eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘شیخ عبدالکریم در دلِ سیاست بود ♨️ چندی پیش مصطفی محقق‌ داماد مدعی شده بود حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی حوزه را منهای سیاست اداره می‌کرد! او گفته بود: 🔻حاج شیخ بر جدایی حوزه از سیاست تاکید داشت و توانست بار دیگر روحانیت را در قلب مردم جای دهد. قم هیچ‌گاه جای افراد تندرو نبوده است. این شهر محل درس و اعتدال بوده است. 🔷 اگر چه برخی چهره‌های انقلابی حوزه علمیه در روزهای اخیر علیه چنین بیانات سخیفی موضع‌گیری خوبی داشتند، اما مقابله با چنین جریان پرخطری که امثال محقق دامادها زبان گویای آنند، نیازمند اقداماتی فراتر از پاسخ‌گویی صِرف می‌باشد. 🔻بخشی از پاسخ آیت‌الله خاتمی به محقق داماد: ♨️ آقای محترمی در آن جلسه بر جدایی حوزه از سیاست تأکید می کند و ادعا می کند مرحوم شیخ عبدالکریم حائری حوزه را از سیاست جدا کرد و همین شد که روحانیت را به مردم برگرداند؛ وقتی رویشان نمی شود بگویند دین از سیاست جدا است می گویند حوزه باید از سیاست فاصله بگیرد. ♨️ چه کسی گفته مرحوم آیت الله عبدالکریم حائری در سیاست نبود؟ طبق گفته امام خمینی اگر شیخ عبدالکریم در زمان ما بود همان کاری را می‌کرد که من انجام دادم.... شیخ عبدالکریم در دل سیاست بود. 🖋 @resalathozehenghelabi
27.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 به مناسبت ۲۸ دی ماه ♨️سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط آیت الله خامنه ای @resalathozehenghelabi
🔘 درس خواندن برای مقام ❇️ ما در حوزه‌های علمیه فرا گرفته بودیم و در کتابهای آداب المتعلمین هم نوشته‌اند که وقتی انسان درس میخواند، باید برای مقام نخواند. ❇️برای یک طلبه، این ننگ است که برای رسیدن به مقام مادی درس بخواند؛ اما در محافل دیگر و در مجامع معمولی، دنبال پول و مقام رفتن، هیچ عیبی نیست؛ یک ارزش هم محسوب می‌شود... فرق بین جامعه علمی ما و جوامع علمی و غیر علمی دیگر، این است. 🎤امام خامنه‌ای؛ ۱۱؛۰۹؛۱۳۶۶ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۴) 🔘گونه‌های التقاطی گری ❇️ التقاطی‌گری ساحت‌ها و گونه‌های متفاوتی دارد که با توجه به بافت فکری فرهنگی هر جامعه‌ای ظهور و بروز پیدا می‌کند. ❇️ با توجه به نهادینه شدن دین اسلام به ویژه ترویج آموزه‌های شیعی در جامعه ایرانی نوع التقاط در ایران، التقاط آموزه‌های مکاتب یا ادیان دیگر با دین اسلام و فرهنگ شیعی است. ❇️ التقاط اسلام با برخی مکاتب چون مارکسیسم، سوسیالیسم، اگزیستانسیالیسم، لیبرالیسم و ... همچنین التقاط اسلام با ادیانی چون مسیحیت، یهود، بودیسم، برخی نمونه‌های تفکر التقاطی اسلام با سایر مکاتب و ادیان می‌باشد. ❇️التقاطیونی که شیفتۀ اندیشه‌های مطرح شده در مکاتب و ادیان فوق شده‌اند، با رجوع به قرآن کریم و منابع روایی در جستجوی پشتوانه‌ای برای تأیید نظریات خود هستند. ❇️ این افراد در حقیقت آراء، اندیشه‌ها، افکار و عقاید بیگانه از اسلام را اصل قرار داده و تلاش می‌کنند تا مفاهیم مطرح شده در کتاب و سنت را هم‌سو و مطابق با اندیشه‌های مد نظر خود منعکس کنند. 📚منبع: جریان‌شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ ص۲۵ 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘 همنوایی برخی معممین با غربی‌ها ✅آیت الله محمود عبدالهی، ضمن تبیین پیام های دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد چنین بیان نمود که پیام دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، حفظ و استمرار حضور حوزه و روحانیت در صحنه های انقلاب و مسائل نظام و حکومت اسلامی است. ✅ ایشان پیگیری دغدغه های رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین و غیرت دینی را از اهداف برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین دانست و افزود: غیرت دینی و حساس بودن به آرمان های انقلاب و شهدا باید همراه با عقلانیت و حکیمانه باشد نه اینکه مساله ساز و سوژه برای بیگانگان قرار گیرد. ✅ این عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برخی آگاهانه و نا آگاهانه زمزمه‌های جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با اتکا به آموزه های دینی، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کرد و ثابت نمود که گفتارهای دینی در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاستی و روابط خارجی باید حضور داشته باشد. ✅ عضو جامعه مدرسین بیان کرد: دنیای غرب همانگونه که با اصل انقلاب مخالف است با تداوم انقلاب نیز مخالف می باشد و به دنبال این هستند که مبانی دینی را از مردم بگیرند و برخی در داخل نیز همین مسائل را مطرح می‌کنند. https://rasanews.ir/002wA4 @resalathozehenghelabi
🔘کمبود مبلّغ در کشور ✳️ قوام اسلام با تبلیغ و بیان است ما از نظر مبلغ کمبود داریم چه در داخل و چه در خارج تربیت مبلغ یکی از اهداف حوزه است و باید در کنار تربیت مجتهد به تربیت مبلغ پرداخت. مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی رشته تبلیغ را تأسیس نمود اما به نحو احسن ادامه نیافت. ⭕️ علاوه بر داخل، در خارج نیاز به مبلغین مسلط به زبان عربی هست. آنچه در حوزه می‌خوانیم قواعد است و آن کافی در تبلیغ نیست. من شاهد هستم گروهی از شخصیت‌های ما به خاطر فقد این کمال موفق به سخنرانی نمی‌شوند. ✅ گاهی تصور می‌شود تربیت مبلغ سبب کاهش تربیت فقیه و مجتهد می‌شود؛ در حالی که این دو تکلیف بر دوش دو گروه است و هر گروهی به رشته تخصصی خود می‌پردازند. ⭕️ طلاب حوزه از نظر معیشت در کمال ضیق هستند و شاید در جامعه ما از نظر درآمد از اقشار کم درآمد جامعه باشند. مجموعه حقوق طلاب از ۲ میلیون کمتر است که حتی کفاف اجاره خانه نمی‌دهد. ☑️ باید وضع معیشت اینها تأمین و منابعی از موقوفات و غیره تأمین کرده البته این مطلب باید با حفظ استقلال حوزه که از عصر ائمه به همین روش بوده است عملی شود. 🎤آیت الله جعفر سبحانی؛ 1400/10/23 http://ijtihadnet.ir @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻قالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ: 🔹المؤمنُ إذا ماتَ وتَرَکَ وَرَقةً واحِدَةً علَیها عِلمٌ تَکونُ تِلکَ الوَرَقةُ یَومَ القِیامَةِ سِترا فیما بَینَهُ وبَینَ النارِ ، وأعطاهُ اللّه‏ تبارکَ وتعالى بکُلِّ حَرفٍ مَکتوبٍ علَیها مَدینَةً أوسَعَ مِن الدنیا سَبعَ مَرّاتٍ ؛ 🔸هر گاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روى آن علمى نوشته شده باشد از خود برجاى گذارد ، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش مى‏شود و خداوند تبارک و تعالى به ازاى هر حرفى که روى آن نوشته شده ، شهرى هفت برابر پهناورتر از دنیا به او مى‏دهد . 📚أمالی الصدوق : ۴۰ / ۳ @resalathozehenghelabi
🔘 این افتخار نیست، ننگ است ❇️ هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمی‌تواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. ❇️ این که یک آقائی در یک گوشه‌ای عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست؛ این ننگ است. ❇️ روحانی باید از وجود یک چنین نظامی که پرچمش اسلام است، قانونش فقه اسلامی است، با همۀ وجود استقبال کند. 🎤امام خامنه‌ای؛ ۱۹؛۰۷؛۱۳۹۱ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘روایت سازی ناصواب علیه شهید نواب 💢این روزها که یادآور رشادت‌ و شهادت شهید نواب صفوی و همراهان شهیدش است، انتظار می‌رود که فضلای حوزوی با قلمی عالمانه از سیرۀ مجاهدانۀ این طلبۀ بصیر و انقلابی تجلیل کنند. ♨️ اما قلیل حوزویانی هستند که نه تنها قلمشان در وصف این شهید والامقام نمی‌چرخد بلکه طوری عبارت‌پردازی می‌کنند تا چهره‌ای تروریست از شهید نواب به مخاطبانش ارائه دهند. ♨️ هادی سروش محلاتی در بخشی از یادداشت صفحۀ اینستاگرامش چنین می‌گوید: 🔻«ایران الگوی‌های بزرگ سیاسی دارد و هرکدام‌ افراد شاخصی را به خود جلب نموده‌اند. آیت الله مدرس که امام خمینی بیشتر به او ارادت داشت. امیر کبیر که مورد ارادت مرحوم آیت الله هاشمی بود. نواب صفوی (فدائیان اسلام) که مورد ارادت برخی مقامات نظام است.» ♨️ اگر چه او جرأت نکرده واژۀ تروریست را به شهید نواب نسبت دهد اما عبارت‌پردازیش در ادامۀ یادداشت به گونه‌ایست که حس تروریست بودن شهید نواب و فدائیان اسلام را به خواننده القا می‌کند. ♨️البته این حس در کامنت‌های متعددی از مخاطبان که در ذیل یادداشتش آمده به صراحت جلوه‌گر شده و عباراتی ناصواب علیه شهید نواب و همرزمانش به چشم می‌خورد. 🖋 @resalathozehenghelabi
Esgh e Shohrat.mp3
5.5M
♨️ عشق شهرت ✅ خاطراتی از طلبه محمدرضا حسنی مقدم @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻قالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ: 🔹من کَتَبَ عَنِّی عِلما أو حَدیثالم یَزَلْ یُکتَبْ لَهُ الأجرُ ما بَقِیَ ذلکَ العِلمُ والحَدیثُ 🔸هر کس دانشى یا حدیثى از من بنویسد تا آن دانش و حدیث باقى است ، برایش اجر نوشته شود . 📚کنز العمّال : ۲۸۹۵۱ @resalathozehenghelabi
🔴 واکنش انقلابی و عالمانه شیخ جواد فاضل لنکرانی به اراجیف گویی محقق داماد نسبت به آیت الله حائری یزدی و آیت الله بروجردی 🔻 شیخ جواد فاضل لنکرانی: 🔹 بنده در طول مدتی که این حرف‌ها را شنیده بودم، خیلی در رنج بودم؛ که چرا چنین ناجوانمردی در حق حوزه و بزرگان و انقلاب شده است؟! 🔹 می‌خواهم تأسف عمیق خود را نسبت به سخنان بی‌اساسی که در نشست یکصدمین سال حوزه علمیه قم مطرح شد، اظهار نمایم. 🔹 از جمله برکات بسیار مهم این حوزه‌ی مبارکه مرحوم آقای حائری، شکل‌گیری این انقلاب بود و یکی دیگر ازبرکات مرحوم آقای حائری، تربیت‌یافته‌ای مثل امام بود. 🔹 امام خمینی تربیت شده دوشخصیت بزرگ است؛در درجه اول مرحوم آقای حائری ودر درجه دوم مرحوم آقای بروجردی. 🔹 حضرت امام نیز به عظمت علمی آقای بروجردی معترف بود. حدس قوی بنده این است که مبنای سخن امام خمینی در باب «الاسلام هو الحکومة» در همین کلمات مرحوم آقای بروجردی ریشه دارد. حال، آیا این جفای بزرگی در حق آقای بروجردی نیست؟ 🔹 اظهار تأسف شدید من این است که برخی آقایان جلسه‌ای تشکیل دادند به‌عنوان صد سالگی حوزه و در آن بزرگ‌ترین جفا را بر حوزه کردند. 🔹 نسبت به حوزه، خلاف گفتند و نسبت‌هایی به مرحوم آقای بروجردی و حائری دادند که عالمانه نبود، و حرفشان خلاف واقع است. 🔹 متأسفانه این حرف زده شد و واکنش درخوری به آن صورت نگرفت، و این یک تأسف دیگری است! آیا این است حق امام؟ این است پاسخ این همه زحمتی که امام برای دین کشید؟ بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب افرادی بیایند و این حرف رامطرح کنند؟ ✅متن کامل صحبت های شیخ فاضل: hawzahnews.com/xbxMY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘فعالیت اثرگذار در فضای مجازی 🔹مخاطبان رسانه های اجتماعی، گاهی از یک کامنت و لایک و ریت هم اثر می گیرند. بدانید یک کامنت و لایک و ریت شما، روی باور دیگران اثر می گذارد. 🔹شاید تا به حال دقت نکرده اید، گاهی سکوت هم در ترویج دروغ های بزرگ موثر است؛ پدیده مارپیچ سکوت.بنابراین سعی کنید راوی حقیقت باشید. @resalathozehenghelabi
🔻توئیت حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی 🔹حداقل ۵۰ سال از عمرم انقلابی بوده‌ام و ذره‌ای از وابستگی‌ام کاسته نشده بلکه افزوده شده است و یقین دارم این انقلاب جهانی خواهد شد و نظام اداري اسلام جایگزین نظام اداری فعلي خواهد شد. این را به خاطر ایام شیرین انقلاب نوشتم که با فرار شاه آغاز و به دهۀ فجر منتهی می‌شود. @resalathozehenghelabi
هدایت شده از احوال حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امروز روزی است که اسلام باید تحقق پیدا بکند... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze