eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
136 دنبال‌کننده
273 عکس
317 ویدیو
107 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آیا صِرف نیز گناه محسوب می‌شود؟! 👇👇👇 ◀️پاسخ از علامه مصباح [بله]«[طبق آیۀ 284 سورة بقره و آيه 12 سورة حجرات]بر امور قلبي نيز ثواب و ترتب مي‌يابد، مگر آنها كه از حيطه اختيار آدمي بيرون است. البته خطورات غير‌اختياري كه در دل پديد مي‌آيد، نظير حسد يا بغض و عداوتي كه نسبت‌به ديگري حادث مي‌شود، مادام‌كه غير‌اختياري است، مشمول تكليف و امر‌و‌نهي و حساب و عقاب نخواهد بود. لكن اگر انسان اين‌گونه خطورات غير‌اختياري را با تلقينات و تأملات اختياري ادامه دهد و تثبيت كند، مرتكب گناه شده است؛ زيرا آنچه اختياري است، خواه ظاهري باشد و خواه باطني، در نفس آدمي تأثيري مثبت يا منفي بر‌جاي مي‌نهد و موجب كمال يا نقص معنوي مي‌شود، و بنابراين متعلق امر‌و‌نهي خواهد بود. حاصل آنكه اين مدعا كه امور باطني و قلبي ثواب و عقاب ندارد، و مثلاً نيت ارتكاب گناه يا خشنودي از گناهي كه ديگري مرتكب شده است يا خواهد شد، گناه محسوب نمي‌شود، به‌صورت كلي خود، صحيح و مقبول نيست.» (جامعه و تاریخ از نگاه قرآن ص 119) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅بستۀ (11) ◀️تفکیک جنسیتی،آری یا خیر؟ «چندین سال قبل طیِ یک تحقیق و بررسی در به این نتیجه رسیده بودند که حدود درصدِ مدارس آمریکا مدارسی بودند که دختر و پسر از هم جدا بوده‌اند.» http://panahian.ir/post/37 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅بستۀ (12) ◀️عامل بدحجابی هفتاد درصد دختران دانشجو، ترس از است «دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه تهران چندین سال قبل یک بررسیِ میدانی دربارۀ علتِ بدحجابیِ دختران دانشجو انجام داده بودند که آمار بسیار جالبی به دست آمد. طبق این آمار حدود هفتاد درصد دختران دانشجو که در دانشگاه حجاب خودشان را کمرنگ کرده بودند، گفته بودند این کار را کرده‌اند. یعنی این تمسخرِ دیگران است که او را به این کار وادار کرده است. یعنی ترس از تمسخر می‌تواند عامل بدحجابی باشد.» http://panahian.ir/post/321 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅ #نیاز امروز مخاطبان دین(4)👆👆👆 👈 نیاز جوانان امروز در کلام علامه مصباح یزدی ◀️امام صادق (ع):«هر کس نسبت به #زمان خود دانا باشد، گرفتار امور اشتباه انگيز و مايه گمراهى نمیشود.» (کافی ج1 ص 27) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
جلسه11(980431)- شرحی بر معنا و لوازم استقامت در ایمان با توجه به بیانیه گام دوم.mp3
7.31M
✅جدیدترین نقد استاد پناهیان به روش آموزش دین👆👆👆 🔉 تحلیلی بر بیانیه (۱۱) 📅 جلسه یازدهم | ‌۹۸/۴/۳۱ حرم حضرت معصومه(س) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅بستۀ (13) ◀️مراحل چهارگانۀ ؛ 👈[1- اصلاح قوانین مربوط به ؛] بنده معتقدم کارهای نظارتی و سلبی که به هر حال برای کنترل هنجارها در جامعه لازم هستند باید در مرحلۀ آخر قرار بگیرند، ولی کار فرهنگی هم اولین کاری نیست که باید انجام شود. قبل از کار فرهنگی، ما نیاز داریم قوانینی که ساختارهای اجتماعی ما را شکل می‌دهند و حتی بر شکل‌گیری نهاد تأثیرگذار هستند را اصلاح کنیم. بعد از اصلاح قوانینی که به نوعی به بنیان‌های حجاب و روابط زن و مرد مربوط می‌شوند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که زمینۀ ترویج حجاب در جامعه بیشتر فراهم شود. آن وقت کار فرهنگی نتیجۀ خودش را بهتر نشان خواهد داد. 👈[2- تحول در ؛] بعد از اصلاح وضعیت قانونی، باید به کارهای آموزشی اقدام کنیم. آموزش‌وپرورش باید به گونه‌ای تفکر پشتیبانی‌کننده از حجاب را به خوبی در جامعه ترویج کند. در آموزش‌های موجود، دین به صورت دقیق آموزش داده نمی‌شود و معارف دینی آن طور که باید و شاید از یک رفتار دینی صحیح مثل حجاب پشتیبانی نمی‌کنند. پس مرحلۀ دوم، کار آموزشی و تحولی است که باید در آموزش‌وپرورش ایجاد شود. این تحول و کار آموزشی را ممکن است به نوعی کار فرهنگی تلقی کنید، ولی مسلماً یک اقدام خاص فرهنگی به چیزی غیر از فعالیت‌های عمومی فرهنگی اتلاق می‌شود. 👈[3- کار فرهنگی دقیق؛] در مرحلۀ بعد باید به کار فرهنگی بپردازیم. البته در زمینۀ کارهای فرهنگی هم نیاز به سلسله قوانینی داریم که بتوانند فعالیت‌های فرهنگی را اساساً در کشور سامان دهند و نهادهای فرهنگی را نه تنها در این زمینه، بلکه در همۀ زمینه‌ها به خط کنند و برای هر کدام مسئولیت‌های خاص خودشان را تعریف نمایند و انجام کار فرهنگی را از آن‌ها مطالبه کنند. کار فرهنگی در نظام اسلامی نباید یک سری فعالیت‌تفننی و برآمده از ذوق آدم‌ها تلقی شود و برخی که استعداد یک کاری را دارند آن را انجام دهند. نباید این طور باشد که مثلاً برخی استعداد ساختن فیلم سینمایی را دارند و اگر خواستند، آن را بسازند و اگر نخواستند، نسازند. نباید کار فرهنگی را به صورت امروزی آن باقی بگذاریم. 👈[4- اقدامات سلبی و نظارتی؛] به این ترتیب، اقدام سلبی اقدام چهارم است. البته با همۀ این حرف‌ها گاهی از اوقات اقدامات سلبی و نظارتی مقدم بر همۀ این اقدامات قرار می‌گیرد و برای برخورد با حرکت‌های سازماندهی‌شده و برنامه‌ریزی‌شده علیه حجاب و سلامت جامعه به میدان می‌آید. اقدامات سلبی و نظارتی اگر برای برخورد با مواردی باشد که به صورت حساب‌شده به ترویج بی‌بندوباری در جامعه می‌پردازند، یقیناً مقدم بر همۀ اقدامات دیگر خواهد بود.... منبع؛http://panahian.ir/post/347 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅کدام قسمت قرآن است که در آن وسوره‌ها بیشتر دیده می‌شود ودر آن جای تحقیق بسیار وجود دارد؟ ◀️پاسخ از علامه مصباح👇👇👇 🌕بعضی از مفسران اهتمام داشته‌اند که وجه تناسب همه آیات، و حتی تناسب سوره‌ها، و پایان هر سوره با آغاز سوره دیگر را کشف و بیان کنند. ولی برای این جانب تاکنون چنین مطلبی ثابت نشده است. منبع؛http://mesbahyazdi.ir/ 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
◀️ در محضر آیت الله مکارم شیرازی؛ 📝در 👇👇👇 👈1و2- (جمعه/2-بقره/129-بقره/151) 👈3- (حدید/25) 👈 4- (اعراف/157) 👈 5- (ابراهیم/1) 👈 6- (انعام/48) 👈 7- (قصص/47- نساء/165- طه/134) 👈8- (بقره/213) 👈 9- (نسبت به فطریات و مستقلّات عقلیه) (ابراهیم/52) 👈 10- (انفال/24) 🤔در ترازوی 👇👇👇 👈 1- انسان قادر بر دقیق نیست 👈 2- تکوین و تشریع[قاعدۀ لطف] 👈 3- 📚پیام قرآن، ج 7، ص:19-47 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅اشکالات آموزش افراطی در امروز(2) 🌕«کلاس اصول ، نمی‌تواند کسی را مؤمن کند؛ تنها می‌تواند برای افراد مستعد زمینه ایمان قرار گیرد... مشهور شده که می‌گویند: «کافر کسی است که به خدا و عالم غیب نیست» اما در قرآن وقتی از کافران توصیفی به میان می‌آید، معلوم می‌شود این کافران به امور غیبی یا آگاهی دارند اما ایمان ندارند، لذا به آنها «مؤمن» گفته نمی‌شود. انگار معنای ایمان چیزی غیر از آگاهی یا حتی به خدا و عالم غیب است. پیوندی است که بین قلب انسان و خدا برقرار می‌شود. شهید مطهری نیز می‌فرمود: چیزی از جنس است.» (محبت خدا؛نزدیک ترین راه-1392/08/21) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅اشکالات آموزش افراطی (واخلاق) در امروز(3) 🌕تغییر نگرش نسبت به زندگی؛ «ایراد این نیست که درس ما ضعیف است، یا درس ما ضعیف است، تا یک حدّی اثر دارد، از هم تا یک حدّی می‌توان کار کشید. برخی از جوان‌ها که دچار مشکلاتی هستند، به خدا دارند ولی تلقی‌شان این است که-نعوذ بالله- «خدا دارد به او زور می‌گوید!» باید مشکلات ذهنی و روحی‌ای که برای‌شان ایجاد شده را حل کرد. ما نه به نصیحت زیادی نیاز داریم، و نه بیش از اینکه داریم نیاز داریم، نه این‌قدر ذهن‌مان است که بخواهیم شبهات مختلف ذهنی را برطرف کنیم(مثلاً شبهاتی در خصوص عدالت خدا و...) یکی از گرفتاری‌های مهم ما همین است که ما را قبل از بندگی نشناخته‌ایم. اگر را شناختیم، به دین هم عشق می‌ورزیم. مثلاً کسی که مریض باشد و نیاز خودش را به مداوا را بفهمد، پول می‌دهد و پیش پزشک می‌رود و نسخۀ او را هم دقیق اجرا می‌کند. مگر انبیاء الهی اطباء ما نیستند؟ پس چرا ما احساس نیاز نمی‌کنیم؟! چون در بستر طبیعی زندگی‌مان این نیاز پدید نیامده است، چون بستر طبیعی زندگی ما خوب برای ما توضیح داده نشده است. ما باید ذهنیت‌های خودمان را عمیقاً نسبت به زندگی تغییر دهیم.» (تنها مسیر-94/04/02) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
امروز مخاطبان دین(5)👆👆👆 👈 ◀️علامه مصباح یزدی:«در بیانات قرآنی هم برای تشویق مردم به پيمودن راه صحیح، از يا براي ايجاد انگيزه در افراد استفاده شده است.(نه )» 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
برای ترغیب مردم به راه حق چیست؟👇👇👇 ◀️در محضر علامه مصباح یزدی؛ 👈 1- يادآوري (بلد/4 -آل عمران/140- نساء/104) 👈 2- ترساندن از (توبه/81) 👈 3- ترساندن از (آل عمران/120) 👈 4- يادآوري (آل عمران/123و125) 👈 5- (توبه/14) (1392/4/23) http://mesbahyazdi.ir/node/4783 🤔ذکر ثمرات دنیوی؛ یعنی بیان دین یعنی بیان احکام و دین یعنی به قول مقام معظم رهبری:«مطرح کردن در کنار هم» 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame