رحا مدیا
دستهاى مرموز جهانخواران به وسيله اشخاص و گروههايى كه در قشرهاى ملتهاى اسلامى نفوذ كرده اند در طو
✅ «دستهاى مرموز جهانخواران به وسيله اشخاص و گروههايى كه در قشرهاى ملتهاى اسلامى نفوذ كرده اند در طول ساليان دراز يك برنامه اى را انجام دادند. و مع الأسف انجام گرفت، و ثمرات خبيث خودش را تحويل ملتها داد و آن اين معنا كه روحانيون بايد در مساجد و در حجره ها و در زاويه هاى منزوى باشند و تمام كار آنها اين است كه پير مردانشان از منزل به مسجد و از مسجد به منزل بروند، و بر كنار از جامعه و بى توجه به چيزهايى كه بر جامعه مى گذرد باشند. حتى دخالت در امور اجتماعى و سياسى كشور يك ننگى بود، و خلاف عدالت و مقام روحانيت! وظيفه جوان هاى روحانى هم خزيدن در گوشه مدارس و حجره هاى مرطوب، و فقط تحصيل علوم [بود] آن هم نه آنچه مربوط به جامعه است و نه آنكه مربوط به سياست جامعه.»
📚صحيفه امام، ج14، ص184، (سخنرانى درجمع روحانيون دفتر تبليغات حوزه هاى علميه)
❇️رحا:
نهادینه کردن سیاست منهای دیانت (سکولاریسم) در جوامع دینی از مهمترین دغدغههای استکبار جهانی بوده است. ترویج چنین تفکری باعث میشود تا دستان خبیث بیگانگان بر منابع مادی و معنوی جوامع دینی بازتر شود. با توجه به این که مبانی نهفتۀ در آموزههای دینی چونان سدّی پولادین در مقابل اهداف شوم جهانخواران است؛ به همین خاطر مستکبرین برای این که مبانی دینی را از سر راه خود بردارند؛ اقدامات گستردهای انجام دادهاند. یکی از این اقدامات شوم، چسباندن پوستر نه!! به سیاست بر دیوارههای اعتقادی ملتهای مسلمان است. هرچند ریشههای چنین تفکری قبل از انقلاب در اعماق جان افراد زیادی از جمله جامعۀ روحانیت نفوذ کرده بود؛ ولی رویش درخت تنومند انقلاب اسلامی عملاً باعث عجین شدن سیاست و دیانت گردید. اما دشمنان باز هم از خزاندن این تفکر در بدنه جامعه دست نکشیدند و از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون، افراد و جریانات زیادی به دنبال ترویج سکولاریسم بودهاند. اما عجیب این است که از درون حوزه علمیه که خاستگاه انقلاب اسلامی است؛ برخی تشکلها مثل #نشست_دوره_ای_اساتید، زبان گویای این سیاست شوم شدهاند و با استفاده از زیرساختهای حوزۀ علمیه قم، عقربههای ساعت سکولاریسم را کوک میکنند.
🖊 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_سکولار
#اسلام_امریکایی
#نفوذ_در_حوزه_ها_ی_علمیه
#رحا
@resalathozehenghelabi
روزنامه همدلی به غلط کردن افتاد و بابت توهین به آیت الله خاتمی، عذر خواهی گسترده کرد
مطالبه گری و استقامت نتیجه می دهد
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
🔻بایدها و نباید ها در رسانه 👇👇👇
🔻بایدها و نباید ها در رسانه
✅ «امروز هم فضای مجازی یک صحرای بیپایانی است که از همه طرفش میشود حرکت کرد؛ دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبی را بیان کنید، ناچار باشید روی کاغذ بنویسید، آن را اجرا کنید یا فتوکپی کنید ده نسخه، صد نسخه، دویست نسخه؛ اینجوری نیست. هر یکنفری که بتواند با رایانه کار کند یک رسانه است. مینشینند پخش میکنند شبهات را، حرفها را، جوانهای مؤمن را، جوانهای سالم را گمراه میکنند. اینها را باید شناخت. چه کسی بایستی بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهی جوانان؟ چه کسی باید مانع بشود از اقدام دشمن برای انحراف ذهن جوانان؟ به عهدهی چه کسی است این کار؟ جامعهی علمی و مذهبی، یعنی روحانیت، اولین وظیفهاش این است؛ مهمترین وظیفهاش این است».
بیانات مقام معظم رهبری در اولین جلسه درس خارج فقه
۱۶ شهریور ۱۳۹۵
⚜️ رحا:
❇️ رسانه، یکی از ابزارهای جنگ نرم است با توجه به هجمه ی رسانه ای دشمن در جنگ رسانه ای و فرهنگی علیه جبهه انقلاب، ضرورت دارد حوزه های علمیه نسبت به موضوع شناسی، کشف حکم فقهی رسانه ای جدید و فقه رسانه ای و تربیت صاحب نظرانی در این زمینه اهتمام ورزند. در واقع اگر حوزه در موضوعات و مباحث رسانه ای جلودار نباشد و ادبیات لازم دینی را تولید نکند ، این ادبیات توسط افراد غیر متخصص در عرصه دین تولید خواهد شد. حتی اگر متدیّنان غیر متخصص نیز این ادبیات را تولید کنند، به مردم آسیب وارد خواهد شد.
در بیانی شفاف تر حوزه باید در استفاده از این ابزار و تولید ادبیات متناسب با آن پیشگام و جلودار باشد و با حالتی تهاجمی موج مثبت ایجاد کند که متاسفانه در اغلب موارد در حالت دفاعی و ردّ شبهات علیه حوزه قرار داشته است.
دانشگاه ها هرقدر هم در این زمینه فعال باشند، کار مبنایی مبتنی بر مبانی دینی انجام نخواهند داد. گذشته از این رسانه دین محور در جمهوری اسلامی ایران در بُعد هنری، فناوری و سازمانی نیازمند متخصصانی است که باید توسط حوزه تربیت شوند تا ادبیات تبلیغ دین بر اساس فقه شکل بگیرد و اگر حوزه، ادبیاتی مبتنی بر نصّ و فقه را تولید نکند، ادبیات مسلط و غالب ادبیات دیگری خواهد بود که مدّ نظر جامعه اسلامی – ایرانی نیست.
🖋 #محمد_حسین_کریمی
#امام_خامنه_ای
#فقه_رسانه
#حوزه_انقلابی
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
💠رسيدگى به وضع تحصيلى حوزهها
🔹 از موضوعاتى كه بايد در فكر آينده اش باشيم، وضع روحانيت است، وضع درسى روحانيت است. در مورد وضع درسى آنچه پرسيدم، گفته اند خوب است. البته خوب داريم تا خوب، يك موقعى خوب است كه صاحب جواهر و شيخ مرتضى تربيت مى شود، و يك موقعى خوب است كه ماها به وجود مى آييم، بين اين دو خيلى فاصله است. براى اينكه افرادى مثل صاحب جواهر تربيت شود بايد دسته بسيارى مُمَحَّض بر تحصيل شوند، خود را مهيا كنند تا فقه را به صورت قديم تحصيل نمايند .
📚 صحيفه امام، ج19، ص42
⚜رحا:
👈 رسيدگى به وضع تحصيلى حوزهها از اساسیترین نیازهای حوزههای علمیه است. با توجه به فرایند پرشتاب و روزافزون مسائل علمی و نیازهای واقعی که در این عصر و زمانه ایجاد شده است، نیازمندی حوزۀ انقلابی به ایجاد تحولاتی نوین با پشتوانۀ فقه جواهری از امور بدیهی است. عدم توجه به مسائل اساسی در این راستا باعث میشود تا برخی دم از #پویش_اعتصاب_علمی در حوزهها بزنند که عدم رسیدگی به این جریان، عَلَم انتقاد از حوزه را بر دوش برخی روشنفکرهای سکولار داخل و خارج از حوزه میاندازد.
🖋 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#اعتصاب_علمی
#نفوذ_در_حوزه_ها_ی_علمیه
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
🔆بیانات آیت الله اراکی در مورد انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین 👇👇👇
🔆بیانات آیت الله اراکی در مورد انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین
🔶آیت الله خامنه ای مجتهد عادلیست که هشتاد و شش مجتهد ایشان را به عنوان بهترین شخصی که می تواند ولایت امر مسلمین را در زمان غیبت کبری به عهده بگیرد انتخاب کردند. در محضر الهی میگوییم بیّنه ای(دلیلی آشکار) از این بالاتر در زمان خودمان نداشتیم.
🔶آیت الله العظمی خامنه ای در مجلس خبرگانی به عنوان ولی امر مسلمین و رهبر جامعه اسلامی انتخاب شدند که اکثر مراجع تقلید امروز ما عضو آن خبرگان بودند.
🔶همان روزها یادم می آید فقهای بزرگی بر اعلمیت رهبر معظم انقلاب شهادت دادند.
🔶خدایا ما حجت داریم که آیت الله خامنه ای بهترین فردی است که می تواند در این زمان راه امام زمان(عج) و اهلبیت (ع) را ادامه دهد.
🔶تعارف نداریم هر کس با آیت الله خامنه ای مخالفت کرد معلوم میشود از خط خارج شده است.
⚜️ رحا:
🔰 متاسفانه عده ای سر خود را زیر برف کرده و نمیخواهند این حقیقت را درک کنند که دشمنان نقطه ثقل جمهوری اسلامی (ولایت فقیه) رامیخواهند مورد آسیب قرار دهند، مدام درصدد هستند که باهر موضوعی جنجالی به پا و آنرا منتسب به رهبری کنند. آن رهبری که مورد تائید همه مجتهدین وبزرگان بوده و هستند. در طول سی سال گذشته رهبری بودند که اجازه ندادند دشمن پای خود را از گلیمش درازتر کند و تمام نقشه های آنان را برای دست درازی به کشور و ملت نقش بر آب کردند. عده ای مثل بعضی مراجع ساختگی و تلگرامی میخواهند خود را از لحاظ علمی و عملی در سطح مقام معظم رهبری قرار دهند در حالیکه قطره ای از دریا نیستند. کسانی که مخالف ولی فقیه هستند یا خائنند یا غافل.
#امام_خامنه_ای
#ولایت_مطلقه_فقیه
#مرجع_تلگرامی
#مرجع_قلابی
#خائنین
#غافلین
#رحا
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
#روژه_گارودی
از تجربه #کلیسا برای #حوزه_قم بر حذر باشید!
🔻متن زیر از مرحوم روژه گارودی، متفکر مسلمان فرانسوی در کتاب «سرگذشت قرن بیستم» است که در آن با زبانی گزنده انقلابزدایی از کلیسا و بیتوجهی مرجعیت کاتولیک به تحولات اجتماعی را علت اصلی حذف مسیحیت از صحنه معادلات جهانی میداند. این متن برای امروز ما عبرتهای مهمی دارد:
👈امروزه میبینیم که چگونه کلیسا با همه انواع محافظهکاریها و فسادهای عصر حاضر کنار آمده است. و سرانجام باید گفت که کلیسا در برابر هر گونه نوسازی و بازسازی فکر مذهبی نیز ایستاده است ... و در مقطع حساس تاریخ معاصر، بیشتر نقش یک مرجع و مأخذ اخلاقی را ایفا میکند تا یک عامل فعال و مؤثر: از یک سو در برابر مسائل جنسی چنان دستپاچه و مضطرب میشود که بحث و جدل در اطراف آن همهی وقت رهبران واتیکان را میگیرد و از چپ و راست دستور و فتوا صادر میکند.
👈اما وقتی نوبت به مسائل عالمگیری نظیر بحران اقتصادی، فقر در جهان سوم و جنگ اتمی میرسد، کلیسا فقط دست به دعا بر میدارد که «خداوندا! همهی ما را به راه راست هدایت فرما!» اما از اقدام و دستور عملی و جبههگیری جدی کلیسا هیچ اثر و نشانی نیست و اگر نمایندهای از طرف رهبری مسیحیت به فیلیپین یا کشورهای آمریکای لاتین میرود فقط برای درخواست توقف شکنجه است! در مقابل، به نهضتهای آزادیخواهی به دیدهی خصومت مینگرد و از تأیید روش کشیشانی که شخصاً در مبارزات آزادیبخش مشارکت میکنند، امتناع میکند.
⚠️چند نکته در متن آقای گارودی هست که امروز باید برای ما محل عبرت و هشدار باشد:
🔺اول: روحانیت مسیحی در برابر فسادها و فسقوفجورهای جهانی سست و کرخت شده و به آنها رضایت داده است.
🔺دوم: روحانیت کلیسا فقط به معنویات و سیروسلوک فردی توجه دارد و به نیازهای اجتماعی، سیاسی، حکومتی و اقتصادی بیتوجه است.
🔺سوم: آنجایی هم که کلیسا در تحولات دخالت میکند فقط دستورالعمل اخلاقی میدهد، اما نمیتواند برای حل مشکلات راهحل، دستورالعمل و «نظریه» ارائه دهد. دعا و توصیه و حرفهای کلی و شعارگونه زیاد میزند اما نمیتواند هیچ مشکلی را فعالانه و دانشبنیان حل کند.
🔺چهارم: در برابر انحرافات شخصی و کوچک مثل مسائل جنسی برزخ میشود، اما دنیا را فساد و فقط و خطر اتمی تهدید میکند و کلیسا دم بر نمیآورد.
🔺پنجم: معدود کشیشها و اسقفهایی در کلیسا هستند که بر اساس تصمیم شخصی به مبارزه با امپریالیسم، آزادسازی ملتها و ... میپردازند. اما کلیسای کاتولیک به عنوان یک «نهاد» و «سازمان» رسمی از آنها هیچ حمایتی نمیکند.
🔺این موارد دقیقاً هدف مارهای خوشخطوخالی است که به کلیسایی کردن حوزه علمیه قم میاندیشند.
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#آنتی_تز_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
🔲رهبر معظم انقلاب:
🔺 حوزه ى علميه از زمان خودش خيلى عقب است. حساب يكذرّه و دو ذرّه نيست, مثل اين است كه دو نفر سوار بر اسب، در وادى اى همراه يكديگر بروند و يكى اسبش از ديگرى تندروتر باشد و آنكه اسبش كندروتر است، بعداً به اتومبيل دست پيدا كند; طبيعى است آنكه اسبش تندروتر است، به گرد او هم نمی رسد.
🔺الآن وضعيت اينگونه است, در حال حاضر، امواج فقه و فلسفه و كلام و حقوق، دنيا را فراگرفته است, ما وقتى به خودمان برگرديم، خيلى فاصله داريم.
⚜️ رحا:
✅ یکی از مطالبات بسیارمهم رهبر معظم انقلاب، عقب نیافتادن حوزه علمیه از دنیای کنونی و زمان حال است. وقتی ایشان می فرمایند:«حوزه ى علميه از زمان خودش خيلى عقب است, حساب يكذرّه و دو ذرّه نيست»، این نکته مهم به نظر می رسد که طلاب نباید از زمان خود عقب باشند بلکه حوزه علمیه همواره باید چندین پله از جامعه خویش جلوتر بوده تا بتواند جامعه را به سمت جلو هدایت کند، چراکه حوزه علمیه منفعل هیچ گاه نمی تواند در جریان حرکت جامعه به سوی هدف، موثر واقع باشد بلکه به جای اینکه در جامعه اثر گذارد از آن متأثر خواهد شد و این نقصی بزرگ برای نهادی است که داعیه رهبری فکری جامعه خویش را دارد، بشمار می آید.
🖋 #علی_ابراهیمی
#امام_خامنه_ای
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_علمیه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#حوزه_حکومتی
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
🔅 امام خامنه ای:
🔻 انگیزههایی وجود دارد که فضای قم را تغییر دهند و فضا و روحیهی #انقلابی قم را کمرنگ کنند. از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.
👈 بزرگان و #جوانان قم باید نگذارند دستهای خائن، نقش مرکزی و کانونی قم را در انقلاب کمرنگ کنند.
🔺 قم سرچشمهی اصلی انقلاب و حوزهی قم پشتوانهی معنوی برای آن حرکتی است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم. ۹۷,۱۰,۱۹
⚜️رحا:
♻️ مردم و مسئولان به ويژه طلاب و روحانيون بايد همواره منويات و فرمايشات مقام معظم رهبري را نصب العين خود قرار دهند. قم خاستگاه انقلاب اسلامي است و امروز هم نقش بي بديلي در صدور اسلام ناب محمدي(ص) و پيام انقلاب به سراسر جهان دارد و همواره محور علم و فقاهت و مجاهدت بوده و با هرگونه ظلم و انحراف، مقابله و مبارزه كرده است. دشمنان تلاش دارند براي نفوذ در حوزه علميه قم،بیوتات ودفاتر برخی مراجع، ضربات سهمگینی به نظام اسلامی بزنند. لذا بايد حواسمان باشد که تشکل های غیر قانونی، سنت شکن در دست دشمن و همچنین کسانی که داعیه مرجعیت دارند(البته ازطریق تلگرام-سایت) که به دنبال ترویج سکولاریسم هستند و سعی در براندازی حکومت دارند را با شناسایی و روشنگری، کید خودشان را به خودشان برگردانیم و با فتنه انگيزيشان به صورت جدی مقابله كنيم. وظيفه اي خطير و حساس برای طلاب انقلابی، ايستادگي در برابر اين توطئه خبیثان حوزوی و جاهلان بی دغدغه است.
🖋 #علی_ابراهیمی
#امام_خامنه_ای
#سکولارهای_حوزوی
#نفوذیها
#خبیثان_حوزوی
#جاهلان_بی_دغدغه
#تشکل_های_غیر_قانونی
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#رحا
@resalathozehenghelabi
🇮🇷شاخص های انقلابی بودن
✅ بهترین شاخص ها خود امام و خط امام است ... نباید اجازه داد این شاخص ها غلط تبیین شود یا پنهان بماند و یا فراموش شود . اگر این شاخص ها را ما بد تبیین کردیم ، غلط ارائه دادیم مثل این است که یک قطب نما را در یک راه از دست بدهیم .
( امام خامنه ای ؛ ۱۳۸۹,۰۳,۱۴) .
⚜️ رحا:
❇️ بیشترین انحرافات در مکتب امام از قِبَل جریانات سکولار، متحجرین و لیبرال های حوزوی بوده است ؛ به نحوی که در سال های اخیر از امام راحل به عنوان یک #میراث_فرهنگی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده اند.
ما میگوییم ملاک انقلابی بودن ، در خط #ولایت_فقیه_زمان بودن می باشد که به کلام امام راحل «ملاک حالِ فعلی افراد می باشد» برمی گردد. حوزه ی انقلابی باید در خط ولی فقیه زمان باشد و در مقابل انحرافات ، شاخص های انقلابی امام را تبیین کند چرا که عده ای دنبال تحریف شخصیت و مکتب امام هستند.
🖋️ #محمد_حسین_کریمی
#امام_خمینی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_سکولار
#لیبرال
#متحجرین
#حوزه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
♨️نگرانى از تشريفات در حوزهها
🔹 مسئله تشريفات حوزه هاى روحانيت است كه دارد زياد مى شود. وقتى تشريفات زياد شد، محتوا كنار مى رود. وقتى ساختمانها و ماشينها و دم و دستگاهها زياد شود، موجب مى شود بنيۀ فقهى اسلام صدمه ببيند، يعنى با اين بساطها نمى شود شيخ مرتضى و صاحب جواهر تحويل جامعه داد. اين موجب نگرانى است و واقعاً نمى دانم با اين وضع چه كنم. اين تشريفات اسباب آن مى شود كه روحانيت شكست بخورد.»
📚 صحيفه امام، ج19، ص: 43
❇️رحا:
🔵 برخوردار بودن از تشریفات خاص، مسالهای است که با زّی طلبگی منافات دارد. دست و پا کردن تشریفات در عرصههای فردی و اجتماعی زندگی طلبگی، از جمله آفات حوزۀ انقلابی محسوب میشود. چنین منشی باعث میشود تا به مرور زمان آتشی بر خرمن حوزه بیفتد که هیزمهایش از نوع رفتار برخی طلاب عافیت طلب تهیه شده است. اثرات سوء درپیشگرفتن چنین سبکی برای طلاب، علاوه بر اُفت تحصیلی و نهیف شدن بنیۀ علمیشان، چهره وجیه روحانیت را نیز خدشهدار کرده و باعث عمق بخشیدن به دین ستیزی و لاابالیگری برخی عوام میگردد.
🖋 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#حوزه_انقلابی
#زّی_طلبگی
#حوزه_سکولار
#اشرافی_گری_طلبگی
@resalathozehenghelabi
به نقل از مقام معظم رهبری:
[پدرم] گوشهگیری را دوست داشت، ولی من این خصلت ایشان را خوش نمیداشتم؛ لذا عکس آن را فراگرفتم. ایشان وقتی وارد مسجد میشد، سر را به زیر میانداخت، نگاه خود را به زمین میدوخت، و بیآنکه با احدی از نمازگزاران حرفی بزند، مستقیماً به سوی محراب میرفت. در آنجا عینک خود را برمیداشت؛ بنا بر سنت، دنباله عمامه را به زیر چانه میانداخت و نماز جماعت را امامت میکرد؛ آنگاه به همانگونه که وارد شده بود، بیرون میرفت.
در مجالس، خاموش مینشست؛ مگر اینکه از او چیزی بپرسند. جز با علمایی که از دوستان خاصش بودند سخن نمیگفت. به هیچ گفتوگویی هم جز بحث علمی وارد نمیشد. نتیجه این گوشهگیری تنگدستی شدید بود.
(کتاب خون دلی که لعل شد، ص ۵)
⚜️ رحا:
✳️ روحانی انقلابی باید تمام تلاش خود را بر خدمت به جامعه و پاسخگويي متمركز کند و پاسخگويي به مردم را تكليف حرفهاي و وظيفه انساني خود بداند. فلذا ما میگوییم ،برای رساندن مسائل مربوط به انقلاب و اسلام رفتار و منش روحانی انقلابی باید در جهت روابط عمومي مثبت و جذب بالا باشد، يعني با تكريم مخاطب، صداقت، گفتگو، انصاف و بيطرفي ِدر ارتباط با مردم، اثر بخشی مطلوب، را بدست آورد.
🖋️ #محمد_حسین_کریمی
#امام_خامنه_ای
#خون_دلی_که_لعل_شد
#روابط_عمومی
#مردمی_بودن
#ارتباط
#روحانی_مردمی
#روحانی_انقلابی
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
❌«قدرت طلبى در هر كه باشد، اسباب اين مى شود كه زمين بخورد. قدرت طلبى از هر كه باشد از شيطان است؛ مى خواهد رئيس جمهور امريكا قدرت طلبى كند يا يك طلبه اى در مدرسه بخواهد قدرت طلبى بكند يا يك امام جمعه اى در مركزى كه دارد. اگر وضع اين باشد كه قدرت طلبى در كار بيايد و كار اينكه من اينطور بايد باشم، بشود، بداند كه اين از شيطان است. شيطان اين تزريق را از ابتدا كرده است و ما را هم از اين راه، بيشتر از جاهاى ديگر مى تواند بازى بدهد، كه تو فلانى هستى، تو چه هستى، ديگران چى اند»
📚 صحيفه امام، ج19، ص : 249
❇️رحا:
🔵 همان طور که قدرت طلبی گاهی از طرف یک شخص ظهور و بروز میکند، یک جریان نیز میتواند به پشتوانۀ ایدههایی قدرتطلبانه، تشکیلاتی را راه بیاندازد. شکلگیری برخی تشکلها از درون حوزۀ علمیه نیز منشأ قدرت طلبانهای دارد که از نمونههای بارز چنین تشکیلاتی میتوان به #نشست_دوره_ای_اساتید اشاره کرد. این تشکّل که در سالهای آغازین دهه هشتاد، به صورت غیر قانونی در حوزه علمیه قم ایجاد شده است، در موازات بسیاری از نهادهای قانونی حوزه علمیه به ویژه جامعه مدرسین قرار دارد. برونداد قدرتطلبی چنین تشکلهایی باعث به وجود آمدن شکاف در بدنه حوزه، تضعیف وحدت عمومی حوزویان و بسیاری از بیمهریهای دیگر نسبت به قشر روحانیت میگردد.
🖋 #حسین_حیدری
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#قدرت_طلبی_در_حوزه_ها
#نشست_دوره_ای_اساتید
#رحا
@resalathozehenghelabi
🔹 امام خامنهای:
🔰 وقتی تشکیلات هست، وقتی منظّم است، انسانها در درون تشکیلات تربیت میشوند و عنصرهای کارآمد و فهیم بهوجود میآیند؛ ۱۳۹۴,۰۶،۲۵
⚜️ رحا:
🔶 تشکیلات مجموعه ای متشکل از نیروی انسانی است که دارای هدف، برنامه و ساز و کار مشخصی می باشد. یا به تعبیری دیگر عبارت است از به هم پیوستگی افراد همراه با نظم، آرمان و هدف مشترک. که تعریف دوم بیشتر به منویات رهبری نزدیک تر است. لذا کسانی که کار تشکیلاتی انجام می دهند باید برای خود رسالتی قائل باشند و باید راهکار لازم را در راستای اهداف خود بسنجند و خود را مامور و ملزم به تحقق آن بدانند تا بتوانند در اجرای کارهای زمین مانده انقلاب در حوزه کاری خود به موفقیت برسند، بدانند که اگر این رسالت را انجام ندادند، تشکیلات منظم و مثمر ثمری نخواهند داشت.
#امام_خامنه_ای
#کار_تشکیلاتی
#رسالت_انقلابی
#تشکیلات
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
#رحا
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
💢تكليف جامعهى روحانيت 👇👇👇
💢تكليف ما جامعهى روحانيت -كه بنده هم طلبهيى در اين مجموعهى عظيم روحانى هستم- اين است كه هرچه توان داريم، بر استحكام معنوى جامعهى علمى روحانيت بيفزاييم. علماى محترم در اين زمينه، عملًا و فكراً و مشياً و زيّاً وارد شوند؛ زيرا آبروى روحانيت، آبروى اسلام و انقلاب- بخصوص آبروى امام- است.
امام (ره) از روحانيت خيلى تجليل و حمايت كردند. هر حركتى كه روحانيت انجام دهد و براى اسلام و مسلمين مثمر و بابركت و درخشان و مفيد باشد، براى امام نيز آبرو و ذخيره است. برعكس، هر حركتى كه از جامعه ى روحانيت و افراد معمم سر زند كه خداى نكرده باعث ايجاد ترديد در ذهن مردم يا ابهام در عقايد و افكار آنها و يا موجبات بدبينى مردم نسبت به روحانيت را فراهم آورد، مايه ى سرشكستگى اسلام و انقلاب- و بخصوص امام عزيزمان- خواهد بود، كه بايد با آن مقابله شود.
(حوزه و روحانیت ص ۱۰۸)
⚜️ رحا:
❇️ از آنجایی که یکی از مهمترین عوامل رشد معنویت در اجتماع استفاده از ظرفیت های معنوی روحانیت می باشد؛ فلذا روحانی انقلابی باید بتواند آحاد مردم بخصوص جوانان را در مسیر ارزش ها و معنویات تحت تاثیر خود قرار دهد؛ بگونه ای که مردم هیچگاه و تحت هر شرایطی خود را بی نیاز از هدایت و همکاری روحانیت ندانند، بعنوان مثال، حضور سریع و به موقع طلاب و حوزویان انقلابی در امداد رسانی به مردم در مناطق سیل زده فروردین ۹۸ و پای کار ماندن تا جبران نهایی خسارت ها؛ نشان از روح معنویت در این فضای همدلی و کمک رسانی ها به مردم بوده است که پیامدهای بسیار ارزشمندی در جامعه داشت و می توان به بارزترین آن اشاره کرد که مردم در اظهارات خود اینگونه می گفتند: روح انقلاب و فرزندان حقیقی «امام راحل(ره) را در شرایط سخت ، در کنار خود دیدیم.»
🖋️ #محمد_حسین_کریمی
#امام_خامنه_ای
#معنویت
#معنویت_روحانیت
#جوانان
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
#رحا
@resalathozehenghelabi
.