eitaa logo
خط رهبری
2.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
106 فایل
🔰«خط رهبری»: صفحه ویژه تولیدات مربوط به رهبر انقلاب در خبرگزاری #فارس ✔️ تبیینِ شخصیت، مواضع، مطالبات و نظام فکری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 | تصاویری از مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر انقلاب و جمعی از عزاداران حسینی @rahbari_plus
🏴 | پیامبر عاشورا @rahbari_plus
IMG_20240716_214108_490.jpg
899.1K
🏴 | پیامبر عاشورا ▪️ نسخه باکیفیت @rahbari_plus
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 | هشدارهای حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان درباره دوری جریان انقلابی از بیانات و نظام فکری رهبر انقلاب @rahbari_plus
🏴 | آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی(ره) ۱۴۰۳/۴/۲۷ @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 | جامعه اسلامی در سخت‌ترین شرایط ▪️ تبیین وضعیت جامعه اسلامی در دوران امامت امام سجاد(علیه‌السلام)، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در محضر رهبر معظم انقلاب @rahbari_plus
🏴 | رهبر معظم انقلاب: «اگر تلاشهای امام سجاد (علیه‌الصّلاةوالسّلام) نبود، شهادت امام حسین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند.» ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ➕ انتشار به مناسبت شهادت امام سجاد (علیه‌السلام) @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی رهبر انقلاب چفیۀ خود را به یکی از عزاداران حسینیۀ امام خمینی(ره) اهدا کردند @Farsna
سلیمی، سخنگوی هیئت‌رئیسۀ مجلس: نمایندگان مجلس دوازدهم یکشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند. @Farsna - Link
🏴 | سهم عظیم امام سجاد(علیه‌السلام) در ماندگاری عاشورا 📝آن بزرگوار، تقریباً سی‌وچهار سال بعد از حادثه ، در محیط اسلامی آن روز زندگی کرد و این زندگی، از همه جهت یکی از زندگی‌های پر از درس است که ای کاش کسانی که از کیفیّات عالی این زندگی آگاهی دارند، آن را برای مردم، برای مسلمین و حتّی برای غیرمسلمانان تشریح میکردند، تا معلوم میشد که چگونه چهارمین امام بزرگوارِ ما، بعد از حادثه عاشورا که ضربه عظیمی بر ناب و راستین بود، توانست یک تنه بایستد و مانع از ویران شدن بنای شود. اگر تلاشهای امام سجاد علیه‌الصّلاةوالسّلام نبود، شهادت امام حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. در زندگی امام چهارم، چند رشته کار وجود دارد که یکی از آنها، همین رشته اخلاق است. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ @rahbari_plus
🔰 | حقیقت فلسفه عاشورا چگونه زنده ماند؟ - ۱ 📝 «خط رهبری» در این یادداشت به قلم «زینب فتحعلی زاده نجیب» براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، ابعاد تبیینی نهضت کربلا را بررسی و تبیین می‌کند. * پیام تاریخی امام حسین (علیه‌السلام) و اقامه حق ▪️«من می‌خواهم را از بین ببرم و سنّت را احیا کنم؛ زیرا سنت را میرانده‌اند و بدعت را زنده کرده‌اند! اگر دنبال من آمدید، راه راست با من است» تاریخ طبری: ج ۷، ص ۲۴۰ این جملات، قطعه‌ای از نامه امام حسین (علیه‌السّلام) است که در مکه به رؤسای بصره نوشت. ▪️در این نامه سخن از تکلیفی بزرگ است. تکلیفی که هنگام خروج از مدینه، در پیام «به برادرش محمّدبن‌حنفیه -و در واقع در پیام به تاریخ، [درباره‌اش] چنین گفت: «انّی لم اخرج اشرا و لابطرا و لامفسدا و لاظالما»؛ من با تکبّر، با غرور، از روی فخرفروشی، از روی میل به قدرت و تشنه قدرت‌بودن، قیام نکردم؛ «انّما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدّی» من می‌بینم که اوضاع در میان امت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت، حرکت غلطی است؛ حرکت، حرکت به سمت است؛ در ضد جهتی است که اسلام می‌خواست و پیامبر آورده بود. قیام کردم برای این‌که با اینها مبارزه کنم.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ▪️ برای اصلاح، قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی و مقابله با انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. نتیجه، چه دستیابی به حکومت باشد، چه شهادت، پیروزی است: «این اصلاح، از طریق خروج است - خروج، یعنی ... یعنی اوّلاً می‌خواهیم قیام کنیم و این قیام ما هم برای اصلاح است؛ نه برای این است که حتماً باید به حکومت برسیم، نه برای این است که حتماً باید برویم شویم. نه؛ می‌خواهیم اصلاح کنیم. البته اصلاح، کار کوچکی نیست. یک وقت شرایط، طوری است که انسان به حکومت می‌رسد و خودش زمام قدرت را به دست می‌گیرد؛ یک وقت نمی‌تواند این کار را بکند – نمی‌شود – شهید می‌شود. در عین حال هر دو، قیامِ برای اصلاح است.»۱۳۷۴/۰۳/۱۹ ▪️امام حسین (علیه‌السّلام) در تبیین خود، هم عزم و اراده‌ را در مقابله‌ی با حرکت انحرافی فوق‌العاده خطرناک آن روز نشان می‌دهد و هم فلسفه‌ی حرکت خود را به دستور اسلام مستند کرده، می‌فرمایند: «انّ رسول الله قال: من رأی سلطانا جائرا مستحلاّ لحرمات الله ناکثا لعهد الله مخالفا لسنّة رسول‌الله یعمل فی عبادالله بالاثم و العدوان فلم یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقاّ علی الله ان یدخله مدخله»؛...یعنی من وظیفه‌ام این است، کاری که دارم انجام می‌دهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جاده‌ی مخالفت و ایستادگی قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت پیروزی بود، چه بهتر؛ اگر بود، باز هم چه بهتر.» ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ * درسی برای همه بشریت ▪️تبیین وظایف در برابر انحرافات در پیام‌های تاریخی امام حسین (علیه‌السّلام) و در وصیت‌نامه‌ی ایشان خطاب به بشریت است، زیرا قدرت‌های ستمگر همیشه در طول تاریخ بشر حضور دارند و مردم در مقابل آنها دارای تکلیفند: «هر کس یک قدرتی را، یک قدرت ستمگری را مشاهده کند، [وظیفه دارد] -سلطان فقط به معنای پادشاه نیست؛ سلطان یعنی قدرت؛ امروز سلطان، جبهه‌ی کفر و استکبار است، جبهه‌ی صهیونیسم و آمریکا است؛ این سلطان است؛ می‌بینید ستمِ امروزِ دنیا را که این ستم همه جا گسترده است: جنگ‌افروزی، فشار استعمار، مکیدن خون ملّتها، فشار آوردن به ملّتها، ایجاد جنگهای داخلی و بقیّه‌ی فجایعی که امروز استکبار انجام میدهد،... این چیزی [است] که موجب میشود شما وظیفه پیدا کنید،... وظیفه چیست؟ و لَم یُغَیِّر عَلَیهِ بِقَولٍ وَ لا فِعل، کسی که یک چنین قدرتی را در مقابل خودش ببیند و در مقابل او موضع نداشته باشد، موضع نگیرد، مخالفت نکند... [او را] به همان سرنوشتی دچار کند که آن ظالم را دچار خواهد کرد، یعنی جهنّم؛ مسئله این است.» ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ▪️و امام حسین (علیه‌السّلام) همان امامی است که باید قیام می‌کرد، زیرا: «یزیدی که بر سر کار آمده بود، نه با ارتباط داشت، نه علم داشت، نه پرهیزگاری و پاکدامنی و پارسایی داشت، نه سابقه جهاد در راه خدا داشت، نه ذرّه‌ای به معنویات اسلام اعتقاد داشت، نه رفتار او رفتار یک مؤمن و نه گفتار او گفتار یک حکیم بود. هیچ چیزش به پیامبر شباهت نداشت. در چنین شرایطی، برای کسی مثل حسین‌بن‌علی -که خود او همان امامی است که باید به جای پیامبر قرار گیرد- فرصتی پیش آمد و قیام کرد.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ @rahbari_plus
🏴 | حقیقت فلسفه عاشورا چگونه زنده ماند؟ - ۲ : * قیام و تبیین برای احیای اسلام ▪️در ظاهر، این قیام علیه فرد یزید بود اما اندیشیدن در بطن این قیام نشان می‌دهد که این نهضتی، برای احیای بود: «اگر به تحلیل ظاهری قضیه نگاه کنیم، این قیام، قیام علیه حکومت فاسد و ضدّ مردمی یزید است؛ اما در باطن، یک قیام برای ارزشهای اسلامی و برای معرفت و برای ایمان و برای است. برای این است که مردم از فساد و زبونی و پستی و جهالت نجات پیدا کنند.»۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ▪️از این‌رو، جهت مهم مبارزات امام حسین (علیه السّلام) قبل و بعد از ، جهاد تبیین بود، زیرا دستگاه دشمن با تبلیغات وسیع، سعی بر محکوم کردن امام حسین (علیه السّلام) داشت تا بتواند پس از شهادت ایشان حق را پنهان کند: «دستگاه ظالم جبّار یزیدى با تبلیغات خود، حسین‌بن‌على را محکوم می‌کرد، وانمود می‌کرد که حسین‌بن‌على یک کسى بود که بر ضدّ دستگاه عدل و حکومت اسلامى و براى دنیا قیام کرده؛ بعضى هم باور می‌کردند. بعد هم که حسین‌بن‌على (علیه السّلام) با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع به‌وسیله‌ی دژخیمان در صحراى کربلا به شهادت رسید، این را یک غلبه‌اى و یک فتحى وانمود می‌کردند.»۱۳۶۸/۰۶/۲۹ ▪️اما تبلیغات صحیحِ دستگاه امامت، تمام این بافته‌ها را عوض کرد: «این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده‌ی خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب‌کبری و امام سجّاد بود که توانست حادثه‌ی کربلا را کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین، مکمّل آن فداکاری بود.» ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ * حماسه زینب کبری (س)، مکمل حماسه‌ی عاشورا ▪️«حضرت زینب، آن کسی است که از لحظه شهادت امام حسین، این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و با کمال اقتدار؛ آن‌چنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است، در این راه حرکت کرد.» ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ▪️باید دانست که «نکته‌ی مهمّ در زندگی این بزرگوار که نشانه‌ی تدبیر است، این است که این بزرگوار را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ▪️بیانات زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) و خطبه‌های فراموش‌نشدنی ایشان چه در میانه‌ی راه، چه در بازار کوفه، چه در مقابل ابن زیاد و چه در کاخ یزید، سخنی معمولی نیست، بلکه «یک تحلیل عظیم از وضع جامعه‌ی اسلامی در آن دوره است که با زیباترین کلمات و با عمیق‌ترین و غنی‌ترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است.»۱۳۸۹/۰۲/۰۱ ▪️ظرافت هنری در زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) چنان است که ایشان را به شخصیتی ماندگار در میدان جهاد تبیین تبدیل کرده است: «به نظر من بنیانگذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) است.» ۱۳۸۴/۰۶/۳۱ ▪️«خطبه‌ی حضرت زینب در شهر و شهر ، از لحاظ زیبایی و جذابیت بیان، آیت بیان هنری است؛ طوری است که اصلاً هیچ‌کس نمی‌تواند این را نادیده بگیرد. یک مخالف یا یک دشمن وقتی این بیان را می‌شنود، مثل تیر بُرنده و تیغ تیزی، خواهی‌نخواهی این بیان کار خودش را می‌کند...حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) و امام سجاد در خطبه‌ی شام و در بیان رسا و بلیغ و شگفت‌آور مسجد شام این کارها را کردند.» ۱۳۸۴/۰۶/۳۱ @rahbari_plus