eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
📌نشانه هایی برای راهیابی @rahighemakhtoom
At-Taghabun05.mp3
6.01M
🎤 تفسیر سوره تغابن علامه جوادی آملی 📋جلسه پنجم 🌱🌱🌱 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📙 از تفسیر تسنیم جلد دوم نگاشت :(289) وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ*(آیه 23/سوره بقره ) اگر به قرآنی که بر بندۀ خود فرستاده‌ایم، شک دارید و آن را ساخته‌وپرداختۀ او می‌دانید، سوره‌ای مِثلش بیاورید؛ البته اگر راست می‌گویید! برای کمک‌گرفتن، یارانِ خود را هم در برابر خدا صدا بزنید.* 🌷🌷🌷 ⏪ارائه راه تقوى علمى 🔻آيه مورد بحث راه علمى را به انسانها نشان مى دهد. 🔺تقواى علمى آن است كه انسان نه مطلبى را بدون بپذيرد و نه رايى را بدون دليل تكذيب كند زيرا تصديق بى تحقيق و تكذيب بى دليل هر دو نارواست. 🔺كسى كه داراى تقواى علمى است، پيش از تحقيق درباره چيزى، دارد، ولى پس تحقيق نسبت به يكى از دو طرف جزم پيدا مى كند و اگر بعد از تحقيق نيز در حال شك بماند نشانه آن است كه بنيان مرصوص (ریشه و اساس محکم)فكرى ندارد. 🔻خداى سبحان در اين آيه به مخالفان قرآن مى گويد براى رفع شك معيار اين است كه اگر اين كتاب سخن خدا باشد آوردن نظير آن محال است و اگر سخن بشر باشد آوردن مثل آن ممكن است، پس خود را بيازماييد و اين راه تقواى علمى است، كه قرآن فراسوى پژوهشگران قرار مى دهد. 🌱🌱🌱 آیت الله 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌بین تکفیر سیّئات و تبدیل سیّئات تفاوتی هست؟ 🔹پاسخ: بله، خیلی فرق است بین پوشاندن، تبدیل کردن، او مبدّل سیّئات است. اصلاً ساتر سیّئات است و تغییر می‌دهد، تبدیل می‌کند. تبدیل سیّئه به حسنه مثل این کسی که تبهکار بود توبه می‌کند وقتی توبه کرد تمام آن رذایل اخلاقی درونش برمی‌گردد پاک می‌شود؛ اما اگر کسی مورد عفو قرار گرفت این تبدیل سیّئه نیست این فقط پوشاندن سیّئه است. فعلاً کاری با او ندارد بقیه کارها را خود او باید انجام بدهد. 🔹مادامی که در دنیا هستیم تغییر و تبدیل ممکن است تمام این کودهای بدبوست که به صورت گل‌های معطّر در می‌آید. این دنیا جای تغییر و تبدیل است. همه این کفّار و مشرکان و بت‌پرست‌ها بودند که با آمدن اسلام براساس «الْإِسْلَامُ یَجُبُّ مَا قَبْلَهُ»،[قانون عطف به ماسبق نمی شود] آمدند سلمان و اباذر شدند. 🔹این طور نیست که در دنیا جای تبدیل نباشد. مؤمنی ـ معاذالله ـ ممکن است بدبو بشود. کافری ـ إن‌شاءالله ـ ممکن است خوشبو بشود طیّب بشود؛ اما مستور بودن غیر از تبدیل شدن است. 📝فرازی از سوره تغابن جلسه پنجم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید) 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
امام رئوف ۱۰.mp3
15.97M
🎙امام رئوف قسمت دهم و پایانی (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت موسی_الرضا علیه السلام(از ولادت تا شهادت) التماس دعای خیر دوستان🙏 @rahighemakhtoom
هدایت شده از گام دوم انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینگونه بود..... 🔰بیاییم هم به خودمان و هم به آقایان کارگزار نظام جمهوری اسلامی در هر مرتبه ای نشان دهیم...... 🔸️که باید اینگونه بود....
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) توسط استاد اصغر 🕋فنای اسم در مسمی - قسمت نهم 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈همه چیز به اعتبار اینکه وجود است، اسم خداست 👈اگر همه چیز ظهور نوریست که آن نور الله است، فقط الله در صحنه است 👈وقتی کسی می گوید الحمد الله، فقط حق در صحنه است، پس حق مدح خودش را کرد. انتشار شنبه و‌ سه شنبه هر هفته 🍂🍃🍂🍃🍂 @rahighemakhtoom 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔰 اخلاص امام راحل (ره) 💠 اصول چهارگانه در نهضت (رضوان الله تعالی علیه) بود؛ صدر مبا رزه اش، ذیل مبا رزه اش همین بود که هدفی جز خدا نبود، اوّلاً؛ اصلاح جامعه اسلامی، ثانیاً؛ اصلاح جامعه انسانی اعم از مسلمان و غیر مسلمان، ثالثاً؛ و زیر بار ذلّت نرفتن؛ رابعاً. 🔹امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) یک اسلام شناس کامل بود، و دین باور کامل بود، و سعی می کرد آنچه را که باور دارد با اخلاص عمل کند، و سعی کرد آنچه را که باور کرد و عمل کرد، از او حمایت کند. 🔹" اخلاص " هم از قوه یقین نشات می گیرد، از صلاح نیّت نشات می گیرد. طبق بیان نورانی (سلام الله علیه) بر اساس نقل غُرر و دُرر، فرمود: نشانه (یاس ممّا فی ایدی النّاس)* است؛ کسی با اخلاص است که از مردم قطع امید کند، گرچه برای قدم بر می دارد؛ چنین خاصیتی در امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) بود. 🔹در جریان مبا رزه با طاغوت بسیاری از گرو هک ها بودند که با طاغوت عداوت داشتند، امّا با اسلام صداقت نداشتند! آنها خواستند به نهضت امام زاحل بپیوندند، خود را زیر مجموعه امامت امام قرار بدهند، امام را تایید کنند، امام را کمک کنند؛ در تمام این آغاز و انجام نهضت، حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) ذرّه ای از گرو هک های منحرف کمک نمی گرفت، بر اساس همین فکر که (و ما کنت متّخد المضلّین عضداً)*. گاهی انسان گرفتار است، از بیگانه کمک می گیرد و در بین راه می ماند! 🔹 سرّ اینکه نهضت های دیگران افت کرده و نهضت امام راحل رشد کرده، همین است. نهضتی رشد می کند که خالص باشد، (الا للّه الدّین الخالص)*. 🔹وجود مبارک امام راحل چه آن وقتی که در ایران بودند، چه آن وقتی که در ترکیه تبعید بودند، چه آن وقتی که در عراق تبعید بودند، چه آن وقتی که به پاریس مهاجرت کردند، چه آن وقتی که به ایران امّ القرای اسلامی برگشتند؛ در تمام این پنج مفطع ذرّه ای از گرو هک های منحرف کمک نگرفت. معتقد بود که انحراف مایه انحراف نهضت است، نه مایه پیشرفت نهضت! یک شیء ناپاک، پاک را هم آلوده می کند. 📌 غرر الحکم / صفحه ۱۹۸ _ (اوّل الاخلاص الیاس ممّا فی ایدی النّاس) 📌 سوره کهف / آیه ۵۱ 📌 سوره زمر / آیه ۳ 📆 دماوند ؛ ۱۳۷۵/۰۳/۱۳ @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقاله تحقیقی قرأن در اندیشه قرآنی امام خمینی 📘نویسنده : دکتر سید عطاءالله افتخاری 📃فرازی کوتاه از متن (اصل مقاله را اینجا مشاهده کنید) "قرآن کتاب آدم سازی است، برای آدم ساختن آمده است،کتاب حیوان سازی نیست؛ کتاب تعمیر مادیت نیست؛ همه چیز است. انسان را به تمام ابعاد تربیت می‌‌کند، مادیات را قبول دارد در پناه معنویات؛ و مادیات را تَبَع معنویات قرار می‌‌دهد (امام خمینی 1385 ج 7 :532)." @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا