eitaa logo
راهبر مربی
1.5هزار دنبال‌کننده
637 عکس
168 ویدیو
375 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 رباعی گفتی و تقدیم سلطان غزل کردی... - شعرخوانی محسن رضوانی در دیدار رهبری
هدایت شده از راهبر مربی
✨قسمت اول✨ ⭕️ چند نکته درباره فعالیت فرهنگی و تربیتی: فرق ندارد کجا کار تربیتی می کنیم؛ مسجد مدرسه هیئت دانشگاه بسیج و ... هرجایی که بخواهیم کار کنیم و نتیجه بگیریم بایستی به چند مسئله به طور جدی توجه کنیم! کار تربیتی 4 رکن دارد: 1. مربی 2. متربی 3. برنامه رشد 4. محیط رشد/ ساختار رشد دهنده ❗️بی توجهی به هرکدام از این موارد باعث می شود کار ابتر بماند؛ مثلا دوستانی که هیئت دارند و مخاطب جوان هم دارند ولی مربی ندارند و فقط روی مداح و شام هیئت سرمایه گذاری کرده اند بعد از مدتی احتمال اینکه شاهد ریزش بچه هیئتی ها باشند بسیار زیاد است. یا مجموعه هایی که مربی و مخاطب دارند اما برنامه ای برای رشد ندارند و کشکولی پیش می روند، کار این دسته هم در نهایت فرسایشی و بدون خروجی می شود و اساسا کار تربیتی اصولی انجام نگرفته است و صرفا درباره بعضی موضوعات به صورت تجزیه ای با متربیان صحبت کرده ایم. ▪️در این مدتی که با فعالان فرهنگی زیادی در ارتباط بودم این مشکل خیلی فراگیر بوده است و می توان ادعا کرد بی برنامگی، مشکل غالب فعالان فرهنگی هست و عموما متوجه این مسئله نیستند و اراده ای برای حل این مسئله ندارند. 😔 به عنوان مثال برنامه های متنوعی در مساجد و... اجرا می شود، مثل گروه سرود، کلاس احکام، کلاس قرآن و ... وقتی می پرسیم بر اساس چه منطقی پیش می روید؟ کدام قسمت کار شما ناظر به تقویت بعد بینشی مخاطب است، کدام قسمت ناظر به بعد گرایشی است و چه برنامه ای برای رفتار سازی داشته اید، عموما جوابی ندارند و اصلا چنین دقت هایی را نداشتند فقط کشکولی پیش رفته اند... معلم های پرورشی و دیگر فعالان هم وضعیت مشابه ای دارند البته افرادی که اصولی حرکت می کنند کم نیستند ولی وجه ی غالب کار فرهنگی موجود، کار اصولی و روی قاعده نیست. 🔸خودتان کار خود را ارزیابی کنید اگر جواب این سوالات برای شما روشن است یعنی روی اصول دارید کار می کنید ولی چنانچه جواب روشنی ندارید کار شما اصولی نیست! ✅مخاطب را از کجا به کجا می خواهید برسانید؟ نقطه الف و ب یا به تعبیری مبدا و مقصد در کار شما وجود دارد؟ ✅بر اساس چه روشی می خواهید کار را پیش ببرید؟ ✅برای رسیدن به اهداف تان از چه چارچوبی استفاده می کنید؟ ساده تر بگیم این می شود جواب این سه تا سوال را باید بدهید ✔️ چیستی کار تربیتی؟ ✔️ چرایی کاری تربیتی؟ ✔️ چگونگی کار تربیتی؟ ✍️ادامه دارد ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
هدایت شده از راهبر مربی
✨قسمت دوم✨ 🔶چگونگی کار تربیتی در بستر های مختلف ❓برای کار تربیتی از کجا شروع کنیم؟ (برای مخاطبینی که برنامه ی مستمر داریم) ▪️جواب های مختلفی برای این سوال وجود دارد اما بنده معتقدم، تربیت در ساختار اتفاق میفتد؛ لذا در ابتدا بایستی از کار تشکیلاتی شروع شود و اصول کار تشکیلاتی برای مخاطبین تثبیت بشود، تشکیلاتی بار آمدن متربیان ثمرات خوبی دارد از جمله اینکه: ✅ پیشبرد برنامه های آینده را بسیار راحت می کند. ✅ چالش ها را کاهش می دهد و اختلافات به حداقل می رسد. ✅ همکاری بین اعضا بیشتر می شود. ✅ تقسیم کار می شود و همه ی کارها بر دوش مربی نمی باشد. ✅ تربیت نیرو و کادر سازی صورت می گیرد. ✅ مجموعه قائم به فرد نمی شود و با رفتن افراد، فعالیت مجموعه به مخاطره نمی افتد. ✅ نیروی تشکیلاتی هرجا برود، منشا خیر است و کار را دست می گیرد. در واقع کار تشکیلاتی، ساختار و چارچوب کار تربیتی می باشد و محیط تربیتی ما یک محیط تشکیلاتی هست. ⁉️ چگونه بچه ها را تشکیلاتی بار بیاوریم؟ اول باید خود مربی مسلط بر کار تشکیلاتی باشد و نگاه تشکیلاتی داشته باشد، و در این زمینه آموزش های لازم را ببیند. سپس به صورت تئوری و عملی به متربیان منتقل کند و روح تشکیلاتی را در کار به جریان اندازد. ✍ادامه دارد... ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
سلام شبتون بخیر خوبید؟ تجربه نگاری استاد طاهری و چند خاطره ای که از منش ایشان بیان شد الحمدلله بازخورد خوبی داشت و دوستان زیادی استفاده کردند یکبار دیگر مطالب را مرور کنید تا یک تجربه نگاری از یک کار تشکیلاتی فوق العاده حرفه ای و ثمر بخش که توانست صدها نفر مثل استاد طاهری را تربیت کند با هم داشته باشیم.
راهبر مربی
👆خلاصه ویژگی افراد با هویت نقش بسته بر دیوار مسجد #اعتکاف #شیراز #تجربه_نگاری
حواسم هست ادامه ی بحث هویت هم مانده و باید تکمیل کنیم👨‍🦯
⭕️ آقا سیدرضی 👤 نویسنده: هادی معصومی زارع ✂️ برش‌هایی از متن: سید یک جا بند نمی‌شود. کل ساعة هو فی شأن. مصداق بارز «رجل فی أمة» است. من او را بولدزر مقاومت می‌نامم. از بس پرکار و پرانرژی است. سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات می‌توان گفت که تنها کسی بود که شاهد زنده‌ی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود. ابو... از آخرین تاکتیک‌های ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان می‌گوید. آن‌قدر خنده‌دار است که ریسه می‌رویم. ولی خب کار می‌کند دیگر‌. آنها که مطلع‌اند می‌دانند سید پنج سال از عمر کاری‌اش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من می‌گفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینه‌اش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند. 👇ادامه مطلب: syaaq.com/31470 🏷 ✍متن آقای معصومی را بخوانید تا با ایشان و سید رضی همزمان آشنا شوید.
راهبر مربی
⭕️ آقا سیدرضی 👤 نویسنده: هادی معصومی زارع ✂️ برش‌هایی از متن: سید یک جا بند نمی‌شود. کل ساعة هو ف
دکتر معصومی از فارغ‌التحصیلان موسسه امام خمینی(ره) هستند. کتاب «روایت جذب» ایشان کتابی خواندی است. البته جزو آموزش های نامنظم محسوب می شود و شما مجبورید از داعش الگو بگیرید😊