eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
🖥برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های اصیل دینی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
پویش موضوعی سوره قارعه.docx
17.9K
📌 نگاشت 14: پویش موضوعی سوره قارعه ✅فایل متنی پویش موضوعی سوره قارعه حاوی بیش از200 نکته برای محققان قرآن پژوه،مربیان و کانون های قرآنی و کسانی که در کوتاه ترین فرصت می خواهند پیام های قرآنی را دریافت نمایند. ⏪ رحیق: یعنی باده ناب یعنی شراب بهشتی واژه ای برگرفته از آیه 25 سوره مطففین 🌿🌿🌿 ✅ قرآن همراه است و هم راه ؛ همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت1:معرفی کلی تفسیر سوره عادیات 📁 این سوره را عادیات (تیزتک‌ها) می‌نامند؛ زیرا خداوند در آیه اول، به آنها سوگند یاد کرده و از آنها سخن گفته‌است. این سوره را والعادیات نیز می‌گویند؛ زیرا سرآغاز سوره است.عادیات جمع «عادیة» در اصل به معنای گذشتن و جداشدن است. این کلمه در این آيه به معنای دویدن سریع است. 📁 درباره مکی یا مدنی بودن سوره عادیات اختلاف است. تفسیر نمونه مدنی بودن را ترجیح می‌دهد و محمدهادی معرفت مکی بودن آن را. بنابر نظر محمدهادی معرفت، این سوره در ترتیب نزول چهاردهمین سوره‌‌ای است که بر پیامبر(ص) نازل شده است. این سوره در چینش کنونی مُصحَف، صدمین سوره قرآن است و در جزء سی‌ام قرار دارد. 📁 سوره عادیات ۱۱ آیه، ۴۰ کلمه، و ۱۶۹ حرف دارد و از نظر حجم، جزو سوره‌های مفصلات و از سوره‌های کوچک قرآن است. سوره عادیات از جمله سوره‌هایی است که با سوگند آغاز می‌شوند. 📁 در فضیلت تلاوت این سوره از پیامبر(ص) نقل شده است هر كس آن را تلاوت کند به عدد هر یک از حاجیانی که (شب عید قربان) در مزدلفه توقف می‌کنند و در آنجا حضور دارند، ده حسنه به او داده می‌شود. ☑ در دستورالعمل نماز جعفر طیار آمده است، در رکعت دوم بعد از حمد، سوره عادیات خوانده شود. ✅ قرآن همراه است و هم راه ؛ همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت2:محتوای نموداری و کلی تفسیر سوره عادیات 📁 نقل شده است این سوره بعد از جنگ «ذاتُ السَلاسِل» نازل شد. در سال هشتم هجری به رسول خدا(ص) خبر دادند دوازده هزار سوار در سرزمین «یابس» جمع شده و با یکدیگر عهد کرده‌اند تا پیامبر(ص) و علی(ع) را به قتل نرسانند و جمعیت مسلمانان را متلاشی نکنند، از تلاش دست نکشند! پیغمبر اکرم(ص) جمع شماری از اصحاب خود را به سرکردگی برخی از صحابه به سراغ آنان فرستاد؛ ولی بعد از گفتگوهایی بدون نتیجه بازگشتند. سرانجام پیغمبر اکرم(ص) علی(ع) را با گروه بسیاری از مهاجر و انصار به نبرد آنان فرستاد. لشکر مسلمانان به‌سرعت به سوی دشمن حرکت کردند و شبانه راه رفتند و صبحگاهان دشمن را در حلقه محاصره گرفتند. نخست اسلام را بر آنان عرضه کردند، اما چون نپذیرفتند، به آنان حمله کردند و آنان را شکست دادند و عده‌ای را اسیر کردند و اموال فراوانی به غنیمت گرفتند. هنوز امام علی(ع) و سربازان به مدینه برنگشته بودند که سوره «و العادیات» نازل شد. پیغمبر خدا(ص) آن روز این سوره را در نماز صبح قرائت کرد. بعد از تمام شدن نماز، اصحاب گفتند: این سوره را تا به حال نشنیده بودیم! پیامبر(ص) فرمود: «آری، علی(ع) بر دشمنان پیروز شد و جبرئیل دیشب با آوردن این سوره به من بشارت داد». چند روز بعد علی(ع) با غنیمت‌ها و اسیران به مدینه وارد شد @rahighemakhtoom
برشی از کتاب گرانسنگ (101) (گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 إِيِّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5) 📌 براهين حصر عبادت و استعانت 📐 از برخي آيات قرآن كريم نيز برهاني استفاده مي شود كه ناظر به هر دو نظامِ فاعلي و غايي است؛ مانند: (ولله غيب السماوات والأرض وإليه يُرجع الأمر كلّه فاعبده وتوكّل عليه وما ربّك بغافل عمّا تعملون) [سوره‌ي هود، آيه‌ي 123.]؛ نه تنها ظاهر آسمانها و زمين، كه غيب و باطن آنها نيز از آن خداست و همه‌ي امر به سوي او باز مي گردد. 📐 پس همه چيز از او و به سوي اوست و از اين رو نه تنها انسان، بلكه هر موجودي بايد بگويد: (إنّا لله وإنّا إليه راجعون)[ سوره‌ي بقره، آيه‌ي 156.]. محتمل است معناي رجوع امر به خداوند همان بازگشت تدبير و اداره‌ي كارهاي نظام كيهاني باشد. به هر تقدير تنها خداوند كه در قوس نزول، مالك درون و بيرون آسمانها و زمين است و در قوس صعود نيز همه‌ي امور به او باز مي گردد، شايسته عبادت است. 📐 از اين رو در پايان اين آيه كه بخش اول آن بيانگر نظام فاعلي و بخش پاياني آن ناظر به نظام غايي است، با «فاء» تفريع مي فرمايد: «پس او را عبادت و بر او توكّل كن». 📐 انسانْ موحّد باشد يا ملحد، ضعيف و نيازمند است: (خلق الإنسان ضعيفاً) [سوره‌ي نساء، آيه‌ي 28.]، ليكن موحد برآورنده‌ي نيازهايش را خدا مي داند و ملحدْ طبيعت را رافع حاجت مي پندارد. مفاد اين آيه‌ي كريمه آن است كه چون زمام امور در نزول و صعود به دست خداي سبحان است، در عبادت و توكل تنها به او پناه ببر. 📐 در نظام هستي هيچ موجودي نه مي تواند در جاي خود راكد بوده، بايستد و به سوي خدا حركت نكند و نه مي تواند براي سير وجودي خود راه ديگري برگزيند كه به مهر يا قهر الهي منتهي نگردد. حالْ موجودي كه خواه ناخواه بايد سير كند، شايسته است كه به جايگاه اصلي خود كه آغوش رحمت الهي است بازگردد. 📐 جمله (وما ربّك بغافل عما تعملون) در ذيل آيه‌ي مزبور نيز برهاني است بر اين كه عبادت عابدان و توكّل متوكلان، همه محفوظ است. غافل نبودن خداي سبحان از عبادت وتوكل بندگان، هم عامل تشويق انسان به عبادت و توكل است و هم دليلي بر محفوظ بودن عبادت و توكّل آنان. 📁 در برخي از آيات قرآن كريم افزون بر «جامعيّت كمالات» و «ربوبيّت» ، خالقيّت خداوند نيز حد وسط برهان بر ضرورت عبادت و توكل و حصر آن در خداي سبحان قرار گرفته است: (ذلكم الله ربّكم لا إله إلاّ هو خالق كلّ شي ء فاعبدوه وهو علي كلّ شي ء وكيل) [1]؛ انسان بايد ربّ و خالق خود را عبادت و بر او توكل كند و خداوند تنها ربّ و خالق انسان است؛ پس او تنها معبود و تنها تكيه گاه انسان است. ✅ قرآن همراه است و هم راه ؛ همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
برشی از کتاب گرانسنگ (101) (گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 إِيِّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5) 📌 براهين حصر عبادت و استعانت 📁 تذكّر: آيه‌ي كريمه‌ي (إيّاك نعبد وإيّاك نستعين) نكات و لطايف ادبي و معرفتي فراواني دارد؛ مانند: «التفات از غيبت به خطاب»، «اِفراد ضمير در إيّاك»، «افاده‌ي حصر با تقديم مفعول»، «جمع آوردن فعل نعبد و نستعين»، «تكرار إيّاك»، «بيان حصر استعانت پس از حصر عبادت» و.... برخي از اين نكات در بحث تفسيري بيان شد و برخي در بخش لطايف و اشارات اين آيه بررسي خواهد شد و به پاره اي ديگر به اجمال اشاره مي كنيم: ⏪ 1 ـ سرّ اِفراد ضمير در «إيّاك» اين است كه خداي سبحان شريكي ندارد و براساس ادب توحيدي و برخلاف آداب و تشريفات عرفي ضمير را مفرد مي آوريم (إيّاك) نه جمع (إياكم) تا موهم شرك نباشد. ⏪ 2 ـ براي اثبات حصر عبادت و حصر استعانت در خداوند بايد كلمه‌ي «إيّاك» تكرار شود و دو حصر با يك «إيّاك» ثابت نمي شود؛ زيرا اگر گفته شود: «إياك نعبد و نستعين» به اين معناست كه مجموع عبادت و استعانت، با وصف مجموع بودنش منحصر به خداست؛ در حالي كه ما در پي اثبات حصر «جميع» هستيم، نه تنها حصر «مجموع». ✅ قرآن همراه است و هم راه ؛ همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
📈 در سایه ماه خدا 📁 وجود مبارك حضرت یك سخنرانی كرد، گاهی تعبیراتی كه نقل شد چنین است، فرمود: «قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَیكُمْ‏ شَهْرُ اللَّهِ»،[1] گاهی دارد «قَدْ أَظَلَّكُمْ‏ شَهْر»،[2] گاهی تعبیر روایت این است كه ماه پربركت رمضان روی سر شما سایه انداخت و شما زیر سایه ماه مبارك رمضان هستید، گاهی تعبیر روایت این است كه به طرف شما اِقبال كرد, رو كرد و شما هم استقبال كنید، چون زمان فرا می ‌رسد و «متزمّن» را در برمی ‌گیرد، این‌ چنین نیست كه ما به طرف ماه مبارك رمضان برویم، بلکه این گردش روزگار است كه بالأخره ماه مبارك رمضان را به ما می ‌رساند. ما حركتمان در این نیست كه از خرداد به تیر, از تیر به مرداد و از مرداد به شهریور برسیم, حركت ما این نیست كه زمین به دور خودش بگردد و ما شب و روز داشته باشیم یا زمین به دور آفتاب بگردد و ما سال و ماه داشته باشیم, اگر كسی پنجاه سال عمر دارد معنایش این نیست كه زمین پنجاه بار به دور آفتاب گشت، زمین شد پنجاه ساله، نه این شخص! این شخص وقتی پنجاه ساله است كه پنجاه فضیلت پیدا كند، وگرنه زمین به دور آفتاب می‌ گردد و او پنجاه بار حركت كرد تا این شخص پنجاه ساله شود, اینكه می ‌بینید بعضی كودكِ پنجاه‌ ساله‌ یا كودكِ هشتاد ساله‌ هستند سرّش این است كه زمین حركت كرد نه «متزمّن» و «متمكّن»! تو باید پنجاه قدم حركت كنی تا بشوی پنجاه ساله، تو اگر همان فكر كودكانه را داری اینكه حركت نشد. 📁 الآن در برخی از مجالس سالمندان كه می ‌نشینید و ساكتید و حرف نمی ‌زنید، می ‌بینید آنها از جوانی ‌شان سخن می ‌گویند که این ‌قدر غذا می‌ خوردیم یا این ‌قدر می‌ دویدیم، حرفشان همین است و چیزی برای گفتن, برای نوشتن و آثار ماندنی ندارند، تمام تلاش آنها این است كه از گذشته حرف بزنند؛ آن وقت كه جوان بودیم این‌قدر حركت می‌ كردیم، این ‌قدر غذا می ‌خوردیم، معلوم می ‌شود زمین یعنی این مكان حركت كرد و نه «متمكّن»! بعضی‌ها كودكِ هشتاد، بعضی كودك شصت و بعضی كودك پنجاه‌ ساله‌ هستند، بعضی واقعاً پنجاه سال دارند؛ آن ‌كه پنجاه قدم علمی برداشت و پنجاه‌ كار خیر كرد پنجاه ساله است. فرمود: ««قَدْ أَظَلَّكُمْ‏ شَهْر», «قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَیكُمْ‏ شَهْرُ اللَّهِ»؛ ماه خدا دارد می ‌آید و سایه بر شما انداخت, زیر سایه ماه خدا باید حركت كنید. 📁 فرمود ماه مبارك رمضان، ماه آزادی است: «إِنَّ أَنْفُسَكُمْ‏ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِكُمْ فَكُفُّوهَا بِاسْتِغْفَارِكُمْ»؛[3] فَكّ رهن كنید و بیایید دَین ‌هایتان را بدهید. یك قدم شما بیایید, لطف حق چندین برابر با شما هماهنگی می ‌كند. شما كدام داد و ستدگری را دیدید كه یكی را چندین برابر بخرد؟! فرمود: ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾؛[4] شما یك قدم در راه خدا بردارید من ده برابر پاداش می ‌دهم، چه در دنیا و چه در آخرت ما با این خدای لطیفِ كریمِ رئوف و مهربان رو به ‌رو هستیم، این وعده را كسی به ما داد كه ذات اقدس الهی به نبوّت او و به خاتمیت نبوّت او (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) گواهی داده است؛ فرمود به شما اقبال كرد, روی آورد و شما را در زیر سایه خود قرار داد. [1]. امالی(صدوق), ص93. [2]. الکافی(ط ـ اسلامی)، ج4، ص66. [3]. إقبال الأعمال(ط - القدیمة)، ج‏1، ص2. [4]. سوره انعام, آیه160. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/04/05 🌿🌿🌿 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 13.mp3
9.78M
35 📌واکاوی دعای 23 13 اللهم صل علی محمد و آله والبسنی عافیتک و جللنی عافیتک وحصّنّی بعافیتک و اکرمنی بعافیتک... 📈 درخواست کرامت ویژه و خاص می دانیم که امام معصوم ولی الله الاعظم و آیت الله العظمی و برخوردار از مقام کرامت الهی است و هم همواره در مسیر کرامت قرار دارد . 📁 چون امام خود کریم است وتجلی کرامت الهی است و همواره در مسیر کرامت کریمانه کریم مطلق حضرت پروردگار قرار دارد در اینجا که فرمود: و اکرمنی بعافیتک... خواسته ای فزون تر و ارجمندتر از محضر ربوبی دارد وآن دریافت مقام کرامت بر کرامت است. خدایا به من کرامتی عطا کن که در حفظ کرامت ذاتی و حفظ مسیر کرامت اکتسابی مرا نیرومند گرداند. 📁 گاه انسان دچار گرفتاری و رنج می شود و خداوند درد و رنج اورا بر می دارد،گاه آدمی به مقامی می رسد که خداوند نمی گذارد بلا و گناه به او نزدیک شود و به او برسد. چنانکه مقام یوسف و مقام رسولان الهی ،مقام لنصرف عنهم السوء است(كَذلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُخْلَصِينَ-24 یوسف) و این همان کرامت ویژه ای است که در جمله واکرمنی بعافیتک .... از محضر رب کریم در خواست می کنیم. 🆔 @rahighemakhtoom
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
#آوای_زندگی #نگاشت_صوتی 35 📌واکاوی دعای 23 #صحیفه_سجادیه 13 اللهم صل علی محمد و آله والبسنی عافیت
35 📌واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 13 اللهم صل علی محمد و آله والبسنی عافیتک و جللنی عافیتک وحصّنّی بعافیتک و اکرمنی بعافیتک... 📈 درخواست کرامت ویژه و خاص می دانیم که امام معصوم ولی الله الاعظم و آیت الله العظمی و برخوردار از مقام کرامت الهی است و هم همواره در مسیر کرامت قرار دارد . 📁 چون امام خود کریم است وتجلی کرامت الهی است و همواره در مسیر کرامت کریمانه کریم مطلق حضرت پروردگار قرار دارد در اینجا که فرمود: و اکرمنی بعافیتک... خواسته ای فزون تر و ارجمندتر از محضر ربوبی دارد وآن دریافت مقام کرامت بر کرامت است. خدایا به من کرامتی عطا کن که در حفظ کرامت ذاتی و حفظ مسیر کرامت اکتسابی مرا نیرومند گرداند. 📁 کرامت مقوله ای ذو مراتب(کرامت مطلق از آن خداوند است فان ربی لغنی کریم-40 نمل) دستور خداوند به پیامبر :وقل رب زدنی علما(پیامبر دارای علم لدنی است اما علم خویش را از خدا دارد) 📁 در معنای عافیت گفتیم ؛عافیت آن است که خداوند بدی ها وبلاها را از بنده بردارد.در قاموس آمده بود که:العافیه دفاع الله عن العبد در این فقره از دعا امام تقاضای دفعی دارد؛ می خواهند خداوند دافع بلا باشد نه این که رافع بلا .پس در اینجا عافیت به معنای رفع نیست بلکه به معنای دفع است. امام علیه السلام به ما آموزش می دهند که برای انسانی که خداوند بر اساس آیه شریفه: و لقد کرمنا بنی آدم اورا تکریم نموده و مقام کرامت بخشیده است ،یک کرامت ویژه و خاص نیز وجود دارد که باید آن را از خداوند بخواهد و آن کرامت مخصوص آن است که خداوند بنده اش را از بدی ها حفظ کند. 📁 گاه انسان دچار گرفتاری و رنج می شود و خداوند درد و رنج اورا بر می دارد،گاه آدمی به مقامی می رسد که خداوند نمی گذارد بلا و گناه به او نزدیک شود و برسد. چنانکه مقام یوسف و مقام رسولان الهی ،مقام لنصرف عنهم السوء است(كَذلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُخْلَصِينَ-24 یوسف) و این همان کرامت ویژه ای است که در جمله واکرمنی بعافیتک .... از محضر رب کریم در خواست می کنیم. 🆔 @rahighemakhtoom
سلام بر شما مهمانی الهی گوارایتان سعدی و 🦋 "حقیقت روزه‌داری" در بیان حقیقت روزه شعری شریف‌تر و درخشان‌تر از این بیت‌های سعدی، نمی‌شناسم: مسلّم کسی را بود روزه‌ داشت که درمانده‌ای را دهد نانِ چاشت وگرنه چه لازم که سعیی بری ز خود بازگیری و هم خود خوری؟! می‌گوید ثمرۀ روزه داری باید ایثار و کرَم باشد 👈🏻 کسی روزه‌دار واقعی است که دست‌کم آن مقدار خوراکی را که وقت روزه نخورده ، به درماندگان می‌دهد 🔥روزه‌ای که با دستگیری از مستمندان همراه نباشد عملی لغو و بی‌فایده است و از آن جا که ممکن است موجب خودخواهی و خودپسندی روزه‌دار شود، شاید مضر هم باشد و به فریب شیطان فریفته می شود که شاید کار بزرگ و خوبی کرده است : به تلبیس ابلیس در چاه رفت که نتوان ازین خوب‌تر راه رفت 🌻و هم چنین این بیت‌های بلند جاودانه: به احسانی آسوده‌کردن دلی به از الْف رکعت به هر منزلی خورنده که خیرش برآید ز دست به از صائم ‌الدهر دنیا پرست! ☘️این سخنان شخصی حکیم،عالم دینی، مومن و معتقد به روزه داری است نه کسی که بی دین باشد یا بخواهد مسلمانی را از روزه داری باز دارد و تبلیغ بی دینی! ✍🏻.....ادیب @rahighemakhtoom
🔆هدیه به اعضای کانال 🔆دعایی عظیم الشان هنگام افطار با ۸ فایده 🔆مِنَ الدُّعَاءِ الْمُخْتَصِّ بِالْإِفْطَارِ فِي شَهْرِ الصِّيَامِ: مَا رَوَيْنَاهُ بِإِسْنَادِنَا إِلَى الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ قَالَ الصَّادِقُ ع إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع يَا أَبَا الْحَسَنِ هَذَا شَهْرُ رَمَضَانَ قَدْ أَقْبَلَ فَاجْعَلْ دُعَاءَكَ قَبْلَ فُطُورِكَ فَإِنَّ جَبْرَئِيلَ ع جَاءَنِي فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ مَنْ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَبْلَ أَنْ يُفْطِرَ ۱/ اسْتَجَابَ اللَّهُ تَعَالَى [لَهُ] دُعَاءَهُ ۲/ وَ قَبِلَ صَوْمَهُ وَ صَلَاتَهُ ۳/ وَ اسْتَجَابَ لَهُ عَشْرَ دَعَوَاتٍ ۴/ وَ غَفَرَ لَهُ ذَنْبَهُ ۵/فَرَّجَ هَمَّهُ [غَمَّهُ] وَ نَفَّسَ كَرْبَهُ [كُرْبَتَهُ] ۶/ وَ قَضَى حَوَائِجَهُ وَ أَنْجَحَ طَلِبَتَهُ ۷/ وَ رَفَعَ عَمَلَهُ مَعَ أَعْمَالِ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ ۸/ وَ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ وَجْهُهُ أَضْوَأُ مِنَ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ فَقُلْتُ مَا هُوَ يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ قُلْ اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ رَبَّ الشّفْعِ الْكَبِيرِ وَ النُّورِ الْعَزِيزِ وَ رَبَّ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ الْفُرْقَانِ الْعَظِيمِ أَنْتَ إِلَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ إِلَهُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا إِلَهَ فِيهِمَا غَيْرُكَ وَ أَنْتَ جَبَّارُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ جَبَّارُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا جَبَّارَ فِيهِمَا غَيْرُكَ وَ أَنْتَ مَلِكُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَلِكُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا مَلِكَ فِيهِمَا غَيْرُكَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْكَبِيرِ وَ نُورِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ [الْمُنِيرِ] وَ بِمُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَ بِهِ كُلُّ شَيْءٍ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي صَلَحَ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ بِهِ يَصْلُحُ الْآخَرُونَ يَا حَيٌّ [حَيّاً] قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيُّ [يَا حَيّاً] بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ يَا حَيُّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ اجْعَلْ لِي مِنْ أَمْرِي يُسْراً وَ فَرَجاً قَرِيباً وَ ثَبِّتْنِي عَلَى دِينِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى هُدَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ اجْعَلْ عَمَلِي فِي الْمَرْفُوعِ الْمُتَقَبَّلِ وَ هَبْ لِي كَمَا وَهَبْتَ لِأَوْلِيَائِكَ وَ أَهْلِ طَاعَتِكَ فَإِنِّي مُؤْمِنٌ بِكَ وَ مُتَوَكِّلٌ عَلَيْكَ مُنِيبٌ إِلَيْكَ مَعَ مَصِيرِي إِلَيْكَ وَ تَجْمَعُ لِي وَ لِأَهْلِي وَ لِوُلْدِي الْخَيْرَ كُلَّهُ وَ تَصْرِفُ عَنِّي وَ عَنْ وُلْدِي [وَالِدِي] وَ أَهْلِي الشَّرَّ كُلَّهُ أَنْتَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ تُعْطِي الْخَيْرَ مَنْ تَشَاءُ وَ تَصْرِفُهُ عَمَّنْ تَشَاءُ فَامْنُنْ عَلَيَّ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين @salmanraoofi @rahighemakhtoom
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله): هرکسی سالی دارد؛ آن ها که اهل سیر و سلوک اند در صدد تهذیب نفس اند، آن ها هم سالی دارند. سال آن ها از ماه مبارک رمضان شروع می شود . سخنان 1398/2/18 @rahighemakhtoom