هدایت شده از راهبر مربی
✨قسمت اول✨
⭕️ چند نکته درباره فعالیت فرهنگی و تربیتی:
فرق ندارد کجا کار تربیتی می کنیم؛
مسجد
مدرسه
هیئت
دانشگاه
بسیج و ...
هرجایی که بخواهیم کار کنیم و نتیجه بگیریم بایستی به چند مسئله به طور جدی توجه کنیم!
کار تربیتی 4 رکن دارد:
1. مربی
2. متربی
3. برنامه رشد
4. محیط رشد/ ساختار رشد دهنده
❗️بی توجهی به هرکدام از این موارد باعث می شود کار ابتر بماند؛
مثلا دوستانی که هیئت دارند و مخاطب جوان هم دارند ولی مربی ندارند و فقط روی مداح و شام هیئت سرمایه گذاری کرده اند بعد از مدتی احتمال اینکه شاهد ریزش بچه هیئتی ها باشند بسیار زیاد است.
یا مجموعه هایی که مربی و مخاطب دارند اما برنامه ای برای رشد ندارند و کشکولی پیش می روند، کار این دسته هم در نهایت فرسایشی و بدون خروجی می شود و اساسا کار تربیتی اصولی انجام نگرفته است و صرفا درباره بعضی موضوعات به صورت تجزیه ای با متربیان صحبت کرده ایم.
▪️در این مدتی که با فعالان فرهنگی زیادی در ارتباط بودم این مشکل خیلی فراگیر بوده است و می توان ادعا کرد بی برنامگی، مشکل غالب فعالان فرهنگی هست و عموما متوجه این مسئله نیستند و اراده ای برای حل این مسئله ندارند. 😔
به عنوان مثال برنامه های متنوعی در مساجد و... اجرا می شود، مثل گروه سرود، کلاس احکام، کلاس قرآن و ... وقتی می پرسیم بر اساس چه منطقی پیش می روید؟ کدام قسمت کار شما ناظر به تقویت بعد بینشی مخاطب است، کدام قسمت ناظر به بعد گرایشی است و چه برنامه ای برای رفتار سازی داشته اید، عموما جوابی ندارند و اصلا چنین دقت هایی را نداشتند فقط کشکولی پیش رفته اند...
معلم های پرورشی و دیگر فعالان هم وضعیت مشابه ای دارند البته افرادی که اصولی حرکت می کنند کم نیستند ولی وجه ی غالب کار فرهنگی موجود، کار اصولی و روی قاعده نیست.
🔸خودتان کار خود را ارزیابی کنید اگر جواب این سوالات برای شما روشن است یعنی روی اصول دارید کار می کنید ولی چنانچه جواب روشنی ندارید کار شما اصولی نیست!
✅مخاطب را از کجا به کجا می خواهید برسانید؟ نقطه الف و ب یا به تعبیری مبدا و مقصد در کار شما وجود دارد؟
✅بر اساس چه روشی می خواهید کار را پیش ببرید؟
✅برای رسیدن به اهداف تان از چه چارچوبی استفاده می کنید؟
ساده تر بگیم این می شود جواب این سه تا سوال را باید بدهید
✔️ چیستی کار تربیتی؟
✔️ چرایی کاری تربیتی؟
✔️ چگونگی کار تربیتی؟
✍️ادامه دارد
#اصول_کار_تربیتی
#منظومه_فکری_تربیتی
#اصلاح_فکر
#ارکان_تربیت
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
هدایت شده از راهبر مربی
✨قسمت دوم✨
🔶چگونگی کار تربیتی در بستر های مختلف
❓برای کار تربیتی از کجا شروع کنیم؟ (برای مخاطبینی که برنامه ی مستمر داریم)
▪️جواب های مختلفی برای این سوال وجود دارد اما بنده معتقدم، تربیت در ساختار اتفاق میفتد؛
لذا در ابتدا بایستی از کار تشکیلاتی شروع شود و اصول کار تشکیلاتی برای مخاطبین تثبیت بشود، تشکیلاتی بار آمدن متربیان ثمرات خوبی دارد از جمله اینکه:
✅ پیشبرد برنامه های آینده را بسیار راحت می کند.
✅ چالش ها را کاهش می دهد و اختلافات به حداقل می رسد.
✅ همکاری بین اعضا بیشتر می شود.
✅ تقسیم کار می شود و همه ی کارها بر دوش مربی نمی باشد.
✅ تربیت نیرو و کادر سازی صورت می گیرد.
✅ مجموعه قائم به فرد نمی شود و با رفتن افراد، فعالیت مجموعه به مخاطره نمی افتد.
✅ نیروی تشکیلاتی هرجا برود، منشا خیر است و کار را دست می گیرد.
در واقع کار تشکیلاتی، ساختار و چارچوب کار تربیتی می باشد و محیط تربیتی ما یک محیط تشکیلاتی هست.
⁉️ چگونه بچه ها را تشکیلاتی بار بیاوریم؟
اول باید خود مربی مسلط بر کار تشکیلاتی باشد و نگاه تشکیلاتی داشته باشد، و در این زمینه آموزش های لازم را ببیند.
سپس به صورت تئوری و عملی به متربیان منتقل کند و روح تشکیلاتی را در کار به جریان اندازد.
✍ادامه دارد...
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
سلام شبتون بخیر
خوبید؟
تجربه نگاری استاد طاهری و چند خاطره ای که از منش ایشان بیان شد الحمدلله بازخورد خوبی داشت و دوستان زیادی استفاده کردند
یکبار دیگر مطالب را مرور کنید تا یک تجربه نگاری از یک کار تشکیلاتی فوق العاده حرفه ای و ثمر بخش که توانست صدها نفر مثل استاد طاهری را تربیت کند با هم داشته باشیم.
#اسوه_تربیتی
#اسوه_ی_تشکیلاتی
راهبر مربی
👆خلاصه ویژگی افراد با هویت نقش بسته بر دیوار مسجد #اعتکاف #شیراز #تجربه_نگاری
حواسم هست ادامه ی بحث هویت هم مانده و باید تکمیل کنیم👨🦯
هدایت شده از تحلیل سیاسی منطقه و جهان
⭕️ آقا سیدرضی
👤 نویسنده: هادی معصومی زارع
✂️ برشهایی از متن:
سید یک جا بند نمیشود. کل ساعة هو فی شأن. مصداق بارز «رجل فی أمة» است. من او را بولدزر مقاومت مینامم. از بس پرکار و پرانرژی است.
سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات میتوان گفت که تنها کسی بود که شاهد زندهی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود.
ابو... از آخرین تاکتیکهای ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان میگوید. آنقدر خندهدار است که ریسه میرویم. ولی خب کار میکند دیگر.
آنها که مطلعاند میدانند سید پنج سال از عمر کاریاش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من میگفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینهاش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند.
👇ادامه مطلب:
syaaq.com/31470
🏷 #سوریه #سیدرضی #طوفان_الاقصی #لبنان #محور_مقاومت #نظامی
✍متن آقای معصومی را بخوانید تا با ایشان و سید رضی همزمان آشنا شوید.
راهبر مربی
⭕️ آقا سیدرضی 👤 نویسنده: هادی معصومی زارع ✂️ برشهایی از متن: سید یک جا بند نمیشود. کل ساعة هو ف
دکتر معصومی از فارغالتحصیلان موسسه امام خمینی(ره) هستند.
کتاب «روایت جذب» ایشان کتابی خواندی است.
البته جزو آموزش های نامنظم محسوب می شود و شما مجبورید از داعش الگو بگیرید😊
معرفی کتاب
یکی از پیچیده ترین و معماگونه ترین پرسش هایی که همواره پژوهشگران حوزه های مختلف از جمله حوزه های امنیتی، جامعه شناختی و روان شناختی و نیز اندیشه ورزان حوزه دین را به خود مشغول ساخته، آن است که براستی چه علل و اسبابی منجر به تشویق توده های اهل سنت و به ویژه جوانان به چنین جنبش هایی می شود که در آغوش گرفتن مرگ، سرنوشت محتوم بسیاری از اعضای آن بوده، هست و خواهد بود.
براستی بنیاد و ریشه و به اصطلاح فلاسفه، «علت محدثه» گرایش به این گروه ها و کنشگری و عضویت فعالانه در آنها چیست؟ چه زمینه ها و بسترهایی، گرایش ده ها هزار جوان و نوجوان اهل سنت را به این پارادایم فکری و گروه های منتسب به آن تسهیل کرده است؟ نیز آن چه عوامل و انگیزه هایی ایشان را تشویق و یا حتی وادار به پیوستن به این گروه های و بذل جان و مال خود در راه اهداف آنها می کند؟
کتاب حاضر در پی پاسخ به این سوالات می باشد.
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: بنیاد گرایش و جذب به جنبش های جهادگرای سلفی
فصل سوم: زمینه ها و بسترهای گرایش و جذب به جنبش های جهادگرای سلفی
فصل چهارم: عوامل و انگیزه های گرایش و جذب به جنبش های جهادگرای سلفی
فصل پنجم: نتیجه گیری و راهبردهای تعاملی - تقابلی
✍️واقعا داعش چطوری جذب می کرد که حتی جوانان اروپایی به آنها می پیوستند و در این راه تا پای جان پیش می رفتند؟
#معرفی_کتاب
راهبر مربی
دکتر معصومی از فارغالتحصیلان موسسه امام خمینی(ره) هستند. کتاب «روایت جذب» ایشان کتابی خواندی است. ا
حالا شما نیایید موسسه درس بخونید
کی ضرر می کنه؟😉
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳
🔵 دوره حضوری در ۱۳ رشته ویژه برادران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، جامعهشناسی، روانشناسی و علوم سیاسی
🔵 دوره مجازی در ۷ رشته ویژه برادران و خواهران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی
🔷 مزایا:
🔶 آشنایی طلاب با مبانی اندیشههای اسلامی در رشتههای علوم انسانی
🔶 اعطای دانشنامه رسمی کارشناسی وزارت علوم
🔶 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشتههای علوم انسانی با رویکرد اسلامی
🔶 پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری»
✅ شرایط داوطلبان:
1️⃣ اتمام سطح یک حوزه برای برادران و اتمام سطح ۲ حوزه برای خواهران
2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه
3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و سنجش استعداد تحصیلی
✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران، شیراز
✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز و اهواز
✅ ثبت نام تا ۱۰ دی ۱۴۰۲
✅ آزمون کتبی: جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲
☎️ ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۱۸ – ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۲۸ – ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۶۴
🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدیریت پذیرش
🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید.
🌐 http://paziresh.iki.ac.ir
#کارشناسی #ثبت_نام #ثبت_نام_کارشناسی
🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
لینک مجموعه ده قسمتی دعوت فرزندان به نماز
استاد کاظمی
۱. نماز، یک معجون همهکاره
https://eitaa.com/kazemimaharat/786
۲. شیوههای دعوت به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/810
۳. اهمیت دعوت دیگران به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/828
۴. اصل شروع از خود
https://eitaa.com/kazemimaharat/836
۵. آسیبهای دعوت تک بعدی
https://eitaa.com/kazemimaharat/849
۶.اصل تدریجی در دعوت به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/864
۷.اصلهای تداوم، آسانگیری و تعادل
https://eitaa.com/kazemimaharat/874
۸. دعوت کودکان زیر ۶ سال به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/884
۹. دعوت کودکان ۷ تا ۱۲ سال به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/899
۱۰.دعوت نوجوانان و جوانان به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/910
👇👇👇
https://eitaa.com/kazemimaharat
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرار بود یه تست بازیگری ساده باشه ولی خیلی عجیب شد...
واقعا شوکه شدم😥
تا آخرش ببینید!
‼️@hamin_media