پناهیان-تفاوت حکومت دینی با دموکراسی.mp3
1.15M
✅ آیا #دموکراسی همان #حکومت_دینی است؟
#تفاوت_حکومت_دینی_با_دموکراسی
⬅️لطفاً انتشار دهید...
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
eitaa.com/rahbarjame
📚 سروش👇👇
sapp.ir/rahbarjame
تفاوت.pdf
312.9K
✅تفاوتهاى #حكومت_اسلامى با #دموکراسی
از زیان علامه طباطبایی(صاحب تفسیر المیزان)
⬅️لطفاً انتشار دهید...
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
eitaa.com/rahbarjame
📚 سروش👇👇
sapp.ir/rahbarjame
✅نظر علامه طباطبایی در مورد #دموکراسی👆👆👆
«استبداد و ظلمِ #دموكراسى ،بسيار بيشتر از (دیکتاتوری)است.»
⬅️لطفاً انتشار دهید...
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
eitaa.com/rahbarjame
📚 سروش👇👇
sapp.ir/rahbarjame
جدول شروط ایران برای ادامه برجام.png
22.2K
✅جدول شروط ایران برای ادامه #برجام
مقام معظم رهبری
2 خرداد 97
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
@rahbarjame
✅ #تجربۀ_ما( 6 تجربه از بد عهدی آمریکا)
#آمریکا
#برجام
مقام معظم رهبری
2 خرداد 97
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
@rahbarjame
✅ #دموکراسی در اسلام
#توطئه
#انحراف
✳️در محضر امام خمینی(ره)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
✅ #دموکراسی_تند_قاطع
✳️در محضر امام خمینی(ره)
🌕از هر شهرى از شهرهاى ايران میخواهند، بروند سؤال كنند. اين يك مطلبى نيست كه پوشيده باشد. شما برويد از هر شهرى از شهرهاى ايران سؤال كنيد كه آقا اين كسى كه از طرف شما وكيل است، كى است اين؟ چه آدمى است؟ اكثر مردم اصلًا #نمیشناسند اينها را! نمیدانند كى هستند اينها. اين ملتى كه بايد سرنوشت خودش را خودش معين كند و بايد وكلاى خودش را خودش تعيين كند، #اكثر_مردم نمیدانند كه اين كى هست ... وقتى اسمش را میبرند، نمیشناسند او را! اين معناى « #دموكراسى_تند_قاطع» است كه سلب كرده است اين حق مسلّم معلومِ يك ملت را!
صحيفه امام ج4 73
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
هدایت شده از علیرضا پناهیان
تحریم - امام خمینی(ره).pdf
320.9K
🔰 پیدیاف | چگونه سایه تحریم از کشور دور میشود؟
🔻پاسخی که امام خمینی(ره) ۱۴ بار آن را تکرار کردند!
@Panahian_ir
✅در محضر مقام معطم رهبری؛
😇بهترین شیوه برخورد با #منکرات چیست؟
👈بستگی به این دارد که چه کسی بخواهد برخورد کند. اگر شما بخواهید برخورد کنید، «زبان» است. شما به غیر از زبان، هیچ تکلیف دیگری ندارید. نهی از منکر برای مردم، #فقط_زبانی است. البته برای حکومت، اینطور نیست. اگر منکر بزرگی باشد، برخورد حکومت احیاناً ممکن است برخورد قانونی و خشن هم باشد؛ لیکن نهی از منکر و امر به معروفی که در شرع مقدّس اسلام هست، زبان است؛ «انّما هی اللسان».
تعجّب نکنید. من به شما عرض میکنم که تأثیر امر و نهی زبانی - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. من چند سال است که گفتهام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّهای این کار را میکنند؛ اما همه نمیکنند. همه تجربه نمیکنند، میگویند آقا چرا اثر نمیکند؛ تجربه کنید. منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی میتواند منکر را ادامه دهد؟
البته به شما بگویم عزیزان من! منکر را باید #بشناسید. چیزهایی ممکن است به نظر بعضی منکر بیاید؛ در حالی که منکر نباشد. باید معروف و منکر را بشناسید. واقعاً باید بدانید این منکر است. بعضی گفتهاند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من میگویم احتمال تأثیر همه جا #قطعی است؛ مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آنهایند که البته حرف حساب به گوششان فرو نمیرود و اثر نمیکند؛ اما برای مردم چرا. برای مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش برای شما که از من سؤال کردید، «زبان» است.
(۱۳۷۷/۰۲/۲۲)
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅تا نفس ميکشيد درس و بحث...
◀️در محضر علامه جوادی آملی
🌕«طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»،[ الكافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص30] نه «فريضٌ». اين مبتدا مذکر است، خبر مؤنث نيست. اين «تاء» #تاي_مبالغه است. نفرمود: «طلب العلم فريضٌ»؛ فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»؛ مثل اينکه ميگوييم فلان شخص علامه است، علامه حلي است؛ اين «تاء» تاي تأنيث نيست. انسان کامل «خليف الله» نيست؛ «خليفة الله» است. اين «تاء» #تاي_مبالغه است: ﴿إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً﴾،[بقره/30] فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»، نه «فريضٌ»؛ يعني تا نفس ميکشيد درس و بحث. هيچ کس حق ندارد بگويد من «فارغ التحصيل» شدم؛ تا زنده هستيم علم. از بس تحصيل اين علم بر ما واجب است ، که با #تاي_مبالغه ياد کرده است و گرنه آن مبتداي مذکر، اين خبر که نميتواند مؤنث باشد.
جلسه درس اخلاق (1397/02/13)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
✅فرق #ولايت و #وكالت چيست؟
◀️در محضر علامه جوادی آملی
#جواب_اجمالی؛
فرق ولايت و وكالت در اين است كه در وكالت موكل #اصل است و وكيل فرع، كارى كه مال موكل و در اختيار اوست به دليل آنكه موكل فرصت ندارد و يا كار ديگرى دارد و مانند آن به ديگرى واگذار مىكند .
#جواب_تفصیلی؛
فرق ولايت و وكالت در اين است كه در وكالت موكل اصل است و وكيل فرع، كارى كه مال موكل و در اختيار اوست به دليل آنكه موكل فرصت ندارد و يا كار ديگرى دارد و مانند آن به ديگرى واگذار مىكند و آن ديگرى نمايندهٔ موكل است تا كار او را انجام دهد وليكن در ولايت كسى كه در تحت ولايت است اصل نيست بلكه اصل #ولى است و در وكالت چون موكل اصل است، حقى كه مال خود او بوده و در اختيار اوست به ديگرى واگذار مىنمايد، افراد در امور تجارى، كارخانهها و مانند آن مىتوانند وكيل بگيرند، اما حدود الهى و قانون قضا، جزا، ديات، تعزيرات از حقوق شخصى افراد نيستند، تا افراد براى آن وكيل انتخاب نمايند. كسى مالك دين و مالك حقوق، احكام و عقايد دين نيست تا آن را به ديگرى واگذار كرده و اجراى دين را از آن بخواهد بلكه ولىِّ دين يعنى خداوند همانگونه كه بر احكام حدود و ثغور دين ولايت داشته و آنها را مشخص نموده مجرى آن را نيز تعيين نموده و مشخص مىنمايد.
آدرس (http://www.portal.esra.ir/Pages/index.aspx?admin=1&skinid=66&Command=Vmlld1F1ZXN0aW9uJjc4-hAsAEoXgHP8%3d&Argument=IyMjQ29udGVudCMjIw%3d%3d-NXnF4ID5GRE%3d)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame