eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
277 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتاب روش شناسی دانش اجتماعی مسلمین ✍ یحیی بوذری نژاد 🔹 یکی از دانش های اجتماعی مهم در جهان اسلام تفسیر قرآن می باشد. همواره در طول تاریخ اندیشمندان مسلمان دیدگاههای مختلف خود را با تفسیر قرآن بیان کرده اند. در 200 سال گذشته با توجه به تحولات جدید غرب، روشنفکران و احیاگران اسلامی با تفسیرهای جدید از قرآن دیدگاه‌های سیاسی_اجتماعی خودشان را مطرح کرده‌اند. 🔹 آنچه که در این کتاب با آن آشنا خواهید شد تحولات و روش های مختلف تفسیر و تاویل در جهان اسلام است و به جریان ها و روش های تفسیری دوره معاصر از پیش از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته شده است. 🔹 از جمله متفکران مورد بحث در این اثر در دوره معاصر آیت الله طالقانی، مرحوم بازرگان، مرحوم دکتر شریعتی، محمد عبدو، علامه طباطبایی(ره)، سید قطب، مجتهد شبستری و... میباشند. 🔹 این کتاب سال 1397 در انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
4_5929330118815123782.pdf
2.48M
نویسنده: مترجم: محمدجعفر نشر ماهی / ۱۳۸۷ ۱۵۵ صفحه 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
⚠️ دستکاری شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی به کمک لایک‌های سازماندهی شده 🔻دیروز ویدئویی در شبکه‌های اجتماهی منتشر شد که در آن چگونگی افزایش لایک یک توئیت ِ اکانت وابسته به اصولگرایان نشان داده می‌شد. انتشار این ویدئو موجی از انتقادات را به دنبال آورد. 🔻اما واقعیت آن است که شبکه‌های اجتماعی مجازی مدت‌هاست به روش‌های گوناگون دستکاری می‌شود تا مخاطب احساس کند یک دیدگاه و اندیشه خاص، پرطرفدار است. القای این احساس به مخاطب باعث می‌شود که تحت تأثیر «اثر ارابه موسیقی (bandwagon effect) راحت‌تر آن دیدگاه را بپذیرد. 🔻مطابق با اثر ارابه موسیقی، که یک پدیده روان‌شناختی است، معمولا آدمیان هنگامی که متوجه می‌شوند که دیگران به اندیشه‌ای معتقدند یا کاری را انجام می‌دهند، احتمال این که بدون اندیشه آن را بپذیرند یا آن کار را انجام دهند بسیار افزایش می‌یابد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
4_5938103637489223738.pdf
565.9K
روش مشاهده در (مقاله) نویسنده: منبع: پژوهشنامه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی دوره جدید بهار و تابستان 1369 شماره 1 و 2 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
🔺توسط گروه پژوهشگاه برگزار می شود: ✅ کرسی علمی- ترویجی "چیستی و هستی " 🎙 با حضور: 📅 یکشنبه 24 اسفند ماه 99 / ساعت 13:00 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 join.skype.com/bOkuwYKKdK9S 📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09191541744 (آقای روحانی نژاد) 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
📣 📣 📣 انتشار مقاله در مجله 📕 فصلنامه علمی ترویجی اخلاق پژوهشکده الهيات و خانواده پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سابقه انتشار ۳۹ شماره علمی ترویجی و ۲۲ شماره علمی تخصصی در شرف ارتقاء رتبه به علمی پژوهشی می باشد از این‌رو در موضوعات اخلاقی ذیل: 🔸 تولید و توسعۀ دانش در گسترۀ اخلاق؛ با اولویت اخلاق خانواده؛ 🔸 ارایه و نقد مطالعات نظام‌مند اخلاق‌پژوهان حوزه و دانشگاه؛ 🔸 مطالعات بین رشته‌ای و مضاف اخلاقی؛ 🔸 توسعۀ روش‌شناسی اخلاق، متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر؛ 🔸 احیاء تراث در زمینۀ اخلاق؛ 🔸 تولید و توسعه اخلاق کاربردی و حرفه‌ای؛ و سایر موضوعات اخلاقی، آماده پذیرش مقالات در سطح علمی پژوهشی برای دو شماره اول در سال ۱۴۰۰ می باشد. 🔰 لازم به یادآوری است به مقالات پذیرفته و تایید نهایی شده، حق التأليف پرداخت خواهد شد. برای مقالات پذیرفته شده، گواهی علمی ترویجی و در صورت علمی پژوهشی شدن فصلنامه، گواهی علمی پژوهشی صادر خواهد شد. 📆 مهلت ارسال مقاله برای شماره بهار1400، تاریخ 15/2/ 1400 و برای شماره تابستان 1400، تاریخ 1400/3/31خواهد بود. 🔎 برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه فصلنامه اخلاق به نشانی http://akhlagh.morsalat.ir مراجعه فرمایید. ☎️ شماره تلفن 4- 03132208001 داخلی 7651 و 7649 و شماره همراه 09131660882 در ساعات اداری پاسخ گوی شماست. کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
🔺 تا چند ماه دیگر به ایران می‌رسد. امید رهبر کارشناس : 🔹اینترنت استارلینک یا اینترنت ماهواره‌ای خیلی سریعتر از آنچه فکر می‌کنیم در ایران در دسترس خواهد بود و تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود. 🔹ایجاد محدودیت در اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس‌ایکس به وسیله امکان‌پذیر نیست. 🔹سرعت اینترنت استارلینک بین ۵۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. 🔹کسانی که به دنبال مقابله با اینترنت ماهواره‌ای هستند به اندازه کافی با استار لینک آشنا نیستند و مقابله با آن با طرح‌های خنده‌دار ممکن نیست. 🔹به جای سیاست مقابله، همکاری شرکت اسپیس ایکس منطقی‌تر خواهد بود. 🔹تکنولوژی هیچ مرزی ندارد و امکان دریافت مستقیم در آینده دور از ذهن نخواهد بود و در بحث هزینه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک نوید کاهش هزینه‌ها را در آینده داده است./ایسنا کانال "راهبری فرهنگ" 🆔 @rahbariefarhang
4_5944873691358693613.pdf
2.38M
درباره و نویسنده: مترجم: انتشارات / ۱۳۸۷ ۱۲۴ صفحه کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
و درس عبرت از یک سال زندگی با ✍️ در اعصار گذشته، وقتی آدمیان با بیماری‌های همه‌گیری مثل مواجه می‌شدند، از علت بروز یا شیوه‌ی درمان آن هیچ اطلاعی نداشتند. وقتی در سال ۱۹۱۸ آنفلوانزا شیوع یافت، بهترین دانشمندان دنیا نتوانستند این ویروس مرگبار را تشخیص دهند، بسیاری از اقدامات پیشگیرانه‌ی آنها بی‌فایده بود و تلاش برای تولید یک مؤثر بی‌نتیجه ماند. اما در مورد کووید-۱۹ وضعیت بسیار متفاوت بود. نخستین زنگ خطرها درباره‌ی یک بیماری همه‌گیرِ جدیدِ بالقوه در پایان دسامبر ۲۰۱۹ به صدا درآمد. تا ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۰، دانشمندان نه تنها این ویروس را شناسایی کرده بودند بلکه توالیِ ژنومیِ آن را هم تعیین و اطلاعات‌اش را در منتشر کرده بودند. فقط چند ماه لازم بود تا معلوم شود که چه اقداماتی می‌تواند آهنگ سرایت ویروس را کاهش دهد یا آن را به کلی متوقف سازد. در کمتر از یک سال، تولید انبوه واکسن‌های مؤثر شروع شده بود. در نبرد میان انسان‌ها و عوامل بیماری‌زا، هرگز آدمیان این‌قدر نیرومند نبوده‌اند. ✍️ خودکار کردن، دیجیتالی کردن و انتقال فعالیت‌ها به ، ما را در معرض خطرات جدید قرار می‌دهد. یکی از چشمگیرترین چیزها درباره‌ی این سال کرونایی این است که اینترنت از کار نیفتاد. اگر ناگهان میزان عبور و مرور بر روی یک پل واقعی را افزایش دهیم، ممکن است راه‌بندان به وجود آید و شاید حتی پل فرو بریزد. در سال ۲۰۲۰، مدرسه‌ها، اداره‌ها و تقریباً یک‌شبه به فضای مجازی منتقل شدند اما اینترنت دوام آورد و خراب نشد. ما به ندرت به این مسئله فکر می‌کنیم اما باید درنگ کرد و به آن اندیشید. پس از سال ۲۰۲۰ می‌دانیم که حتی وقتی که کل کشور در قرنطینه باشد زندگی می‌تواند ادامه یابد. حالا به این فکر کنید که اگر زیرساخت دیجیتالیِ ما خراب شود چه اتفاقی رخ می‌دهد. ✍️ بحث درباره‌ی رویدادهای سال ۲۰۲۰ تا سال‌ها بعد ادامه خواهد داشت. اما هواداران همه‌ی گرایش‌های سیاسی باید دست‌کم بر سرِ سه امر توافق کنند. اول اینکه باید از زیرساخت دیجیتالیِ خود محافظت کنیم. این زیرساخت مایه‌ی نجات ما در این بحران بوده است اما به زودی می‌تواند منشاء فاجعه‌ی بدتری شود. دوم اینکه همه‌ی کشورها باید بیش از پیش در نظام سلامت عمومیِ خود سرمایه‌گذاری کنند. این امر بدیهی به نظر می‌رسد اما سیاستمداران و رأی‌دهندگان گاهی بدیهی‌ترین چیز را از یاد می‌برند. سوم اینکه باید نظام جهانیِ قدرتمندی را برای نظارت و پیشگیری از بیماری‌های عالم‌گیر ایجاد کنیم. در نبرد دیرینه میان آدمیان و عوامل بیماری‌زا، بدن تک‌تک انسان‌ها در خط مقدم جبهه قرار دارد. اگر این خط در هر نقطه‌ای از دنیا درهم بشکند، همه‌ی ما در معرض خطر قرار خواهیم گرفت. حتی ثروتمندترین افراد در توسعه‌یافته‌ترین کشورها هم به نفع‌شان است که از فقیرترین افراد در توسعه‌نیافته‌ترین کشورها محافظت کنند. اگر در دهکده‌ی فقیری در جنگلی دورافتاده ویروس جدیدی از یک خفاش به یک انسان انتقال یابد، تنها چند روز کافی است تا سر و کله‌ی این ویروس در وال استریت پیدا شود./آسو کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
‍ 🔴 12 یافته مهم ایسپا در سال 1399 ☑️ 55 درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال کشور شرکت در انتخابات را موثر می‌دانند ☑️ از هر ۱۰ نفر بالای ۱۸ سال در کشور، 7 نفر عضو یکی از رسانه‌های اجتماعی است ☑️ 34.7 درصد از والدین دانش‌آموزان تهرانی بایت استفاده فرزندانشان از اینترنت نگرانی زیادی دارند ☑️ تقریبا نیمی از افراد بالای 18 سال کشور بیان کردند اهمیت دین و خداوند برای آنها در ایام کرونا تغییری نکرده است ☑️ 55 درصد از شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات امریکا، معتقدند این انتخابات تاثیر زیادی بر کشور ما خواهد داشت ☑️ ترجیحات سرمایه‌گذاری مردم کشور: زمین و مسکن در اولویت ☑️ نیمی از مردم کشور معتقدند عملکرد قوه قضائیه در یکسال اخیر بهتر شده است ☑️ 7.9 درصد از مردم تهران به مقدار زیاد و تاحدودی در معرض رفتارهای خشونت آمیز خانگی قراردارند ☑️ 37.7 درصد از شهروندان تهرانی «تمام یا اکثر» روزهای ماه رمضان را روزه گرفتند ☑️ تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر وضعیت اقتصادی؛ نیمی از افراد بالای 18 سال اعلام کردند شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنها شده است ☑️ افزایش 15.8 درصدی تنش های خانوادگی در سایه کرونا ☑️ تقریبا یک سوم از مردم کشور در ایام کرونا، به دیگران کمک مادی (پول یا کالا) کرده اند 📌 لینک خبر http://ispa.ir/Default/Details/fa/2288/ 📊 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) 👥کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
به گزارش لیزنا، در پاسخ به نیاز جامعه علمی کشور، با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، دسترسی دوباره به تمام‌متن و در پایگاه (گنج) فراهم شد. گفتنی است از ابتدای دی ماه امسال، تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، از دسترس کاربران خارج شده بود. ایرانداک خدمت به جامعه علمی کشور را مایه سربلندی خود می‌داند و امیدوار است دسترسی آزاد به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، پیشبرد بیشتر علم، فناوری، و نوآوری را در پی داشته باشد. https://www.lisna.ir/library/item/2489 ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
4_5958810894593951580.pdf
2.97M
از تا نوروز📙 آیین ها و مراسم سنتی ایران نویسنده: موسسه فرهنگی انتشاراتی ۱۳۷۹/ ۱۰۹صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
🌙🔖 ✅ وبسایت‌هایی برای دریافت رایگان کتاب و مقالهٔ انگلیسی 🔹دریافت کتاب: در گام اول، بر اساس موضوعی که در نظر دارید، کتاب دلخواه‌تان را با استفاده از کلیدواژه‌های مناسب، در یکی از بانک‌های اطلاعاتیِ کتاب، مانند وبسایت‌های زیر جست‌وجو کنید: 1️⃣ آمازون‌‌ (amazon.com) 2️⃣ انتشارات دانشگاه آکسفورد (global.oup.com) 3️⃣ انتشارات دانشگاه کمبریج (cambridge.org) 4️⃣ انتشارات وایلی (wiley.com) وقتی کتاب دلخواه را یافتید، عنوان آن را در یکی از وبسایت‌های زیر جست‌وجو و PDF آن را دریافت کنید: 🌐 www.bookfi.net 🌐 www.1lib.nl 🔸دریافت مقاله: مشابه حالت قبل، بر اساس موضوعی که در نظر دارید، با استفاده از کلیدواژه‌های مناسب، مقاله دلخواه خود را در یکی از بانک‌های اطلاعاتیِ مقالات علمی، مانند وبسایت‌های زیر پیدا کنید: 1️⃣ امِرآلد (emeraldinsight.com) 2️⃣ ساینس‌دایرکت (sciencedirect.com) 3️⃣ جی‌استور (jstor.org) 4️⃣ اشپرینگر (springer.com) 5️⃣ پابمد (ncbi.nlm.nih.gov/pubmed) سپس عنوان مقاله، یا DOI مقاله را در ربات تلگرام sci-hub یا در وبسایت booksc.org وارد کنید و PDF مقاله را دریافت کنید. 🤖 @scihubot 🌐 http://booksc.org ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
قضیه منحنی J چیه؟ جیمز دیویس معتقد است نتیجه ادامه ی نیست بلکه حاصل رکود، پس از یک دوره است. در زمان رونق اقتصادی انتظارات مردم مرتب بالا می رود و بصورت خطی رشد می کند اما امکاناتی که مردم با آن به خواسته هایشان می رسند رشد کمتری از نیازهای آنان دارد و  ممکن است این امکانات کاهش بیابد. با ادامه این روند فاصله بین انتظارات و دستاوردها در جامعه آنقدر ناامیدی و حس نرسیدن به امیال ایجاد می کند که انقلاب رخ می دهد. (برگرفته از کتاب نوشته ی ، با اندکی تلخیص و تغییر) ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: یک هزارم مشکلات ما مربوط به است. مشکل اصلی کشور است و این به روان جامعه آسیب می‌زند. ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang💯
4_5958810894593951581.pdf
1.93M
📗 نویسنده: مترجم: سهامی ۱۳۸۴ / ۱۵۹ صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang💯
💠 : ‌‌‌ذبحِ ‌‌‌تحقیرآمیز ‌‌‌اجباریِ ‌‌‌مذهب ‌‌‌و ‌‌‌ ‌‌‌در ‌‌‌پای ‌‌‌حکمرانیِ ‌‌‌متاخر ‌‌‌غربی ✍ دکتر محمدرضا 1. پسااسلامیسم را مطابق قولی که به آقای دخانچی دادم، خریدم و دیدم. در یک کلام، این کتاب، «بازنگری رابطه مذهب و سیاست در ایران» نیست، بلکه ‌‌‌ذبحِ ‌‌‌تحقیرآمیز ‌‌‌اجباریِ ‌‌‌ ‌‌‌و ‌‌‌ایران در پای ‌‌‌حکمرانیِ ‌‌‌ متاخرِ ‌‌‌غربیِ متناسب با فضای است. پسااسلامیسم، کلِ تاریخ اسلام و ایران را با همۀ پیچیدگیها و عظمت-هایش، به پای تحولات سه یا چهار دهۀ اخیر غربی قربانی می‌کند. پسااسلامیسم، حتی برای ما از دریچۀ مطالعات فرهنگی، طرح مسئله‌ هم نمی‌کند (که کاش چنین می‌کرد و گزارشگری توصیف‌گر باقی می‌ماند و در این‌صورت، ارزشمند بود)، بلکه همانطور که صفحات 194-208 نشان می‌دهد، با اصرار و تجویز، مانیفست‌گونه، برای ما نسخه می‌پیچد؛ سعی دارد ردایِ ساختارشکنی و جستجویِ معنویت سیاسی پست مدرن را بر قامت اسلام انقلابی (ره) بپوشاند. 2. نقد مفصل تر کتاب‌را اگر فرصت شد، شاید بعداً منتشر کردم، اما برخی از شواهد این به مذبح‌بردن‌ها را اشاره و بقیه را به همان نقد مفصلتر موکول می‌کنم. الف) به‌مذبح بردنِ به پای لویاتان: «در ولایت فقیه، [با روایت امام (ره)]، عاملیت اسلام در مبارزه با در خدمت نظریه پردازی مدرن مسلمانان درآمده تا آنها بتوانند چشماندازی از یک ‌‌‌لویاتان مستقل، بومی، مذهبی و الگوگرفته از پیامبر اسلام (ره) ارائه کنند» (ص118). ب) «اسلامیسم در نقد جهان مدرن از فیلسوفان غربی نظیر ، و بهره برد؛ اما با افزودن معنویت دینی به‌عنوان جایگزین مادیِ غرب، سنتی متفاوت در نقد به‌وجود آورد و نوعی پست‌مدرنیتۀ معنویت‌گرا ساخت» که البته اسباب جذب میشل فوکو هم بود (ص125). گویی مثلاً امام خمینی (ره) منتظر توضیح میشل فوکو از انقلاب اسلامی بوده‌اند تا او بگوید که انقلاب اسلامی، کشف معنویت سیاسی با تکیه بر آراء نیچه و هایدگر و سارتر است. فقط نمی‌دانم چرا میشل فوکو که «اراده‌ به دانستن» را در تاریخ سکسوالیته دنبال می‌کرد، آنچه در انقلاب ایران جستجو می‌کرد را نیافت؟! ج) «اسلامیسم» که دخانچی در امتداد پروژۀ معرفتی ملاصدرا معرفی می‌کند، در مسیر ساختِ پست‌مدرنیته‌ای معنویت‌گرا بوده است و «معتقد بود مدرنیته، یانگ است و معنویت، یینِ آن و باید با تلفیق این‌دو، جهان جدیدی ساخت» (ص139). اینهم یکی از همان شواهدی است که می‌کوشد خرقۀ تنگ و ضیق پست‌مدرنیتۀ حداکثر 30-40 ساله را به اصرار، بر قامتِ تاریخ بلند و بالایِ سنتِ اسلامی بپوشاند. 3. مواردی از این دست زیاد است و فرصت اندک، اما آنچه حقیقتاً عجیب است، عدم تناسب میان سطح منابع علمی پژوهش با مدعای حیرت‌انگیز آن است (دقت بفرمایید، مسئلۀ بر سر تناسب سطح منابع با سطح مدعا است). عمیق‌ترین منابع پسااسلامیسم در زبان انگلیسی، مقالۀ «پرسش از تکنولوژی و چند مقالۀ دیگر» هایدگر، سه کتاب از فوکو، یکی از دلوز و یک‌کتاب از وبر است؛ بله، همین مقدار برای توضیح مدعایی به این بزرگی. اگر به تعیین‌تکلیف‌های عجیب دربارۀ فلسفۀ ملاصدرا در متن نگاه کنیم، با خود می‌گوییم که نویسنده حتماً حداقل یک‌بار مروری بر مجلدات مهم اسفار ملاصدرا داشته، اما در ارجاعات، نه خبری از اسفار یا شواهدالربوبیه است و نه حتی کتاب‌هایی نظیر آموزش فلسفه، بدایه‌الحکمه‌ یا نهایه‌الحکمه، درآمدی بر نظام حکمت صدرایی و ... عمدۀ ارجاع، به مقاله‌ای از دکتر نجف لک‌زایی، با دقتی پایین است. اگر با اشاره به مدعایی مشابه با مدعای کتاب پسااسلامیسم و البته بسیار متواضعانه‌تر از سوی مولف، بخواهیم رابطۀ اسلام و سیاست در ایران را به‌نحو دقیقتری دنبال کنیم، پیشنهاد من، کتاب «حکمت، سیاست و معرفت در ایران» است. قضاوت دربارۀ قوت و غنای تحقیق، برعهدۀ خودتان. 4. نکتۀ اول و آخر: پسااسلامیسم، اصرار بی‌حدواندازه‌ای دارد تا کل تاریخ اسلام و ایران یعنی همۀ فقه و اخلاق و حکمت و طبیعیات (که حداقل شش قرن، در سرتاسر دنیا، سرآمد بوده) و اجتماعیات و همه مقاومت‌های مردمی‌ این مرزوبوم در مقابل استعمار و تهاجم و تخریب‌ یا حتی اگر رویش میشد، کل تاریخ ادیان الهی را از دریچۀ ضیق و تنگ مطالعات فرهنگی متأخر غربی در حلقوم تاریخ ششصد سالۀ تجدد و غرب، به تعبیر عامیانه، بچُپانَد. لذا لِنزش را در فصل اول، بر تکنیک، آنهم نوع خاص و متاخر تکنیک غربی که عمدتاً رسانه‌ای است، قرار می‌دهد و همۀ ما و گذشتگان‌مان را به سلابه می‌کشاند که چرا خودتان را با دریچۀ تنگ و ضیقی که من تعریف می‌کنم، تنظیم نمی‌کنید؟ ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
4_5965269468845180810.pdf
14.86M
📕 نویسنده: مترجم: نشر نی : ۱۳۸۲ ۳۹۲ صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang