📄 #بخوانید | اصل عدالتخواهی
🔹 نسل ۴ گرافیستها، نسل ۵ شاعران، نسل ۶ و ۷ و ۸ و... میآید و مثل همان روز نخست باورمند در صحنهاند. اما عرض میکنم که همیشه انحراف هست و هیچ چیزی از پیش تعیین شده و مکانیکی جلو نمیرود و این خاصیت موجود زنده است و جریان عدالتخواهی درست عمل میکند و گاهی ریزشهایی هم دارد. گاهی جریان عدالتخواهی تبدیل به ضد خودش هم میشود اما به این معنا نیست که شما با معنای عدالتخواهی مخالفت کنی و معنا را از بین ببرید. اصل عدالتخواهی به این است که حقیقتی را باور داشته و به راه روشنی ایمان داشته باشید و هر آن چیزی را که با آن همخوانی نمیکند شجاعانه بایستیم و اعتراض کنیم و به گوش دیگران برسانیم و در عین حال پایبند به ارزشها بمانید.
🖇️ منبع: ماهنامه دانشجویی راه؛ شماره اول | دریافت:
🔗 B2n.ir/Rah_sun1
🏷️ #گفتار | گفتوگو با محمدرضا وحیدزاده؛ شاعر و مدیرگروه ادبیات پایداری دانشگاه سوره
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📄 #بخوانید | نبرد فرهنگی در دانشگاه سوره
🔹 دشمن وقتی دست به حذف
فیزیکی میزند که به هیچ عنوان نتواند هنرمند را از میان بردارد مثل نادر طالبزاده که در لیست ترور بود. آنجایی که طالبزاده را نه میتوانی منفعل و بیآبرو کنی و نه میتوانی به دام بیاندازی نه حتی با بیمهری داخلیها خسته میشود، او را در لیست ترور قرار میدهند.
تا دلت بخواهد بازیگرانی هستند که به آنها بسیار فشار وارد میکنند. گاهی پنهانی و گاهی علنی فحش میدهند، هو میکنند، استوری میگذارند و مجبور میکنند تا جا بزند. حتی در همین دانشگاه سوره و برنامههای مختلف
فرهنگی آن این تهدیدات وجود داشته و دارد.
🖇️ منبع: ماهنامه دانشجویی راه؛ شماره اول | دریافت:
🔗 B2n.ir/Rah_sun1
🏷️ #گفتار | گفتوگو با محمدرضا وحیدزاده؛ شاعر و مدیرگروه ادبیات پایداری دانشگاه سوره
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📄 #بخوانید | موقعیت خطرناک
🔹 همه ما در مقابل دانشجو و حتی دانشجوی ززآ مسئول هستیم. در واقع همان که جلوی من ایستاده و دارد با من دعوا میکند. چه بسا سر پل صراط همان دانشجو یقه من را بگیرد و بگوید اگر تو درست رفتار میکردی من اینجوری نمیشدم، من انقدر فرو نمیرفتم و یا حتی بر میگشتم و از خیلیهای دیگر هم جلو میزدم. موقعیت خطرناکی را خدا به ما داده است. ما با هدایت جامعه در ارتباط هستیم و اصلا نباید شوخی بگیریم.
🖇️ منبع: ماهنامه دانشجویی راه؛ شماره اول | دریافت:
🔗 B2n.ir/Rah_sun1
🏷️ #گفتار | گفتوگو با محمدرضا وحیدزاده؛ شاعر و مدیرگروه ادبیات پایداری دانشگاه سوره
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📄 #بخوانید | هنرمند با قلوب مردم کار دارد
🔹 هنرمند با عموم و قلوب مردم کار دارد چه هنرمند طاغوتی
و چه هنرمند بر حق، هر دو با قلوب مردم کار دارند. به همین خاطر است که خداوند در آیه آخر سوره شورا هشدار جدی به شعرا میدهد. چون شعرا کار مهمی دارند چرا به بقیه نمیدهد؟ چون دارند بر روی قلب آدم تاثیر میگذارند و میتوانند یک قلبی را زنده کرده یا قلبی را سیاه کنند.
🖇️ منبع: ماهنامه دانشجویی راه؛ شماره اول | دریافت:
🔗 B2n.ir/Rah_sun1
🏷️ #گفتار | گفتوگو با محمدرضا وحیدزاده؛ شاعر و مدیرگروه ادبیات پایداری دانشگاه سوره
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
نشریه دانشجویی راه
📄 #مثبت_راه | نوروز هم سرشت و هم سرنوشت هویت ماست
👤 به قلم: حسام مدحت
▪️ «پیام آغاز سال» رهبر انقلاب به مثابه یک چارچوب و جهتگیری کلان برای حرکت انقلاب در سال جدید است. «سنت نامگذاری سالها» که طی حدود دو دهه، تجربه جدیدی را در سیاستگذاری عمومی انقلاب اسلامی شکل دادهاست و البته «سنت سخنرانی آغاز سال نو» در پایتخت معنوی ایران، بارگاه امام رضا (علیهالسلام)؛ که بیش از یک دهه تداوم داشته است. مهمترین مسائل جاری انقلاب اسلامی و جهتگیریهای کلی مرتبط با این مسألهها، مهمترین مضمون این سخنرانی را تشکیل میدهد. به این ترتیب نوروز فرصتی برای بازتولید انسان و جامعه انقلابی است.
▪️نوروز هم سرشت و هم سرنوشت هویت ماست. سنت نوروز مِنهای «اسلام» به مسلخ سرمایهداری جهانی و استکبار جهانی میرود. در این نگاه نوروز، هیچ تفاوتی با دیگر مناسبتهای وارداتی ندارد چرا که صرفاً یک جشن مجمل و بازار مفصل است برای مصرف بیشتر کالای مصرفی و تجملی. از سوی دیگر منهای «ایران»، مسلک متحجرانی است که در آن نیز نوروز نفی مذهبی میشود. آنانی که هر آنچه در نصوص دینی نیامده باشد را بدعت میشمارند؛ هر چند عقل و همچنین نص آن را تأیید کرده باشد. و بالاخره منهای «انقلاب»، نوروز میشود یک آیین فروافتاده در ورطهی روزمرگی. یک سنت فردی و حداکثر قبیلگی، نه یک سنت اجتماعی، جامعهساز و مرتبط با سرنوشت جامعه.
▪️سنت نوروز، در ساحت اندیشه انقلاب اسلامی ایران و رهبرانش واجد این سه معناست. سه معنایی که البته نقشهای متمایزی در این نمایش آیینی بر عهده دارند؛ یکی محتواست (اسلام)؛ دیگری ظرف تحقق است (ایران) و دیگری جهت تحقق(انقلاب).
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
ربودند
تجاوز کردند
و
سپس به قتل رساندند
اِلهی عَظُمَ البَلاء
اثر هنرمند: حوریه معمار
دانشجوی ارشد انیمیشن دانشگاه سوره
#غزه
#بیمارستان_شفا
#توییت
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📄 #بخوانید | سوره نامی مقدس
🔹 دانشگاه سوره متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است و قرار بوده مرکزی برای پرورش هنرمندان متدین متعهد باشد. اما در اکثر سالهایی که از تأسیسش میگذرد، عملا نسبتی با این هدف و آرمان نداشته است!
به عبارت دیگر، جایی که بنا بوده شارح و مدرس و مروج هنر اسلامی و انقلابی باشد، در عمل از نظر محتوایی، فرقی با دانشگاههای دیگر ندارد.
- خب آقای سازمان تبلیغات اسلامی!
وقتی شما دانشگاه تأسیس میکنی و بعد به رئیس آن میگویی که خودت باید خرج آن را در بیاوری، معلوم است که او، به مرور از آن معیارهای فکری عقیدتی کوتاه میآید. حتی در جاهایی ممکن است به کل آن آرمانها و اهداف را رها کند.
🖇️ منبع: ماهنامه دانشجویی راه؛ شماره دوم | دریافت:
🔗 B2n.ir/Rah_sun
🏷️ #گفتار | گفتوگو با محمدرضا سرشار ؛ نویسنده و استاد تمثیلشناسی دانشگاه سوره
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | نبود تحلیل سیاسی، علت شکست امام حسن (ع)
🔹 دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه میگذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست. دانشجو باید احساس سیاسی داشته باشد، درک سیاسی داشته باشد، تحلیل سیاسی داشته باشد.
🔹 بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرّراً گفتهام: آن چیزی که امام حسن مجتبی (علیهالسّلام) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. ۱۳۷۲/۰۸/۱۲
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
نشریه دانشجویی راه
📄 #بازخوانی | آیا تئاتر زنده میماند؟
💢 انتشار به مناسبت روز هنرهای نمایشی
🔹 تئاتر در روزگار ما معضلیاست و نه فقط برای ما، که در سراسر عالم؛ مگر برای آنان که تئاترشان ریشه در سنت و یا اساطیر داشته است. بعضیها معتقدند که تئاتر دیگر مردهاست؛ من از آنان نیستم، اما از سر انصاف باید بگویم که چندان هم زنده نیست.
🔹 آبشخور تئاتر – به معنای عام – همان سرچشمه آداب و سنن و آیینهای مردمیاست و در هر جایی از سیاره خاک که این مولد مادر خویش را انکار نکرده، تئاتر نیز زنده است، شاید «کابوکی» مثال مناسبی باشد.
🔹 تئاتر شرق میتواند با رجعت به سوابق تاریخی و ملی خویش زنده بماند و در این طریق، پیش از هر چیز باید عنان تقلید را از گردن باز کند و زنجیرهای رعب و شیفتگی به غرب را از دست و پای خویش بَر درد. معرفت نسبت به تئاتر غرب و سیر تحولی که پیموده است مقدمه خود آگاهی ماست، اما این معرفت باید از منظر تفکر مستقل ما حاصل آید نه از آن طریق که غربیان خود خویش را معرفی کردهاند.
🔹 پیشینه تئاتر بومی ما در تعزیه، سوگ سیاوش، نقّالی و پردهخوانی، نمایشهای روحوضی و خیمه شب بازی محدود میشود. تئاتر ما در رویکرد به این سوابق ملی باید از تکرار در قالبهای تجربه شده گذشته پرهیز کند و جایگاه خاص خویش را در فرهنگ امروز و تاریخ فردا بیابد. منظر نگاه ما به تئاتر بومی نیز باید تغییر کند.
🔹 هنر نمایش اگر ریشه در خاک فرهنگ و ادب این مرز و بوم بدواند، عرصههای دیگری نیز برای ادامه حیات خواهد یافت، چنان که در سالهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی چنین شد و گروههای نمایشی خودپروردهای از میان مردمان پایین دست سر برآورد.
🏷 #روایت_آوینی | برشی از کتاب رستاخيزجان {صفحه ١٢٧}
🖊 به قلم: شهید سیدمرتضی آوینی
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
#بخوانید | رسانهها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر میگذارند
🔹 امروز در دنیا چالشها و درگیریها، چالشهای رسانهای است.
🔹 رسانهها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقبراندن دشمن تاثیر میگذارند و دلها و ذهنها را تحت تاثیر قرار میدهند.
🔹 هرکس رسانهی قویتر داشته باشد، در اهدافی که دارد ــ هر هدفی ــ موفقتر خواهد بود.
- بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شاعران
۱۴۰۳/۰۱/۰۶
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun