جلسه4 بخش سه.mp3
28.85M
تربیت فرزند🌸جلسه۳_۴🌸
استاد جاوید
🌷🌾🌷🌾🌷
☀️در عمل با همه کودکان مهربان باشید و خشونت را کنار بگذارید...یک فریاد مادر هزاران برابر فریاد دیگران روح کودک را آزرده می کند...
🍃🌸🍃🌸🍃
☀️انسان مقتدر و شجاع هرگز عصبانی نمی شود... انسان مقتدر از درون پر از آرامش است...و دلسوزانه و خالی از اضطراب و عصبانیت فرزندش را راهنمایی می کند...
جلسه5بخش یک.mp3
30.26M
#تربیت_فرزند🌸جلسه ۵_۱🌸
#استاد_جاوید
🌺🌺🌺🌺
☀️تحسین مشروط ولی محبت همیشگی...مادران باید سرشار از محبت باشند...
@rahejavedan
2-5.mp3
33.44M
#تربیت_فرزند🌸جلسه ۵_۲🌸
#استاد_جاوید
🌺🌺🌺🌺
☀️هفت تا چهارده سالگی فصل تبعیت فرزند از والدین پر محبت...
@rahejavedan
3-5-.mp3
23.82M
#تربیت_فرزند🌸جلسه ۵_۳🌸
#استاد_جاوید
🌺🌺🌺🌺
☀️دوران نوجوانی(۱۴_۲۱سالگی)به صورت طبیعی دوران بحران نیست رفتار نادرست والدین در سالهای قبل منشأ بیشتر این بحران ها...
@rahejavedan
4-5.mp3
28.16M
#تربیت_فرزند🌸جلسه ۵_۴🌸
#استاد_جاوید
🌺🌺🌺🌺
☀️به فرزندان بر حسب نقش آینده شان(پدر یا مادر بودن) مسئولیت بسپارید...
@rahejavedan
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
سلام و عرض ادب و ارادت خدمت همه سروران گرامی؛💐
از آنجایی که استماع صوتهای #تربیت_فرزند استاد خانم جاوید بزرگوار بسیار توسط ایشان در مشاوره ها توصیه میشود لذا مجموعه کامل این صوتها خدمت شما همراهان ارجمند مجددا تقدیم میگردد.
ومن الله*التوفیق✨
یامهدی💐
@rahejavedan
#درس_نامه
#دختران_جوان_بدانند
‼️حتی اگر مردی هرگز از دانیگریها نجات نیافت زن میتواند با بهره از 👈نعمتهای زندگی مشترک و نگاه به خانواده آسمانی اش✨، روزهای زندگی دنیایش را با پرتلاشی برای تعالی خودش طی نماید.
🌸🌸🌸
#اصلاح_ارتباط_با_همسر
#کتاب_ما_درون_را_بنگریم
#استاد_خانم_جاوید
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
#درس_نامه
#تربیت_کودک
🌸#محبت و #احترام دو رکن مهم و مؤثر در تربیت کودک...
🌸🌸🌸
#اصلاح_ارتباط_با_فرزند
#کتاب_ما_درون_را_بنگریم
#استاد_خانم_جاوید
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
مصائب و سختیها ۳ عدل.m4a
6.35M
🌸✨🌸✨🌸
#مصائب_و_سختیها 3
#بخش_سوم
#مبحث_عدل
✨از مجموعه های صوتی بدون حضار
#استاد_خانم_جاوید
یامهدی💐
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
✨✨بسم الله الرحمن الرحیم✨✨
🌹تقدیم به اندیشه جویان گرانقدر #استاد_شهید_مطهری (رضوان الله * تعالی علیه)
#متن_کامل_صوت
#مصائب_و_سختیها3
#عدل
#پیام_اول
#استاد_خانم_جاوید
🌴گفتیم که شرط استفاده کردن از لذت ها آشنا شدن با رنجهاست تا کسی پایین دره نباشد عظمت کوه را درک نمی کند.
اینکه خودکشی در طبقات مرفه زیادتر است یکی از دلایلش اینست که معمولا بی ایمانی در طبقه مرفه بیشتر است و دیگر دلیلش اینست که طبقه مرفه، لذت حیات و ارزش زندگی را درک نمی کنند ؛زیبایی علم را احساس نمیکنند معنی زندگی را نمیفهمند چرا که لذت و رفاه بیش از اندازه انسان را بی حس می کند و بصورت یک موجود کرخت و ابله در می آورد...
این جور انسانها بر سر موضوعات کوچکی خودکشی میکنند فلسفه پوچی در دنیای غرب از یک طرف حاصل از دست دادن ایمان است و از طرف دیگر محصول رفاه بیش از اندازه...
غرب بر سرسفره شرق نشسته و خون شرق را میمکد چرا دم از پوچی و نهیلیسم نزند؟!
👈🏻 کسانی که خودکشی را به حساب حساسیت میگذارند باید بدانند که این حساسیت چه نوع حساسیتی هست حساسیت آنها حساسیت ذوق و ادراک نیست به این معنی نیست که فهم لطیفتری دارند و چیزهایی را درک میکنند که دیگران درک نمیکنند نه، حساسیت آنها به این معنی هست که در برابر زیبایی های حهان بی احساس و کرخت و در مقابل سختیها زودرنج و کم مقاومت هستند.
استاد شهید مطهری(رضوان الله تعالی علیه) میفرمایند که زمانی باشخصی آشنایی دوری داشتم میپنداشتم که از خوشبخت ترین انسانهاست هرگونه وسیله زندگی دنیا برایش فراهم بود پست و مقام؛ شهرت ، پول و ثروت همه را داشت...
صحبت از فرزند داشتن به میان آمد گفت من نمیخواستم و نمیخواهم که فرزند داشته باشم من که خودم در این دنیا آمدم ،چرا اسباب رنج یک موجود دیگر را فراهم کنم و رنجهایی که من کشیدم او هم بکشد! شهید میفرمایند که ابتدا از این پاسخ تعحب کردند اما بعد که بیشتر باروحیه اش آشنا شدم دیدم راست میگوید او داخل اینهمه ناز و نعمت جز رنج نمیبیند.
بنابراین خیلی وقتها کسانی که می پنداریم همه رنجها را از خود دور کردند و خیلی خوشند اتفاقا خیلی هم رنجورند لذا مصائب و بلاها نعمتهای بزرگی هستند که باید به سبب وجودشان سپاسگزار خداوند* هم بود؛
گاهی نعمتهایی هستند که به صورت قهر تجلی کردند همچنانکه قهرهایی به صورت لطف ظهور پیدا می کنند، از این قهرها باید به نوبه خود سپاسگزار بود اما باید به هرحال متوجه بود که نعمت بودن نعمت و نقمت بودن نقمت بستگی به طرز واکنش و عکس العمل انسانها در برابر آن دارد چرا که انسان میتواند همه فقر و نقمتها و سختیها را تبدیل به نقمت کند و از نعمتها هم حداکثر بهره را ببرد و هم میتواند همه نقمتها را تبدیل به بلا و مصیبت کند دیگر چه رسد به اینکه حالا بلا و مصیبتی هم برایش برسد...
ادامه در پیام بعد...
@rahejavedan
#متن_کامل_صوت
#مصائب_و_سختیها3
#عدل
#پیام_دوم
#استاد_خانم_جاوید
☀️جهان طبیعت مملو از قطعها و وصلها، بریدنها و پیوند زدنها، قیچی کردنها و دوختن هاست و این لازمه ساختمان مخصوص این عالم است...
ماده جهان مثل سرمایه ایست که در گردش است و سودهایی که تولید می کند مرهون همین جریان و گردش است اگر جهان ثابت و لایتغیر بود مانند سرمایه های راکدی میشد که نه سودی تولید میکند و نه ضرری به بار می آورد سرمایه معین و مخصوص که در یک بازار به جریان می افتد گاهی سود دارد، گاهی هم زیان اما اگر مجموع سرمایه ها را در نظر بگیریم دیگر زیان وجود نخواهد داشت و جریان سرمایه ها حتما فزاینده خواهد بود...
...حتی یکی از این سختیها که بحث شد بحث مرگ است؛
طنطاوی مینویسد زمانیکه سقراط را میخواستند اعدام کنند، او در لحظات آخر برای اینکه اثبات کند پس از مرگ زندگی دیگری وجود دارد و حیات ادامه دارد چنین استلال کرد که ما مینگریم که در دنیا ضدها همواره از هم متولد میشوند؛ زیبایی از زشتی، بیداری از خواب، خواب از بیداری، عدالت از ستمگری، مرگ و زندگی و هستی و نیستی هم مشمول این قاعده کلی هستند و به این دلیل باید از مرگ یک زندگی دیگر بوجود آید و الا قاعده عمومی طبیعت نقض می شود...
در جهانی که حرکت و جنبش مقوم آن هست حتما باید تضاد باشد چون همان طور که حکما گفته اند حرکت بدون وجود معاوق(مانع) ممکن نیست یعنی حرکت و تلاش وقتی محقق میشود که اصطکاک و تصادم وجود داشته باشد انسان هم وقتی به سوی کمال میشتابد که فاقدش باشد؛ همواره سعادت انسان در داشتن مطلوبست و مطلوب داشتن زمانی تحقق میپذیرد که فقدان و محرومیت در کار باشد...
درمنطق دیالکتیک که منطق هگل در این میان معروفتر است یک جمله ای ایشان میگوید که هر حالی از فکر و یا اشیاء و یا هر تصور و وضعی در عالم به شدت بسوی ضد خود کشیده میشود بعد به آن متحد میشود، و یک کل برتر تشکیل میدهد، هر وضع و اثری مستلزم یک نقیض و ضدی است؛ که تطور باید این دو را آشتی بدهد و به وحدت مبدل کند اینها که اشاره شد در تاریخ فلسفه ویل دورانت هست
در مورد منطق دیالکتیک، ما تا آنجا که به اصل حرکت و تضاد و پیوستگی اجزای طبیعت متکی است قبولش داریم این اصول از دورتر از این افراد مورد توجه حکمای الهی بوده آنچه ما را از آنها جدا میکند و در حقیقت هسته اصلی تفکر دیالیکتیکی از هگل به بعد شمرده میشود، چیزهای دیگری است از جمله اینکه حالا اندیشه هم مثل ماده تحت تاثیر قوانین حرکت و تضاد هست، در حالیکه( از نظر منطق اسلامی ) قوانین حرکت و تضاد و تاثیر مقابل تا آنجایی که به طبیعت مربوطست صحیح است و اصول فلسفه است و اما آنجایی که میخواهند معرفت و شناخت را هم تابع این قوانین بدهند این غیر قابل قبولست...
...ادامه در صوت بعد ان شاءالله*...
🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم🌸
یامهدی💐
@rahejavedan
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️
🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین
#متن_صوت
#حماسه_حسینی 5
#پیام_اول
#استاد_خانم_جاوید
گفتیم گه مولا علی علیه السلام، در میان خلفا اولین کسی هستند که وقتی خلیفه میشوند به آنچه خلفای دیگر کردند یعنی فتوحات و کشورگشایی با مشرکها و کافرها در خارج مرز اسلام کوچکترین التفاتی نمی کنند و تمام هم و تلاش خودشان را متوجه اصلاحات داخلی میکنند احساس میکنند که این اسلام اگر چه از نظر ظاهر توسعه پیدا کرده اما مثل یک جسم متورم هست از درونش دارد فاسد میشود این را از درون باید اصلاح کرد چون اسلام که سیاهی لشکر نمیخواهد ما مدام کشورگشایی کنیم کشورها مسلمان شوند، اما اسلام ناب به دستشان نرسیده باشد...
بعد از شهادت امام علی علیه السلام، حضرت امام حسن علیه السلام، در مسند خلافت بودند و معاویه به عنوان یک حاکم طاغی و معترض بود بعد از شهادت امام علی علیه السلام، برای فتح عراق، لشکرکشی میکند به عراقی که حالا چند دستگی درآن ایجاد شده اگر امام حسن تصمیم میگرفتند که جنگ را ادامه بدهند نتیجه بهتر از صفین نمیشد، جنگ چندین ساله و کشته شدن تعدادی زیادی از سربازان دو طرف و با توجه به چند دستگی سربازان کوفه که نشان داده بودند آمادگی جنگی ندارند، و معاویه هم اعلام کرده بود من که نماز میخوانم یعنی کامل ظاهر اسلام را رعایت میکرد اما بالقوه خائن به اسلام بود.
معاویه در مقابل امام حسن علیه السلام اعلام کرد که حاضرم به سنت پیامبر و سیره ی خلفای قبلی عمل کنم ؛ برای خودم جانشین معین نکنم که خلافت بعد از من به امام حسن برسد اگر امام حسن مشکلی برایشان پیش آمد، به امام حسین برسد یعنی اعتراف به حق امام معصوم در جو فکری مردم. فقط امام حسن امر خلافت رابه من واگذار کنند عجالتا کنار بروند! اصلا ورقه سفید امضا فرستاد که هر شرطی امام حسن بگوید میپذیرم و من فقط اسم خلافت را میخواهم به انام حسن علیه السلام میگفت بیا صلح کنیم و مسلمانان رابیشتر از این به کشتن ندهیم!
مگر تو خلافت را برای عمل به اسلام نمیخواهی؟! من به مقررات اسلامی کامل عمل میکنم و مجری دستورات تو خواهم بود و امضا می کنم شیعیان شما در امن و امان باشند و مالیات دارابجرد را نمیگیرم تا مالیات آنجا خرج شیعیان شود منتها تأکید اینکه یکی از مواد قراراداد این بود که بعد از معاویه حکومت متعلق به امام حسن و بعد هم امام حسین. یعنی مدت صلح موقت هست نه اینکه خلافت برای معاویه و هرکسی هر کاری می خواهد بلکه بعد هم قسمتهای زیادی که من خدا و پیغمبر را ضامن قرار میدهم
خلاصه اینکه جو فکری جامعه و عدم پشتیبانان قوی الروح و قوی الایمان باعث شد که اگر امام جنگ میکردند نتایج به نفع اسلام نمیشد و مردم هم همراهی نمیکردند جنگ را چون میگفتند این حرفش منطقی هست و امام حسن هم مردی نیست که سیاست حکومت را برای خودش بخواهد مردم معاویه را بد آدمی اما خوب حاکمی میدانستند برای همین مردم کوفه سست شدند معاویه معروف بود به حلم سیاسی که حتی اگر مردم شام به وی دشنام میدادند میخندید و باپول انها را جلب میکرد اما معاویه بخاطر عدم پایبندی به مواد قرارداد و عدم عمل به اسلام، آرام آرام مردم او را شناختند یعنی در واقع کناره گیری امام حسن علیه السلام یکی از نتایجش این بود که ماهیت امویها که برای مردم مخفی می نمود آشکارشد آنگاه قیام امام حسین علیه السلام علیه آنان قیام موجهی بود حالا چه خود امام حسن علیه السلام، قیام میفرمود یا اینکه پس از ایشان امام حسین علیه السلام.
ادامه در پیام بعد...
@rahejavedan