eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2هزار ویدیو
270 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 برای اطلاع از کارگاه های برخط (آنلاین)و برون خط (آفلاین): @admin_khaneh2 برای دریافت نوبت مشاوره تلفنی و حضوری و نیز برگزاری کارگاه: @admin_khaneh3 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
20120325160452-1064-17.pdf
363.7K
دولت و سیاستگذاری فرهنگی از دیدگاه امام خمینی (ره) نویسندگان: یوسف خان محمدی منبع: دانشگاه اسلامی سال یازدهم تابستان 1386 شماره 2 (پیاپی 34) زندگی بشر در عصر حاضر، بیش از هر دوره دیگری، با پدیده فرهنگ نسبت دارد. جامعه ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیمای فرهنگی بیشتری پیدا کرده و همین مسئله، ضرورت تحقیق در امر فرهنگ و سیاستگذاری فرهنگی را برای پژوهشگران ایرانی دو چندان کرده است. واگذاری سیاستگذاری فرهنگی به دولت یا نهادهای خارج از دولت، از مسائلی است که اندیشمندان در باب آن اجماع نظر ندارند؛ برخی به دخالت حداقلی دولت در فرهنگ معتقدند و برخی نیز به دخالت حداکثری. مقاله در صدد بررسی دیدگاه امام خمینی(ره)درباره دخالت دولت اسلامی در سیاستگذاری فرهنگی است.از آنجا که در منظومه فکری امام خمینی(ره) دولت علاوه بر تامین کالا و خدمات عمومی، نقش هدایتگرانه نیز دارد، باید به سیاستگذاری فرهنگی بپردازد. از این رو در این مقاله، دولت و سیاستگذاری فرهنگی از منظر امام خمینی(ره) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نسبت مؤلفه هایی همچون: خودباوری، قانونگرایی، نقش مردم، حدود دخالت دولت، کرامت انسانی و مبانی اسلام با سیاستگذاری فرهنگی از زاویه نگاه امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار گرفته است. کانال «راهبری فرهنگ» @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری 🎞 پنج پیش‌بینی به شکلی بسیار ساده خلاصه و بدون پیچیدگی و ظرافت‌های نظریِ او. @rahbariefarhang
🔻 کرسی ترویجی «درک معنا و تجربه مادرانه از جدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسی» برگزار می شود 🔹 پژوهشکده زن و خانواده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کرسی ترویجی «درک معنا و تجربه مادرانه از جدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسی» را به صورت برخط برگزار می کند. 🔹 در این کرسی خانم سمیه خراسانی، پژوهشگر مقیم پژوهشکده زن و خانواده ارائه بحث خواهد داشت و خانم سهیلا صادقی، دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران نیز به عنوان کارشناس در این کرسی حضور پیدا می کند. 🔹 دبیری کرسی ترویجی «درک معنا و تجربه مادرانه از جدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسی» نیز به عهده خانم فهمیه زارع، پژوهشگر مقیم پژوهشکده زن و خانواده خواهد بود. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/102822 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
«هیچ و پول»🎦 به سراغ مدارس🏩 رفته و تلاش می‌کند تا گوشه‌ای از واقعیت‌های گفته‌نشده درباره‌ی کیفیت این مدارس را در گفتگو با اولیای دانش‌آموزان و کارشناسان، بازگو کند. تهیه کننده: محمد باصفا تهیه شده: سفیرفیلم نویسنده: رضا صفر بین, محمدمهدی خرمی yun.ir/dbx0lc کانال «راهبری فرهنگ» @rahbariefarhang
به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی جلسه آشنایی با امکانات و قابلیتهای پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) توسط حجت الاسلام بصورت مجازی در مورخه سه شنبه 14 بهمن ماه، ساعت 13 برگزار می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دسترسی به لینک ورود به جلسه، آدرس زیر را دنبال فرمایید: http://noo.rs/awp8J مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org ▫️▫️▫️ 📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
زندگی های خاموش در 📔 نویسنده: نشر: پژواک جامعه ۲۱۱ صفحه @rahbariefarhang
🔊 درسگفتارهایی از نظریه های جامعه شناسی "جلسه اول" نظریه کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
01_@sokhanranihaa_مصطفي_مهرآيين_درسگفتارهایی_از_نظریه_های_جامعه.mp3
21.09M
🔊 درسگفتارهایی از نظریه های جامعه شناسی "جلسه اول" نظریه کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
جلسه اول دوره پیوست نگاری فرهنگی این هفته پنجشنبه 16 بهمن از ساعت 14 الی 18 برگزار می گردد. لینک شرکت در کارگاه پژوهشی: https://b2n.ir/586481 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
{آیا نیروی انتظامی میتواند گسترش فساد در جامعه را کنترل کند؟} وقتی فساد به اوج خود رسید و دزدی، قتل و آدم ربایی، اعتیاد جوانان ... زندگی و خانواده بالاخص قشر بالا را به خطر انداخت، در این مرحله از اوج آشفتگی جامعه، مسئولان کشورهای جهان سوم که خود عموما در محیطهایی غیر از شرایط عادی مردم زندگی میکنند و از واقعیتها دور هستند، تازه از گوشه و کنار اطلاعاتی درباره انحراف میشنوند و احساس مسئولیت یا احساس "صاحب مقامی" میکنند که این نباید در جامعه ای که آنها مسئول هستند روی دهد و باید با آن "قاطعانه" برخورد کرد. در این مرحله معمولا تمام توجه و انتظار به نیروهای انتظامی برمیگردد. اما این انتظار دیگر نه بجا است و نه اقدامات کنترلی در این مرحله تاثیر (مثبت) خواهند داشت. چرا؟: 1- با توضیحات گذشته مشخص شد، که هم قشر بالا و هم نظام اداره کننده کشور، خود در بوجود آمدن شرایط فقر، نابرابری، نیازآفرینی، مسدود کردن راههای مشروع درآمد، تغییر ارزشهای معنوی به سوی ارزشهای مادی و کاهش کنترل، مؤثر بوده اند و این شرایط موجب شده اند که عده ای از انسانهای باهوش و شریف این مرز و بوم از صراط مستقیم به سوی انحرافات کشیده شوند و حالا انتظار مقابله مطرح میشود. 2- نکته بسیار مهم دیگر اینست که اداره کنندگان کشور خود ابتدا کنترل های بیرونی قوی بعد از انقلاب را سست و لغو کردند و از آن طریق عملا امکان تغییر ارزشها را بوجود آوردند و عملا امکان آزادی عمل افرادی که متمایل به ارزشهای غربی بودند، در اشاعه ارزشهای خود فراهم آمد و آنها نقش خود را در این فرایند تغییر نظام رزشی جامعه به بهترین وجه و به سرعت ایفا نمودند که در نتیجه سیل انحرافات آغاز گردید. وقتی کنترل از ابتدا قوی باشد مانند یک سد قوی جلوی آب را میگیرد. اما وقتی سد را خراب کردیم و سیل آمد و هر لحظه قوی تر شد، آنوقت میخواهیم در امواج خروشان سیل، سد بسازیم. 3- بعد از آنکه شرایط انحرافات فراهم آمد و بخشهای جامعه را تهدید کرد، ما با "انتظار برخورد قاطع نیروی انتظامی با خاطیان" در واقع دو گروه را در مسیر هدف گیری خود قرار داده ایم: نیروی انتظامی و خاطیان. اما این هدف گیری درست به نظر نمیرسد. زیرا از یک طرف شرایط مناسب برای انحرافات (اعتیاد، دزدی...) فراهم آمده و از طرف دیگر دستور فعالیت برای مقابله با آن داده میشود، که با هزینه های زیاد برای جامعه همراه است. مانند بدنی که از یک طرف مورد هجوم انواع بیماریها قرار داده میشود ( مثلا شخصی که زیاد سیگار میکشد، مشروبات مضر میخورد، پرخوری میکند و افزایش وزن دارد، حرکت ندارد) و در نتیجه به انواع بیماریها دچار میشود و سپس میخواهد با هزینه زیاد و با مراجعه به پزشک سلامت خود را بدست آورد. 4- کنترل بیرونی از طریق نیروی پلیس در این مرحله و این شرایط، تاثیری بر روی کنترل انحرافات در سطح کل جامعه نخواهد داشت، بلکه فقط میتواند تا حدود کمی برای قشر بالا مصونیت بیاورد. حال چرا نمیتوان ر این مرحله و تحت این شرایط با نیروی انتظامی انحرافات و جنایت را کنترل نمود؟ زیرا شرایط انحراف یک شرایط فردی نیست، بلکه یک شرایط اجتماعی است. دیگر یک یا چند نفر به فساد کشیده نشده اند، بلکه این بیماری سرطانی اکثر شئون جامعه را فرا گرفته است. * مگر نیروهای کنترل کننده (انتظامی و قضایی) جزئی از اعضاء این جامعه نیستند؟ * مگر فرایند نیازآفرینی شامل آنها و خانواده شان نمیشود مگر در آنها نیاز به کالاهای تبلیغ شده بوجود نمی آید؟ مگر آنها خود را با بقیه مقایسه نمیکنند؟ مگر آنها احساس حفظ آبرو ندارند...، مگر حقوق یک گروهبان یا استوار نیروی انتظامی چقدر است؟ او با حقوق ... هزار تومان، چطور میتواند با این هزینه ها، زندگی کند؟ او هم باید برای نیازها و تورم روز افزون از یک راهی درآمدی داشته باشد. از چه راهی؟؟ کتاب نویسنده: پروفسور
روزهای پایانی قرن _ قم _ مسجدچهارمردان بهمن 99.mp3
35.12M
استاد 🔺 موضوع: روزهای پایانی قرن 🗓 ۱۲ بهمن ماه ۹۹ 📍مسجدچهارمردان قم 📌به مناسبت دهه فجر ۹۹ کانال "راهبری فرهنگ" 📡 @rahbariefarhang
💠جامعه شناسی اسلامی Islamic Sociology ⚜تلقی‌های متعدد از جامعه‌شناسی اسلامی جامعه‌شناسی اسلامی از بدو طرح آن در ایران مورد تفسیرها و برداشت‌های متعددی بوده است که از مخالفت تا موافقت را دربر می‌گیرد این تلقی‌ها عبارت‌اند از: 1⃣ عدم علمی بودن جامعه‌شناسی اسلامی: از این حیث عده‌ای به غیرممکن بودن و عدم ارتباط علم و گرایش دینی اشاره می‌کنند و دسته دوم بر رابطه بین علم و مکتب تاکید دارد. 2⃣ جامعه‌شناسی مسلمانان: این دیدگاه نه در پی نفی و نه در پی اثبات وجود جامعه‌شناسی اسلامی است، بلکه نوعی راه میانه است. 3⃣ فلسفه جامعه‌شناسی اسلامی: در این رویکرد توجه اصلی بر بنیان‌های فلسفی و معرفت‌شناسانه ممکن و لازم برای جامعه‌شناسی است که منبع آن‌ها اسلام است. شهید مطهری در کتاب تاریخ و جامعه با طرح سوالاتی از قبیل اینکه ماهیت جامعه چیست، جامعه اصل است یا فرد، آینده جامعه چیست و ... به طرح جهان‌بینی اسلامی خود پرداخته است. 4⃣ جامعه‌بینی: جامعه‌شناسی اسلامی دکتر شریعتی به‌منزله نوع نگرش خاص مکتب اسلام به جامعه و مسایل آن است. در این نوع نگرش، شناخت وضعیت موجود، ضعف‌ها و قوت‌ها، تحولات، قوانین حاکم، تعارضات و درگیری‌ها، آینده جامعه و جامعه مطلوب مورد نظر است. از این‌رو جامعه‌شناسی اسلامی شریعتی به انسان‌شناسی اسلامی می‌انجامد 5⃣ جامعه‌شناسی اسلامی به‌عنوان رویکرد جامعه‌شناختی جدید: عده‌ای مدعی شده‌اند همان‌طور که جامعه‌شناسی مارکسی، اثباتی، تفسیری و انواع دیگر جامعه‌شناسی داریم که بر اساس اصول موضوعه خاصی تعریف شده و به مسایل خاصی پرداخته‌اند، اسلام نیز می‌تواند دارای چارچوب نظری جامعه‌شناختی باشد. 👈برای مطالعه بیش تر به آدرس زیر مراجعه کنید : 👉 👇👇👇 lish.ir/Ts7 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
😅😅مهارتهای کشف 😂😂 از خاطرات يك در ايام و كلاسهاي آنلاين: ١) اين ترم كه دانشگاه رو هوا بود، یه سامانه معرفی کردند که کلی مشکل داشت ما اومديم يه گروه واتساپ زديم واسه هماهنگي كلاسهاي آنلاين با دانشجوهامون. ٢) بعد با يه شماره ديگه بعنوان دانشجو تو همون گروه خودم عضو شدم. ٣) ديروز يكي از دانشجوها يه گروه زده اسمش هم گذاشته "گروه تقلب درس.... استاد 👨‍🏫 خادمی " . انصافا ایموجی انتخابی شکل خودمه ، من رو هم با اون شماره دوم آوردن توي گروهشون. ٤) هيچي ديگه، تمام هماهنگي ها با ريز جزئيات انجام شد واسه تقلب تو امتحان، از اسكرين شات گرفته تا آماده کردن نکات در جزوه و ... ٥) جزوه رو هم تقسيم بندي كردن، و هر سوالی که پاسخ اشتباه به دیگران ارایه بشه جریمه خواهد شد ، تصمیم با هییئت ژوری، صفحه ٣٢ تا ٣٧ شده واسه من! ٦) خيلي استرس دارم، من برم بشينم اون ٥ صفحه رو بخونم علامت بزنم 😂 ٧) ادمين گروه ساعت ١٢:٤٥ زنگ زده ميگه آقاي امامی (اسم تقلبي من)، بيا تو گروه الان همه اونجا جمع شديم. ٨) من هم آنلاين شدم، يه وضعي بودااااااااااااا، تركيب تهاجمي بسته بودن😁. انصافا ستاد مدیریت بحران باید بیاد یاد بگیره تمام زوایای موضوع و شرایط احتمالی مد نظر قرار گرفت. ٩) ساعت ١٣ امتحان شروع شد، ساعت ١٣:٠٥ همه كيش و مات شدن، چون همه سوالها رو از اون ٥ صفحه خودم داده بودم! دو تا سوال مفهومی از موضوع درسی دادم 😅 ١٠) قيامتي به پا شد تو گرووووووووووووه، ١٠ بار خودم پيام دادم كه جوابها تو صفحه ٣٢ تا ٣٧ نيست، بقيه جزوه رو نگاه كنين😃. ١١) هيچي ديگه ساعت ١٣:٢٠ ادمين گروه حكم حكومتي داد هر كي هر چي بلده جواب بده، پر کنید ، شاید وجبی نمره بده ، از همه جالبتر اینکه می‌گفت اگه هیچی بلد نیستی خود سوال رو سه بار بنویس 😂 ١٢) ادمين گروه ميگه آقاي امامی زنگ بزن به این استاد عوضی ازش راهنمايي بگير🤓 گفتم حتما زنگ‌میزنم ولی خیلی عوضی تر ازین حرفا بود جواب نداد. ١٣) اصن يه وضعي بوداااااااااااا، امتحان تموم شد. اعصابا خراااااااااب. حالا قراره شنبه بريم آموزش اعتراض كنيم كه سوالا از جزوه نبوده!! پیشنهاد دادم قبلش یه کادو بگیریم ببریم بدیم استاد شاید دلش به رحم بیاد،ولی مورد قبول واقع نشد😂 ١٤) هيچي ديگه، برم مرخصي بگيرم براي شنبه كه بريم اعتراض!😂😂😂 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🌷💐 امشب همه جا جشن مبارکباد است دلها همه از مقدم زهرا شاد است از بهر محمد و خدیجه صلوات روشن همه جا ز نور این اُولاد  است 💐🌷💐 میلاد ام ابیها، نور چشمان پیامبر اعظم، همسر حیدر کرار، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر همه شیعیان عالم مبارک باد. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.
⚪️ مفاهیم جامعه‌شناسان: ۱آگوست_کنت: فیزیک اجتماعی، جامعه‌شناسی، پویایی‌شناسی، ایستایی‌شناسی، پوزیتیویسم، این‌همانی علوم . ۲_🔸 : ارگانیسم‌گرایی(اندام‌واره‌گی)، سوپرارگانیسم(والا اندام‌واره)، تحول‌گرایی(تکامل‌گرایی). ۳_🔸 : واقعیت اجتماعی، وجدان جمعی، همبستگی مکانیکی، همبستگی ارگانیکی، آنومی(بی‌هنجاری)، جامعه‌گرایی. ۴_🔸 : کارکرد آشکار، کارکرد پنهان، تئوری برد متوسط، گسست بین اهداف نهادی و وسایل. ۵_🔸 : مدل آجیل(AGIL)کنش ارادی، تفکیک کارکردی. ۶_🔸 : کارکردگرایی جدید، الگوی تلفیقی، نظریه چندبعدی، جامعه‌شناسی فرهنگی و جامعه مدنی. ۷_🔸 : جبر تاریخی، تضاد طبقاتی، آگاهی طبقاتی، دوران‌های پنجگانه، آگاهی راستین و کاذب، طبقه پرولتاریا، طبقه بورژوا، تضادگرایی. ۸_🔸 : انواع کنش، تیپ ایده‌ال، افسون‌زدایی، اخلاق پروتستان و روح سرمایه‌داری، بوروکراسی(دیوانسالاری). ۹_🔸 : قضایای هومنز، نظریه مبادله، رفتارگرایی. ۱۰_🔸 : کنش متقابل نمادین، نشانه، نماد، بازی نقش، نقش‌گیری، خود، من فاعلی، من مفعولی، دیگران مهم (دیگران عمومیت‌یافته). ۱۱_🔸 : پدیدارشناسی، بود، نمود، واقعیت خنثی، اپوخه، تحلیل نیتی، تقلیل پدیدارشناختی. ۱۲_🔸 : جهان‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی خرد، نظام‌های ارزشی. ۱۳_🔸 : روش‌شناسی مردمی(مردم روش)، نظریه نمایشنامه‌ای، نقض موقعیت، داغ ننگ. ۱۴_🔸 : سنخ‌شناسی، غریبه، فلسفه پول، کلان‌شهر و حیات ذهنی. ۱۵_🔸 : طبقه تن‌آسا، مصرف فرهنگی، مصرف تظاهرآمیز. ۱۶_🔸 : کنش منطقی و غیرمنطقی، ته‌نشست‌ها، مشتقات، گردش نخبگان. ۱۷_🔸 : توزیع دوگانه اقتدار، گروه ذینفع، شبه‌گروه، تضاد. ۱۸_🔸 : انسان تک‌ساحتی، نئومارکسیسم، نظریه انتقادی. ۱۹_🔸 : بازتولید شرایط تولید، نظریه مارکسیستی دولت، ایدئولوژی، گسست معرفت‌شناسی، دستگاه‌های دولتی. ۲۰_🔸 : هژمونی، روشنفکر ارگانیک، فن‌سالاری. ۲۱_🔸 : حوزه عمومی، نظریه کنش ارتباطی، بازسازی، زیست جهان. ۲۲_🔸 : طبقه جدید، یقه‌سفیدها، هراس پایگاهی. ۲۳_🔸 : گفتمان، تبارشناسی، دانش و قدرت. ۲۴_🔸 : درباره تمدن، جامعه درباریان، آرایش‌های اجتماعی، تکوین اجتماعی. ۲۵_🔸 : دیدگاه تلفیقی، ساخت‌یابی(ساختاریابی)، نقد دوآلیسم، قواعد و منابع. ۲۶_🔸 : جهت‌گیری فرهنگی، پویایی نظام فرهنگی، مشروط‌سازی فرهنگی، تناقضات فرهنگی، تکمیل فرهنگی، مکالمه درونی. ۲۷_🔸 : میدان، عادت‌واره، ذائقه، سرمایه فرهنگی، سرمایه نمادین، خشونت نمادین، نازعه برای تصاحب سرمایه. ۲۸_🔸 : پارادایم‌های سه‌گانه، متاتئوری(فرانظریه)، جامعه‌شناسی ترکیبی، مک‌دونالدی شدن، جهانی شدن، مصرف‌گرایی. کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
🔊فایل صوتی مناظره و آینده و تحریم ها در دوران در کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang 👇👇
4_5812240368204252978.mp3
20M
‍ 🔊 مناظره ابراهیم متقی و صادق زیباکلام آینده برجام و تحریم­ها در عصر بایدن چه می‌شود؟ رسانه‌ها و افکار عمومی پیگیر انتقال قدرت در آمریکا در تلاش هستند تا برای این پرسش، پاسخی دریافت کنند. کارشناسان البته به این سئوال تقریبا جهانی پاسخ‌های متفاوت می‌دهند؛ برخی می‌گویند بایدن به برجام باز می‌گردد و با هدف ترغیب ایران به مذاکره بخشی از تحریم‌ها را بر می‌دارد. اما برخی دیگر اعتقاد دارند، برجام اولویت سیاست خارجی بایدن نیست و اگر هم این اتفاق رخ دهد به صورت قطره چکانی خواهد بود. این نگاه در ایران نیز وجود دارد و به همین دلیل اکو ایران در مناظره‌ای تلاش کرده منطق دو دیدگاه را به تصویر کشد. در ایران دیدگاه اول را صادق زیبا کلام نمایندگی می‌کند و نماینده دیدگاه دوم ابراهیم متقی است. مقایسه دیدگاه دو طرف نشان می‌دهد: صادق زیباکلام امیدوار به احیای برجام و رفع تحریم‌ها است، اما تصور می‌کند این اتفاق تا نیمه نخست سال آینده رخ نخواهد داد. از نظر او، پس از یک دوره کوتاه مدت، برجام ۱۴۰۰ نیز نمی‌تواند راه حل نهایی برای ایران باشد. متقی نیز گرچه تاکید دارد ایران و امریکا مذاکره را آ... کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
⬅️نظر دیگران «نیمی از نگرانی ها و های ما مربوط به نظر دیگران است... ما باید این خار را از بدن خود بیرون بکشیم». نظر دیگران تصوری خام یا یک وهم است که هر لحظه می‌تواند تغییر کند. نظر دیگران به نخی بند است و ما را برده آنان می کند. برده نظراتشان و بدتر، برده ‌آنچه وانمود می‌ کنند به نظرشان می‌ رسد. 📘 ✍🏻 📚 @rahbariefarhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 🚹🚺 یک داستان اشتباه... توصیه می کنیم این کلیپ را ببینید. کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
انجمن های علمی حوزه برگزار می‌کند: مراسم بزرگداشت مقام علمی (ره) کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang