✳️پیام ها:👇
1-تقوا مستلزم تواضع و احترام نسبت به پیامبر و رهبری الهی
2- رعایت حرمت محضر رسول خدا مورد تشویق خداوند
3-انتساب پیامبر به خداوند راز حرمت والای آن حضرت
4- نرمش در گفتار و رعایت ادب در محضر رسول خدا نشانه توفیق یافتگان در آزمون تقوی
5- مومنان تحت تمرین و آزمون الهی برای رسیدن به رشد و مرتبه تقوی(امتحان الهی زمینه ساز پدیده ی رشد و تعالی و وصول به تقوی)
6- تقوای قلبی و درونی مرتبه والا و ارزشمند
7- عدم تعالی ایمان و تقوی با وجود بعضی از خطاها و کاستی های قابل بخشش در زندگی فرد
8- تقوی زمینه ساز غفران و پاداش عظیم خداوند
9- پاداش های الهی بر اساس مراتب ایمان افراد
10-ضرورت توبیخ خلافکار و تشویق درستکار
11-لزوم استمرار ادب و رعایت حریم الهی اولیای خداوند
12-توبه و پاکی از گناه زمینه دریافت الطاف ویژه الهی
13-لازمه ایمان و تقوی عصمت از گناه نیست(مومنان دچار لغزش می شوند و لیکن به زودی جبران می کنند)
🌷📚🌷
@rahighemakhtoom
🌹🌹توجه توجه🌹🌹
👈مباحث ارائه شده از کتاب #اسلام_در_قرآن #علامه_طباطبایی رضوان الله تعالی علیه می باشد که به صورت دسته بندی منظم در اختیار عزیزان قرار می گیرد.
✳️برای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی بکوشیم و کانال های مرتبط را به دوستان خود معرفی کنیم.
👌صدقه و انفاق فرهنگی را در جامعه راه اندازی کنیم👌
🔽🔽🔽🔽🔽
کانال "رحیق مختوم"پایگاهی برای همه کسانی که تشنه ی شناخت و درک عمیق از کتاب مقدس الهی "قرآن" هستند
کانالی که حوصله و عشق می طلبد.
کانالی که پیامکی و کلیشه ای و ناقص به مطالب نمی پردازد.
لطفا لینک کانال ارزشمند و سودمند رحیق مختوم را به دوستان خود معرفی فرمایید.با تشکر آدمین
👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
📚بخش چهارم قرآن شناسی
🌿برنامه زندگى انسان در قرآن به اين نحو ترسیم و طرح ریزی شده است: 👇
قرآن اساس برنامه خود را خداشناسى قرار داد و اعتقاد به يگانگى خدا را اولين اساس دين شناخت و پس از شناسانيدن خدا معادشناسى (اعتقاد بروز رستاخيز كه در آن پاداش و كيفر كردار نيك و بد انسان داده خواهد شد) را از آن نتيجه گرفت و اصل ديگر قرار داد و پس از آن پيغامبرشناسى را از معادشناسى نتيجه گرفت، زيرا پاداش اعمال نيك و بد بدون ابلاغ قبلى طاعت و معصيت و نيك و بد از راه وحى و نبوت چنان كه بيان خواهيم كرد صورت نمىبندد.
و آن را نيز اصل ديگر قرار داد سه اصل نامبرده: اعتقاد به يگانگى خدا و اعتقاد به نبوت و اعتقاد به معاد را اصول دينِ دين اسلام شمرد.
🍀🍀🍀🍀🍀
پس از آن در مرتبه تالى اصول اخلاق پسنديده و صفات حسنه مناسب اصول سهگانه را كه يك انسان واقعبين با ايمان بايد واجد آنها و متصف به آنها باشد بيان نمود و پس از آن قوانين عملى كه در حقيقت حافظ سعادت حقيقى و زاينده و پرورش دهنده اخلاق پسنديده و بالاتر از آن عامل رشد و ترقى اعتقادات حقه و اصول اوليه مىباشند تأسيس و بيان داشت. 🌹
#رحیق-مختوم در ایتا را دنبال کنید
👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
👈ادامه.....👇
زيرا هرگز قابل قبول نيست كسى كه در مسائل جنسى يا در دزدى و خيانت و اختلاس مال و برداشتن كلاه مردم هيچ گونه بند و بارى ندارد صفت عفتنفس داشته باشد يا كسى كه شيفته جمعآورى مال است و مطالبات مردم و حقوق واجبه مالى را نمىدهد با صفت سخاوت متصف شود يا كسى كه به عبادت خدا نمىپردازد و هفته و ماهى به ياد خدا نمىافتد واجد ايمان به خدا و روز رستاخيز و داراى سمت بندگى باشد.
پس اخلاق پسنديده هميشه با يك رشته اعمال و افعال مناسب زنده مىماند چنان كه اخلاق پسنديده نسبت به اعتقادات اصليه همين حال را دارند؛ مثلًا كسى كه جز كبر و غرور و خودبينى و خودپسندى سرش نمىشود اعتقاد به خدا و خضوع در برابر مقام ربوبى را نبايد از وى توقع داشت و كسى كه يك عمر معنى انصاف و مروت و رحم و عطوفت را نفهميده است نمىشود ايمانى به روز رستاخيز و بازخواست داشته باشد. 😔
🌿🌿🌿🌿🌿
#رحیق-مختوم در ایتا را دنبال کنید
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
👈ادامه.....👇
خداى متعال در خصوص ارتباط اعتقادات حقه و اخلاق پسنديده- كه خود نوعى از اعتقاد هستند- به عمل مىفرمايد:
{«إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ»
سخن (اعتقاد) پاك به سوى خدا صعود مىكند و عمل صالح بلندش مىكند- يعنى در صعود اعتقاد كمك مىكند.
و در خصوص ارتباط اعتقاد به عمل مىفرمايد:
{«ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ»
پس از آن سرانجام كار كسانى كه كار بد مىكردند به اينجا كشيد كه آيات خداوند را تكذيب كردند و به آنها استهزا مىنمودند.
🍀خلاصه، قرآن مجيد به ريشههاى اصلى اسلام كه سه بخش كلى را تشكيل مىدهد مشتمل است بدين ترتيب:
👇👇👇
👈1- اصول عقايد اسلامى كه نوعى از آن اصول سه گانه دين است: توحيد و نبوت و معاد، و نوعى عقايد متفرع بر آنها مانند لوح و قلم و قضا و قدر و ملائكه و عرش و كرسى و خلقت آسمان و زمين و نظاير آنها.
👇2- اخلاق پسنديده.
👈3-احكام شرعيه و قوانين عملى كه قرآن كريم كليات آنها را بيان فرموده و تفاصيل و جزئيات آنها را به بيان پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله واگذار نموده است و پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله نيز به موجب حديث ثقلين كه همه فرق اسلامى به نحو تواتر نقل نمودهاند بيان اهلبيت خود را قائممقام و جايگزين بيان خود قرار داده است.
🌹به حول و قوه الهی ادامه مطلب در پست های بعدی🌹
#رحیق#مختوم در ایتا را دنبال کنید
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
***بخش پنجم قرآن شناسی***
📚*{ب- قرآن مجيد سند نبوت است}* 📚
👇👇👇👇
قرآن مجيد در چندين جا تصريح مىكند كه كلام خداست؛ يعنى با همين الفاظ خود از مقام ربوبى صادر شده و پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله نيز آن را با همان الفاظ تلقى نموده است.
و در راه اثبات همين معنا كه كلام خداست و كلام بشرى نيست مكرراً در لابه لاى آيات كريمه به مقام تحدى برآمده و قرآن مجيد را از هر جهت معجزه شمرده و ماوراء قدرت و توانايى بشر دانسته است.
✳️چنان كه مىفرمايد:
{«أَمْ يَقُولُونَ تَقَوَّلَهُ بَلْ لا يُؤْمِنُونَ* فَلْيَأْتُوا بِحَدِيثٍ مِثْلِهِ إِنْ كانُوا صادِقِينَ» «طور، آيه 33 و 34 »
يا مىگويند پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله خودش قرآن را ساخته و به خدا نسبت داده است بلكه اينان ايمان نمىآورند پس اگر راست مىگويند سخنى همانند آن بياورند (بسازند).
✳️و مىفرمايد:
{«قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيراً» «اسراء، آيه 88 »
بگو- اى محمد- اگر جن و انس گرد هم آيند كه مانند اين قرآن بياورند همانند آن را نخواهند آورد اگرچه برخى از ايشان پشت و پناه برخى ديگر شوند.
✳️و مىفرمايد: {«أَمْ يَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِعَشْرِ سُوَرٍ مِثْلِهِ مُفْتَرَياتٍ» «هود، آيه 13 »
يا مىگويند قرآن را به خدا بسته بگو پس ده سوره افترايى مانند آن بياوريد.
✳️👈و مىفرمايد:
{«أَمْ يَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ» «يونس، آيه 38 »
يا مىگويند قرآن را به خدا بسته بگو پس يك سوره همانند آن بياوريد.
✳️👈و باز در تحدى با پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مىفرمايد:
{«وَ إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلى عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ» «بقره، آيه 23 »
و اگر از آنچه بر بنده خودمان فرو فرستاديم در شك باشيد از مردى مانند وى- كه درس نخوانده و نوشتن ياد نگرفته و در محيط جاهليت نشو و نما يافته باشد- يك سوره قرآنى بياوريد.
✳️👈و باز از راه نداشتن اختلاف و تضاد تحدى نموده مىفرمايد:
{«أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً» «نساء، آيه 82 »
آيا در قرآن تدبر نمىكنند و اگر از پيش غير خدا بود در آن اختلافات بسيار پيدا مىكردند.
🌿🌿🌿
✅زيرا همه چيز در اين جهان مشمول قانون تحول و تكامل است و از تضاد اجزاء و احوال خالى نمىباشد و اگر قرآن كار بشر بود و در ظرف بيست و سه سال قطعه قطعه ساخته مىشد از اختلاف اوصاف و احوال سالم نمىماند و اين طور يكنواخت نبود.
#رحیق#مختوم در ایتا را دنبال کنید🌹
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
✳️قرآن مجيد كه بدين تحديات سخن خدا بودن خود را اعلام و تثبيت مىكند درسرتاسر خود به صراحت حضرت محمد صلى الله عليه و آله را پيغمبر و فرستاده خدا معرفى مىنمايد و بدين وسيله سند نبوت آن حضرت قرار مىگيرد و روى همين اصل بارها در كلام خدا به پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله امر مىشود كه در اثبات نبوت خود به شهادت خدا يعنى به تصريح قرآن مجيد به نبوتش، استناد جويد:
✅{«قُلْ كَفى بِاللَّهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ» «رعد آيه 43 »
بگو شهادت خدا- به نبوت من- ميان من و شما كافى است.
✅و در جاى ديگر علاوه به شهادت خداى متعال شهادت ملائكه را نيز نقل مىكند:
{«لكِنِ اللَّهُ يَشْهَدُ بِما أَنْزَلَ إِلَيْكَ أَنْزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَ الْمَلائِكَةُ يَشْهَدُونَ وَ كَفى بِاللَّهِ شَهِيداً» «نساء آيه 166 »
لكن خداوند به آنچه به سوى تو نازل كرده شهادت مىدهد و ملائكه نيز شهادت مىدهند و خدا در شهادت كافى و بس است.
📚{قرآن در اسلام( طبع جديد)، ص: 37}📚
#رحیق
#مختوم را دنبال کنید🌹
#لینک درایتا
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
📚 بخش دوم چگونگی تعلیم قرآن مجید📚
اشاره
الف- قرآن مجید کتابی است جهانی.
ب- قرآن مجید کتابی است کامل.
ج- قرآن مجید کتابی است همیشگی.
د- قرآن مجید در دلالت خود مستقل است.
ه- قرآن مجید ظاهر و باطن دارد.
و- چرا قرآن از دو راه ظاهر و باطن سخن گفته؟
ز- قرآن مجید محکم و متشابه دارد.
ح- معنی محکم و متشابه پیش مفسرین و علماء.
ط- روش ائمه اهل بیت در محکم و متشابه قرآن.
ي- قرآن مجید داراي تأویل و تنزیل میباشد.
یا- معنی تأویل پیش مفسرین و علماء.
یب- معنی حقیقی تأویل در عرف قرآن چیست؟
یج- قرآن مجید ناسخ و منسوخ دارد.
ید- جري و انطباق در قرآن مجید.
یه- تفسیر قرآن و پیدایش و سیر آن.
یو- علم تفسیر و طبقات مفسرین.
یو- علم تفسیر و طبقات مفسرین.
یز- روش مفسرین شیعه و طبقاتشان.
یح- قرآن خود چگونه تفسیر میپذیرد.
یط- نتیجه بحث.
ك- نمونهاي از تفسیر قرآن بقرآن.
کا- معنی حجیت بیان پیغمبر و ائمه علیهم السلام
📐
⏬⏬⏬⏬⏬
@rahighemakhtoom
📚*{ قرآن مجيد كتابى است جهانى}* 📚
✅قرآن مجيد در مطالب خود اختصاص به امتى از امم مانند امت عرب يا طايفهاى از طوايف مانند مسلمانان ندارد، بلكه با طوايف خارج از اسلام سخن مىگويد چنان كه با مسلمانان مىگويد، به دليل خطابات «اين خطابات و احتجاجها در آيات بسيارى است و نيازى به نقل آنها نيست »بسيارى كه به عنوان كفار و مشركين و اهل كتاب و يهود و بنىاسرائيل و نصارى دارد و با هر طايفهاى ازين طوايف به احتجاج پرداخته آنان را به سوى معارف حقه خود دعوت مىكند.
✅و هم چنين قرآن مجيد با هر يك از اين طوايف به احتجاج و دعوت مىپردازد و هرگز خطاب خود را مقيد به عرب بودن آنان نمىكند
✅چنان كه در مورد مشركين- بتپرستان- مىفرمايد:
{«فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ فَإِخْوانُكُمْ فِي الدِّينِ» «توبه، آيه 11 »
✅و در مورد اهل كتاب- يهود و نصارى و مجوس نيز كه از اهل كتاب محسوبند- مىفرمايد:
{«قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ»
«آل عمران، آيه 64 »
بگو اى اهل كتاب بياييد به سوى كلمهاى كه در ميان ما و شما به طور مساوى پذيرفته شود و آن اين است كه جز خداى متعال كسى را نپرستيم و انبازى براى وى قرار ندهيم و برخى از ما برخى ديگر را خدايان خود اتخاذ نكنند.
👌👌چنان كه مىبينيم هرگز نفرموده: اگر مشركين عرب توبه كنند و نفرموده: اى اهل كتابى كه از نژاد عرب مىباشيد.
آرى در بدو طلوع اسلام كه دعوت از جزيرةالعرب به بيرون تجاوز نكرده بود طبعاً خطابات قرآنى به امت عرب القا مىشد ولى از سال شش هجرت كه دعوت به بيرون شبه جزيره راه يافت هيچ موجبى براى توهم اختصاص نبود.
✅گذشته از اين آيات آيات ديگرى دلالت بر عموم دعوت مىكند مانند آيه كريمه:
{«وَ أُوحِيَ إِلَيَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ» «انعام، آيه 19 »
وحى شده است بر من اين قرآن براى اين كه شما را انذار كرده بترسانم و هر كه را كه اين قرآن- ياانذار- به وى برسد.
✅و آيه كريمه:{«وَ ما هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ» «ص، آيه 87 »
✅و آيه:{«إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ» «قلم، آيه 52 »؛ نيست قرآن مگر يادآورى براى همه جهانيان.
✅و آيه كريمه:{«إِنَّها لَإِحْدَى الْكُبَرِ* نَذِيراً لِلْبَشَرِ» «مدثر، آيه 36 » به درستى اين آيه يكى از بزرگترين آيات مىباشد در حالى كه ترساننده بشر است.
🌹🌿🌹🍀🌹🌿🌹
#رحیق
#مختوم را دنبال کنید🌹
#لینک در#ایتا
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
سه شنبه
4
❤آیین و ادب عشق ورزی بیاموز❤
مرا با تو چه نسبت است!
تو می آیی یا من؟ یا هردو در امتداد یک خط موازی به سوی یکدیگر در حرکتیم تا در نقطه ای به هم به پیوندیم.!
بی تردید شوق تو به من بیشتر است تا من به تو!
تو عاشق منی و من دوستدار تو!
اما خب من هم دلم برایت تنگ شده است.
برای دلربایی های لحظه لحظه ات آنگاه که با نگاه غمزه آمیزت مرا به آغوش سحری و بوسه های افطاری ات می خوانی!
برای اخم های با ابهت و پر جذبه روزانه ات که مرا به تو مشغول می دارد
و مرا میهمان تامل و درنگ و اندیشه
درمحبوب بالاسری تو و من می کند.
خوش می آیی! ای ماه دلربای همه نیک سیرتان
افسوس که آیین عشق بازی نمی دانم
و دریغا که ادب حضور هم نمی دانم
✳اما هرچه باشم و هرکس تو را می خواهم.
به قول آن پیر: لوک و لنگ و چفته شکل و بی ادب /سوی او می قیژ و اورا می طلب
میخواهم، می دانی میخواهم تو را پذیرا باشم .پذیراییت کنم.
✳چه می دانم ،چه بگویم در برابر گفتار خدای تو ومن که: تورا به خود منتسب نمود و به ماه خدا شهره ی نیکان شده ای!
✳چه می دانم و چه بگویم که: تو را به میزبانی من "انسان"ارج نهاده اند و من "انسان" را به میهمانی خدایت تکریم و بزرگ داشته اند.
✳با راهنمایی و یاری خدایمان یعنی "خدای تو" و "انسان" بر سفره ادب تو زانومی زنم.
تا از باده سر به مهر روزه داران نیک سیرت مرا بنوشانی"و یسقون من رحیق مختوم"
✳مرا یاری خواهی کرد تا از جام تلاوت کتاب مقدس خدایمان جرعه های شناخت و معرفت و رشد و پرواز سرکشم.
✳مرا یاری خواهی کرد نگاه از تو برندارم و تو نگاه در نگاهم بدوزی تا نگاه به قدرت و شهرت و شهوت و ثروت و جمال و جلال اعتباری و دروغین سیاست بازان و هوا مداران مرا در باتلاق بی خودی و بی خدایی فرو نبرد.
✳مرا یاری خواهی داد تا تن "انسان تنها" را فرمانبرروح قدرتمند "انسان با او" سازم.
خوش آمدی ماه من!
خوش آمدی ماه خدا!
✳✳✳✳✳
پ.ن: دعای چهل و چهارم #صحیفه_سجادیه امام علی بن الحسین علیه السلام که به هنگام رویت هلال ماه مبارک #رمضان گفته شده است
را در شب اول ماه رمضان فراموش نکنیم.
🌷🌷🌷🌷🌷
@rahighemakhtoom
📚قرآن شناسی(6)📚
🌿*{ب- قرآن مجيد كتابى است كامل}* 🌿
قرآن مجيد مشتمل است بر هدف كامل انسانيت و آن را به كاملترين وجهى بيان مىكند، زيرا هدف انسانيت كه با واقعبينى سرشته شده جهانبينى كامل و بهكار بستن اصول اخلاقى و قوانين عملى است كه مناسب و لازمه همان جهانبينى باشد و قرآن مجيد تشريح كامل اين مقصد را به عهده دارد.
✅خداى متعال در وصف آن مىفرمايد:
{«يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيمٍ» «احقاف، آيه 30 »
هدايت مىكند قرآن مجيد به سوى حق در اعتقاد- و به سوى راهى راست- در عمل.
✅و باز در جايى ديگر پس از ذكر تورات و انجيل مىفرمايد:
{«وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتابِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ» «مائده، آيه 48 »
و فرو فرستاديم اين كتاب را به سوى تو به حق در حالى كه كتاب آسمانى را در برابر خود دارد تصديق مىنمايد و مسلط و نگهبان است نسبت به آن.
✅و باز در اشتمال قرآن به حقيقت شرايع انبياء گذشته مىفرمايد:
{«شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّى بِهِ نُوحاً وَ الَّذِي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى وَ عِيسى» «شورى، آيه 113 »
تشريع كرد براى شما امت محمد آنچه را كه به نوح سفارش كرد و آنچه را كه به تو وحى كرديم و آنچه را كه به ابراهيم و موسى و عيسى سفارش كرديم.
✅و به طور جامع مىفرمايد:
{«وَ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْياناً لِكُلِّ شَيْءٍ» «نحل، آيه 89 »
و تدريجاً فرو فرستاديم به سوى تو اين كتاب را در حالى كه بيان كننده هر چيزى است.
🍀🍀محصل آيات قبلى اين است كه قرآن مجيد به حقيقت مقاصد همه كتب آسمانى مشتمل است و زياده، و اين كه هر چيزى كه بشر در پيمايش راه سعادت و خوشبختى از اعتقاد و عمل به آن نيازمند مىباشد در اين كتاب به طور تام و كامل بيان شده است.🍀🍀
🌹🌿🌹🍀🌿🌹
#رحیق
#مختوم را دنبال کنید🌹
#لینک در#ایتا
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44
🌿*{ج- قرآن مجيد كتابى است هميشگى}* 🌿
بحثى كه در فصل گذشته برگزار شد براى اثبات اين مدعا كافى مىباشد، زيرا بيانى كه نسبت به يك مقصد و مطلب به طور مطلق تام و كامل باشد اعتبار و صحتش محدود به وقت و مخصوص به زمان معين نخواهد بود، و قرآن مجيد بيان خود را تام و كامل مىداند و ماوراء كمال چيزى نيست.
✅خداى متعال مىفرمايد:
{«إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ* وَ ما هُوَ بِالْهَزْلِ» «سوره طارق»
قرآن سخنى است برنده- جداكننده حق از باطل- و هزل و ياوهسرايى نيست.
و هم چنين معارف اعتقادى حقيقت خالص و واقعيت محض مىباشد و اصول اخلاقى و قوانين عملى كه بيان داشته نتايج و مواليد واقعى همان حقايق ثابته است و چنين چيزى بطلانپذير و به مرور زمان قابل نسخ نيست .
✅خداى متعال مىفرمايد:
{«وَ بِالْحَقِّ أَنْزَلْناهُ وَ بِالْحَقِّ نَزَلَ» «اسراء، آيه 105 »
قرآن را به حق نازل كرديم او نيز به حق نازل شد- يعنى در حدوث و بقاى خود از حق جدا نشد-.
✅و باز مىفرمايد:
{«فَما ذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلالُ» «يونس، آيه 32 »
جز ضلالت و گمراهى پس از حق چيزى هست؟- از حق گذشتى جزضلالت نمىماند.
✅و در جايى ديگر از كلام خود به طور جامع مىفرمايد:
{«وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ* لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ» «فصلت، آيه 42 »
🍀🍀به درستى قرآن كتابى است عزيز- منيعالجانب كه هر تعدى را با قدرت از خود دفع مىكند- باطل از پيش روى و از پشت سر به سوى او نمىآيد (نه اكنون و نه در آينده بطلان و نسخپذير نيست). البته بحثهاى زيادى در اطراف ابديت احكام قرآنى كرده شده و مىتوان كرد ولى از موضوع بحث اين كتاب- كه موقعيت قرآن است پيش مسلمانان به طورى كه خود قرآن دلالت دارد- بيرون است. 🍀🍀
🌹🌿🌹🍀🌿🌹
#رحیق
#مختوم را دنبال کنید🌹
#لینک در#ایتا
👇👇👇👇👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2952462340C122a5e4f44