eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
787 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘با سلام و عرض تسلیت ایام محرم با تشکر از حضور دوستان ارجمند در نظر سنجی محتوایی مناسبت محرم،بدین وسیله نتیجه اعلام می گردد.تلاش خواهیم کرد تا بر اساس اولویت های اعلام شده مطالب مستندی را در صفحه منتشر کنیم. @rahighemakhtoom
Al-Munafiqun06.mp3
4.94M
🎤 تفسیر سوره منافقون علامه جوادی آملی 📋جلسه ششم 🌱🌱🌱 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌نفاق بدخیم ترین بیماری ✳️اين سوره مبارکه (منافقون)که در مدينه نازل شد، گرچه نفاق فردي را هم به همراه دارد؛ اما مسائل محوري اين، مربوط به نفاق اجتماعي و سياسي است. کارشکني‌هاي اينها نسبت به حکومت اسلامي و نسبت به وجود مبارک پيغمبر(صلّي الله عليه و آله و سلّم) و جامعه اسلامي است. ✳️اينها از نظر معرفت‌شناسي گرفتار حسّ و تجربه‌ هستند؛ يعني بالاتر از حسّ چيزي را درک نمي‌کنند، بر فرض درک بکنند ايمان ندارند و فکر مي‌کنند تنها چيزي که انسان را مي‌تواند تأمين بکند، مال و فرزند است و فکر مي‌کنند تنها محدوده‌اي که بشر در آن از هستي سهمي دارد، بين ميلاد و گور است. از نظر اعتقاد، به بيش از اين معتقد نيستند و از نظر مسائل اقتصادي، تنها سرمايه اينها مال و فرزند است. ✳️کسي که پايان زندگي را قبر مي‌داند و ـ معاذالله ـ مي‌گويد بعد از مرگ هيچ خبري نيست و کسي که تمام توانش را در داشتن مال و فرزند مي‌داند، اين گرفتار نفاق خواهد شد. اگر ذوق سياسي يا کار سياسي داشته باشد، در کارشکني‌های سياسي و اجتماعي کوشش مي‌کند و گرنه منافقانه به سر مي‌برد. اين نفاق بدترين بيماري و بدخيم‌ترين بيماري فردي و اجتماعي است. 🌱🌱🌱 📝فرازی از سوره منافقون جلسه ششم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید) آیت الله #سوره_منافقون 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
هدایت شده از مهدی دهبان
افسانه ترور عبیدالله توسط مسلم بن عقیل.docx
38.9K
🔺️مقاله افسانه ترور عبیدالله توسط مسلم بن عقیل 🔺️نویسنده: استاد مهدی دهبان 🔺️در این مقاله تمامی نقل ها مورد بررسی دقیق قرار گرفته و دو شاهد قوی بر افسانه سازی کل ماجرای ترور ارائه شده است. https://eitaa.com/dehban_ir 📌برخی به مسلم بن عقیل اشکال می کنند چرا عبیدالله را نکشت؟ اگر این کار را کرده بود قصه کربلا طور دیگری رقم می خورد. 📌برخی به مسلم بن عقیل اشکال می کنند که چرا می خواسته ناگاه ترور کند، ترور و فکر به آن بایسته و شایسته نیست. 🔸️بعد از مطالعه این مقاله متوجه خواهیم شد اصلا چنین چیزی از اساس دروغ است و نه اشکال اول و نه اشکال دوم وارد نیست. https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله وعلي الأرواح اللتي حلت بفنائک به عرش اعلی غم شده برپا ناله رسد از عالم بالا علی پریشان است و فاطمه گریان است @rahighemakhtoom
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین سوارِ گمشده را از میان راه گرفتی چه ساده صید خودت را به یک نگاه گرفتی شبیه کشتی نوحی، نه! مهربان تر از اویی که حرِّ بد شده را هم تو در پناه گرفتی چنان به سینه فشردی مرا که جز تو اگر بود حسین فاطمه! می‌گفتم اشتباه گرفتی من آمدم که تو را با سپاه و تیر بگیرم مرا به تیر نگاهی تو بی سپاه گرفتی بگو چرا نشوم آب که دست یخ‌زده‌ام را دویدی و نرسیده به خیمه‌گاه گرفتی چنان تبسم گرمی نشانده‌ای به لبانت که از دل نگرانم مجال آه گرفتی رسید زخم سرم تا به دستمال سفیدت تو شرم را هم از این صورت سیاه گرفتی 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
شهداء عاشورا.جربن یزید ریاحی.pdf
880.1K
📝معرفی اجمالی یاران امام حسین(ع)(1) ✅حربن یزید ریاحی کیست؟! گزارشی کوتاه؛مستند و خواندنی در باره شهیدان نهضت عاشورا... 📌ندایی که حر شنید 🔹از حر نقل شده هنگامی که از قصر ابن زیاد در کوفه خارج شدم تا به سمت حسین بن علی(ع) حرکت کنم، سه بار ندایی را پشت سرم شنیدم که می‌گفت: «ای حرّ! تو را به بهشت بشارت باد». او می‌گوید که به پشت سر نگریستم و کسی را ندیدم؛ با خود گفتم: «به خدا قسم، این بشارت نیست؛ چگونه بشارت باشد در حالی که من راهی جنگ با حسین بن علی(ع) هستم.» 🟣او این خاطره را در ذهن داشت تا هنگامی که خدمت حسین بن علی(ع) رسید و آن داستان را بازگو کرد. امام(ع) به او فرمودند: تو به واقع به پاداش و نیکی راه یافته‌ای! 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
روابط انسانی. خانواده. پدر ومادر ۲.mp3
13.45M
📌و اما باور ما-(قسمت 280) ☑️ انسانی- فرزندان و والدین 2 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
حکمت 22- لَنَا حَقٌّ فَإِنْ أُعْطِینَاهُ وَ إِلَّا رَکِبْنَا ….mp3
2.95M
📚شرح و تفسیر حکمت 22 (کلمات قصار) ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
در حکمت 109 به نقل از امیرالمومنین علی علیه السلام آمده است که فرمود: «نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي» ما اهل بیت، تکیه گاه معتدلی هستیم که نه تندیم و نه کند و لذا هم کسانی که کند هستند و عقب افتادند باید به ما برسند و هم کسانی که تند رفته اند باید به ما برگردند. اهل بیت عصمت و طهارت آن تکیه گاه متوسطی هستند که نظم هر دو طرف به آنهاست و هر دو طرف باید به آنها تکیه کنند. 🔸 این رعایت عدل و هسته مرکزی در بیانات حضرت امیر چه در خطبه ها و چه نامه ها و چه کلمات کم نیست و این اصل را اهل بیت عصمت و طهارت نیز بیان می کنند، امام سجاد در صلوات نیمروز ماه شعبان دارد که « اَلْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ» امام سجاد علیه السلام می فرماید، کسی از اهل بیت جلو برود مارق و منحرف هست و به مقصد نمی رسد و کسی هم که کند هست، زاهق است به هلاکت خواهد رسید. این است که انسان، همراه با اهل بیت، و با اهل بیت باشد. 🔸 نه تنها مواظب باشید که تندروی و کندروی نکنید، بلکه مواظب باشید جامعه را یکجا داشته باشید و از جامعه جدا نشوید، مولا امیرالمومنین ... فرمود اگر کسی مردم را به تفرقه دعوت کرد، و جامعه را از انسجام انداخت، اگر کسی خواست جامعه را اربا اربا کند، شقاق و تفرقه ایجاد کند، این از ما نیست
«وَ لَوْ كَانَ تَحْتَ عِمَامَتِي هَذِهِ»
هر چند عمامه من علی بن ابیطالب را داشته باشد، حرفش را گوش نکنید با او هماهنگ نباشید. لذا باید مواظب بود تا همواره جامعه ما و کشور ما و ایران اسلامی متحد باقی بماند و اگر اختلاف نظری هست با مشورت و راهنمایی بزرگان قوم و این جامعه بر طرف شد. 🔸 ایشان در پایان دعا فرمودند تا کشور ایران، متحد و هماهنگ باقی بماند و کاملا در تحت اختیار عجل الله تعالی فرجه الشریف به آن حضرت سپرده شود. مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/1709689 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
و امام حسین یعنی همه اسلام.... 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین عمه بیا گمشده پیدا شده 😭 کنج خرابه شب یلدا شده @rahighemakhtoom
🏴 تنها راه نجات ▫️ این است که انسان، همراه با اهل بیت، و با اهل بیت باشد. امام سجاد (علیه السلام) می فرماید، کسی از اهل بیت جلو برود مارق و منحرف هست و به مقصد نمی رسد و کسی هم که کند هست، زاهق است به هلاکت خواهد رسید. ▫️ ارباً ارباً (تکه پاره )کردن جامعه، و کردن و ایجاد تفرقه، یک است. باید مواظب بود تا همواره جامعه ما متحد باقی بماند و اگر هست با مشورت با بزرگان بر طرف شود. 📚 درس اخلاق تاریخ جلسه: 1402/04/29 🌐 https://esra.ir @rahighemakhtoom
🚩 وظیفه همیشگی و همگانی ▫️ تولّی و دوستی حضرت و تبرّی و بیزاری از دشمنان آن حضرت، مثل خود اسلام با دو اصل همراه است: 1️⃣ یكی 2️⃣ دیگری یكی همگانی (بودن) و دیگری همیشگی (بودن). یعنی همان ‌طور كه اسلام جهان ‌شمول است «لجمیع الناس فی جمیع العصر» و برای همه مردم «إلی یوم القیامة» هست؛ نسبت به جریان كربلا هم این چنین است. 📚 درس اخلاق تاریخ جلسه: 1394/07/30 🌐 http://esra.ir @rahighemakhtoom
وحدت سیره نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم) و سیره ابراهیم خلیل (علیه السلام) 🔹 قرآن کریم سیره رسول اکرم را نورانی کردن جامعه می داند؛ چنان که نورانی کردن جامعه، سیره انبیای گذشته نیز بوده است. قرآن کریم نمونه هایی از افراد روشنگر جامعه را معرّفی کرده است که یکی از آنان وجود حضرت ابراهیم خلیل (علیه السلام) است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و مؤمنان به او راهیان کوی اویند. قرآن کریم ابراهیم خلیل (علیه السلام) را هر چیزی معرفی می کند؛ ... اگر حضرت ابراهیم (علیه السلام) از نظر احتجاجات علمی است، کسی که جهان بینی او همانند جهان بینی ابراهیم نباشد، کور است؛ زیرا کسی که نبیند آنچه را خلیل حق دید، نابیناست و کسی که مبارزات سیاسی و نظامی او همتای مبارزات سیاسی و نظامی ابراهیم خلیل (علیه السلام) نباشد، سفیه است... . 🔹 از این رو، قرآن فرمود: ﴿وَمَنْ یرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ﴾؛ یعنی کسی که راه ابراهیم (علیه السلام) را نرفت خود را تسفیه کرده است و سفیهانه به سر می برد. امّا چه کسانی می توانند راهی راه ابراهیم خلیل باشند؟ ... قرآن کریم پاسخ می دهد: نه یهودیان، نه ترسایان و نه مبتلایان به بیماری الحاد و شرک، هیچ یک نمی توانند سالک کوی آن حضرت باشند؛ زیرا آن حضرت از آنان نبوده است؛ ﴿مَا كَانَ إِبْرَاهِیمُ یهُودِیا وَلَا نَصْرَانِیا وَلَٰكِنْ كَانَ حَنِیفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ ﴾. خرافه ستیز نمی تواند مشرک، یهودی یا مسیحی باشد؛ زیرا آیین همه این ها با خرافات آمیخته است و مرامی که با عجین شده است، هرگز بر ضدّ خرافات نمی شورد. 🔹 قرآن پس از آن که در بخش نفی، یهودیان و مسیحیان را از پیروی خلیل حق بیرون دانست، در بخش اثبات قضیه فرمود: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و مؤمنان به او سالکان کوی خلیل حق هستند؛ ﴿إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِی وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِی الْمُؤْمِنِینَ‌﴾. معنای ﴿وَ اللَّهُ وَلِی الْمُؤْمِنِینَ‌﴾ این است: کسی که می خواهد راهی کوی خلیل باشد، تحت است؛ همان طور که حضرت ابراهیم (علیه السلام) تحت ولایت حق بود و سرانجام به مقصد رسید. 🔹 دانسته شد که سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، سیره ابراهیم خلیل (علیه السلام) است و حسین بن علی (علیه السلام) که سیره خود را راه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و علی (علیه السلام) دانسته است، چون راه علی (علیه السلام) همان راه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است و راه پیامبر نیز راه ابراهیم خلیل (علیه السلام) است، پس راه خلیل حق را پیموده است و سیره او سیره حضرت خلیل (علیه السلام) است. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص23 تا 26 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
baghare72-1.mp3
22.27M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۶۹) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
. 🔰 کربلا، آرامگاه عاشقان 💠 این کلمه ( ) از لطیف ترین تعبیرات روایی ماست، متاسفانه به دست دیگران افتاد و زمینی شد و مبتذل شد! 🔹وجود مبارک (سلام الله علیه) بیست سال قبل از جریان ، وقتی می خواست ج ن گ صفین را به پایان برساند، یک روزی از صفین به کوفه بر می گشت؛ در بین راه، قبل از اینکه به کوفه برسد، به یک سرزمینی رسید؛ دیدند حضرت از مَرکب پیاده شد، با دستان مبارک شان اشاره می کنند: (هاهنا، هاهنا)*؛ (همین جاست، همین جاست)! مقداری خاک این منطقه را گرفتند، بو کردند، از مَرکب پیاده شدند، دو رکعت نماز خواندند؛ بعد اشک ریختند. به حضرت عرض کردند: به اینجا چه کسی می آید، چه خبر است؟ فرمود: (هاهنا مصارع عشّاق)*، اینجا جایی است که عاشقان شربت شه اد ت می نوشند. 🔹از ظریف ترین تعبیرات دینی ما " عشق " است؛ امّا وقتی بیگانه این را از آسمان به زمین آورد، به این صورت در آمد که در بعضی از روایات فرمودند: این مال دلهایی است که از محبت الهی خالی است! فرمود: اینجا عاشقان می آرمند، (مصارع عشّاق). 🔹روز دوّم محرّم که وجود مبارک (سلام الله علیه) بعد از بیست سال وارد شد، وقتی شنیدند آنجا کربلاست، با همان دستان مبارکشان اشاره کردند؛ فرمود: (هاهنا، هاهنا)، (هاهنا مناخ رکابنا)؛ این را بیست سال قبل از کربلا، وجود مبارک حضرت امیر فرمود. دوّم محرّم وجود مبارک می فرماید: اینجاست که شترها باید زانو بزنند، اینجاست که بچه های ما را سر می برند، اینجاست که اطفال ما را ذ / ب / ح می کنند * و مانند آن. فرمود: بالاترین مردم کسانی هستند که نسبت به ذات اقدس اله محبت داشته باشند و روی علاقه عبادت کنند. 🌱🌱🌱 📌 ر.ک وقعه صفین / صفحه ۱۴۱ و ۱۴۲ 📌 بحار الانوار / جلد ۴۱ / صفحه ۲۹۵ 📌 مناقب آل ابی طالب لابن شهر آشوب / جلد ۴ / صفحه ۹۷ 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۷/۰۱/۲۳ @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 گناه، وسیله نیست 💠 یک بیان نورانی حضرت (سلام الله علیه) دارد، واقع " کلامهم نور "! این که در داریم (کلامکم نور)*، این است. فرمود: ممکن نیست کسی از راه به مقصد برسد! " هرگز هدف وسیله را توجیه نمی کند "، این بیان خیلی نورانی وجود مبارک (سلام الله علیه) است. فرمود به اینکه: (من حاول امراً بمعصیه الله کان افوت لما یرجو و اسرع لمجیء ما یحذر)*. اگر کسی از راه خلاف، گناه، تهمت، تخریب بخواهد به مقصد برسد، زودتر از دیگران به چاه می افتد؛ گناه وسیله نیست! (من حاول امراً بمعصیه الله کان افوت لما یرجو و اسرع لمجیء ما یحذر). این برای اینکه زودتر به مقصد برسد، هرگز به مقصد نمی رسد. برای اینکه از خطر نجات پیدا کند، زودتر از دیگران به خطر می افتد. ما بیانات نورانی سیدالشهداء (سلام الله علیه) را قبول کردیم، چه بیانی جامعتر و نافعتر از این؟!! 🌱🌱🌱 📌 من لا یحضره الفقیه / جلد ۲ / صفحه ۶۱۴ _ (زیاره جامعه لجمیع الائمه (ع)) 📌 الکافی / جلد ۲ / صفحه ۳۷۳ 📋 درس خارج تفسیر قرآن کریم 📆 قم ؛ ۱۳۹۲/۰۲/۲۸ @rahighemakhtoom
📝معرفی اجمالی یاران امام حسین(ع)(2) ✅عبدالله بن عُمَیر کَلبی کیست؟! 📝گزارشی کوتاه؛مستند و خواندنی در باره شهیدان نهضت عاشورا... عبدالله بن عمیر از قبیله بنی‌عُلَیم بود. در دانشنامه امام حسین(ع) آمده است برخی گزارش‌های تاریخی مربوط به وَهْب بن وهب یا همان وهب بن عبدالله کلبی مشابهت‌ها و مشترکاتی با متون مربوط به عبد الله بن عُمَیر دارند و همین باعث شده تا برخی محقّقان، این دو را یک نفر بدانند و اساسا وَهْب بن وَهْب را فاقد وجودِ خارجی تلقی کنند؛ اما علاوه بر مشابهت‌هایی که در روایات تاریخی درباره این دو فرد آمده، تفاوت‌های قابل توجهی نیز بینشان وجود دارد. بنابراین دو نفر بودن آن‌ها بعید نیست، به ویژه مسیحی بودن وَهْب که در برخی منابع آمده، با عبدالله بن عُمَیر که از یاران نامی امام حسین(ع) بوده است، قابل جمع نیست. 💠به گزارش طبری از ابومخنف هنگامی‌که سپاه کوفه در نخیله آماده جنگ با امام حسین(ع) می‌شد. عبدالله با آنها برخورد کرد و از آن‌ها ماجرا را پرسید. آنها گفتند: به جنگ حسین بن علی می‌رویم. او گفت: به خدا سوگند من مشتاق جنگ با مشرکان بودم، و امیدوارم ثواب پیکار با اینان که قصد جنگ با پسر دختر پیامبرشان را دارند، از ثواب جنگ با مشرکان کمتر نباشد. وی نزد همسرش رفت و او را از قصد خویش آگاه کرد. ام وهب گفت: خداوند تو را به راهی نیکو هدایت کرده، چنین کن و مرا نیز با خود ببر. پس شبانه همراه همسرش بیرون رفت و به امام حسین(ع) پیوست. 💠در روز عاشورا که عمر سعد با پرتاب تیری به سوی اردوگاه امام حسین(ع) جنگ را آغاز کرد؛ «یسار» غلام آزاد شده زیاد بن ابی‌سفیان و «سالم» غلام آزاد شده عبیدالله بن زیاد به میدان آمدند و هماورد طلبیدند. حبیب بن مظاهر و بریر بن خضیر از جا برخاستند؛ اما امام حسین(ع) به آن دو اجازه میدان نداد. عبدالله بن عمیر با اجازه امام به میدان رفت، از او پرسیدند: کیستی. او خود را معرفی کرد. گفتند: ما تو را نمی‌شناسیم. زهیر یا حبیب یا بریر به مبارزه ما بیایند. او به یسار که جلوتر ایستاده بود گفت: هیچ یک از اینان به جنگ تو نمی‌آید مگر اینکه از تو بهتر است. سپس به او حمله کرد و او را از پا درآورد. در همین حال، «سالم» به سوی او حمله کرد. یاران امام حسین(ع) فریاد زدند تا عبدالله از حمله او آگاه شود ولی عبدالله متوجه نشد، سالم به او ضربه‌ای زد. عبدالله با دست چپ جلو ضربه را گرفت و انگشتانش قطع شد. سپس عبدالله بر او حمله برد و با ضربه‌ای او را به قتل رساند. 💠همسرش ام‌وهب عمودی برداشت و به سوی او رفت. عبدالله می‌خواست او را به سوی خیمه برگرداند ولی او لباس شوهرش را گرفته بود و می‌گفت: تو را رها نمی‌کنم تا همراه تو به شهادت برسم. در این هنگام امام حسین(ع) او را صدا زد و فرمود: «خدا از جانب اهل بیت به شما جزای خیر دهد. برگرد (خدا تو را رحمت کند) و نزد زنان بنشین که جنگیدن بر زنان واجب نیست.» پس او نزد زنان بازگشت. پیش از ظهر عاشورا، شمر بن ذی‌الجوشن که فرمانده جناح چپ سپاه کوفه بود، با افراد تحت فرمان خود به سپاه امام هجوم بردند. در این حمله هانی بن ثبیت و بکیر بن حی تیمی عبدالله بن عمیر را به شهادت رساندند. بنا بر گفته طبری، او دومین شهید کربلا بود. 💠او در میدان نبرد اشعار زیر را می خواند اگر مرا نمی‌شناسید، من پسر کلب و از دودمان علیم هستم و این افتخار مرا بس است. من دلیرمردی پرتوانم و هنگام مصیبت خوار و زبون نیستم.‌ای امّ وهب من عهده‌دار می‌شوم که با نیزه و شمشیر با آنان بجنگم؛ ضربه زدن بنده‌ای که به پروردگار ایمان دارد. 💠پس از شهادت عبدالله، همسرش ام وهب خود را به بالین او رساند و در حالی‌که سر و صورت عبدالله را پاک می‌کرد رستم غلام شمر بن ذی الجوشن به دستور او، ام وهب را به شهادت رساند. گفته‌اند او نخستین زن یا تنها زن شهید در واقعه کربلا بود. 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
Al-Munafiqun07.mp3
5.89M
🎤 تفسیر سوره منافقون علامه جوادی آملی 📋جلسه هفتم(پایانی) 🌱🌱🌱 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom