eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
راهبر مربی
مناجات خمس عشر کوتاه و متناسب با حالات روحی مختلف
این بخش پایانی دعای عرفه، در مراسم های دعا و مناجات، خوانده نمی شود ولیکن این قسمت، دارای فرازهای فوق العاده زیبایی است که به عزیزان پیشنهاد می کنم بعد از مراسم، ملاحظه کنند و در معانی بلند و عمیق آن بیاندیشند. خاطرم هست که یکی از اساتید، در کلاس آموزش عقائد، مسائل اعتقادی را با استفاده از مضامین عالی این قسمت از دعا، تبیین می کردند. به گونه ای که هربار پس از آن این فرازها را می خواندم، یک دور تمام مباحث درس اصول عقائد، مرور می شد. فردا دعای عرفه را با دقت بخوانید و قسمت های جذاب را برای بیان سر کلاس انتخاب کنید. چرا که هر فراز، دریای عمیقی از معارف الهی است که از کلام سیدالشهدا علیه السلام جاری شده و بلاشک موجب یقظه و بیداری شنونده و مخاطب می گردد. #واجب_الوجود #اعتقادی #عرفه 🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
💠 مَتَي غِبْتَ حَتَّي تَحْتَاجَ إلَي دَلِيلٍ يَدُلُّ عَلَيْكَ كي پنهان بوده اي، تا نيازمند به دليلي باشي كه بر تو دلالت كند 🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
💠 مَتَي غِبْتَ حَتَّي تَحْتَاجَ إلَي دَلِيلٍ يَدُلُّ عَلَيْكَ كي پنهان بوده اي، تا نيازمند به دل
کی رفته‌ای ز دل که تمنا کنم تو را کی بوده‌ای نهفته که پیدا کنم تو را غیبت نکرده‌ای که شوم طالب حضور پنهان نگشته‌ای که هویدا کنم تو را با صد هزار جلوه برون آمدی که من با صد هزار دیده تماشا کنم تو را 🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | ما را مثل دلقک فرعون ببخش! 🔺️حکایتی در باب بخشندگی خداوند و آمادگی برای دعای عرفه، علامه مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۸۵/۱۰/۰۹ 🌐 @mesbahyazdi_ir
راهبر مربی
🎞 #کلیپ_ویژه | ما را مثل دلقک فرعون ببخش! 🔺️حکایتی در باب بخشندگی خداوند و آمادگی برای دعای عرفه، ع
ما را مثل دلقک فرعون ببخش! 🔹️یكى از علما داستانی را نقل مى‌‌كرد که یادم نیست در كتابی خوانده باشم؛ ولى ناقل، مرد بزرگى بود كه بى جهت و بى سند نقل نمى‌‌كرد. داستان مربوط به بنى اسرائیل و فرعون است. وقتى حضرت موسى ـ‌على نبینا و آله و علیه السلام‌ـ با برادرشان هارون براى دعوت فرعون آمده بود، یك لباس شبانى پوشیده بودند و یك چوبدستى دستشان بود، به دربار فرعون آمده بودند. خدمه دربار پرسیدند: شما كه هستید و این‌جا چه كار دارید؟ موسی گفت: من پیغمبر خدا هستم و آمده‌‌ام فرعون را دعوت كنم. خدمه دربار به آنها خندیدند و گفتند: از اینجا بروید. 🔹️فردا حضرت موسى و هارون، دوباره به دربار فرعون آمدند و همین جریان تكرار شد. در روایت نقل شده كه آنها چهل روز به دربار فرعون مى‌‌آمدند اما كسى راهشان نمى‌‌داد. فرعون دلقكى داشت كه وقتى خسته می‌شد، برایش بازى در مى‌‌آورد و فرعون را مى‌‌خنداند. این دلقك چند بار در مسیر رفتن به دربار، ‌‌دیده بود كه چوپانى ایستاده و با چوبی در دست مى‌‌گوید: من پیغمبر خدا هستم و آمده‌ام فرعون را دعوت كنم. 🔹️یك روز این دلقك لباس چوپانى پوشید و چوبی به دست گرفت و به كاخ فرعون رفت و جلوى فرعون ایستاد. فرعون پرسید: این چه لباسى است كه پوشیده‌اى؟ دلقك گفت: من پیغمبرم؛ آمده‌ام تو را دعوت كنم. فرعون و اطرافیانش به خنده افتادند و این یكى از سوژه‌‌هاى خندیدن فرعون شد و هر روز این لباس را مى‌‌پوشید و مى‌‌آمد به دربار و می‌گفت: من پیغمبرم و آمده‌ام تو را دعوت كنم؛ یا قبول كن، یا عذاب نازل مى‌‌شود. درباریان هم مى‌‌خندیدند. 🔹️بالاخره یك روز فرعون گفت: این حرف را از كجا یاد گرفته‌اى؟ دلقك گفت: كسى هست كه مى‌‌آمد مقابل دربار و این حرف‌ها را می‌گفت. فرعون گفت: بگویید خودش بیاید تا او را ببینیم. این جریان زمینه‌‌اى شد كه موسى را به كاخ فرعون راه دادند. فرعون به موسی و هارون اجازه داد تا آنها را ببینند و بخندند. آن آقاى بزرگوار نقل مى‌‌كرد كه وقتى عذاب بر فرعونیان نازل شد و همه آنها غرق شدند، خطاب رسید كه این دلقك را نجات دهید. فرشته‌‌ها گفتند: این هم از اصحاب فرعون و كافر است. خطاب آمد كه این لباس دوست ما را مى‌‌پوشید و اداى دوست ما را در مى‌‌آورد. 🔹️معنای این حرف این است كه گاهى ادا درآوردن هم مطلوب است. باید حال ما این‌گونه باشد كه ما لیاقت دعا كردن نداریم. ما كجا، ساحت قدس الهى كجا؟! اگر ما بخواهیم مطالبی كه در مضامین دعاها وارد شده، واقعا خودمان قصد انشاء كنیم و بگوییم ما این حرف‌ها را مى‌‌زنیم، مثل بنده‌‌اى، بخواهم چنین بگویم، جا دارد، به دهانمان بزنند و بگویند: خفه شو! تو كجا و این حرف‌ها كجا؟! پیش ما دروغ مى‌‌گویى؟! كس دیگری را پیدا نكرده‌اى كه فریبش بدهى؛ مى‌‌خواهى خدا رافریب بدهى؟! 🔹️ما باید بگوییم: ما اداى دعاخوان‌‌ها را در مى‌‌آوریم...امروز ما را مثل دلقک فرعون ببخش! آخر ما هم لباس دوست تو را می پوشیم، ما هم دم از امام حسین(علیه السلام) می زنیم. 🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) ۱۳۸۵/۱۰/۰۹ 🌐 @mesbahyazdi_ir
ایام حج و عید قربان است. دوباره عده ای نگران فقرا شده اند و برخی نسبت به حقوق حیوانات حساس. احتمال بسیار زیاد، چند روز دیگر با شروع محرم، مجددا این سنخ سوالات و شبهات بیشتر مطرح می شود. ▫️در اکثر این شبهات، غالبا یک شیوه به کارگرفته می شود که در ادامه با هم انواع آن را مرور می کنیم. 📌 شیوه بدل سازی یکی از مشکلاتی که دشمنان برای دین ایجاد می کنند این است که برای تخریب موضوعی، اصل و ریشه آن را نمی زنند چون می دانند به نتیجه مطلوب نمی رسند؛ اما کاری که در طول تاریخ از آن نتیجه گرفته اند، بدل سازی بوده است؛ یعنی در مقابل جریان حق، جریان باطلی را بَزَک و علم کرده تا بهرۀ لازم را از آن ببرند. 🔺انواع بدل سازی: 1. بدلسازی شخصیتی گاهی این بدل سازی، شخصیتی بوده و در تمام مقولات معنوی جبهه حق ظهور دارد. 🔹بدل سازی برای خداوند در این مورد برای خداوند که معبود اصلی و واقعی است بدلسازی کردند؛ بدل هایی مانند بت ها. قرآن کریم در این زمینه می فرماید: «وَجَعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ/ ابراهیم،30» 🔹بدل سازی برای پیامبر (ص): این بدل سازی ها برای انبیا علیهم السلام نیز بوده است و عده ای برای انحراف مردم، پیامبران دروغین را خلق و تقویت می کردند. 🔹بدلسازی برای امام (ع): بدلی که در در مقابل اهلبیت علیهم السلام ایجاد کردند، بدین گونه بود : می دانستند امیرالمؤمنین، علی علیه السلام جانشین بر حق پیامبر (ص) است و کسی به تقوا، علم، شجاعت و صبر امیرالمؤمنین(ع) نمی رسد؛ لذا خلفا در مرحله اول خودشان را فقط مرجع سیاسی معرفی کردند و در سایر امور، مردم را به سمت امیرالمؤمنین (ع) سوق دادند؛ اما کم کم یک قدم پا را فراتر گذاشته و ابن عباس را جای ایشان جا زدند. بعدها حتی به همین هم راضی نشدند و وقتی ماجرای توسل به قبر پیامبر (ص) مطرح شد، عمربن خطاب توسل به قبر ابن عباس را مطرح کرد و مردم را از توسل به قبر شریف پیامبر (ص) منع نمود. اینگونه بـود که معاویه با انـواع دسیسه ها خودش را بدل امام حسن مجتبی(ع) نامید. اهلبیت(ع) هرکدام به گونه ای با این بدل سازی ها درگیر بودند تا اینکه به زمان غیبت منتهی شد. ترویج مدعیانی دروغین مانند جریان احمدالحسن یمانی، در همین راستا است. 🔹 بدلسازی برای قهرمانان دینی: امــــروزه نـیـز بـه جـای قـهـرمـان هـای واقـعـی کـربـلا، قـهـرمـان هـای تخیلی غـربـی را با پـروپـا گـانـدای رسـانـه ای بـه ذهـن و دل جـوانـانمـان تـزریـق می کنند. بـن تـن، مرد ِ عنکبوتی، رمبو و قهرمانان تخیلی از این دست، باعث شده بچه ها با آمال و آرزوهای دروغین، جهان غرب را همان منجی و موعود بدانند. 2. بدل سازی فکری این بدل سازی ها به شخصیت ها محدود نشده، بلکه نسبت به افکار و باورهای اصیل نیز بدل هایی ساخته شده و ترویج شده است. مثلاً در برابر اسلام ناب، اسـلام آمریکایی را ساخته اند. در برابر شیعه انقلابی، شیعه انگلیسی در برابر مهدویت اصیل و فعال، مهدویت منفعل انجمن حجتیه. در برابر مرجعیت انقلابی، مرجعیت سازشکار و در برابر عرفان ناب شیعی، عرفانهای کاذب را پرورش داده اند. 3.بدل سازی مناسک و شعائر دینی در مواجه با مناسک و مناسبات مختلف دینی نیز همواره از این شیوه استفاده می شود مثلا بجای نماز خواندن، ورزش کنید. بجای روزه گرفتن و گرسنگی کشیدن، گرسنگان را سیر کنید. به جای حج، به فقرا کمک کنید. به جای قربانی کردن، به حیوانات مهربانی کنید. به جای عزاداری و زیارت به فقرا کمک کنید. به جای.... شیوه ثابتی که برای ایجاد شبهه نسبت به مناسک دینی خیلی پرکاربرد می باشد. ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
سلام خوبید؟
یک سوال شما در کلاس ها و ... چقدر مخاطب خود را با واقعیت ها روبرو می کنید؟ پیش آمده مطلبی را بیان کنید که مخاطب دوست داشته باشد هرچند به ضررش باشد؟ کلیپ بعدی را ببینیم... 🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 👤حاج آقا قرائتی: در ازدواج عجله کنید من موافق ازدواج دبیرستانی هستم بعد از اکسیژن و آب و غذا هیچ نیازی بالاتر از ازدواج نیست. خانم میگفت خدا لعنت کنه پدر مادرم و استاد دانشگاه و مشاورم خواستگارای خوبی داشتم هی گفتن باشه لیسانستو بگیر عجله نکن بعد یکمرتبه خواستگارها افت کردن و دیگه خواستگار ندارم ⁉️مگه ازدواج مدرک هاست؟ ✍️شما چقدر با مخاطب خود صادق هستید؟ واقعیت ها را به آنها می گویید یا مطالبی که دوست دارند بشنوند بیان می کنید؟ ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
🔰 در کلاس ها به خصوص جمع های دانشجویی شما بارها با این مسئله مواجه می شوید که افراد نسبت به یک مسئله نظری دارند که فانتزی و دور از واقع است یا اینکه در نهایت به ضرر آنها هست حال از شما انتظار دارند که تایید کنید و اساسا برای گرفتن تایید با شما وارد بحث می شوند. 🔒مسئله: در اینجا چکار می کنید؟ برای افزایش محبوبیت خود نزد مخاطبین هم رنگ آنها می شوید یا اینکه وارد چالش می شوید؟ ⁉️به‌صورت کلی چگونه مسئله را مدیریت می کنید؟ برجک بزنیم؟!...؟ 🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
🔴رزمایش کشوری علمی فرهنگی طلاب میقات 11 ▪️ویژه طلاب فعال فرهنگی برادر سراسر کشور ❇️ محورهای آموزشی: ▪️انقلاب اسلامی ▪️مدیریت و تشکیلات اسلامی ▪️نظام حوزه و روحانیت ▪️مدیریت تبلیغ 📅زمان: ۱۰ الی ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ⏳مهلت ثبت نام: تا جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ 💬ثبت نام اولیه با ارسال عبارت «طلاب 11» به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۱۸ 🌐اطلاعات بیشتر در : miqat.ir 📞شماره تماس: ۳۷۰۰۸-۰۲۵(داخلی ۱۴۵) 📲شناسه ایتا: @miqat11 http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c موسسه جوانان انقلاب اسلامی
💠 کتاب کار مربی "به وقت غدیر" ویژه مربیان، مبلغان و فعالان فرهنگی دوره متوسطه اول و دوم 🔴 موضوع: امام شناسی ⬅️ تولید مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان 🖋 به کوشش حسین رحیمی 📖 "به وقت غدیر" می‌کوشد تا محتوای مورد نیاز، جهت برگزاری مراسمات شاد تربیتی و معرفتی را در اختیار مربی، مبلغ و فعال فرهنگی قرار دهد. 🔰ویژگی‌های کتاب: • رویکرد معرفتی- تربیتی • توجه به مسائل اعتقادی دانش آموزان • کاربردی بودن محتوا • تولید محتوا بر اساس اقتضائات میدان ℹ️ لینک دسترسی به فایل کتاب 🌐 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔶 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔴 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ «توبیخ‌پذیری» برای نهادینه‌کردن فرهنگ نهی از منکر، باید فرهنگ «عتاب‌پذیری» را در جامعه نهادینه کنیم یعنی وقتی فردی دیگری را در مقابل اشتباهش مورد عتاب و توبیخ قرار می‌دهد، نه تنها برایش قابل پذیرش باشد بلکه آن‌را نشانه‌ی «خیرخواهی خدا در حق خودش» بدانند. پس مدارس و سایر مراکز فرهنگ‌ساز، باید «عتاب‌پذیری» را نهادینه و فرهنگ‌سازی کنند. به‌گونه‌ای که وقتی کسی دیگری را عتاب و توبیخ کرد فرد توبیخ شده با خوشحالی به فرد توبیخ‌کننده بگوید: «ممنونم!، لطف کردید!» از امام هادی علیه‌السلام چنین نقل شده‌است؛ «قَالَ علیه‌السلام لِبَعْضِ مَوَالِيهِ عَاتِبْ فُلَاناً وَ قُلْ لَهُ إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً إِذَا عُوتِبَ قَبِلَ» https://eitaa.com/farbehi
این هزینه‎ها برای چیست! 🔹️کسانی ممکن است وانمود کنند که «آقا شما بايد تابع علي(علیه ‎السلام) باشيد و در رفتارتان عدل داشته باشيد. اين مهمانی و چراغانی و اين حرف‌ ها [چیست؟]» اين از همان وسوسه‌ های شيطانی است که می ‎خواهند پوسته [ولایت] را بگيرند تا کم‌کم مغز هم از بين برود. 🔹️اگر مغز [ولایت] را بخواهيم، بايد اين پوسته [ولایت] حفظ شود. بايد چراغانی شود. بايد عيدی داده شود. بايد پذيرايی شود. بايد مردم شادی کنند. تبريک بگويند: «الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولايه علی بن ابی طالب...» ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
نائب الزیاره همگی هستیم🌹
آغاز به کار اولین هنرستان رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک در اردبیل شرکت ایساکو در راستای افزایش بهره‌وری و توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی کشور، با همکاری وزارت آموزش و پرورش «رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک» را در استان اردبیل راه‌اندازی کرد. کارهای خوبی که خیلی دیر در حال شروع شدن هستند... 🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
آغاز به کار اولین هنرستان رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک در اردبیل شرکت ایساکو در راستای افزایش
رفقا اگر برنامه ای برای اوقات فراغت تابستان یا ... دارید پیشنهاد می کنم یک دوره مهارت افزایی هم کنار آن حتما داشته باشید مثلا آموزش تعمیر و نگهداری دوچرخه آموزش تعمیرات جزئی شیرآلات و پریز و ... دوخت کفش و امثال آن مطمئن باشید بازخورد خوبی می‌گیرید و مهارتهای بچه ها خیلی افزایش پیدا می کند. پ.ن:با چند نفر که مهارت دارند صحبت کنید تا کمک کار شما باشند‌
میوندار100.pdf
1.02M
میـوندار ویژهٔ مخاطب هیئتی‌ جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ معرفی کتاب: بازخوانی نقش جوان هیئتی به‌عنوان میان‌د‌ار خیمه حسینی و معرفی کلیدی‌ترین ویژگی آن در پیشرفت کشور امام حسین علیه السلام در موضوع میان‌داران عرصه پیشرفت دین و جامعه با توجه به شاخصه مهم اتحاد و همدلی از طریق استفاده از جایگاه میدان‌دار هیئات که برای مخاطب مسجدی و هیئات بسیار مناسب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: میان خیمهٔ حسین(ع) جلسه دوم: یک کاروان میان‌‌دار! جلسه سوم: فریاد بیعت در خرابه! جلسه چهارم: در مسیرِ امام! جلسه پنجم: امام حسین(ع)، امام همه جلسه ششم: مجاهد سیزده‌ساله جلسه هفتم: کوچک‌ترین میان‌دار، بزرگ‌ترین فریاد! جلسه هشتم: همراه شو جلسه نهم: علمدار؛ میدان‎‌دار بی‌نظیر جلسه دهم: امام مهربانی‌ها ـــــــــــــــــــــــ دانلود کامل این کتاب، ان‌شاءالله، به زودی در سامانه شمع shabaketabligh.ir ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
میوندار200.pdf
1.03M
میـوندار طرح درس ویژهٔ کودک و نوجوان جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در موضوع میدانداران عرصه پیشرفت دین و جامعه با توجه به شاخصه مهم اتحاد و همدلی از طریق استفاده از جایگاه میداندار هیئات که برای مخاطب نوجوان و هیئات نوجوانان بسیار مناسب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: بررسی ابعاد مختلف میاندار در هیئت جلسه دوم: میوندار خوبی‌ها باش! (تعیین مخاطب به عنوان میوندار اصلی جامعه) جلسه سوم: ما به هم مربوطیم! (تبیین ضرورت خیرخواهی و توجه به پیوندهای اجتماعی) جلسه چهارم: خوشبختی با امام است! (تبیین تنظیم زاویه نگاه با امام جامعه) جلسه پنجم: بودن یا نبودن! (پیامدهای کناره‌گیری از میونداری) جلسه ششم: پله‌های سقوط(1)! (ضعف، مانعی برای میونداری) جلسه هفتم: پله‌های سقوط(2)! (فردگرائی، عامل نابودی پیوندها) جلسه هشتم: مرد میدان! (مرد میدان بودن، ویژگی اصلی میونداری) جلسه نهم: یک دست صدا ندارد! (ضرورت همدلی در سختی‌های اجتماعی) جلسه دهم: پسندم آنچه را جانان پسندد! (تنظیم مسیر زندگی با امام) ـــــــــــــــــــــــ دانلود کامل کتاب، ان‌شاءالله، به زودی در سامانه shabaketabligh.ir ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
راهبر مربی
🌀 صدای ضعیف معارف نسلی! 🔺 یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانه‌ای که وجود دارد این تکثر رسانه‌ای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. 🔻 پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچه‌هایشان یاد می‌دادند. در این غوغای تکثر رسانه‌ای این صدا ضعیف شده.
❗️ بسیار مهم متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور منتشر شد. ۱۴۰۲/۴/۲۱ ❌ حتی اگر دیدار بودید بازهم این متن را بخوانید. کسانی که حضور نداشتند دوبار بخوانند! 🔍 بخوانید👇 khl.ink/f/53333
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نکته جالب رهبر معظم انقلاب: سابق جوان‌ها را از رفیق و مصاحب بد برحذر می‌داشتیم؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است.
بعد از سخنرانی دیروز حضرت آقا همه ی افراد و نهادها انگشت اتهام را به سمت یکدیگر بردند هریک تقصیر را گردن دیگری انداخت و بخش عمده انتقادها هم به سمت سازمان های تبلیغی رفت... چند آیه قرآن و یک سنت الهی را در ماجرای حضرت موسی (ع) و بنی اسرائیل با همدیگر مرور کنیم: قدم اول: سرپیچی از فرمان ولی خدا (بعد از دیدن نصرت های پی در پی الهی) قَالُوا يَا مُوسَىٰ إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا أَبَدًا مَّا دَامُوا فِيهَا فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻱ ﻣﻮﺳﻲ ! ﺗﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎﻳﻨﺪ ، ﻣﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻧﺠﺎ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﺪ ، ﭘﺲ ﺗﻮ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺑﺮﻭﻳﺪ [ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ] ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ [ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻛﺎﺭ ] ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﻳﻢ .(مائده ٢٤) ای موسی تو با خدای خودت برو بجنگ ما اینجا نشستیم کار که تمام شد ما را صدا بزن... قدم دوم: تنها ماندن ولی خدا قَالَ رَبِّ إِنِّي لَا أَمْلِكُ إِلَّا نَفْسِي وَأَخِي فَافْرُقْ بَيْنَنَا وَبَيْنَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ [ ﻣﻮﺳﻲ ] ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﻦ ﺟﺰ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭم ﺗﺴﻠﻄﻲ ﻧﺪﺍﺭم ، ﭘﺲ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻛﺎﺭ ﺟﺪﺍﻳﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯ .(٢٥) قدم سوم: سیلی خواهید خورد قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعِينَ سَنَةً يَتِيهُونَ فِي الْأَرْضِ فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ [ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﻘﺪﺱ [ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﺣﻖ ] ﺗﺎ ﭼﻬﻞ ﺳﺎﻝ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺣﺮﺍم ﺷﺪ ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦِ [ ﺳﻴﻨﺎ ] ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ، ﭘﺲ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﺑﺪﻛﺎﺭ ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻣﺒﺎﺵ .(٢٦) ✍قرار نیست کسی از بیرون بیاد و تحول ایجاد کند، اگر می خواهیم فرمان ولی روی زمین نماند و کار پیش برود باید هر فرد و مجموعه ای به اصلاح نقاط ضعف خود بپردازد و به وظیفه ی خود عمل کند و الا همه سیلی خواهیم خورد.
بیداری؟