⚠️مواظب فتنه 98 باشیم⚠️
🔶 با تامل بر صحبتها و گزارشات منابع مختلف در طی چند سال اخیر به این نتیجه رسیدیم که: عده ای مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران و دنبال براندازی در کشور در صدد هستند که یک شخصیتی علمی را در مقابل ولی فقیه علم کنند تا با ايجاد يک شکاف درون مذهبي، فتنه اي با رنگ مذهبی در کشور به پا سازند البته با رویکرد اقتصادی و همراه با نارضایتی عمومی. باید خصوصیات این شخص در حد مرجعيت باشد و عَلَم ناسازگاري را با ولايت فقيه به پا دارد و در روندي آرام ، مخالفت خود را در قالب نظريات فقهي با ولايت فقيه اعلام کند. در مراحل بعدي با توجه به داشتن رسانه های مختلف و ضد انقلاب، (هم در داخل کشور هم درخارج از کشور) که بعضی از این رسانه ها وجهه فرهنگی شیعی به خودشان می دهند ولی در باطن دنبال نفاق و شکاف در جامعه هستند(مثل سایتهای شفقنا واجتهاد) به صورت هماهنگ و حساب شده تمامی مباحثی که مربوط به مشکلات جامعه هست را به ولی فقیه نسبت می دهند.
🔷 از اين مرجعيت مخالف به عنوان نماد آزادگي، اصلاح گري ياد می کنند. با مطرح شدن و علني شدن مخالفت هاي اين چهره دشمن ساز ، جبهه مورد نظر غرب در مقابل نظام اسلامي توسط يک مرجع ساختگی شيعي با مقبوليت عام کليد مي خورد و در مرحله بعد احتمال می رود از اين مرجع با هماهنگی رسانه های داخلی و خارجی به عنوان انسان عادل ، خوب وشایسته وجهه سازی شود و در مقابل ولی فقیه را به عنوان کسی که لیاقت این منصب را ندارد -و هر چه مشکلات در کشور است بخاطر ولی فقیه است- یاد می شود و این دو را در رسانه ها با همدیگر مقایسه می کنند تا مردم دچار تشکیک شوند. همه این موارد از طریق رسانه های معاند خارجی و داخلی انجام می گیرد.
🔶 دشمنان انقلاب متاسفانه توانسته اند با جذب برخی طلاب علمی و نخبه و بعضا ساده لوح و خائن نقشه خود را برای آینده پیش رو در کشور ترسیم کنند و تنها راه رسیدن به اهداف خود را این می دانند که فقط از قم که تز انقلاب بود شروع کنند و آنجا را تبدیل به آنتی تز کنند.
🔷 لذا طلاب انقلابی باید بدانند با توجه به مسائل پیش آمده فرهنگی و اقتصادی احتمال فتنه در کشور زیاد خواهد بود. باید آماده باشند و این بار به صورت آفندی و تهاجمی کار کنند البته با دقت نظر و کارهای دقیق علمی و انقلابی. همچنین خود را مسلح به سلاح روشنگری و افشاگری در مورد مسائل راهبردی نظام مخصوصاً حوزه علمیه و افراد و جریانات درون آن کنند تا نقشه شوم دشمنان برای ضربه زدن به ولایت فقیه و نظام را خنثی کرده و پیروزی نهایی را برای خود بدست آورند.
ان شاالله
🖋 #علی_ابراهیمی
#فتنه_98
#فتنه_مذهبی
#حذف_ولی_فقیه
#ولایت_مطلقه_فقیه
#رحا
@resalathozehenghelabi
⚠️«خطری که از درون حوزه، انقلاب را تهدید میکند»⚠️
🔷از سالهای آخر دهۀ اول انقلاب به بعد، دشمنان انقلاب و جبهۀ دشمن با استفاده از کارشناسهای ایرانی یک سیاستی را طراحی کردند - چون غیر کارشناسهای ایرانی به این نکته توجه پیدا نمیکردند؛ کسانی که طرف مشورتشان قرار میگرفتند، ایرانی بودند - و آن سیاست این بود که از قم آنتیتز انقلاب درست کنند. همان طور که انقلاب از قم جوشید، یک ضد انقلاب هم از قم به وجود بیاورند.
(بیانات در دیدار دانشجویان و جوانان استان قم ۱۳۸۹,۰۸,۰۴)
❇️رحا:
دشمنان انقلاب با پیبردن به اثرگذاری عمیق حوزۀ علمیه در عرصههای سیاسی اجتماعی، برای تسلط و نفوذ بیشتر بر جامعۀ اسلامی، تلاش میکنند تا بتوانند در حوزۀ علمیه صاحب جایگاه و #تریبون شوند. برای عملی شدن این سیاست شوم، مسلماً افراد، تشکلها، و محافلی را از متن حوزه شناسایی کرده و با برنامهریزیهای خاصی، آنان را همسو با سیاستهایشان کردهاند. بر همین اساس برخی جریانات انحرافی درون حوزههای علمیه فعال شدهاند که مورد حمایت دشمنان انقلاب هستند و میراث «اسلام سیاسی» حضرت امام را هدف قرار گرفتهاند. یکی از این جریانات «نشست دورهای اساتید» است.
🖊 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#نفوذ_در_حوزه_علمیه
#طلبه_انقلابی
#بصیرت
#امام_خامنه_ای
#منشور_روحانیت
#نشست_دوره_ای_اساتید
#رحا
@resalathozehenghelabi
✅ ما مکلفیم تا علاوه بر اینکه وضع فعلی را حفظ کنیم نگهبان آینده نظام و اسلام باشیم؛ ما باید پایهگذار خوب آینده باشیم.
(امام خمینی جلد ۱۹ صفحه ۴۲)
⚜️ رحا:
❇️ رسالت حوزه های علمیه، بسیار والاتر و فاخرتر از صِرف آموزش و پژوهش است آینده پژوهی بازتاب دهنده چگونگی زایش واقعیت «فردا» از دل تغییر یا ثبات «امروز» حوزه است. ضرورت آینده نگری و برنامه ریزی حوزه در قبال تحولات، ناخواسته حوزه را در جایگاه انقلابی قرار میدهد. حضور حوزه هاي علميه در محيط هاي فرا ملّی، ورود به محيط هاي متلاطم و پيچيده است، واین پیچیدگی با آینده نگری و برنامه ریزی قابل جبران است. و باید بدانیم این حوزه علمیه است که حافظ نظام و اسلام می باشد. پس باید برای حفظ نظام و اسلام، آینده خود را مبتنی با آن قرار دهیم تا پیشرفت محقق گردد.
#امام_خمینی
#آسیب_شناسی_حوزه
#حوزه_انقلابی
#آینده_نگری
#رحا
@resalathozehenghelabi
May 11
♻️ چندی پیش جناب حجت الاسلام شهرستانی با سید صادق شیرازی مرجع خود خوانده، ساختگی انگلیس و ضدنظام اسلامی دیدار داشته، اماهنوزبرای علت این دیدار سوالاتی در ذهن مانده است ازجمله اینکه چرا دفتر سیدصادق شیرازی در کویت با دیپلمات ارشد آمریکا دیدارداشته و چرا دقیقاً بعد از این ماجرا جناب آقای شهرستانی با سیدصادق شیرازی درقم دیدار می کند؟ این احتمال وجود دارد که دفترسیدصادق شیرازی حامل خبری مهمی از طرف آمریکا برای جناب شهرستانی بوده است!؟ جالب این است که چندمدت پیش قرار بود هم جناب علوی بروجردی دیداری با نماینده ویژه انگلیس داشته باشند در این امر جای بسی تأمل وجود دارد که چه ارتباطی بین مستکبرین و سکولارهای حوزوی مثل اعضای نشست دوره ای اساتید وجود دارد آیا برنامه هایشان را از انگلیس و آمریکا می گیرند؟
🔰 چرااین خبر به سرعت از تیتر خبری سایتها و کانال ها پاک شد؟چه دستهای پشت پرده رسانه ای دراین باره وجود دارد؟
🔷 چه رابطه ای بین دیپلمات ارشد آمریکا و سیدصادق شیرازی و آقای شهرستانی وجود دارد؟
✳️ چرا نظارت و برخوردی برای دیدارهای خاص با افراد معلوم الحال و ضدانقلاب وجود ندارد؟
💠 آیاهمه نظارت ها و برخوردها فقط مخصوص طلاب انقلابی است آن هم از سر عناد، آیا هیچ کس نباید جرأت کند بگوید چرا این افراد با مخالفین نظام و ضدانقلاب آنهم در این شرایط حساس دیدارداشته اند؟ آیا نهادهای امنیتی خواب هستند؟
❇️ چرا مسئولین در این رابطه جوابی نمی دهند و نمی گویند که علت صورت گرفتن این قبیل دیدارها چیست؟
✅اینها تعدادی از سوالات بی پاسخی است که نه نهادهای نظارتی و امنیتی جواب آن را می دهند و نه خود دفتر این افراد این امر جای بسی تأمل و تفکر دارد!
✅ به هرحال طلاب انقلابی باید بصیرت خود را بالا ببرند و به هوش باشند که هدف از چنین دیدارهایی چیست!؟ درهمین راستا نباید مراجع و طلاب انقلابی سکوت کنند، باید مطالبه گری داشته باشند تاعده ای که خود رامنتسب به مراجع می کنند نتوانند از از این انتساب به اهداف پلید خود زیر سایه مرجعیت برسند.
#علی_ابراهیمی
#حوزه_مطالبه_گر
#سکولارهای_حوزوی
#دیدار_با_ضد_انقلاب
#رحا
@resalathozehenghelabi
✅ «ولایت» یعنی پیوند و ارتباط تنگاتنگ و مستحکم و غیر قابل انفصال و انفکاک جامعه اسلامی که دارای ولایت است ، یعنی همه اجزای آن به یکدیگر و در نهایت به محور و مرکز جامعه، یعنی «ولیّ» متصل هستند.
لازمه همین ارتباط و اتصال است که جامعه اسلامی در درون خود یکی است و متحد و متصل به هم است و در بیرون نیز اجزای مساعد با خود را جذب می کند و اجزایی را که با آن دشمن باشد، به شدت دفع می کند و با آن معارضه می نماید. یعنی « اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم»
( امام خامنه ای ۱۳۶۸,۰۹,۲۹ )
⚜️ رحا:
❇️ از کلیدی ترین اصول و مبانی انقلاب «ولایت فقیه» است و می توان گفت نوک پیکان دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی این اصل « ولایت فقیه » می باشد. حوزه انقلابی مسئولیت های علمی و عملی بسیاری در قبال این مقوله بر عهده دارد. باید نماد اطاعت از ولی فقیه از درون حوزه های علمیه نهادینه شود و بعد در سرتاسر جامعه به صورت فراگیر انجام شود تا الگویی برای جامعه اسلامی قراربگیرد. تصمیم گیری های دینی و اجتماعی حوزه های علمیه باید همسو با فرمایشات ولی فقیه باشد تادشمن نتواند به خاطر این دژ محکم به این نظام آسیبی برساند.
#امام_خامنه_ای
#آسیب_شناسی_حوزه
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
#ولایت_فقیه
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
💠روحیه جهادی و قیام لله💠
✅ امام خمینی درباره آیه شریفه« قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» می گوید: خدای تعالی در این کلام شریف ، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای مسیر انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظه هایی است که خدای عالم از میان تمام موارد انتخاب فرموده ... این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است .
(امام خمینی ج۱ ص۲۱) .
همه چیز در قیام لله است. قیام الله معرفت الله می آورد، قیام الله فدایی برای الله میآورد. قیام الله فداکاری برای اسلام می آورد... اجتماعی و انفرادی قیام لله بکنید.
( امام خمینی ج۱۸ ص ۱۲۶)
⚜️ رحا:
❇️ انقلابی بودن و مبارزه برای تحقق اهداف انقلاب به خودی خود به ایثار و فداکاری های خاصی نیاز دارد و افزون بر این رسالت های اصلی حوزه اقدامات خط شکنانه می باشد که می بایست حوزه های علمیه با روحیه جهادی نقش بی بدیلی در پیشبرد اهداف مورد نیاز نهضت اسلامی داشته باشند.
قیام لله چه به صورت انفرادی و اجتماعی همان روح و جوهره حوزه انقلابی می باشد.
از آنجایی که منشاء تحولات یک جامعه بستگی به حرکت انقلابی آحاد مردم و جامعه دارد ؛ دشمنان اسلام به خوبی درک کردهاند که اساس این حرکت های انقلابی، حوزه های انقلابی می باشند. عده ای در طول سال های اخیر با نفوذ به حوزه های علمیه دنبال ترویج سکولاریسم هستند و با این کار خود میخواهند روحیه انقلابی گری را از حوزه علمیه بگیرند.
#امام_خامنه_ای
#امام_خمینی
#آسیب_شناسی_حوزه
#حوزه_انقلابی
#قیام_لله
#سکولار
#رحا
@resalathozehenghelabi
توحید ، جوهره و روح حوزه انقلابی
✅ امروز ... پیام این نیست که ای مردم بگویید لا اله الّا الله ، پیام این است که لا اله الّا الله را در زندگی و جامعه و در نظام اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی خود پیاده کنید.
(امام خامنه ای ۱۳۸۱,۱۲,۰۴)
⚜️ رحا:
❇️ حوزه انقلابی نباید توحید فردی و عبودیّت را فقط در حیطه ای خاص بپذیرد، بلکه باید اندیشه توحیدی را در همه ابعاد جامعه و حیات بشری گسترش دهد. انقلاب اسلامی این ظرفیت را در حد بسیار گسترده و وسیعی برای حوزه علمیه فراهم کرده است و دیگر تبیین و ترویج توحید فردی ، توجیهی ندارد.
#کریمی
#امام_خامنه_ای
#توحید
#حوزه_انقلابی
#انقلاب_اسلامی
#رحا
@resalathozehenghelabi
May 11
🔵 آیه الله توسلی: من در زمانی که حضرت امام در تبعید به سر میبردند در درس اصول آیه الله اراکی در فیضیه قم شرکت میکردم. تقوا و زهد ایشان زبانزد همۀ علمای اسلام بود. ایشان بعد از رحلت آیه الله حاج سید محمد تقی خوانساري و بعد از رحلت آیه الله العظمی بروجردي پیگیر مرجعیت نبود تا اینکه ارتحال ملکوتی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه پیش آمد. علما ایشان را به قبول مرجعیت وادارکردند.
(یادنامه ایت الله العظمی اراکی، ص572)
❇️رحا:
با نگاهی اجمالی به تاریخ پرفراز و فرود مرجعیت شیعه، گوهرهای ارزشمندی مشاهده میشود که پرتو نورشان روشنگر راه حوزههاست. یکی از این گوهرهای ارزشمند، سیرۀ عملی فقهای عظام در پذیرش مرجعیت است. آنان تا انجا که امکان داشت و تا زمانی که افراد شایستهای در متن حوزه حضور داشتند، از بهدوشکشیدن بار سنگین مرجعیت شانه خالی میکردند. ولی متاسفانه برخی معممین سیرهدانِ سنتشکن، با فراموش کردن یا شکستن برخی از سنتهای بیبدیل عالمان دینی، دم از مرجعیت خویش میزنند. با وجود حضور فعال و پرتوان مراجع عظام تقلید در متن حوزههای علمیه، چه ضرورتی دارد که برخی نوکیسگان مرجعیت، با اقداماتی از قبیل انتشار توضیح المسائل در صدد مطرح کردن خویش برآیند.
🖋 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#ایت_الله_اراکی
#سیره_علما
#قبول_مرجعیت
#مرجع_خودخوانده
#سنت_شکنی_در_حوزه_ها
#توضیح_المسائل
#رحا
@resalathozehenghelabi
#سکولارهای_حوزوی
این قسمت ؛ فاضل میبدی‼️
💢 «شارلاتانیسم مطبوعاتی اصلاح طلبان»
🔰 روزنامه اصلاح طلب همدلی در تیتری توهین آمیز و شیطنت انگیز در مورد ائمه جمعه نوشت: جای تأسف دارد وقتی میبینیم غالب ائمه جمعه آن استقلال لازم را ندارند و به همین دلیل نمیتوانند خودشان بیندیشند و آزادانه سخن بگویند و باطبع از مطرح کردن مشکلات مردم غافل میشوند. این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود تصویری از آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با چشم های بسته منتشر و در کنار آن نوشت: کسی که چشمش معطوف به قدرت است، نمیبیند.
🔰 علیرغم کارکرد مثبت رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی برای مردم، رسانه ها کار کردهای منفی هم دارندمثل روزنامه چی های اصلاح طلب همچون همدلی. این قبیل تیترها از روزنامه چی های اصلاحاتی، کار تازه، دور از انتظار و بعیدی نیست زیرا یک از حربه هایی است که اصلاح طلبان برای تخریب منتقدان وانقلابی ها از آن استفاده می کنند. چرا که آنها به هیچ عنوان به هیچ اصولی پایبند نیستند. آنها همیشه در زمین دشمن بازی می کنند و همیشه در زمانهای حساس به داد دشمن می رسند.
🔰 مقام معظم رهبری این مطبوعات را به خوبی شناخته و فرمودند:«برخی مطبوعات به پایگاه دشمن تبدیل شده و همان حرف هایی را تکرار می کنند که رسانه های بیگانه مطرح می نمایند»، و این جریان را «شارلاتانیسم مطبوعاتی» نامید.
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
#انقلاب_زدایی_در_حوزه
#نشست_اساتید
#رحا
@resalathozehenghelabi
💠 حجت الاسلام علوی بروجردی:
⚠️ مراقب باشیم حرکت های اجتماعی با غفلت ما به ضدّ خود تبدیل نشود/ ارزش هایی که برای آن قیام کردیم مقابل خودش را ترویج نکند.
✅ در جواب ایشان باید گفت زمانی حرکت های اجتماعی به ضد خود تبدیل می شود که عده ای با غفلت و جهالت و خیانت بخواهند حرکتهای انقلابی را از کار بیاندازند و باعث شوند عموم مردم نسبت به بسیاری از مسائل دچار شک و سردر گمی شوند که اکثر این مسائل را یا مبلغین سکولار انجام می دهند چون در راستای اهداف دشمن هستند یا خائنین داخلی و سیاسی کشور. به نظر می رسد جناب علوی بروجردی باید اول از همه به خود نگاه کند و ببیند آیا ایشان حرکتی انجام داده است که به ضد خود تبدیل شود مثلاً آیا نشست دوره ای اساتید تشکلی قانونی است که در تقابل با جامعه مدرسین بنا نهاده شده است ؟ آیا اعضای اصلی نشست دوره ای اساتید ضد حرکت جامعه مدرسین نیست؟
✅ آری ارزشهای ما زمانی به غیر ارزش تبدیل می شود که عده ای باید کلام اسلام و شیعه را در حرف و عمل به مردم بگویند، ولی می بینیم که بجای پرداختن به ارزش های ناب اسلامی، نقطه مقابل آن را ترویج می کنند مثلاً در مقابل اسلام ناب، اسلام آمریکایی و سکولار را ترویج دهند. چه کسانی این کار را انجام می دهند؟ همان هایی که با ولایت فقیه مشکل اساسی دارند و اسلام را تفسیر به رای می کنند و دنبال راهی برای شکاف بین مردم و نهاد های انقلابی هستند تا بتواند به وسیله این شکاف به اهداف خود برسند؛ با هر وسیله ای دنبال مرجع سازی و خود برتر بینی بین اقشار مختلف جامعه هستند.
✅ به هرحال طلاب عزیز و انقلابی بدانند این تحرکات آهسته و زیر پوستی دشمن داخلی و روحانیون سکولار بازهم ما را به خطر انقلاب زدایی در حوزه علمیه متوجه می کند؛ چه طور یک شخص به صورت آرام در حال رشد و پیشروی است و مسئولان و بزرگان حوزه نه تنها اقدامی برای جلوگیری از تحرکات ایشان نمی کنند بلکه با سکوت خود، مهر تأییدی بر فعالیت های ایشان می گذارند. طلاب انقلابی نباید اجازه دهند تا عدهای در پوشش پرداختن به بحث های جنبی به دنبال اهداف ناصحیح و شخصی خود باشند.
🖋 #علی_ابراهیمی
#سکولارهای_حوزوی
#نشست_دوره_ای_اساتید
#مرجع_سازی
#اسلام_آمریکایی
#رحا
@resalathozehenghelabi
🔶 حجت الاسلام اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: می توان گفت رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با رصدی که از تحرکات علمی، نیروها و استعدادهای کشور دارند اولویت های پژوهشی را شناسایی کرده اند که مراکز علمی اعم از حوزه و دانشگاه باید در این راستا حرکت کنند و حوزه علمیه نیز براساس وظیفه خود که پاسخگویی به نیازهای دینی است باید از طریق منابع دینی به آن موارد بپردازد.
رحا:⚜️
🔷 نقش حوزه علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بسیار موثر است: در موضوع بیانیه گام دوم مبانی فکری، اندیشه و انگیزهای جز موارد اصلی این بیانیه است، در همین راستا علم و پژوهش دو عنصر کاربردی در بیانیه گام دوم انقلاب است: علم برای نظام و انقلاب اسلامی در این جهت بسیار کارگشا است و منظور از آن نیز علمی است که ارزشهای دینی و اسلامی حقیقتهای خود را نشان دهد و آن از هیچ نهادی غیر از حوزه ساخته نیست چراکه مدارس علمیه هستند که علم دینی و آسمانی را منعکس میکنند. طلاب و روحانیون انقلابی باید معتقد و جدی به محورهای بیانیه رهبری ورود کنند و ضمن عمل و حرکت در مسیر این رهنمودها برای مردم هم به خوبی تبیین کنند و در این راه باید به صورت جهادی و انقلابی با پشتیبانی بنیه علمی باید عمل کرد.
#امام_خامنه_ای
#بیانیه_گام_دوم
#رسالت_حوزه_انقلابی
#روحیه_جهادی
#حوزه_علمیه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
👇👇👇👇👇👇👇👇
#این_یک_کانال_معمولی_نیست
🔸 نورترین واژهها و راهگشاترین حرفهای رهبرترین سیّد دنیا انتظارتان را میکشند.
🔸 همراهمان باشید با مرور یک عالم اندیشهی نابِ مقام معظم رهبری
همراهتان هستیم با یک عالم هدیه و مسابقه
در کانالِ:
👇👇👇👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1756168210C8f50df8ec1
http://eitaa.com/joinchat/1756168210C8f50df8ec1
May 11
🔍بازخوانی
🔶 معاهدات به ظاهر بینالمللی
♨️ در میان واکنشها به fatfحساسیت علما و مراجع جالبتوجه است. نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رسانهای شد. در این نامه خطاب به علی لاریجانی چنین آمده است: «با توجه به رهنمودها و تذکرات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید قم و نگرانیهای اعضای محترم جامعه مدرسین که غیر از جلسه حضوری که داشتیم یک جلسه کامل دیگر با یادآوری آثار مثبت و منفی آنچه در دستور کار روز یکشنبه پانزدهم مهر 97 قرار دارد متذکر میشویم کاری نشود که ضمن مخالفت با مقامات ذکرشده، به زیان مملکت و نظام حاکمیت جمهوری اسلامی و در تاریخ کشور نقطهضعف مجلس بهحساب آید».
🔷 در طول تاریخ 40 ساله بعد از انقلاب شاهد قراردادهایی بودیم که با وجود تهدیداتی که وجود داشت، بسته شدند و افرادی که آنان را امضا کردند حتی اعتقاد داشتند که این قراردادها هیچ ضرری و تهدیدی برای کشور ندارند واینها تشریفاتی اند؛ ولی بعداً دیدیم که همان قراردادها کار دستمان داد. این قرار دادها تشریفاتی و ظاهری اند، مگر اینکه با منافع مستکبرین در تعارض باشند؛ آن وقت است که غیرتشریفاتی و واقعی می شود.
🔷 بعد از انقلاب کلی قرارداد امضا شد که ظاهرش استعماری نیست و خیلی هم خوب است، مثل همین قضیه شفاف سازی نظام بانکی؛ این یکی از مشکلات بانکهای ماست در بانکهای ما پولشویی میشود و همین قضایای اخیر یکی از نمونههای پولشویی بود. ولی استکبار پولشویی را به تروریسم، تروریسم را با حزب الله و نیروهای انقلابی گره میزند و این را در قراردادها واضح بیان نمیکند؛ این قراردادها نقاط نامعلوم و مبهم دارند؛ برجام هم همینطور بود.در همان موقع که پذیرش برجام مطرح شد.
🔷 دلسوزان نظام به مسئولین امر گفتند اینها ذاتشان نامردی است؛ ولی بعد از چند سال بالاخره مسئولان متوجه شدند آنها رحم و مروتی در وجودشان نیست، حالا پس از قبول برجام قرارداد پشت قرارداد رو میشود؛ این قراردادها قابل توجیه است، ولی در عمل نمی شود توجیه کرد.
🔷 یکی از مشکلاتی که داریم این است که بدون پذیرش افکار عمومی، کارهایی میکنیم، اگر رسانهای نشد که هیچ، ولی اگر رسانهای شد میگویند منظور چیز دیگری است و شما نمیفهمید، در جوابشان باید گفت پس شما طوری حرف بزنید که ملت بفهمند.
🔷 توجه به رهنمودهای رهبری و سایر مراجع عظام تقلید درمباحث مختلف باعث می شود که کارآمدی نظام و ضرر و زیانهای متعدد را از کشور دور کند و این خیلی مهم است و در حالیست که جدیترین واکنش به این لایحه از طرف رهبر معظم انقلاب بود.
🔷 رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 30 خردادماه 1397 فرمودند: «این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پختوپز میشود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنبالهرو یا مرعوب، شکل بهظاهر بینالمللی میگیرد بهگونهای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار میدهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفتهاند شما چطور آن را رد میکنید؟ همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بینالمللی اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند، چنین واکنشهایی حساسیت کار مجلس شورای اسلامی را بالا میبرد و طبیعتاً مجلس در آزمونی دیگر باید عیار خود را نشان دهد».
🖋 #علی_ابراهیمی
#لاریجانی
#خیانت
#نفوذ
#مجلس
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi