eitaa logo
محفل علمی رهپویان
243 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
206 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار دبیرخانه همایش بین‌المللی فقه سیاست خارجی : چنین همایش هایی کار بسیار مهمی است که پویایی حوزه و فقه شیعی را در چنین اموری نشان می‌دهد/ یکی از قاعده‌های قابل توجه برای این مباحث، قاعده الزام است. متن کامل فرمایشات را در اینجا مشاهده نمایید. 💠 قاعده الزام در بیان آیت الله فاضل مفاد قاعده لزوم يا اصالة اللزوم همانطور كه در مكاسب مرحوم شيخ مکرر بيان فرمودند، اين است كه در هر معامله‌‌اى كه از جهت حكمى يا از جهت موضوعى در لزوم آن شك كنيم، اصالة اللزوم را جارى می‌‌كنيم؛ اما قاعده الزام ارتباطى به اَصالة اللزوم نداشته و مفاد ديگرى دارد؛ مدرك آن هم با مدرك اصالة اللزوم متفاوت است كه بعد از اينكه ما ان شاء الله جهات و ادله اين قاعده را مورد بحث قرار داديم، روشن می‌‌شود.👇 http://fazellankarani.com/persian/lessons/298
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هوش مصنوعی و آینده تربیت 020219.mp3
6.71M
💠هوش مصنوعی و آینده تعلیم و تربیت استاد حجه السلام سیدنقی موسوی (حفظه الله) ذکر عناوین بحث (با دخل و تصرف ): - تعریف هوش ... - ما باید به استقبال تغییرو تحولات تعلیم و تربیت برویم و بزرگترین بازیگر آموزش ، مدرسه ،یادگیری ، تالیف کتاب ، برنامه درسی تا روان درمانگری ها و مشاوره ها است. - مبانی فلسفی نحوه مواجه ما با هوش مصنوعی : سند تحول بنیادین رویکرد استقبال از فناوری های مدرن را دارد (به عنوان عصای دست). نگاه رهبری به هوش مصنوعی: «هوش مصنوعی» به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ساز است، این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد. 26/8/1400 لذا باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد و به استقبال هوش مصنوعی رفت. - فکرمحوری در تربیت ، ایده اصلی رهبری معظم انقلاب در سخنرانی های 15اردیبهشت 78 و 29 دی 82 و 12 اردیبهشت 85 و 12 اردیبهشت 87 و 20 مهر ما باید رسولان آموزش فکر باشیم و آنرا محور قرار دهیم. ده دقیقه شنیدنی برگرفته از کانال مدرسه مجازی فقه تربیتی @feqhe_tarbiati
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
و... . چه خبر است؟! ملاک این برچسب‌ها چیست؟ تقوا کجا رفته؟ کسی خبر دارد؟ اهالی جبهه انقلاب! چند قدمی عقب‌تر بایستید و این جبهه را تماشا کنید. چه اتفاقی افتاده؟ زد و خورد میان خودمان است یا میان ما و دشمن؟! فرق با چیست؟ کسی می‌داند؟ ✅ نشانی صفحه حجت الاسلام عباسی ولدی: https://virasty.com/mohsen_abbasivaladi @abbasivaladi
کلیات تفسیر تربیتی.docx
510.3K
🔹روش‌شناسی فهم دین 🔸 روش‌شناسی تفسیر تربیتی 🔹مراحل و وظایفِ مفسّر تربیتی از کتاب درآمدی بر تفسیر تربیتی حضرت آیت الله اعرافی برگرفته از کانال مدرسه مجازی فقه تربیتی @feqhe_tarbiati
هدایت شده از اجتهاد
📣 اطلاعیه ثبت نام رشته‌های فقه تربیتی سطح (4) و مدرسی فقه و اصول (سطح 3) ✔️موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در قم برای سطح ۴ فقه تربیتی و برای سطح 3 مدرسی فقه و اصول (با ارائه مدرک رسمی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه) تعداد محدودی از فضلا را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ پذیرش می‌نماید. 🗓 مهلت ثبت‌نام: 1402/5/31 📎 لینک ثبت نام: https://b2n.ir/h91370 🔗 کسب اطلاعات بیشتر: @feqhe_nezam_saz 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
💢مشروعیت تقنین یا عدم مشروعیت؛ محل نزاع فقها و روشنفکران در مشروطیت ✍️حجت‌الاسلام محمد متقیان تبریزی به نظر می‌رسد، مهم‌ترین ویژگی مشروطیت را باید اعطاء «حق تقنین» به منتخبین مردم دانست. هرچند، مشروطیت دارای ویژگی‌های مهمی در عرصه سیاست بوده که مهمترین آن، تقیید و رفع اطلاق العنانی از سلطنت است، لیکن، آنچه که می تواند این تقیید را محقق سازد، بیرون آوردن «امکان تقنین» از حوزه سلطنت و تحدید اختیارات سلطانی در عرصه «حکم و فرمان» است. از این روی است که گفته می‌شود، مهمترین ویژگی مشروطیت، برخوردارسازی نمایندگان از امکانی است که به آنها قدرت ویژه‌‌ای در حکمرانی می‌بخشد و آن همان «امکان تقنین» است. در دوران مشروطه ایرانی نیز «حق تقنین» مورد نزاع و مجادله قرار گرفت. طرفین این نزاع نیز روشنفکران و فقها بودند. قاطبه فقهای نامدار در آن زمان، در یک سوی ماجرا ایستاده بودند که، حق تقنین را باید در پایگاه «شریعت» معنا نمود؛ چه آنانی که موافق ماجرای سیاسی مشروطه بودند و چه آنهایی که مخالف بودند. اما در سوی دیگر، روشنفکران، دانشمندان علوم سیاسی و حقوق، برخی نمایندگان مجلس، ایستاده بودند که، آن حق را بیرون از پایگاه شریعت و مشروعیت معنا می‌کردند. در این یادداشت مختصر، ابتدائاً دیدگاه روشنفکران و دانش آموختگان سیاسی و حقوقی آن دوران را گزارش کرده و سپس به رأی فقها می‌پردازیم. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72488 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
✍️ یادداشتی از استاد عالی به پاسخ یاداشتی از استاد علیدوست ◻️بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند. 📎 متن کامل ___________حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در یادداشتی به آقای علیدوست پاسخ داده است که متن آن به این شرح است: یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بی‌حجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاه‌نوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم: متن کامل https://www.hawzahnews.com/news/1102185 ------------------------------ ✍️ یادداشتی از آیت الله علیدوست: دفاعی عقیم و پرهزینه ◻️این روزها دشمنان اهل بیت – علیهم السلام – برای دور کردن نسل جدید شیعه از دامان پاک اهل عصمت‌، نقشه‌های بسیار پیچیده‌ای اجرا می‌کنند؛ در چنین فضایی لازم است هر گاه به دلیلی سخنی از اهل بیت علیهم السلام می‌گوییم، مراقب سوء استفاده‌های احتمالی و قطعی، از گفته‌هایمان باشیم. سخن گفتن از اهل بیت به هر عنوان ورود به وادی مقدس طُوَی است که باید با احتیاط در آن میدان قدم برداشت! 📎 متن کامل
هدایت شده از علیرضا پناهیان
14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 طرح دین برای نجات مستضعفان ➕روشی برای سفر اربعین 🔻چگونه می‌شود که بعد از ظهور قدرت و ثروت از دست مستکبران خارج می‌شود و به دست مستضعفان می‌رسد؟ با چه روشی؟ 👈🏻 این کلیپ از جلسه نهم مبحث " و آینده‌ای که تا ظهور در پیش داریم" تهیه شده است. کیفیت بهتر + متن ✅ کانال رسمی علیرضا پناهیان/ عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/653459456C219897ad4f @Panahian_ir
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین علیه السلام از حیث مردم و کارگزاران علامه جوادی آملی
هدایت شده از بینش راهبردی
امروز یکی از بزرگواران و همرزمان حاج قاسم تماس گرفت و از بنده خواست تا خدمتشان برسم توفیق شد و رفتم تهران و خدمتشان رسیدم وقتی به مقصد رسیدم آمدند به استقبال و بعد از دقایقی که وارد ساختمان شدم با مجموعه ای از همرزمان حاج قاسم و کهنه سربازان گمنام نظام مواجه شدم که قاعدتاً باید در آن سن با نوه هایشان بازی کنند اما اینها هر کدام شان حاج قاسم هستند وقتی توضیح دادند که خورشید طلوع نکرده می آیند و تا پاسی از شب آنجا هستند تعجبم دو چندان شد گفتم حاجی اینجا کجاست توضیح دادند بازرسی ویژه رییس جمهور که مردم با سامانه ۲۷۷۷ تماس می‌گیرند و گزارش رشوه گیری ها را میدهند فرمودند اینجا را جناب رییس جمهور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی مخصوصا ارتشا درست کرده به نوعی گشت ارشاد مدیران چند ساعتی آنجا بودم و توضیحات مفصلی برایم دادند از اینکه چگونه در این مدت دوماه ملجا مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی شدند خدا را شاکرم بابت این توفیق ان شاالله بیشتر می‌نویسم که چگونه کمکشان کنیم