eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امام خامنه ای: هماهنگی با مراجع تقلید و استفاده از نظرات ایشان در اصلاح حوزه: باید مقداری با مراجع صحبت کرد و تفهیم کرد… من می‌دانم که اگر با ایشان صحبت شود و جزئیات گفته بشود همراهی خواهند کرد. منتها شما آقایان با آنها کمتر تماس دارید. از طرفی کسانی هستند که شئونات اقتضا می‌کند دائم پهلوی آقایان مراجع باشند. بروند؛ بنشینند؛ حرف بزنند و حرف بشنوند. طبعا انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نگذارید دیگران در ذهن ایشان رسوخ کنند. با ایشان تماس بگیرید؛ کسی را بفرستید… مراجع را اصلا نباید کنار گذاشت.۹/۷/۱۳۷۷ ⚜️ رحا: ♻️ این کلام رهبری عمق راهبردی در حوزه را برای ما ترسیم می کنند. طلاب انقلاب نباید مراجع را کنار بگذارند و باید در همه حال ارتباط خودبا مراجع محترم تقلید را حفظ کنند، هم نظراتشان را بشنوند هم اطلاع بدهید که الآن چه اتفاقاتی دارد می‌افتد، چرا که اگر این امر رها شود عده ای دیگر با تفکری دیگر می‌روند و اخبار بعضا خلاف به مراجع می‌دهند و باعث تاثیر گذاری در اذهان آنان می شود.طبیعتا انسان وقتی یک طرفه اطلاعات بگیرد اثر می‌پذیرد. طلاب انقلابی نباید بگذارند اخبار به این صورت به مراجع محترم منتقل شود. 🖋 #علی_ابراهیمی #امام_خامنه_ای #مرجع_انقلابی #نفوذ #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی @resalathozehenghelabi
✳️ پیوند معیشت طلاب و پژوهش های حوزوی
رحا مدیا
✳️ پیوند معیشت طلاب و پژوهش های حوزوی
🔰 نظام آموزشى حوزه علميه نيز به عنوان يكى از ساختارهاى علمى ـ فرهنگى و آموزشى، علیرغم برخوردارى از نيروى عظيم انسانى، اعم از طلّاب جوان و انديشمند، محققان و مبلغان علوم اسلامى دلسوز، تحصيلكرده و خلّاق، تا حدودى با دشوارى هایی درگير بوده و راهبرد روشنى براى پژوهش ندارد و اين امر سبب شده نتواند جايگاه تحقيق و محقق و نقش آنها در پيشرفت، توسعه و تعالى دينى و ارزشى جامعه را مشخص و نهادينه نمايد. حوزه علميه به عنوان يكى از مهمترين مراكز توليد علم، كه بخش عمده و مهمى از كار آنها پروراندن محققان است، براى طى اين مسير چاره اى جز ترويج اخلاق و روحيه علمى و حمايت از دانش پژوهان در جهت ارتقاى بينش و منش علمى و دميدن روح اميد و نشاط در بين طلّاب و پژوهشگران حوزوى ندارد. ♻️ در همین راستا یکی از مباحث در پژوهش، موضوع نظام انگیزشی و پاداش دهی است; اینکه نهادهای علمی در راستای ایجاد انگیزه برای انجام فعالیت های تحقیقاتی چگونه عمل می کنند. یکی از راه ها، پاداش دادن به تحقیقات محققین موفق در حوزه علمیه است؛ زیرا برونداد سیستم پاداش دهی بر این اساس است قدرت انگیزشی تحقیق و پژوهش را افزایش داده و باعث پویایی پروژه های علمی می شود. اما باید گفت تلاش های حوزه علمیه در این زمینه نه تنها با موفقیت های زیادی همراه نبوده؛ بلکه به بسیاری از تحقیقات پژوهشگران حوزوی افرادی که در کنار فراگیری دروس اصلی حوزه (فقه و اصول) به امر پژوهش نیز می پرداختند، حتی نیم نگاهی هم نکرده است. ❇️ امروزه مشکلات مادی طلاب به حدی است که آنها همواره به دنبال منبع درآمد هرچند جزئی اند تا از آن طریق امرار معاش کنند، از این رو، از هر نوع کار استقبال می کنند، هرچند هیچ سنخیتی با کار علمی و حتی کار طلبگی نداشته باشد. یا اینکه در اولین فرصت جذب مراکز دولتی شده و به استخدام آنها درمی آیند.اما هنگامی که دغدغه افراد از مشکلات زندگی آزاد شد و طلبه دانست با کار علمی که انجام داده هم باعث پیشرفت خود و هم پیشرفت علمی در کشور و حوزه های علمیه شده، در این موقع به صورت جهادی و انقلابی عمل خواهد کرد. اما باید واقعیت را پذیرفت که دشمنان این مرزو بوم، در حوزه های علمیه برای نفوذ و تغییر باور آنها تلاش و برنامه دارند و ستون خیمه انقلاب یعنی ولی فقیه را هدف گرفته اند و می خواهند با ناامید کردن طلاب، آنها را نسبت به نظام وانقلاب و ولی فقیه سست باور، باربیاورند. لذا نباید گذاشت دشمن از طرق مختلف به حوزه علمیه و طلاب انقلابی ضربه وارد کند. 🔷 بنابراین توقع این است که حوزه همگام با پیشرفت های دنیا از ابزارهای پژوهشی جدید استفاده کرده و زمینه را برای آموزش دانش پژوهان مهیا کند تا بتواند با این حربه، کید دشمنان را به خودشان برگرداند و عمال خود در داخل را نا امید سازد و پاسخگوی شبهات به صورت علمی ومتقن باشد. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔥نفوذ در حوزه ها 🔸«استكبار وقتى كه از نابودى مطلق روحانيت و حوزه ها مأيوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ يكى راه ارعاب و زور و ديگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربه ارعاب و تهديد چندان كارگر نشد، راههاى نفوذ تقويت گرديد. 📚 صحيفه امام، ج21، 278 – منشور روحانیت ⚜رحا: 🔹دشمنان انقلاب که زخم خوردۀ حوزه و روحانیت هستند، برای مقابله با جامعۀ روحانیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. آنان از روی تجربه فهمیده اند که هرگز نخواهند توانست با ارعاب و زور به روحانیت ضربه بزنند و بهترین راه یعنی را انتخاب کرده اند. 🔸 مصادیق متعددی دارد. 🔸گاهی به معنای فراهم کردن زمینۀ تحصیل و حجره نشینی برخی از مهره‌ها در درون حوزه های علمیه است. 🔹گاهی به معنای آمیخته کردن آموزه های غربی و غیر دینی با آموزه های دینی است. 🔸گاهی به این معناست که برخی اعضای تشکل های غیر قانونی حوزوی همانند ، از خود حرفها و حرکاتی ظهور و بروز دهند که نشان دهندۀ زاویه و انشقاقی عمیق با مسیر است. 🔹گاهی نیز برخی روزنامه نگاران معلوم الحالی همانند «فرید مدرسی»ها، آنچنان در حوزه جا خوش می کنند که به راحتی برای برخی سایت‌ها و تشکل‌های حوزوی همانند «شفقنا» و «نشست دوره ای اساتید» تریبون داری می کنند و نیش قلمشان را بر پیکرۀ حوزۀ انقلابی می کوبند. 🖋 @resalathozehenghelabi
💢 تشخیص نمایندگان خادم و خائن💢 👇👇👇
رحا مدیا
💢 تشخیص نمایندگان خادم و خائن💢 👇👇👇
❇️ تشخیص نمایندگان خادم و خائن 🔻 «امروز طرحشان اين است كه روحانييون بايد بروند و دعا بكنند و- عرض مى كنم كه اين ها اين همان طرحى است كه امريكا نقشه اش را دارد و انگلستان هم از سابق داشته است. 🔻 اين همان طرح است و من متأسفم كه اين طرح در قم دارد انجام مى گيرد. اگر بازارىِ قم، بازارىِ تهران با اين حرف موافق است، مصيبت بسيار زياد است.» 📚 صحيفه امام، ج13، ص348 ⚜رحا: 🔽 شهر مقدس قم از دیرباز به عنوان ، معروف بوده است. امرزوه نیز به عنوان به شمار می آید. قم تا کنون هزاران اندیشمندِ برجسته با آثار فاخر علمی را در دامان خود پرورش داده است و از مهمترین کانون های مورد توجه جهانیان محسوب می شود. 🔽 خدمت به چنین شهری که محسوب می شود، به منزلۀ خدمت به کل جهان تشیع است. هر قدم یا قلمی برای شکوفایی و پیشرفت چنین شهری برداشته شود، به نوعی نصرت اسلام و مسلمانان جهان است. 🔽 با توجه به این که شهر قم به منزلۀ پیشانی و و انقلاب اسلامی است؛ مشارکت، هم فکری و حضور در عرصه های سیاسی اجتماعی و تلاش برای این شهر، از مقدس ترین خدمت ها به این شهر مقدس است. حضور در عرصۀ ، یکی از مهمترین جلوه های این خدمت رسانی است. 🔽 برهم زدن شهر قم و جدا کردن نیروهای انقلابی از سیاست تراز انقلاب اسلامی، در دستور کار افراد و جریانات معلوم الحالی است که سر در سفرۀ انقلاب دارند و اجرا کنندۀ نقشه هایی است که با ترسیم شده است. 🔽 وارد کردن اندیشه های فاسد در افکار مردم انقلابی قم می تواند این آرایش سیاسی را به نفع خائنین به شهر مقدس قم رقم بزند. هر چند مردم انقلابی قم می توانند را با تشخیص بدهند. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔹جناب آقای علوی بروجردی در آستانه برگزاری مراسم دهه کرامت در دلفان، با صدور پیامی، از حضور در مراسم انصراف داد 👇👇👇
رحا مدیا
🔹جناب آقای علوی بروجردی در آستانه برگزاری مراسم دهه کرامت در دلفان، با صدور پیامی، از حضور در مراسم
🔹جناب آقای علوی بروجردی در آستانه برگزاری مراسم دهه کرامت در دلفان، با صدور پیامی، از حضور در مراسم انصراف داد و علت لغو سخنرانی را به دست های پشت پرده نسبت داد که حضور وی را مصلحت ندانسته اند! متن پیام ایشان به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف و بزرگوار دلفان و نورآباد از اینکه توفیق نیافتم در کنار شما عزیزان در مراسم باشکوهی که به مناسبت دهه مبارکه کرامت و ولادت با سعادت وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا علیهما آلاف التحیة و الثناء برپا نموده اید حضور یابم بسیار متأسفم، که این حقیر توفیق دیدار و حضور در جمع صمیمی و پر شور شما را داشته باشم و بسیار مایه تاسف است، از همه بزرگوارانی که در تدارک این مراسم زحماتی را متحمل شدند و همه عزیزانی که قصد حضور از اطراف و دیگر بلاد لرستان را داشتند صمیمانه تشکر میکنم و عذر می خواهم، شما دلیر مردان لرستان همواره پشتوانه ای قوی برای روحانیت و مرجعیت و نظام اسلامی و استقلال و تمامیت این مرز و بوم بوده اید و امیدوارم خداوند منان توفیق خدمتگزاری به شما را از ما سلب نفرماید. محمد جواد علوی بروجردی / 20 تیرماه 1398 ⚜️ رحا: ♨️ به اختصار باید گفت: چرا آقای علوی بروجردی یکی از ارکان اصلی یک روزقبل از انجام مراسم به یکباره انصراف خود را از سخنرانی در این جلسه اعلام می کند؟ ضمناً ایشان که به طور مبهم ادعا می کنند «کسانی مصلحت ندیدند... »؛ به صورت شفاف اعلام نمایند چه کسانی مصلحت ندیدند که ایشان در این مراسم پرهزینه با تبلیغات پررنگ و لعاب حضور داشته باشد؟ 🔻البته آقای علوی بروجردی بدانند که مردم این سرزمین بالاخص لرستان در عرصه های مختلف این را به اثبات رسانده اند که همواره پشتوانه ای قوی برای مرجعیت و روحانیت واقعی بوده اند و از افراد و برائت جسته اند. 🔻 هرچند پاسخ ایشان جای تامل دارد!! اما ای کاش ایشان در بقیه دغدغه های دلسوزانه حوزویان که نسبت به او وجود دارد؛ همانند این مورد، علاوه بر پاسخگویی، به صورت شفاف جوابگوی این دغدغه های دلسوزانه باشد. *انشالله عدم حضور ایشان در این مراسم عواقب منفی را به دنبال نداشته باشد. 🖋 @resalathozehenghelabi
💢 امام خمینی(ره): ⭕️ آن كسى(طلبه یا فقیهی) كه براى دنيا دست و پا مى كند، هر چند در امر مباح باشد، امين اللَّه نيست، و نمى توان به او اطمينان كرد. آن فقيهى كه وارد دستگاه ظلمه مى گردد و از حاشيه نشينان دربارها مى شود و اوامرشان را اطاعت مى كند، امين نيست و نمى تواند امانتدار الهى باشد. خدا مى داند كه از صدر اسلام تا كنون از اين علماى سوء چه مصيبت هايى بر اسلام وارد شده است. 📚کتاب حکومت اسلامی-ص.147 ⚜️ رحا: ♻️ چرا حضرت امام (ره) چنین مطلبی را سال ها پیش بیان کردند؟ باید اندیشه امام خمینی را مطالعه کرد و دید که تا کجاها را می نگریست. امام می دید کسانی را که تحت امر دشمن بودند سرانجام چه ضربه هایی به اسلام وارد کردند. ♻️ در حال حاضر عده ای هم در داخل حوزه های علمیه دنبال دفتر سازی و مرجع سازی هستند و برای دنیا دست پا می زنند و طبق فرمایش حضرت امام (ره)باید دانست که نمی شود به کسانی که دل بسته مباحث دنیوی هستند اطمینان کرد. چرا که امین نیستند و خیانتکارند و آنان نمی توانند دیگران را به منزلگاه الهی بکشانند. پس باید با آنان قطع رابطه کرد یا ریشه آنان را از بین برد. 🖋 #علی_ابراهیمی #امام_خمینی #سکولارهای_حوزوی #فقیه_دنیا_طلب #حوزه_انقلابی #حوزه_سکولار #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی #مرجع_سازی #اسلام_آمریکایی @resalathozehenghelabi
💠اهميت تشكيل يك واحد شناسايى و جذب نيرو در جامعه مدرسین 👇👇👇
رحا مدیا
💠اهميت تشكيل يك واحد شناسايى و جذب نيرو در جامعه مدرسین 👇👇👇
اهميت تشكيل يك واحد شناسايى و جذب نيرو در جامعه مدرسین ✅ البته هر گاهى يك بار، تزريقِ آدم جديد لازم است. من الان به آقاى بوشهرى و آقايانى كه تشريف داشتند- شوراى مديريّت حوزه‌ى علميّه‌ى قم- عرض مى‌كردم كه اين شوراى محترم، احتياج به يك واحد شناسايى دارد. بايد بگردند و آدمهاى مناسب را براى كارهاى مختلف، اعم از كارهاى سياسى، علمى، اخلاقى، تشكيلاتى و كارهاى مربوط به وظايف حكومتى، شناسايى كنند. فرض كنيد چنانچه بنده به عنوان يك مسؤول در اينجا براى مسأله‌ى دانشگاه‌ها احساس مى‌كنم كه ده نفر طلبه‌ى فاضل با اين خصوصيات، لازم دارم. بايد چه كار كنم؟ با كى صحبت كنم؟ تشكيلات دفتر رهبرى را بفرستيم كه بروند و افرادى را شناسايى كنند؟ البته مى‌شود اين كارها را كرد، اما بهترش اين است كه ما يك بانك اطلاعاتى و شناسايى در حوزه‌ى علميه داشته باشيم؛ به آنها بگوييم كه ما براى دانشگاهها با اين هدف، ده نفر، پانزده نفر لازم داريم. آنها بگويند شما مى‌توانيد به اين افراد مراجعه كنيد و در ميان آنها اشخاص مورد نظرتان را انتخاب كنيد. همينطور براى كارهاى ديگر، از جمله براى جامعه‌ى مدرّسين. 📚حوزه و روحانيت، ص: 920 ⚜️ رحا: ❇️ از اساسی ترین اقدامات پیشرفت هر نهاد و سازمان ، مدیریت دقیق جذب و به کار گیری منابع نیروی انسانی آن می باشد . اگر با بانک اطلاعاتی دقیق منابع انسانی خود را جذب و با مدیریت دقیق کادر سازی را بر مبنای تخصص گرایی انجام دهد ، حتما به اهداف خود خواهد رسید ؛ در مقابل هم باید گفت که برای فروپاشی یک مجموعه منسجم با امکانات لازم ، فقط کافی است که تخصص گرایی صورت نگیرد و افراد غیر متخصص در راس امور آن قرار گیرند که همین موضوع برای انحراف و فروپاشی شاکله اصلی مجموعه کافی است. 🔷 حوزه های انقلابی باید با شناخت و جذب قوی نیروی انسانی، کارخانه تامین کننده نیازمندی جامعه را به خوبی تامین کند. باید از تخصص ها و توانایی های طلاب و روحانیون آگاهی کامل داشته و استعداد ها را در مکان خود به کار گیرد . این یکی از ضروریات می باشد که حوزه های انقلابی باید به شکلی عمیق و دقیق به آن بپردازد چون که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که حوزه های سکولار با ارایه الگوهای غیر متخصص به مبانی دین قصد منحرف نمودن حوزه های علمیه را در انظار جامعه داشته اند.لذا طلاب انقلابی باید از هرلحاظ مجهز باشند تا بتوانند تفکر انقلابی را در جامعه نهادینه کنند. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔵 علمداران سکولاریسم مجلس نشین 👇👇👇
رحا مدیا
🔵 علمداران سکولاریسم مجلس نشین 👇👇👇
🔵 علمداران سکولاریسم مجلس نشین 🔵 « اين مجلس ما حصل خون يك جمعيتى است كه وفادار به اسلام بودند؛ و اين مجلس عصاره زحمتهاى طاقت فرساى اين ملت مسلمان بوده است؛ اين مجلس فراهم آمده از «اللَّه اكبر» هاى مردم است؛ اگر بنا باشد كه اين مجلس فراهم آمده از «اللَّه اكبر» مردم قدمى برخلاف اسلام بگذارد، اين مجلس مجلسى خواهد بود كه برخلاف مسير مسلمين عمل كرده.» 📚 صحيفه امام، ج14، ص370 ⚜رحا: 🔴 به ثمر نشستن انقلاب مردم این مرز و بوم، با زحمت های طاقت فرسای زیادی همراه بوده است. سرانجامِ تلاشِ مجاهدانۀ آنان، شکل گیری با پایه هایی مستحکم است. یکی از مهمترین پایه ها و ارکان مستحکم آن است 🔵 چنین مجلسی به فرمودۀ امام راحل «عصارۀ زحمت هاى انقلابیون و فراهم آمده از اللَّه اكبر آنها است». مجلس شورای اسلامی که در واقع در کشور است؛ از حساسیت خاصی برخوردار است. 🔴 سرنوشت انقلاب و آرمانهای اصیلش در گرو نوع پرچمی است که در آنجا برافراشته می شود. همان طور که برافراشته شدن در این مجلس باعث می شود تا کشور عزیزمان در مسیر اسلام اصیل قرار بگیرد؛ برافراشته شدن نیز توسط دلداده گان غرب، باعث می شود تا قدم های مجلس بر خلاف اسلام و مصلحت مسلمین باشد. 🔵 هر چند اکثر قریب به اتفاق کسانی که در جادّۀ انتخابات قرار می گیرند و خود را شروع می کنند؛ همواره را به دوش می کشند و با روحیۀ انقلابی گری، گام بر می دارند، اما در بین اینها افرادی هستند که منافقانه سنگ انقلاب را به سینه می زنند و با شیبی ملایم، راه کج کرده و و در بزنگاه های حساس، تیشه های تیز شدۀ خود را بر ریشۀ تصمیم های انقلابی فرود می آورند. 🔴 مواظب باشیم تا با انتخاب‌مان، عملداران سکولاریسم را به قلب تپندۀ میهن عزیزمان راه ندهیم و آن جایگاه مقدس را جولان گاه لیبرال مسلکان و قرار ندهیم. 🖋 @resalathozehenghelabi
#امام_خامنه ای: 🔰توصیه سلوکی به ائمه جمعه 👇👇👇
رحا مدیا
#امام_خامنه ای: 🔰توصیه سلوکی به ائمه جمعه 👇👇👇
ای: 🔰توصیه سلوکی به ائمه جمعه: 👈 از رفتن به سمت صاحبان قدرت و ثروت پرهیز کنید 🔺توصیه‌ی سلوکی این است که از رفتن سمت صاحبان قدرت و ثروت و کسانی که زبان چرب و نرم دارند پرهیز کنید. بعضی از این نو دولت ها که به ثروت رسیده‌اند و دنبال یک حاشیه‌ی امن هستند، سراغ ائمه‌ی جمعه و شاخصان روحانیت میروند. اینجا باید حواس جمع باشد. ۹۸/۴/۲۵ ⚜رحا: ❇️ لحظه لحظه عمر, برای رسیدنِ به سعادت جاودانه, جز با نگهداشت, پاسداری, محاسبه و مراقبه نفس ممکن نیست . کسب معرفت برای همه مرحله های سلوک یک امر ضروری است. باید از عملی که انسان را به بدبینی می رساند, پرهیز شود. ✳️ لذا توصیه مقام معظم رهبری به ائمه جمعه در این زمینه باید سرلوحه حوزه علمیه قرار گیرد خصوصاً مراجع محترم تقلید، چرا که باید آنان بدانند فرزندانشان چه راه و روشی را طی می کنند و با چه کسانی در ارتباط هستند؛ همچنین مراقبت کنند که مورد نفوذ واقع نشوند چون از این طریق هست که می توانند تیشه به ریشه دین و انقلاب بزنند و باعث بی آبروی مراجع گردند. نفوذ دوست ودشمن نمی شناسد. دشمن در بحث نفوذ از هر ترفندی برای اهداف شوم خود استفاده می کند. ♻️ مراجع نباید اجازه دهند که فرزندان آنان فریب عده ای روحانیون سکولار را بخورند و در بین آنان جای گیرند. آن عده ای که تمام هدفشان ضربه زدن به نظام اسلامی است البته در لباس روحانیتند. گرگ هایی هستند در لباس میش. کسانی هستند که دنبال مسائل مادی و غیر معنوی هستند و قدرت برای آنان بسیار ضرورت دارد و حاضرند برای رسیدن به آن هدف دست به هر کار غیر قانونی بزنند تا خود را بین دیگران موجه جلوه بدهند. تشکل ها و مجامع غیر قانونی تشکیل می دهن ؛ حتی پا را فراتر می گذارند و عنوان های جعلی برای خود قرار می دهند و خود را آیت الله و مرجع می دانند. این افراد همان کسانی هستند که با صاحبان قدرت و ثروت ارتباط گیری کردند و دست از آرمان های امام(ره) و انقلاب کشیدند و الان حاضرند بخاطر مال و قدرت دست به هر کاری بزنند. 🔰 از این رو مراجع باید باهوشیاری خاص و دقت نظر و حساسیت بیشتر نسبت به بعضی مسائل مهم، خود تصمیم گیر باشند و اجازه ندهند که دشمن در بیوت آنها نفوذ پیدا کنند و محاسبات آنان را در زمینه های حساس تغییر دهند. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔻حجت الاسلام فاضل‌لنکرانی: ⭕️ انقلابی_بودن خط قرمز حوزه های علمیه است؛ انقلابی بودن حوزه، یکی از مسائل مهم است و اگر فردی بخواهد قلمی یا حرفی بزند که طعنه به انقلابی بودن حوزه باشد، مورد نقد است و حوزه این امر را بر نمی‌تابد. ⚜️ رحا: 🔶 جناب حجت الاسلام فاضل لنکرانی: اولین کسی که بحث ترویج سکولاریسم و انقلاب زدایی را در حوزه علمیه قم هشدار دادند حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری بودند. نگرانی رهبری درباره وضعیت سیاسی حوزه‌های علمیه، پیش از پیش مشهود بوده که با سخنرانی ها و بیانات مختلف و به طور خصوص بیاناتی که در دیدار با نماینده گان طلاب داشتند، ابراز نگرانی ایشان از فاصله گرفتن حوزه علمیه از انقلاب بسیار مشهود بود و همین نگرانی باعث شد خیلی افراد متوجه شوند در خفا چه کارهای غیر انقلابی در حال انجام است و عده ای به نام دین و در لباس دین به دنبال ضربه زدن به اسلام و حکومت اسلامی هستند و به طور ملموس سکولاریسم را ترویج می دهند. جناب آقای فاضل: رهبری معظم این حرف ها را به صورت آشکارا و با صراحت بیان کردند نه به صورت کنایه و طعنه!! ⚠️طلاب انقلابی باید مواظب باشیم که انقلاب زدایی در قم توسط صاحبان نفوذ و قدرت انجام نشود. 🖋 @resalathozehenghelabi
#امام_خامنه ای: یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، کسب مهار‌ت‌های دینی است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید عالم و باسواد بشویم. ۱۳۸۵/۸/۱۷ ⚜رحا: ما باید نسبت به وظایف طلبگی احساس مسئولیت داشته باشیم و بتوانیم مهارت های لازم را جهت اجرایی کردن آنها فرا بگیریم.به طور مثال وقتی گفته می شود طلبه وظیفه دارد که دین را تبلیغ نماید، معنایش این است که باید خودش را برای انجام این وظیفه آماده کند و مهارت های لازم را برای آن فرا گیرد. یا اگر گفته شد که طلبه وظیفه دارد که به مردم مشاوره دینی بدهد، معنایش این است که باید مهارت مشاوره را بیاموزد و برای انجام این ماموریت آماده باشد. حضور مستمر در دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی یکی از ملزومات روحانیون مبلغ است، چراکه افزایش وسعت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغی روحانیون، درگرو ارتقای مداوم دانش و مهارت و پشتوانه تبلیغی آنهاست. 🖋 #علی_ابراهیمی #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی #حوزه_سکولار #حوزه_انقلابی #مهارتهای_دینی #رهبری @resalathozehenghelabi
💠امام خمینی: آنقدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می خورد از محمدرضا‌ ‌‌نمی خورد! 👇👇👇
رحا مدیا
💠امام خمینی: آنقدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می خورد از محمدرضا‌ ‌‌نمی خورد! 👇👇👇
💠امام خمینی: آنقدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می خورد از محمدرضا‌ ‌‌نمی خورد! در روایات هست که آخوند و ملّای فاسد در جهنم از بوی تعفّنش اهل‌ ‌‌جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفّن بعض از آخوندهای فاسد دنیا در‌ ‌‌عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی کنیم. ما طرفداری از اسلام می کنیم. این اسلام‌ ‌‌پیش شما باشد معظم هستید. پیش هر کس باشد معظم است. عمل نکردن به اسلام و‌ ‌‌خیانت کردن به اسلام ‌‌[‌‌از‌‌]‌‌ معمم باشد بدتر است از آن کسی که غیرمعمم باشد؛ برای‌ ‌‌اینکه ضررش به اسلام بیشتر از دیگران است. 📚صحیفه امام - ج 10 - ص 278 ⚜️ رحا: 🔰 متأسّفانه در زمانه فعلی بعضی از علما یا روحانیون دچار هواى نفس اند، هواى نفسى که همانند ریشه درخت، در تمام زوایاى زندگى آنان ریشه دوانده، و از أعمال و اخلاق و کردارشان پیداست، که گویى هواى نفس براى آنان والاترین معبود و بهترین محبوب، و عزیزترین معشوق است! هوای نفسی که شامل دنیا پرستی، قدرت، حسادت و ... می شود. 🔰 عده ای درون حوزه هستند و خود را بالاتر از همه میدانند و می گویند در عرفان، بحث های اخلاقی و علمی فقط به ما مراجعه کنید، ما مرجع هستیم مابه روز عمل می کنیم؛ اما باید به این افراد گفت که عاقبت و سرانجام چنین کسانی با چنین تفکراتی مثل بلعم باعورا خواهد شد چرا که شیفته دنیاپرستی و هواپرستی و یار شیطان گردید و توبه نکرد و در این حالت از دنیا رفت. هرچه بدبختی در اسلام وجود دارد از این مقدس مآبها و آنهایی است که تیشه به ریشه دین با ترویج سکولاریسم میزنند. طلاب آگاه باشند با چه کسانی در ارتباط هستند. 🖋 @resalathozehenghelabi
🔷🔸جامعه‌ى مدرسين؛ اتاق فكر مديريت تحول🔷🔸
رحا مدیا
🔷🔸جامعه‌ى مدرسين؛ اتاق فكر مديريت تحول🔷🔸
🔷🔸جامعه‌ى مدرسين؛ اتاق فكر مديريت تحول🔷🔸 ✅ اگر واقعاً فكر كنيم و ببينيم كشور را به چه سمتى بايد برد كه هم پيشروى باشد، هم مدرن باشد، هم تحول باشد و هم به سمت اهداف خود ما باشد، كارى است ممكن!! كارِ ناممكنى نيست. البته اين توقعاتى را كه من عرض مى‌كنم، توقعاتى نيست كه فقط از جامعه‌ى مدرسين برود، بلكه دولت اسلامى و نظام اسلامى خود بزرگترين توقع است و مسؤول اين كارهاست. در اين شكى نيست كه وزارت ارشاد، دستگاه هاى گوناگون و صدا و سيماى ما نقش دارند، منتها جامعه‌ى مدرسين اولًا مى‌تواند نقش داشته باشد، ثانياً مى‌تواند يك مركز فكرى باشد. با تعبير فرنگىِ «اتاق فكر» كه حالا خيلى رايج شده، اينجا واقعاً مى‌تواند يك اتاق فكر باشد و مركزى باشد براى فكر كردن؛ براى تبادل نظر. 📚حوزه و روحانيت، ص: 1204 ⚜️ رحا: 👈حوزه های علمیه انقلابی بايد با تحولات آشنا شوند و آن جايى كه لازم است خود را با این تحولات وفق دهند. باید قدرت مهار تحولات را دارا باشند تا بتواند تغییرات را به سمت مطلوب و مخصوص خود هدایت کنند. لازم است توجه کنیم، توجهی که در حال حاضر در دنیا مهمترین کار دستگاه های استعماری (مثل آمریکا و صهیونیست) است، بخصوص در هدایت و مدیریت تحول ها -چه تحول سیاسی و چه تحول فرهنگی- حال باید جامعه مدرسین که عالی ترین نهاد حوزوی است با تشکیل اتاق فکرهایی برای ایجاد و مدیریت تحولات در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حالت تهاجمی به خود بگیرد، اگر این اتفاق نیفتد و جامعه مدرسین منفعل عمل کند، همواره باید با حالتی دفاعی در صدد رفع انحرافات و شبهات تحول زای دشمن اسلام باشند که به مراتب سخت تر بوده و خسارات زیادی متحمل حوزه های علمیه خواهد شد. 🖋 @resalathozehenghelabi
🌸بصیرت افزایی در حوزه ها🌸 👇👇👇