eitaa logo
محفل علمی رهپویان
244 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از چشـم بصیرت
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ما دو تا نایب امام زمان رو چهل سال نگه داشتیم و اجازه ندادیم دست کسی بهش برسه.! به این مردم میگید دست از دین و انقلاب و اما برداشتند!؟ ‌┄┅═✧♡💠♡✧═┅┄ 🛑به کانال بپیوندید 👇 @cheshm_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دختر نخبه ایرانی خانم فاطمه رضایی 37 ساله صاحب هفت اختراع که هر جای دنیا رفت با چادر بود! 📛کانال جنجال نیوز @janjalnews_org
شاگردان امام جواد عليه السلام 👈یکی از نکات مهم در زندگی امام جواد علیه السلام تربیت شاگردان متعدد توسط ایشان است. شاگردانی همانند «صفوان بن یحیی بزنطی»، و «ابن ابی عمیر» و «محمد بن سنان» از شخصیت‌های پرآوازه شیعه، تربیت یافته آن بزرگوار هستند. فقط «محمد بن ابی عمیر» تربیت یافته مکتب امام جواد (علیه السلام) به تنهایی 94 کتاب تألیف کرده است که بخشی از کتاب‌های ایشان جزء اصول اربعمئه و اصول چهارصدگانه است که تا قرن چهارم، قبل از «کلینی» محل رجوع فقهای شیعه بوده است.
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
اولین همایش مسابقات علمی حل مسئله ی فقهی با سخنرانی: ✅استاد معزز حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی 🔸تولیت حوزه های علمیه آیت الله حق شناس(ره) و آیت الله مجتهدی(ره) ✅ حجت الاسلام والمسلمین علی فرحانی 🔸استاد سطوح عالی حوزه ی علمیه قم و استاد دانشگاه 🔹با موضوع بررسی تطبیقی روش های حل مسائل مستحدثه و مسائل غیر مستحدثه ✅حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اثنی عشری 🔸مدیر دفتر فقه معاصر و مشاور مدیریت حوزه های علمیه در فقه معاصر 🔹با موضوع ظرفیت های مغفول فقه برای حل مسائل مستحدثه ✅حجت الاسلام والمسلمین سید احسان رفیعی علوی 🔸معاونت آموزش و مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقر العلوم 🔹با موضوع چالش های گسست فتوا و تقنین ⏰ زمان برگزاری جلسه: پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ ٫ ساعت ۱۷ 🔹مکان برگزاری جلسه: شهر مقدس قم ٫ مجتمع فرهنگی نور ⭐️آیدی مسئول مسابقات حجت‌الاسلام حسین نصیری: @Hasanjanammm ⭐️ لوکیشن محل برگزاری همایش: مجتمع فرهنگی نور https://nshn.ir/9b7bs-t62x7OHq 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
هدایت شده از خبرگزاری فارس
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش‌ویدیویی| ایران و مصر پس از ۴۴ سال دور یک میز نشستند 🔹وقتی عربستان از روی صندلی میز مذاکرات با ایران بلند شد، مصر جای آن نشست. مصری که ماجرای اختلافاتش از عربستان هم کهنه‌تر است و برمی‌گردد به خیلی سال پیش. در این ویدیو تمام اتفاقات ۴۴ سال گذشته را مرور کردیم. @Farsna
هدایت شده از  جهت
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موشن گرافیک " ارزش پول ملی ۲ " 🔸️ چرا ارزش پول ایران با خاک کوچه یکی شده...؟! 🔸️ دولت رئیسی برای حفظ ارزش پول چیکار کرده؟ 🔸آیا امکان داره دوباره ارزش پول ملی ما برگرده؟ 🔸ریشه این مشکل دقیقا کجاست؟ 🔸️ تولید شده در رویداد رسانه‌ای جهت ✅ 🆔 @jahat_event
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس قوه قضائیه: در تمام ۴ دهۀ گذشته تا الان، موثرترین گزارش‌های بازرسی در این دولت انجام شده است ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد شناسایی و به دولت اعلام شد؛ در مقاطعی اگر این موضوع اعلام می‌شد دولت‌ها برافروخته می‌شدند اما رئیس‌جمهور تقدیر و تشکر کردند و دستور پیگیری دادند. @Farsna
هدایت شده از المرسلات
همایش حل مسائل فقهی (1.4.1402)__01.mp3
27.74M
🎙| بیانات استاد در همایش مسابقات علمی حل مسئله ی فقهی 🎙استاد علی فرحانی 💠استاد در این جلسه مورخ 1/4/1402 به توضیح مطالب ذیل پرداختند: ❇️فقاهت فنی و فقه جواهری در بیان حضرت امام و مقام معظم رهبری ❇️مهم این است که در عرصه فقه معاصر نباید میراث سنتی خود را فراموش کنیم ❇️دستگاه استنباطی و سبک فقاهت شیعه در عرصه فقه معاصر پاسخگو است ❇️اشاره ای به کتاب الشرکه به عنوان یک مثال فقهی از این منظر ❇️اشاره به کار فقهی که استاد با مجموعه ای از اساتید در باب فقه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و طراحی الگوی مدرسه اسلامی داشته اند ❇️لزوم موضوع شناسی دقیق و عمیق ❇️لزوم تبویب دوباره منابع و «ضابط بازیابی منابع» ❇️اشکال طرح مبحث «مقاصد الشریعه» از منظر ناتمام دانستن منابع ❇️اشاره ای به دقائق فقهی حضرت امام و مقام معظم رهبری ❇️اشاره به تفسیر غلطی که برخی از کلمات مرحوم امام و مصلحت اندیشی جدای از فقه، ارائه‌ میکنند ❇️اشاره به فتوای حضرت امام در باب «کثیر السفر» به عنوان مثال نقض برای مصلحت اندیشی جدای از فقه ❇️ اشاره به موضوع شناسی در مبحث غناء و مبحث هدنه(کتاب الجهاد) توسط مقام معظم رهبری 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
محفل علمی رهپویان
🎙#فقه_معاصر| بیانات استاد در همایش مسابقات علمی حل مسئله ی فقهی 🎙استاد علی فرحانی 💠استاد در این جل
خلاصه ابتدای فرمایشات استاد مساله اول : بررسی آسیب جدی رنسانس در استنباط فقهی اتفاقی در فضای علمی دنیا در یکی دو قرن اخیر افتاد که یک جهت مثبت و یک جهت منفی دارد : جهت مثبت: توسعه جغرافیای علوم (انسانی) جهت منفی : نگاه همراه با شک در علوم در همه ی ساحاتش این جهت منفی دارد در حوزه هم بوجود می آید و ماهم در این گردونه دنیا افتادیم: طلبه بگوید باید متن علم و کتابها عوض شوند، این درسته اما اشکال گرفتن به همه ی علوم ، یعنی گفتن اینکه منطق روشی علوم گذشته کارآمد نیست ، این یعنی به رنسانس رسیدیم ، فقه و حکمت از چهارچوب های اصلی اش منحرف میشود و ممکن است با یک دین عرفی مواجه شویم. امام و آقا واقعا مقابل این نگاه ایستادند، ایندو بزرگوار پرچم تحول را بیش از همه به دست گرفته اند اما مدیریت شده : در دستگاه استنباط به شدت سنت گرا (فقه جواهری ، فقاهت فنی) اما در مسائل و سوالات و نیازها بسیار متجدد و روشنفکر اند (عنصر زمان و مکان) جهت استماع تمام صوت 👇 https://eitaa.com/almorsalaat/6456
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 نحوه برخورد علامه طباطبایی (ره) با احادیث کتاب بحار الأنوار 🔹 استاد بزرگوارم حضرت آیت الله انصاری شیرازی (ره) می‌فرمود: در طول سالیانی که علامه احادیث بحارالأنوار را تدریس می‌نمود، هرگز حدیثی را نفرمود ضعیف یا نادرست است، بلکه هر روایتی هر چند ضعیف السند باشد را به بهترین وجهی معنی و تفسیر می‌فرمود. 🔸 بنابراین هنر آن نیست که هر حدیثی که با عقل ناقص ما سازگار نبود فورا آن را رد کرده و به و دروغ بودن متهم سازیم، بلکه هنر در درست و خوب فهمیدن است. 🔹 اگر نتوانستیم معنای صحیحی برای یک حدیث به دست آوریم، در برابر آن سکوت کرده و به گوینده آن رد کنیم، همانگونه که روایات ما را به این روش دستور داده‌اند. خود علامه نیز در چند جای بحار الانوار به این روش عمل کرده است. 📚 ر.ک: آشنایی با بحارالأنوار، استاد (دام عزه)، ص131-132. 👈 نکات بیشتر را از این طریق دنبال کنید: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 کتاب معاد؛ بازگشت به جدی ترین زندگی اثر استاد اصغر استاد طاهرزاده: اگر یک روز علامه «رحمة‌الله‌علیه» می‌فرمودند: هنوز حوزه‌های علمیه آمادگی طرح بحث را آن‌طور که باید و شاید ندارد، با ظهور انقلاب اسلامی و رشد اندیشه‌های دینی بحمدالله در شرایط کنونی آنچنان اندیشه‌ ها آمادگی پیدا کرده‌ که نه‌ تنها در حوزه ‌های علمیه بلکه در سطح جامعه مردم آمادگی طرح معاد را به صورتی عمیق د‌ارند به طوری که اگر یک روز جناب صدرالمتألهین «رحمة‌ الله ‌علیه» با تدبّر در آیات معاد و طرح نظرات خود در مورد معادِ در غربت قرار گرفت، گویا او خوب می‌دانست که آینده از آن اوست و تفکرات عمیق او در مورد در آینده بشر، جایگاهی بس عظیم خواهد داشت و «رحمة‌الله‌علیه» در موقعی که مورد انتقاد بودند که چرا آنچنان از «رحمة ‌الله‌علیه» تجلیل می‌کنند فرمودند: «ملاصدرا! وَ ما اَدْریکَ ما ملاصدرا! او مشکلاتی را که بوعلی به حل آن در بحث معاد موفق نشده بود حل کرد». و امروز همان روزی است که ذهن‌های تشنه برای تدبّر در معاد از ما سخنانی دقیق ‌و عمیق‌تر می‌طلبند. امروز دیگر عموماً بحثِ بود و نبود معاد در میان نیست، بلکه بحث در چگونگی معاد مطرح است و این‌که با منظری باید به معاد نگریست که منجر به بهترین اعمال و کامل‌ترین سلوک‌ها گردد. کتابی که در اختیار عزیزان قرار گرفته سعی دارد تا با مبانی دقیق جناب صدرالمتألهین «رحمة‌الله‌علیه» این اندیشمند بزرگ اسلامی و متدبّر در آیات معاد، معاد را تبیین نماید که با دقت در آن؛ معارف دقیق و عمیقی در مقابل عزیزان گشوده خواهد شد و در عمل ما را به اعمال و اخلاقیاتی می‌کشاند که. عملاً بتوانیم در همین دنیا قیامتی زندگی کنیم و إن‌شاءالله حجاب‌های بین خود و عالم برتر را قبل از ورود به آن عالم مرتفع نماییم.