#سکولارهای_حوزوی
این قسمت ؛ فاضل میبدی‼️
💢 «شارلاتانیسم مطبوعاتی اصلاح طلبان»
🔰 روزنامه اصلاح طلب همدلی در تیتری توهین آمیز و شیطنت انگیز در مورد ائمه جمعه نوشت: جای تأسف دارد وقتی میبینیم غالب ائمه جمعه آن استقلال لازم را ندارند و به همین دلیل نمیتوانند خودشان بیندیشند و آزادانه سخن بگویند و باطبع از مطرح کردن مشکلات مردم غافل میشوند. این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود تصویری از آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با چشم های بسته منتشر و در کنار آن نوشت: کسی که چشمش معطوف به قدرت است، نمیبیند.
🔰 علیرغم کارکرد مثبت رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی برای مردم، رسانه ها کار کردهای منفی هم دارندمثل روزنامه چی های اصلاح طلب همچون همدلی. این قبیل تیترها از روزنامه چی های اصلاحاتی، کار تازه، دور از انتظار و بعیدی نیست زیرا یک از حربه هایی است که اصلاح طلبان برای تخریب منتقدان وانقلابی ها از آن استفاده می کنند. چرا که آنها به هیچ عنوان به هیچ اصولی پایبند نیستند. آنها همیشه در زمین دشمن بازی می کنند و همیشه در زمانهای حساس به داد دشمن می رسند.
🔰 مقام معظم رهبری این مطبوعات را به خوبی شناخته و فرمودند:«برخی مطبوعات به پایگاه دشمن تبدیل شده و همان حرف هایی را تکرار می کنند که رسانه های بیگانه مطرح می نمایند»، و این جریان را «شارلاتانیسم مطبوعاتی» نامید.
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
#انقلاب_زدایی_در_حوزه
#نشست_اساتید
#رحا
@resalathozehenghelabi
💠 حجت الاسلام علوی بروجردی:
⚠️ مراقب باشیم حرکت های اجتماعی با غفلت ما به ضدّ خود تبدیل نشود/ ارزش هایی که برای آن قیام کردیم مقابل خودش را ترویج نکند.
✅ در جواب ایشان باید گفت زمانی حرکت های اجتماعی به ضد خود تبدیل می شود که عده ای با غفلت و جهالت و خیانت بخواهند حرکتهای انقلابی را از کار بیاندازند و باعث شوند عموم مردم نسبت به بسیاری از مسائل دچار شک و سردر گمی شوند که اکثر این مسائل را یا مبلغین سکولار انجام می دهند چون در راستای اهداف دشمن هستند یا خائنین داخلی و سیاسی کشور. به نظر می رسد جناب علوی بروجردی باید اول از همه به خود نگاه کند و ببیند آیا ایشان حرکتی انجام داده است که به ضد خود تبدیل شود مثلاً آیا نشست دوره ای اساتید تشکلی قانونی است که در تقابل با جامعه مدرسین بنا نهاده شده است ؟ آیا اعضای اصلی نشست دوره ای اساتید ضد حرکت جامعه مدرسین نیست؟
✅ آری ارزشهای ما زمانی به غیر ارزش تبدیل می شود که عده ای باید کلام اسلام و شیعه را در حرف و عمل به مردم بگویند، ولی می بینیم که بجای پرداختن به ارزش های ناب اسلامی، نقطه مقابل آن را ترویج می کنند مثلاً در مقابل اسلام ناب، اسلام آمریکایی و سکولار را ترویج دهند. چه کسانی این کار را انجام می دهند؟ همان هایی که با ولایت فقیه مشکل اساسی دارند و اسلام را تفسیر به رای می کنند و دنبال راهی برای شکاف بین مردم و نهاد های انقلابی هستند تا بتواند به وسیله این شکاف به اهداف خود برسند؛ با هر وسیله ای دنبال مرجع سازی و خود برتر بینی بین اقشار مختلف جامعه هستند.
✅ به هرحال طلاب عزیز و انقلابی بدانند این تحرکات آهسته و زیر پوستی دشمن داخلی و روحانیون سکولار بازهم ما را به خطر انقلاب زدایی در حوزه علمیه متوجه می کند؛ چه طور یک شخص به صورت آرام در حال رشد و پیشروی است و مسئولان و بزرگان حوزه نه تنها اقدامی برای جلوگیری از تحرکات ایشان نمی کنند بلکه با سکوت خود، مهر تأییدی بر فعالیت های ایشان می گذارند. طلاب انقلابی نباید اجازه دهند تا عدهای در پوشش پرداختن به بحث های جنبی به دنبال اهداف ناصحیح و شخصی خود باشند.
🖋 #علی_ابراهیمی
#سکولارهای_حوزوی
#نشست_دوره_ای_اساتید
#مرجع_سازی
#اسلام_آمریکایی
#رحا
@resalathozehenghelabi
🔶 حجت الاسلام اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: می توان گفت رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با رصدی که از تحرکات علمی، نیروها و استعدادهای کشور دارند اولویت های پژوهشی را شناسایی کرده اند که مراکز علمی اعم از حوزه و دانشگاه باید در این راستا حرکت کنند و حوزه علمیه نیز براساس وظیفه خود که پاسخگویی به نیازهای دینی است باید از طریق منابع دینی به آن موارد بپردازد.
رحا:⚜️
🔷 نقش حوزه علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بسیار موثر است: در موضوع بیانیه گام دوم مبانی فکری، اندیشه و انگیزهای جز موارد اصلی این بیانیه است، در همین راستا علم و پژوهش دو عنصر کاربردی در بیانیه گام دوم انقلاب است: علم برای نظام و انقلاب اسلامی در این جهت بسیار کارگشا است و منظور از آن نیز علمی است که ارزشهای دینی و اسلامی حقیقتهای خود را نشان دهد و آن از هیچ نهادی غیر از حوزه ساخته نیست چراکه مدارس علمیه هستند که علم دینی و آسمانی را منعکس میکنند. طلاب و روحانیون انقلابی باید معتقد و جدی به محورهای بیانیه رهبری ورود کنند و ضمن عمل و حرکت در مسیر این رهنمودها برای مردم هم به خوبی تبیین کنند و در این راه باید به صورت جهادی و انقلابی با پشتیبانی بنیه علمی باید عمل کرد.
#امام_خامنه_ای
#بیانیه_گام_دوم
#رسالت_حوزه_انقلابی
#روحیه_جهادی
#حوزه_علمیه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
👇👇👇👇👇👇👇👇
#این_یک_کانال_معمولی_نیست
🔸 نورترین واژهها و راهگشاترین حرفهای رهبرترین سیّد دنیا انتظارتان را میکشند.
🔸 همراهمان باشید با مرور یک عالم اندیشهی نابِ مقام معظم رهبری
همراهتان هستیم با یک عالم هدیه و مسابقه
در کانالِ:
👇👇👇👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1756168210C8f50df8ec1
http://eitaa.com/joinchat/1756168210C8f50df8ec1
May 11
🔍بازخوانی
🔶 معاهدات به ظاهر بینالمللی
♨️ در میان واکنشها به fatfحساسیت علما و مراجع جالبتوجه است. نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رسانهای شد. در این نامه خطاب به علی لاریجانی چنین آمده است: «با توجه به رهنمودها و تذکرات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید قم و نگرانیهای اعضای محترم جامعه مدرسین که غیر از جلسه حضوری که داشتیم یک جلسه کامل دیگر با یادآوری آثار مثبت و منفی آنچه در دستور کار روز یکشنبه پانزدهم مهر 97 قرار دارد متذکر میشویم کاری نشود که ضمن مخالفت با مقامات ذکرشده، به زیان مملکت و نظام حاکمیت جمهوری اسلامی و در تاریخ کشور نقطهضعف مجلس بهحساب آید».
🔷 در طول تاریخ 40 ساله بعد از انقلاب شاهد قراردادهایی بودیم که با وجود تهدیداتی که وجود داشت، بسته شدند و افرادی که آنان را امضا کردند حتی اعتقاد داشتند که این قراردادها هیچ ضرری و تهدیدی برای کشور ندارند واینها تشریفاتی اند؛ ولی بعداً دیدیم که همان قراردادها کار دستمان داد. این قرار دادها تشریفاتی و ظاهری اند، مگر اینکه با منافع مستکبرین در تعارض باشند؛ آن وقت است که غیرتشریفاتی و واقعی می شود.
🔷 بعد از انقلاب کلی قرارداد امضا شد که ظاهرش استعماری نیست و خیلی هم خوب است، مثل همین قضیه شفاف سازی نظام بانکی؛ این یکی از مشکلات بانکهای ماست در بانکهای ما پولشویی میشود و همین قضایای اخیر یکی از نمونههای پولشویی بود. ولی استکبار پولشویی را به تروریسم، تروریسم را با حزب الله و نیروهای انقلابی گره میزند و این را در قراردادها واضح بیان نمیکند؛ این قراردادها نقاط نامعلوم و مبهم دارند؛ برجام هم همینطور بود.در همان موقع که پذیرش برجام مطرح شد.
🔷 دلسوزان نظام به مسئولین امر گفتند اینها ذاتشان نامردی است؛ ولی بعد از چند سال بالاخره مسئولان متوجه شدند آنها رحم و مروتی در وجودشان نیست، حالا پس از قبول برجام قرارداد پشت قرارداد رو میشود؛ این قراردادها قابل توجیه است، ولی در عمل نمی شود توجیه کرد.
🔷 یکی از مشکلاتی که داریم این است که بدون پذیرش افکار عمومی، کارهایی میکنیم، اگر رسانهای نشد که هیچ، ولی اگر رسانهای شد میگویند منظور چیز دیگری است و شما نمیفهمید، در جوابشان باید گفت پس شما طوری حرف بزنید که ملت بفهمند.
🔷 توجه به رهنمودهای رهبری و سایر مراجع عظام تقلید درمباحث مختلف باعث می شود که کارآمدی نظام و ضرر و زیانهای متعدد را از کشور دور کند و این خیلی مهم است و در حالیست که جدیترین واکنش به این لایحه از طرف رهبر معظم انقلاب بود.
🔷 رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 30 خردادماه 1397 فرمودند: «این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پختوپز میشود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنبالهرو یا مرعوب، شکل بهظاهر بینالمللی میگیرد بهگونهای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار میدهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفتهاند شما چطور آن را رد میکنید؟ همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بینالمللی اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند، چنین واکنشهایی حساسیت کار مجلس شورای اسلامی را بالا میبرد و طبیعتاً مجلس در آزمونی دیگر باید عیار خود را نشان دهد».
🖋 #علی_ابراهیمی
#لاریجانی
#خیانت
#نفوذ
#مجلس
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
🔍بازخوانی 🔶 معاهدات به ظاهر بینالمللی ♨️ در میان واکنشها به fatfحساسیت علما و مراجع جالبتوجه است.
📝 متن نامه ارائه شده
بسمالله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی لاریجانی «دام عزه»
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی «دام توفیقاته»
با سلام و احترام، با توجه به رهنمودها و تذکرات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید قم و نگرانیهای اعضای محترم جامعه مدرسین که غیر از جلسه حضوری که داشتیم یک جلسه کامل دیگر با یادآوری آثار مثبت و منفی آنچه در دستور کار روز یکشنبه پانزدهم مهر نودوهفت قرار دارد متذکر میشویم کاری نشود که ضمن مخالفت با مقامات ذکرشده، بهزیان مملکت و نظام حاکمیت جمهوری اسلامی و در تاریخ کشور نقطه ضعف مجلس بهحساب آید. ♨️
#لاریجانی
#نفوذ
#هشدار
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
«شورای عالی حوزه در راستای سکولار شدن است» 👇👇👇
♨️ «شورای عالی حوزه در راستای سکولار شدن است»
💢 شورای عالی حوزه، شورایی متشکل از شماری از مدرّسان و بزرگان حوزه علمیه قم که سیاستگذاری و برنامهریزی کلان در بخشهای مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی و اجتماعی حوزه علمیه قم و سایر حوزههای وابسته به آن را بر عهده دارد. نامزدهای عضویت در این شورا، که دست کم باید هفت نفر باشند، از سوی جامعه مدرسین به رهبر انقلاب و مراجع تقلید معرفی میشوند و پس از تایید، به عضویت شورا در میآیند.
🔸 اما به صراحت باید گفت شورای عالی حوزه در راستای اهداف خود و منویات رهبری درحوزه علمیه به شدت منفعل است. شورای عالی حوزه فقط با قول و قرارهای واهی و اغراق آمیز دنبال وجهه درست کردن در بین طلاب هستند. چرا شورای عالی حوزه هیچ وقت به سوالات طلاب پاسخ ندادند. سوالاتی همانند اینکه: چرا شورای عالی حوزه جلوی تغییر و تحول را می گیرد؟! چرا کوچکترین انتقاد را قبول نمی کند؟ چرا در شورای عالی جوان گرایی نمی شود؟ (به طوریکه سن اعضای شورای عالی حوزههای علمیه حدودا بین ۶۰ تا ۸۰ سال است).چه کسی شورای عالی حوزه را به عضویت جامعه مدرسین در آورده؟(خودشان). چرا بعضی از اعضای مجمع نمایندگان طلاب می گویند: «شورای عالی تا امروزه توجهی به نظرات مجمع نمایندگان نداشته است و بخش اعظمی از طرح و برنامه های ارائه شده به شورا به بایگانی سپرده می شود.» ؟ چرا شورای عالی برای آینده شغلی و معیشت طلاب طرح و برنامه ای ارائه نمی کنند؟
🔸 به قول کانال فقاهت وقتی جامعه مدرسین (که از شکوهش کاسته شده است و برای ارتقاء حوزه تلاشی نمی کند و میدان را برای #نشست_دورهای_اساتید خالی گذاشته است) در برابر اقدامات ضد تحولی شورای عالی سکوت می کند, چه طور می تواند خود را علمدار تحول و پیگیر مطالبات رهبری بخواند؟! وقتی شورای عالی به مهمترین نهاد رسمی طلاب (مجمع نمایندگان طلاب) بی توجهی می کند یعنی راه برای گفتگو، شنیدن طرح و نظرات بسته است.
🔸 شورای عالی حوزه انسدادی بزرگ برای طلاب رقم زده و اجازه هیچ اظهار نظری را به هیچ طلبه ای نمی دهند. طلاب عزیز می بایست راه دیگری را برای تغییر انتخاب کنند. طلاب بدانند معمولا جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، نتوانستند به موقع و به صورت صحیح تدبیر کنند و دست برتر را در همه زمینه های مورد نیاز برای حوزه تراز انقلابی داشته باشند چرا که اکثراً بعد از موضع گرفتن رهبری، دست به کار می شوند و به صورت عجله ای کاری انجام می دهند که بعداً اعلام کنند مافلان کار را انجام داده ایم درحالیکه هیچ دردی از طلاب را دوا نمی کند.
🔸 به جامعه مدرسین پیشنهاد می شود در راستای گام دوم انقلاب به جوان گرایی روی بیاورند و شورای عالی حوزه را به دست نخبگان حوزوی و طلاب مستعد انقلابی و جوان بسپارند چرا که رفتار شورای عالی در روند سکولار شدن حوزه علمیه مشهود است و جامعه مدرسین به هرحال باید تحول عظیمی در شورای عالی انجام دهد که اگر این کار انجام نشود حوزه علمیه در خطر انحراف قرار خواهد گرفت.
🖋 #علی_ابراهیمی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#شورای_منفعل
#جامعه_مدرسین
#رحا
@resalathozehenghelabi
💠روحیه انقلابی از منظر امام خامنه ای
👁🗨 روحیه انقلابی یعنی اسیر حدود تحمیلی نشدن ، قانع به گیرندگی قطرهچکانی نشدن، به امید دنبال هدف حرکت کردن و با انگیزه ، با نشاط ، با اصرار و پیگیری آن را به دست آوردن.
«این انقلاب و حرکت انقلابی است»
امام خامنه ای ۱۳۸۳,۰۴,۰۱
⚜️ رحا:
❇️ حوزه های علمیه جزو نهادهای تاثیرگذار بر جامعه اسلامی است به همین خاطر است انتظار می رود با ایجاد نقش آفرینی در بعد روحیه انقلابی جامعه ، در راستای اهداف والای اسلامی حرکت نماید.
👈از اولویتهای حوزه انقلابی آتش به اختیار بودن حوزویان ، تولید گر بودن حوزه، در زمینه های فکری و راهبردی کار کردن حوزه ها و در نهایت امر توجه به رضای خدا در همه زمینه ها می باشد که لازمه همه آنها پویایی تحرک و نشاط و تولید است.
🖋 #محمد_حسین_کریمی
#امام_خامنه_ای
#روحیه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
🔘 نهادینه کردن سیاست منهای دیانت
«دستهاى مرموز جهانخواران به وسيله اشخاص و گروههايى كه در قشرهاى ملتهاى اسلامى نفوذ كرده اند در طول ساليان دراز يك برنامه اى را انجام دادند. و مع الأسف انجام گرفت، و ثمرات خبيث خودش را تحويل ملتها داد و آن اين معنا كه روحانيون بايد در مساجد و در حجره ها و در زاويه هاى منزوى باشند و تمام كار آنها اين است كه پير مردانشان از منزل به مسجد و از مسجد به منزل بروند، و بر كنار از جامعه و بى توجه به چيزهايى كه بر جامعه مى گذرد باشند. حتى دخالت در امور اجتماعى و سياسى كشور يك ننگى بود، و خلاف عدالت و مقام روحانيت! وظيفه جوان هاى روحانى هم خزيدن در گوشه مدارس و حجره هاى مرطوب، و فقط تحصيل علوم [بود] آن هم نه آنچه مربوط به جامعه است و نه آنكه مربوط به سياست جامعه.»
📚صحيفه امام، ج14، ص184، (سخنرانى درجمع روحانيون دفتر تبليغات حوزه هاى علميه)
⚜رحا:
نهادینه کردن سیاست منهای دیانت (سکولاریسم) در جوامع دینی از مهمترین دغدغههای استکبار جهانی بوده است. ترویج چنین تفکری باعث میشود تا دستان خبیث بیگانگان بر منابع مادی و معنوی جوامع دینی بازتر شود. با توجه به این که مبانی نهفتۀ در آموزههای دینی چونان سدّی پولادین در مقابل اهداف شوم جهانخواران است؛ به همین خاطر مستکبرین برای این که مبانی دینی را از سر راه خود بردارند؛ اقدامات گستردهای انجام دادهاند. یکی از این اقدامات شوم، چسباندن پوستر نه به سیاست بر دیوارههای اعتقادی ملتهای مسلمان است. هرچند ریشههای چنین تفکری قبل از انقلاب در اعماق جان افراد زیادی از جمله جامعۀ روحانیت نفوذ کرده بود؛ ولی رویش درخت تنومند انقلاب اسلامی عملاً باعث عجین شدن سیاست و دیانت گردید. اما دشمنان باز هم از خزاندن این تفکر در بدنه جامعه دست نکشیدند و از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون، افراد و جریانات زیادی به دنبال ترویج سکولاریسم بودهاند. اما عجیب این است که از درون حوزه علمیه که خاستگاه انقلاب اسلامی است؛ برخی تشکلها مثل #نشست_دوره_ای_اساتید، زبان گویای این سیاست شوم شدهاند و با استفاده از زیرساختهای حوزۀ علمیه قم، عقربههای ساعت سکولاریسم را کوک میکنند.
🖊 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_سکولار
#اسلام_امریکایی
#نفوذ_در_حوزه_ها_ی_علمیه
#رحا
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ اسلام منهای روحانیت ⚠️
#امام_خامنه_ای
#رهبر
#هشدار
#نفوذ
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای:
امروز یکی از آماجهای حملات دشمنان بلاشک روحانیت است. روحانیت را با کلیتش میخواهند از بین ببرند؛ در این هیچ تردید نکنید. درست است که در بین روحانیون کسانی را برای آماج قرار دادن، هدف قرار میدهند و برایش اولویت قائل میشوند؛ اما در نهایت، از نظر دشمن، کلیت روحانیت مخل و مضر و مزاحم است؛ چون روحانیت پایبند به معارف دینی است، مگر آن روحانییی که بهطور کامل در دام شیطان غلتیده باشد؛ که البته چنین چیزی هم خیلی کم اتفاق میافتد. امروز روشنگری دینی مهمترین زرهی است که جامعهی اسلامی ما میتواند بر تن خودش بکند و در مقابل حملات دشمن بایستد؛ لذا با روحانیت و حضور فعال روحانی مخالفند. اگر روحانی مؤمن و فعال و کارآمد و هوشمند و هوشیاری باشد، با او بیشتر مخالفند و او را بیشتر آماج حملات خودشان قرار میدهند. لذا امروز حفظ حوزههای علمیه و تربیت طلاب فاضل و علمای بزرگ یک وظیفهی اساسی است؛۱۳۸۴/۰۲/۱۱
#رحا
#حوزه_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#هشدار
#نفوذ
#صلوات
#تلنگر
@rrsalathozehenghelabi
🔅اهداف و الگوهای ناظر به تحقق تمدن نوین اسلامی
✅ ما باید فقه اسلامی را مشتمل بر جوانب مختلف زندگی انسان در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فردی است ، در جامعه خود پیاده کنیم و به تنظیم زندگی انسان ها از نظر آداب زندگی ، وضع معیشتی ، ارتباطات سیاسی ، اجتماعی و خارجی بر مبنای اسلام بپردازیم .
(امام خامنه ای ۱۳۷۰،۱۲،۰۱)
⚜️ رحا:
❇️ نقش اصلی حوزه های علمیه ، مفهوم سازی ، تدوین و تولید بر اساس منابع دین می باشد، به گونه ای که بتوانند تمام ابعاد و مسائل تمدن اسلامی–اعم از نرم افزار ها و سخت افزار های تمدنی–را لحاظ کرده و بر اساس فقه جامع دین «طرحی جامع برای اداره امور» را ارائه دهد.
مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر این نکته که نظریه پردازی در همه جریانات در اداره یک ملت و یک کشور در نظام اسلامی بر عهده علمای دین است، معتقد است آن کسانی می توانند در باب نظام اقتصادی، مدیریت، مسائل جنگ و صلح، مسائل تربیتی و مسائل فراوان دیگر، نظر اسلام را ارائه بدهند که متخصص دینی باشند و دین را بشناسد و اگر این کار توسط علمای دین صورت نگیرد، نظریه مادی و به عبارت دیگر غربی جای آنها را پر خواهد کرد .
#امام_خامنه_ای
#تمدن_اسلامی
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
دستهاى مرموز جهانخواران به وسيله اشخاص و گروههايى كه در قشرهاى ملتهاى اسلامى نفوذ كرده اند در طو
✅ «دستهاى مرموز جهانخواران به وسيله اشخاص و گروههايى كه در قشرهاى ملتهاى اسلامى نفوذ كرده اند در طول ساليان دراز يك برنامه اى را انجام دادند. و مع الأسف انجام گرفت، و ثمرات خبيث خودش را تحويل ملتها داد و آن اين معنا كه روحانيون بايد در مساجد و در حجره ها و در زاويه هاى منزوى باشند و تمام كار آنها اين است كه پير مردانشان از منزل به مسجد و از مسجد به منزل بروند، و بر كنار از جامعه و بى توجه به چيزهايى كه بر جامعه مى گذرد باشند. حتى دخالت در امور اجتماعى و سياسى كشور يك ننگى بود، و خلاف عدالت و مقام روحانيت! وظيفه جوان هاى روحانى هم خزيدن در گوشه مدارس و حجره هاى مرطوب، و فقط تحصيل علوم [بود] آن هم نه آنچه مربوط به جامعه است و نه آنكه مربوط به سياست جامعه.»
📚صحيفه امام، ج14، ص184، (سخنرانى درجمع روحانيون دفتر تبليغات حوزه هاى علميه)
❇️رحا:
نهادینه کردن سیاست منهای دیانت (سکولاریسم) در جوامع دینی از مهمترین دغدغههای استکبار جهانی بوده است. ترویج چنین تفکری باعث میشود تا دستان خبیث بیگانگان بر منابع مادی و معنوی جوامع دینی بازتر شود. با توجه به این که مبانی نهفتۀ در آموزههای دینی چونان سدّی پولادین در مقابل اهداف شوم جهانخواران است؛ به همین خاطر مستکبرین برای این که مبانی دینی را از سر راه خود بردارند؛ اقدامات گستردهای انجام دادهاند. یکی از این اقدامات شوم، چسباندن پوستر نه!! به سیاست بر دیوارههای اعتقادی ملتهای مسلمان است. هرچند ریشههای چنین تفکری قبل از انقلاب در اعماق جان افراد زیادی از جمله جامعۀ روحانیت نفوذ کرده بود؛ ولی رویش درخت تنومند انقلاب اسلامی عملاً باعث عجین شدن سیاست و دیانت گردید. اما دشمنان باز هم از خزاندن این تفکر در بدنه جامعه دست نکشیدند و از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون، افراد و جریانات زیادی به دنبال ترویج سکولاریسم بودهاند. اما عجیب این است که از درون حوزه علمیه که خاستگاه انقلاب اسلامی است؛ برخی تشکلها مثل #نشست_دوره_ای_اساتید، زبان گویای این سیاست شوم شدهاند و با استفاده از زیرساختهای حوزۀ علمیه قم، عقربههای ساعت سکولاریسم را کوک میکنند.
🖊 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_سکولار
#اسلام_امریکایی
#نفوذ_در_حوزه_ها_ی_علمیه
#رحا
@resalathozehenghelabi