راهبر مربی
اینکه بنده بارها تکرار میکنم که جوان امروز، از جوان اوّل انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد، بهتر نب
بعضی دوستان سوال می کنند برای جذب چکار کنیم؟
آیا وسایل بازی داخل مسجد و هیئت بیاوریم؟
کنار مسجد گیم نت بزنیم؟
جذب با امکانات خوبه؟
سرمایه گذاری اصلی ما برای جذب روی چه چیزی باشد ؟
با استفاده از تجربه ی این دو هیئت و موارد
مشابه شما چه جوابی می دهید؟
منتظر جواب شما هستیم🌹
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
بعضی دوستان سوال می کنند برای جذب چکار کنیم؟ آیا وسایل بازی داخل مسجد و هیئت بیاوریم؟ کنار مسجد گیم
#ارسالی
سلام علیکم. وقت بخیر
در پاسخ به سوالی که در کانال پرسیده شده است باید عرض کنم در تربیت باید یک اصل اساسی مورد توجه قرار بگیرد که گام های تربیتی باید از جایی شروع شود که متربی هست وبه جایی برده شود که متربی می خواهد این متربی را به آنجا برساند
اگر مربی از جایی شروع کند که خودش هست چون با متربی فاصله دارد ودر دو فضای جدا هستند تربیت واقع نمیشود
حضرت آقا می فرمایند بچه ها را به معنویت مسجد جذب کنید این نکته همانجایی هست که مربی می خواهد متربی به آنجا برسد ،حالا اگر ما بخواهیم این هدف حاصل شود،باید از مقر بچه ها شروع کنیم وبه ابنجا برسانیم که حضرت آقا بعنوان یک استاد تربیتی فرمودند ،برسانیم.....پس باید حالا شروع کنیم به طراحی عملیات،هم اکنون وضعیت موجود احصا و وضعیت مطلوب هم مشخص شد حالا باید گام های رسیدن به این مطلوب تعریف شودوامکانات مورد استفاده در این گام ها مشخص شود
البته هم اکنون این فرمول عملیات است که بصورت کلان گفته شده ،هر کسی باید این را بومی بچه های محله خودش کند
والبته گامهایی که در مسیر از وضعیت موجود تا مطلوب ترسیم میشود هم بنا به افراد هر منطقه باید بومی باشد....بچه های یک منطقه یا محله وضعیت موجودشان نسبت به وضعیت مطلوب،خیلی فاصله ندارد ویا گام ها برای برخی مناطق باید کوتاهتر وبرای برخی محله ها بلندتر باید طراحی شود و...
#ارسالی
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
امشب چندتا عکس حال خوب کن از فعالیت های دوستان کاشمری قراره بذاریم و دربارش صحبت کنیم...
رفقای کاشمری رو دعوت کنید.
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
بعضی دوستان سوال می کنند برای جذب چکار کنیم؟ آیا وسایل بازی داخل مسجد و هیئت بیاوریم؟ کنار مسجد گیم
راه جذب جوانان به مسجد و برنامه های فرهنگی:
"یک نکتهی دیگر این است که بایستی برای جوانها جایگاه خاص در مسجد ایجاد کرد؛ یعنی واقعاً باید برای جذب جوان برنامهریزی کرد. نه اینکه ما با حضور میانسال و پیرمرد در مسجد مخالفیم؛ نه، مؤمنین همه باید بیایند به مسجد و استفاده کنند، امّا جوانها را باید جذب مسجد بکنیم. اینکه جوان مسجد را خانهی خود و جایگاه خود بشناسد و به آن اُنس پیدا کند و رفتوآمد پیدا بکند، خیلی برکات دارد. کار را در جامعه جوانها انجام می دهند، پیشران حرکتهای اجتماعی جوانها هستند، اینها هستند که کار میکنند، تلاش میکنند. جاذبهی برای جوان برخلاف آنچه بعضی تصوّر میکنند، گذاشتن میز پینگپنگ نیست. بعضی خیال می کنند برای اینکه جوانها را جذب کنیم به مسجد، وسایل سرگرمی فراهم بکنیم؛ مثل همان جریانی که یک کلیسایی در آمریکا [انجام میداد] که آن نویسندهی مصری میگوید رفتم دیدم که پای این کلیسا یک برنامهای زدهاند که مثلاً فرض کنید که امشب از ساعت فلان در سالن کنار کلیسا، آن طرف محراب، این برنامهها هست: برنامهی رقص است و آواز است و موسیقی است و یک شام سبکی است و اُنس هست و مانند اینها. میگفت حسّاس شدم، رفتم دیدم بله، همین است؛ اینجا سالن کلیسا است، یک سالن هم بغلش هست مثل یک کاباره؛ دخترها، پسرها، مردها، میانسالها میآیند تماشا می کنند؛ دختر و پسرها هم میداندارند. موسیقی هست، رقص هست، آواز هست، آخر سر هم کشیش آمد و چراغها را یک خردهای کم کرد تا یک خرده کم نور بشود و فضا [خاص شود]، میگفت رفتم بیرون؛ فردا برگشتم آمدم آن کشیش را در کلیسا پیدا [کردم]؛ گفتم من دیشب در این جلسهی شما بودم، آخر معنای این چیست؟ ایشان گفت: ای آقا، میخواهیم جوانها را جذب کنیم! جوانها را میخواهیم [جذب کنیم]! اگر بنا است با رقص و آواز و موسیقی و امثال اینها جوان جذب بشود، خب بروند همان کاباره، چرا بیاید اینجا؟
راه جذب جوانها تصرّف دل جوان است. دل جوان یک قیامتی است، اوضاعی است. گرایش جوان به معنویّت یکی از آن رازهای بزرگ الهی است. یک حرف معنوی را برای امثال بنده که بگویند، خب گوش میکنم، حدّاکثر اندکی تأثّر پیدا میکنم، [امّا] همان حرف را به یک جوان بزنند، منقلب میشود، از این رو به آن رو میشود. دل جوان حقیقتپذیر است، دل جوان به فطرت الهی نزدیک است؛ فِطرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها.(۱۵) دل جوان با نصایح و مطالب معنوی و سلوکی و عرفانی اُنس پیدا میکند، زود اُنس پیدا میکند، زود دلباخته و دلبسته میشود؛ جاذبهی جوانها اینها است. شما سخن را، حرف را، اقدام را با معنویّت، با عرفان واقعی، نه عرفانهای تخیّلی و توهّمی و صوری، یک مقداری آمیخته بکنید، خواهید دید جوان چطور مجذوب میشود و میآید. جاذبهی جوان در مسجد اینها است. وَالّا حالا یک وسیلهی بازی هم آنجا فراهم کردیم، گذاشتیم، خب اگر بنا است
است برای بازی بیاید، برود در باشگاه بازی کند.
بیانات در دیدار با ائمه جماعات تهران
سال 31/05/1395
✍برای جذب جوانان به جای رقابت با داشته های آن ها، باید سراغ خلأ ها و نداشته ی افراد برویم و زمینه ی رسیدن به این موارد را فراهم کنیم.
معنویت، نظم، ایثار، گذشت، محبت، تکریم، لذت مناجات با خدا مواردی هستند که عموم افراد آن را طلب می کنند
در نهایت کار قوی و اصولی جاذبه ایجاد می کند بنابراین بجای تمرکز روی امکانات و ابزارآلات باید روی داشتن کادر قوی، محتوای دقیق و روش اصولی سرمایه گذاری کنیم.
#جذب
#معنویت
#مسئولیت_سپاری
#تربیت_نیرو
●◎ راهبر مربی◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
راهبر مربی
راه جذب جوانان به مسجد و برنامه های فرهنگی: "یک نکتهی دیگر این است که بایستی برای جوانها جایگاه خا
مقایسه میز پینگ پنگ با اقدام کلیسا خیلی عجیب بود...
راهبر مربی
امشب چندتا عکس حال خوب کن از فعالیت های دوستان کاشمری قراره بذاریم و دربارش صحبت کنیم... رفقای کاشمر
بریم سراغ عکس هایی که دیدن آن دشمنان را عصبانی و دوستان را خوشحال می کند؟
چندتا عکس هست از صبح چندبار نگاه کردم و هر بار کلی لذت بردم
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
دیدن این تعداد حلقه گفتگو و پرسش و پاسخ در قالب یک هیئت واقعا احساس خوبی در دل دوستان ایجاد می کند
الحمدلله گروه های تبلیغی امسال خیلی عالی عمل کردند و خوش درخشیدند.
#کاشمر
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
راهبر مربی
خوب ببینیم دوستان از کجا و چطور کار را شروع کردند...
کار از این جا شروع شد که:
موسسه علمی فرهنگی امت که متشکل از 6 طلبه کاشمری است سعی کرده است در امور تشکیلاتی و تربیتی ورد پیدا کند. این هیئت را ابتدا دو سال قبل در کاشمر برگزار کردیم. اما امسال از طرف آموزش و پرورش درخواست شد تا مجدد برگزار کنیم.
هیئت نوجوانان باید کاملا با روحیات و ویژگی های شخصیتی نوجوانان هماهنگ باشد که از فضاسازی، برنامه، محتوا، مداح، و شعرهای مداحی سعی شده است متناسب با روحیه های اونها باشه.
بیشترین دغدغه، مسئله محتوای هیئت بود تا صرفا یک مجمع دانش آموزی نباشد و لذا دو سال گذشته موضوع دشمن شناسی را داشتیم و امسال با توجه به تاکیدات حضرت آقا و مسئله اغتشاشات موضوع «هویت» را انتخاب کردیم. از حدود یک ماه به محرم دغدغه اصلی و هر روز ما مسئله محتوا بود که ابتدا چه مطلبی بیان شود و دوم اینکه چگونه محتوا را به نوجوان منتقل کنیم؟....
این محتوا در قالب حلقه به نوجوان منتقل می شود و یک سیر مفصل داره که مربیان طی 10 روز محرم این سیر را تکمیل کردند.
در همین حلقات هم سعی کردیم به نوجوون هویت بدیم و لذا کار عملی هم میخواستیم یادداشت، مصاحبه، تکمیل جدول و... از نمونه کارهای عملی بود که هر روز از بچه ها می خواستیم و این کارهای عملی امتیاز داشت که در نهایت روز 11 محرم از افراد برتر حلقات تقدیر کردیم.
بازخوردی که از خود بچه ها و خانواده و حتی مسئولین شهری گرفتیم بسیار خوب بود و همه روی یک نکته تاکید داشتند و اون اینکه: ای کاش در طول سال استمرار می داشت....
دو نکته مثبت داشتیم:
1. ارتباط با نوجوان ها که از فضا سازی تا رسانه و تدارکات و.... دست خود بچه ها بود.
2. تشکیل حلقه منسجم از مربیانی که از طلاب کاشمر، مشهد و قم شکل گرفت و تقریبا امسال حدود 20 مربی داشتیم که میتونه خودش نمونه تشکیلات باشه.
پ.ن: بخش خواهران هم فعال بود.
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
خوب ببینیم دوستان از کجا و چطور کار را شروع کردند... کار از این جا شروع شد که: موسسه علمی فرهنگی ا
چندتا نکته در کار تیمی این دوستان جلب توجه می کند:
✅تیم با سواد و قوی:
اکثر اعضای تیم دارای مدرک تحصیلی سطح ۳ و ۴ حوزه و مشغول درس خارج هستند در کنار آن بیشتر دوستان کار تخصصی هم انجام دادند مثلا آقا محسن دانش پژوه دکتری علوم سیاسی هستند، آقا مهدی سطح ۴ حوزه و ارشد علوم سیاسی هستند، آقا رسول سطح ۴ حوزه و فارغ التحصیل ارشد فلسفه دین هستند و بقیه دوستان هم به همین صورت کار تخصصی کردند مثل آقا احسان که ارشد فلسفه دین هستند. حضور یک تیم با سواد و قوی واقعا برای نوجوانان جذاب است و می تواند پاسخگوی عطش علمی نوجوانان باشد.
✅همراه کردن مربیان دیگر:
فعالیت همزمان ۲۰ مربی در یک هیئت واقعا شگفت انگیز است و در عکس تعداد حلقه ها میتوانید مشاهده کنید.
✅وقت گذاشتن برای تهیه محتوای واحد:
این مسئله خیلی مهم است که تمام اعضای تیم در یک چارچوب حرکت کنند و بتوانند گفتمان مورد نظر گروه را تبیین و تثبیت کنند. متاسفانه ما در بعضی از گروه ها شاهد وحدت گفتمان در فعالیت تبلیغی نیستیم.
✅در عکس بعدی
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
چندتا نکته در کار تیمی این دوستان جلب توجه می کند: ✅تیم با سواد و قوی: اکثر اعضای تیم دارای مدرک تح
برقراری ارتباط بین دو نسل
تقدیر از پیرغلامان و اعطای شال نوکری به نوجوانان دهه هشتادی خادم هیئت حرکت قشنگی بود که دوستان انجام دادند.
#پیرغلام
#نسل_پنجم
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
هدایت شده از هیئت نو+جوانان«اِلَیٰ الْمَهْدِیْ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_تصویری
هیئت نوجوانان / روز هفتم محرم
تجلیل پیرغلامان از خادمان نوجوان
راهبر مربی
خوب ببینیم دوستان از کجا و چطور کار را شروع کردند... کار از این جا شروع شد که: موسسه علمی فرهنگی ا
اما ملاحظات کار دوستان چه مواردی هست؟
ای کاش در طول سال استمرار داشت...
دوران کار تشکیلاتی دیگر به سر آمده است و باید برویم سراغ کار جبهه ای تا بتوانیم تمام ظرفیت های موجود را فعال کنیم.
یک اشکالی که شاید به خیلی از ماها وارد باشد این است که از دیگر مجموعه های فعال خبر نداریم لذا این دوستان اگر بتوانند ساختار انجمن اسلامی شهرشان را فعال کنند و با مشارکت هم کار را پیش ببرند یک پایگاه ثابت و همیشگی در شهر دارند.
پ.ن۱: آقا رضا عرب روحانی فعال مسجد جامع ظرفیت خوبی دارد.
پ.ن۲: اقای کاردانی از شاگردان آقای پناهیان به همراه خانواده ی فرهنگیشون ظرفیت فوق العاده ای هستند که طی سال می توانند پرچم گروه را بالا نگهدارند.
پ.ن۳:عَنْهُ قَالَ لِأَصْحَابِهِ: اِتَّقُوا اَللَّهَ وَ كُونُوا إِخْوَةً بَرَرَةً مُتَحَابِّينَ فِي اَللَّهِ مُوَاصِلِينَ مُتَرَاحِمِينَ تَزَاوَرُوا وَ تَلاَقَوْا وَ تَذَاكَرُوا أَمْرَنَا وَ أَحْيُوهُ.
امام صادق عليه السّلام به اصحاب خود فرمود:پرهيزگار باشيد و با هم برادرى نيكو باشيد،در راه خدا با يك ديگر دوستى كنيد،و پيوستگى داشته باشيد،و به يك ديگر مهر ورزيد، به ديدار و ملاقات يك ديگر رويد،و در مورد(ولايت)ما سخن بگوييد،و آن را زنده نگهداريد.
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
چندتا نکته در کار تیمی این دوستان جلب توجه می کند: ✅تیم با سواد و قوی: اکثر اعضای تیم دارای مدرک تح
شرط تاثیر گذاری خوب در تبلیغ سواد است
بعضا شاهد هستیم که بعضی از دوستان طلبه ی جوان بعد از پایان سطح یک وارد فضای تبلیغ می شوند یا دنبال استخدام و ... می روند و از فضای درس و بحث خارج می شوند اما بعد از مدتی می بینند که نتوانستند آنطور که شایسته است تاثیر گذار باشند.
توصیه حضرت آقا را در این زمینه جدی بگیریم:
درس خواندن را دستِ کم نگیرید. این حرفهایی که شما زدید، این عبارات خوب، این مطالب خوب، معنایش این نیست که شما خوب درس خواندهاید؛ معنایش این است که شما خوشفکرید، خوشبیانید؛ امّا آیا درس هم خوب خواندهاید؟ از این حرفها نمیشود فهمید که شما خوب درس خواندهاید. باید خوب درس بخوانید.
من مشهد درس رسائل و مکاسب میگفتم، هر چند وقت یکبار هم ما را می گرفتند، زندان می بردند، شاگردهای ما متفرّق می شدند؛ بعد که از زندان میآمدیم، درس را شروع میکردیم، باز جمع میشدند میآمدند؛ شوق مبارزه و ملاحظهی حال بنده -آن کتکخوریِ ویژهای که ما آن روز از دستگاه داشتیم- گاهی آنها را نسبت به این درسی که ما به آنها می دادیم، دچار تردید میکرد؛ حالا جزئیّات فرمایش شیخ در مکاسب یا مثلاً کفایه که مراد از عبارت این است [را وقتی میگفتم]، من می دیدم دچار تردیدند؛ همیشه من به اینها میگفتم: بچّههای عزیز من! بدانید اگر درس نخوانید نمیتوانید تأثیرگذار خوبی باشید؛ به اینها میگفتم بیمایه فطیر است،(۶) باید درس بخوانید.
اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجستهای که روحیّهی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در جامعه تأثیر بگذارد، باید باسواد باشید، باید درس بخوانید، باید ملّا باشید. درس را جدّی بگیرید؛ نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفتهای فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشستهایم داریم مثلاً فرض کنید حاشیهی ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید منطق مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را بهعنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید بهعنوان یک روحانی -که حالا عرض خواهم کرد روحانی یعنی چه- اثرگذار باشید. باید درس خواند. ما در بین روحانیّون کسانی را داشتیم که ازلحاظ مبارزه چیزی کم نداشتند، امّا ازلحاظ علمی، نصاب لازم را نداشتند؛ اینها نتوانستند تأثیر قابل توجّهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حدّ نصاب کامل بود. درس بخوانید! این توصیهی اوّل من است؛ درس را جدّی بگیرید.
#نصاب_علمی
#تبلیغ
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
انسان شناسی با شیوه ایت الله حائری #ارسالی 🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
پاسخ برادر عزیزمون جناب اقای افروغ
✍وقتی میگیم کار تبلیغی باید پشتوانه ی مطالعاتی و مبنایی داشته باشه منظورمون همچین چیزی هست.
#تجربه_نگاری
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
هدف ما از تجربه نگاری تکثیر الگوها و ایده های خوب کار فرهنگی هست شما هم می توانید با بیان تجربیات و مدل های تبلیغی خود به نشر خوبی ها کمک کنید.
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
یکی از تجربه هایی که دوست دارم دربارش صحبت کنیم فعالیت گروه اعزامی به خراسان جنوبی شهر بیرجند هست که برادر عزیزمون دکتر رشید و تیمشون مسئولیت آن را بر عهده دارند.
مهدی جان بفرست که منتظریم ببینیم شما چه کردید😘
#تجربه_نگاری
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
خوب ببینیم دوستان از کجا و چطور کار را شروع کردند... کار از این جا شروع شد که: موسسه علمی فرهنگی ا
درباره هویت داخل کانال مطالبی رو کار کردیم
«هویت» را جستجو بزنید و بخوانید
صوت های گذاشته شده هم خیلی قابل استفاده هستند.
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
رفقا با میقات تابحال کار کردید؟
همکاری با میقات مهارتهای تبلیغی و تشکیلاتی شما را خیلی ارتقا می دهد
یکی از جاهایی که پیشنهاد میکنم حتما سر بزنید مجموعه ی میقات هست به خصوص اگر به تبلیغ دانشجویی و کار تشکیلاتی علاقمند هستید.
دوره های آموزشی شون هم روی سایتشون بارگذاری شده و قابل استفاده هست.
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹
راهبر مربی
یکی از تجربه هایی که دوست دارم دربارش صحبت کنیم فعالیت گروه اعزامی به خراسان جنوبی شهر بیرجند هست که
بچه های بیرجند رو خیلی دوست دارم
ولی تابحال مبلغ به زبلی اینا ندیدم
تا دانشگاه امام صادق(ع) و علامه طباطبایی رو رفتن صحبت کردن و ازشون کلی سهمیه گرفتن تا بچه های منطقه ی تبلیغی رو بورسیه کنند...
اینجور که اینا دارند کار می کنند و کادر سازی می کنند چند سال دیگه کل مسئولین کشور اهالی بیرجند هستند😏
مهدی جان به دوستان بگو یکم آروم تر حرکت کنند چندتا جا برای بچه های ما بمونه😂
✍انصافا به ذهنم هم خطور نمی کرد کسی بتواند از دانشگاه ها برای بورسیه بچه های نخبه ی منطقه ی تبلیغی امتیاز بگیرد.
#بیرجند
#تجربه_نگاری
🔹تبلیغ دانش آموزی🔹