه را پوشش دهیم. 🖋 @resalathozehenghelabi
⚠️ مواظب فتنه 98 باشیم ⚠️ 👇👇👇
⚠️مواظب فتنه 98 باشیم⚠️ 🔶 با تامل بر صحبتها و گزارشات منابع مختلف در طی چند سال اخیر به این نتیجه رسیدیم که: عده ای مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران و دنبال براندازی در کشور در صدد هستند که یک شخصیتی علمی را در مقابل ولی فقیه علم کنند تا با ايجاد يک شکاف درون مذهبي، فتنه اي با رنگ مذهبی در کشور به پا سازند البته با رویکرد اقتصادی و همراه با نارضایتی عمومی. باید خصوصیات این شخص در حد مرجعيت باشد و عَلَم ناسازگاري را با ولايت فقيه به پا دارد و در روندي آرام ، مخالفت خود را در قالب نظريات فقهي با ولايت فقيه اعلام کند. در مراحل بعدي با توجه به داشتن رسانه های مختلف و ضد انقلاب، (هم در داخل کشور هم درخارج از کشور) که بعضی از این رسانه ها وجهه فرهنگی شیعی به خودشان می دهند ولی در باطن دنبال نفاق و شکاف در جامعه هستند(مثل سایتهای شفقنا واجتهاد) به صورت هماهنگ و حساب شده تمامی مباحثی که مربوط به مشکلات جامعه هست را به ولی فقیه نسبت می دهند. 🔷 از اين مرجعيت مخالف به عنوان نماد آزادگي، اصلاح گري ياد می کنند. با مطرح شدن و علني شدن مخالفت هاي اين چهره دشمن ساز ، جبهه مورد نظر غرب در مقابل نظام اسلامي توسط يک مرجع ساختگی شيعي با مقبوليت عام کليد مي خورد و در مرحله بعد احتمال می رود از اين مرجع با هماهنگی رسانه های داخلی و خارجی به عنوان انسان عادل ، خوب وشایسته وجهه سازی شود و در مقابل ولی فقیه را به عنوان کسی که لیاقت این منصب را ندارد -و هر چه مشکلات در کشور است بخاطر ولی فقیه است- یاد می شود و این دو را در رسانه ها با همدیگر مقایسه می کنند تا مردم دچار تشکیک شوند. همه این موارد از طریق رسانه های معاند خارجی و داخلی انجام می گیرد. 🔶 دشمنان انقلاب متاسفانه توانسته اند با جذب برخی طلاب علمی و نخبه و بعضا ساده لوح و خائن نقشه خود را برای آینده پیش رو در کشور ترسیم کنند و تنها راه رسیدن به اهداف خود را این می دانند که فقط از قم که تز انقلاب بود شروع کنند و آنجا را تبدیل به آنتی تز کنند. 🔷 لذا طلاب انقلابی باید بدانند با توجه به مسائل پیش آمده فرهنگی و اقتصادی احتمال فتنه در کشور زیاد خواهد بود. باید آماده باشند و این بار به صورت آفندی و تهاجمی کار کنند البته با دقت نظر و کارهای دقیق علمی و انقلابی. همچنین خود را مسلح به سلاح روشنگری و افشاگری در مورد مسائل راهبردی نظام مخصوصاً حوزه علمیه و افراد و جریانات درون آن کنند تا نقشه شوم دشمنان برای ضربه زدن به ولایت فقیه و نظام را خنثی کرده و پیروزی نهایی را برای خود بدست آورند. ان شاالله 🖋 @resalathozehenghelabi
⚠️«خطری که از درون حوزه، انقلاب را تهدید می‌کند»⚠️ 🔷از سال‌های آخر دهۀ اول انقلاب به بعد، دشمنان انقلاب و جبهۀ دشمن با استفاده از کارشناس‌های ایرانی یک سیاستی را طراحی کردند - چون غیر کارشناس‌های ایرانی به این نکته توجه پیدا نمی‌کردند؛ کسانی که طرف مشورتشان قرار می‌گرفتند، ایرانی بودند - و آن سیاست این بود که از قم آنتی‌تز انقلاب درست کنند. همان طور که انقلاب از قم جوشید، یک ضد انقلاب هم از قم به وجود بیاورند. (بیانات در دیدار دانشجویان و جوانان استان قم ۱۳۸۹,۰۸,۰۴) ❇️رحا: دشمنان انقلاب با پی‌بردن به اثرگذاری عمیق حوزۀ علمیه در عرصه‌های سیاسی اجتماعی، برای تسلط و نفوذ بیشتر بر جامعۀ اسلامی، تلاش می‌کنند تا بتوانند در حوزۀ علمیه صاحب جایگاه و شوند. برای عملی شدن این سیاست شوم، مسلماً افراد، تشکل‌ها، و محافلی را از متن حوزه شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی‌های خاصی، آنان را هم‌سو با سیاست‌هایشان کرده‌اند. بر همین اساس برخی جریانات انحرافی درون حوزه‌های علمیه فعال شده‌اند که مورد حمایت دشمنان انقلاب هستند و میراث «اسلام سیاسی» حضرت امام را هدف قرار گرفته‌اند. یکی از این جریانات «نشست دوره‌ای اساتید» است. 🖊 @resalathozehenghelabi
نشریه مکتوب «رحا» شماره ۱۲ تبیین ضرورت های #حوزه_انقلابی و تبیین خطرات #حوزه_سکولار #نشریه @resalathozehenghelabi
نشریه مکتوب «رحا» شماره ۱۳ تبیین ضرورت های #حوزه_انقلابی و تبیین خطرات #حوزه_سکولار #نشریه @resalathozehenghelabi
✅ ما مکلفیم تا علاوه بر اینکه وضع فعلی را حفظ کنیم نگهبان آینده نظام و اسلام باشیم؛ ما باید پایه‌گذار خوب آینده باشیم. (امام خمینی جلد ۱۹ صفحه ۴۲) ⚜️ رحا: ❇️ رسالت حوزه های علمیه، بسیار والاتر و فاخرتر از صِرف آموزش و پژوهش است آینده پژوهی بازتاب دهنده چگونگی زایش واقعیت «فردا» از دل تغییر یا ثبات «امروز» حوزه است. ضرورت آینده نگری و برنامه ریزی حوزه در قبال تحولات، ناخواسته حوزه را در جایگاه انقلابی قرار می‌دهد. حضور حوزه هاي علميه در محيط هاي فرا ملّی، ورود به محيط هاي متلاطم و پيچيده است، واین پیچیدگی با آینده نگری و برنامه ریزی قابل جبران است. و باید بدانیم این حوزه علمیه است که حافظ نظام و اسلام می باشد. پس باید برای حفظ نظام و اسلام، آینده خود را مبتنی با آن قرار دهیم تا پیشرفت محقق گردد. #امام_خمینی #آسیب_شناسی_حوزه #حوزه_انقلابی #آینده_نگری #رحا @resalathozehenghelabi
♻️ چندی پیش جناب حجت الاسلام شهرستانی با سید صادق شیرازی مرجع خود خوانده، ساختگی انگلیس و ضدنظام اسلامی دیدار داشتند ... 👇👇
♻️ چندی پیش جناب حجت الاسلام شهرستانی با سید صادق شیرازی مرجع خود خوانده، ساختگی انگلیس و ضدنظام اسلامی دیدار داشته، اماهنوزبرای علت این دیدار سوالاتی در ذهن مانده است ازجمله اینکه چرا دفتر سیدصادق شیرازی در کویت با دیپلمات ارشد آمریکا دیدارداشته و چرا دقیقاً بعد از این ماجرا جناب آقای شهرستانی با سیدصادق شیرازی درقم دیدار می کند؟ این احتمال وجود دارد که دفترسیدصادق شیرازی حامل خبری مهمی از طرف آمریکا برای جناب شهرستانی بوده است!؟ جالب این است که چندمدت پیش قرار بود هم جناب علوی بروجردی دیداری با نماینده ویژه انگلیس داشته باشند در این امر جای بسی تأمل وجود دارد که چه ارتباطی بین مستکبرین و سکولارهای حوزوی مثل اعضای نشست دوره ای اساتید وجود دارد آیا برنامه هایشان را از انگلیس و آمریکا می گیرند؟ 🔰 چرااین خبر به سرعت از تیتر خبری سایتها و کانال ها پاک شد؟چه دستهای پشت پرده رسانه ای دراین باره وجود دارد؟ 🔷 چه رابطه ای بین دیپلمات ارشد آمریکا و سیدصادق شیرازی و آقای شهرستانی وجود دارد؟ ✳️ چرا نظارت و برخوردی برای دیدارهای خاص با افراد معلوم الحال و ضدانقلاب وجود ندارد؟ 💠 آیاهمه نظارت ها و برخوردها فقط مخصوص طلاب انقلابی است آن هم از سر عناد، آیا هیچ کس نباید جرأت کند بگوید چرا این افراد با مخالفین نظام و ضدانقلاب آنهم در این شرایط حساس دیدارداشته اند؟ آیا نهادهای امنیتی خواب هستند؟ ❇️ چرا مسئولین در این رابطه جوابی نمی دهند و نمی گویند که علت صورت گرفتن این قبیل دیدارها چیست؟ ✅اینها تعدادی از سوالات بی پاسخی است که نه نهادهای نظارتی و امنیتی جواب آن را می دهند و نه خود دفتر این افراد این امر جای بسی تأمل و تفکر دارد! ✅ به هرحال طلاب انقلابی باید بصیرت خود را بالا ببرند و به هوش باشند که هدف از چنین دیدارهایی چیست!؟ درهمین راستا نباید مراجع و طلاب انقلابی سکوت کنند، باید مطالبه گری داشته باشند تاعده ای که خود رامنتسب به مراجع می کنند نتوانند از از این انتساب به اهداف پلید خود زیر سایه مرجعیت برسند. @resalathozehenghelabi